Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1318 odpowiedzi w tym temacie

#41 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2565 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 12 sierpień 2011 - 11:33

Takie wylajtowane koła to tylko na wyścigi i to gładkie wyścigi - wtedy na pewno ma to sens, ale pod warunkiem, że wyścig traktujemy serio i chcemy go wygrać, albo być w czołówce, natomiast jeśli traktujemy wyścigi lajtowo, no to lajtowe koła za 1000zł jako gadżet chyba się nie sprawdzą. Oczywiście cały czas patrzymy przez pryzmat posiadanych orzełków. Choć z drugiej strony 1000zł za 1000g to dość korzystna cena, ale pytanie ile te 1000zł jest w stanie przejechać km, czyli przydałoby się zrobić przelicznik wydanych orzełków do przejechanych km by uzyskać przelicznik ile kosztuje 1km na danych kółkach ;)

Przyszło mi na myśl by kółkowi spece (Spike i reszta) zrobiła zestawienie różnych składanych kółek dla konkretnych potrzeb.
Czyli wg. krytriów: waga, cena elementu, cena zestawu, sztywność, przeznaczenie, waga kolarza.
Oczywiście to robota na zimę, kiedy będzie wiecej czasu, jak coś to każdy będzie mógł mieć w tym swój udział - wystarczy współpracować i wzajemnie sobie pomagać. Efekt końcowy na pewno będzie dobry dla wszystkich, a popatrzeć na tabelkę ze wszystkimi uzupełnionymi rubrykami niejednemu przyprawi szeroki uśmiech ;-)

#42 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1672 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 12 sierpień 2011 - 11:45

Deadi, to racja co napisałeś. Wyścigi? Sprint na takich kołach może się źle skończyć.
Taki rower na górskie czasówki to główne zastosowanie:
http://website.lineo...es/nickson.html
Można mieć koła na Mavic Gel 280 na 3x cienkich szprych. Też jest lekko, ale na pewno taniej. Gość wygrał na nich 4 mistrzostwa Anglii we wspinaczce pod górę.
Zestaw myślę, że ma z 1150 gramów na alu obręczach. Nie wiem nic o szprychach.

#43 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 12 sierpień 2011 - 12:04

Ja mam koło przednie na Ambrosio F20 28h szprychy Revolution , , Soul Kozak , stalowe nyple = 595g . Tu jest fajny temat http://translate.goo...icial&prmd=ivns

#44 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1672 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 12 sierpień 2011 - 12:22

Zaplecione na 3x? Dlaczego stalowe nyple?
Jak ze sztywnością (nie ociera o klocki)?

#45 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 sierpień 2011 - 07:24

Panowie, przed szałem radosci że najlepsze najlżejsze pooglądajcie i poczytajcie na jakich kołach i gdzie startują zawodnicy, jak jest ich waga ( zawodnika ) i kół czy czasem nie lata im to czy sie rozpadną czy nie po jednej jeździe czy dwóch.

Dead na gładkie wyścigi nie zakłąda sie wylajtowanych kół , zwłaszcza czasówki, poza tym są pewne granice w kołach waga/wytrzymałość i zastosowanie

Mac 424 w obręczy karbon 20 mm z podkładkami dla lekkiej osoby moze być to mocne szprychy i trzeba naciągać prawie na max możliwości obreczy 1415 chris ma ponoć taki i ponoć jeździ na superlajtach , troche przesadziłem pisząc kiedyś że są miekkie na boki, po prostu miększe w stosunku do 2/1.8

Firmy produkujące koła zawsze uwzględniają margines bezpieczeństwa wagi kół i przy lekkich już są pewne obostrzenia.

Najczęsciej zadawane pytania to:

Jaki zestaw polecasz na taką wage

albo waże tyle i tyle jakie koła do ....... zł

No i trudno czasowo rozpisywać xxxx modeli a każdy moze sobie zrobić tabelki ( jak pare postów wyżej ) i tylko przebierać co z czym połączyć , mozna jedynie zasugerować że obręcz albo szprycha moze być albo i nie do wagi.

to tematy rzeka bo nikt nie wie tak naprawde ile wytrzymają koła budowane z różnych komponentów ( zwłaszcza lekkich ) dopóki ktoś na tym nie pojeździ - dlatego założyłem temat " Nasze koła " aby każdy mógł mieć lekkie rozeznanie użytkowników.

#46 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 sierpień 2011 - 07:49

Obręcze CNC 30mm, piasty Novatec przod 20, tył 24, szprychy aero MAC 424. W sklepie, w ktorym bede relizowal zamowienie mają do wyboru nastepujace nyple: http://www.cnc-bike....p?cPath=154_317 nie wiem jak dlugie powinny byc nyple do tych obreczy 14 mm?


Ponawiam moje zapytanie o długość nypli do obręczy aero 30 mm CNC http://www.cnc-bike....roducts_id=9273 12 czy 14 mm? Co doradzacie?
Ktoś ma doświadczenie z nyplami CNC alu około 0,60 zł/sztuka? Może nie warto się w to bawić i kupić Sapim Alu Polyax około 1 zł/sztuka, ale pakowane po 36 sztuk, ewentualnie DT Swiss-PRO LOCK nypel alu około 1,7 zł/sztuk, dostępne luzem?

Szybkozamykacz Novatec waga 39 g przód / tył 42 g komplet za około 36 zł, warto? http://www.cnc-bike....roducts_id=5587

Jaką długość wentylka dętki dobrać do obręczy 30 mm?

Z góry dzięki za odzew ;-)

#47 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 13 sierpień 2011 - 07:58

jak by było zamówienie wspólne na te chiński SuperLigth to sie piszę, bo miałem dzisiaj za nie płacić chińczykowi, ale jak ma być taniej to mogę parę dni poczekać ;-)

#48 Luigi

Luigi
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 sierpień 2011 - 09:33

Jesli będzie takie wspólne zamówienie na obrecze 20 mm to także chętnie sie przyłącze.

#49 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1672 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 13 sierpień 2011 - 11:02

Mavic r-sys:

950 gramów, ale spójrzcie co się z nimi dzieje:Dołączona grafika
http://www.socaltrai...=1&d=1244642251 Dołączona grafika
Dołączona grafika

Może sobie odpuszczę takie eksperymenty. Przynajmniej na jakiś czas.

#50 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 sierpień 2011 - 11:29

Po pierwsze to chyba wątek koła składane, a nie seryjne...
Po drugie te zdjęcia, które wrzuciłeś to pierwsza generacja tych kół, która była wadliwa i które Mavic sam z siebie wymieniał na poprawione.
Sam używam R-Sys, późniejszą wersję już bez tych żółtych akcentów i mogę powiedzieć tylko tyle, że jestem bardzo zadowolony, pod górę są super sztywne i to czuć. Do tego lekkie. Kilka wyścigów po strasznych dziurach i się trzymają, żadnego bicia póki co.
No i te 950 gramów nie dotyczą tych które dałeś na zdjęciach, ale to mały szczegół...
pzdr
  • tomekvolvo240 lubi to

#51 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3073 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 sierpień 2011 - 12:28

Co do obreczy z chin warto poczytac na ww.
Jest tam sporo tematow o nich, np. http://weightweenies...ese carbon rims

Moj zestaw:

obrecze: xbikes Ł252 z przesylka
piasty: bikehubstore Ł76 z przesylka
szprychy: Mac 424 Ł50 z przesylka
nyple: Sapim Polyax 14mm, gdzies w uk Ł5/50szt.

Co po kursie 4.5 daje nam cene 1723pln.

Przod 475g
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Tyl 637g

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikahttp://img809.images...23150747.th.jpg

Zlozone kola na wadze juz z jedna warstwa kleju + podkladki pod nyple 1.4g i 1.6g.

#52 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1672 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 13 sierpień 2011 - 14:52

Virenque, dziękuję za sprostowanie. To ta pierwsza wersja miała 1350 gramów a mimo tego się rozwalała w pył? Słyszałem o akcji odwoływania tego modelu, ale nie wiedziałem że jest nowa wersja. W każdym razie w cenie tych kółek składam teraz całą brykę tak więc 1000 gramów zaatakuję za rok. Albo i później. Na dzisiejszy dzień Fiamme Red /Competition/ Dura Ace i jest 1600 gramów. Wystarcza.Na lżejszych piastach zejdę może 100g , ale Novateci nie przystoją jako towarzystwo innych szpejów które włożę w nową szoskę.
pozdrawiam

#53 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 sierpień 2011 - 15:10

Panowie - zamaówienia itp prosze otworzyć temat na ten temat i będzie ok .

Przypomne, tu doradzamy jakie koła złożyć i komponenty, starajcie sie trzymać do kupy.


nie czytałem wszystkiego dokładnie ale :

Nyple - długość stosujemy taką na jaką pozwala obręcz, no Cnc mozna dać 12 ale lepiej 14 mm, ja zaplatałem na 14 mm Sapim Polyax, ale mogą być Mac też

Tak to wyglaa na 14 mm https://picasaweb.go...558208013103458

co do karbonów to np FFD wymaga conajmniej 14 mm !!!! bo ma "dużo materiału na ściance pod nyplem " i trzeba dać długi, 14 albo 16 mm ja dawałem 14 mm.

1415Chris prosiłem daj swoje kołą do galerii Nasze koła !!! bo zaraz znikną. a są chyba najlzejsze składane na forum !

#54 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2011 - 11:42

Witam,

konsultowałem sprawę sposobu zaplotu szprych z obsługą sklepu CNC. Doradzili mi zaplot radialny przy 20 szprychach z przodu oraz "dwa krzyże" przy 24 szprychach z tyłu. Obręcze to 30 mm stożek aero CNC, piasty Novatec i szprychy CN MAC 424 płaskie.

Czy "słonko" z przody i "dwa krzyże" z tyłu przy 64 kg wagi kolarza są waszym zdaniem dobrym rozwiązaniem?

#55 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpień 2011 - 11:52

tak dobrze Ci napisali , ja nie pamiętam czy też pisałem ale na tę wage spokojnie , Mac 424 są mocne i koła będą śmigać elegancko.
Na większą wage od ok 80 kg racze 24/28 by lepiej było zrobić.

#56 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2011 - 12:32

Spike dzięki za odpowiedź. W takim razie wszystko jest już chyba jasne i wypada mi tylko złożyć zamówienie.

#57 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 sierpień 2011 - 19:57

składaj a co...

Jak komuśnie odpisuje na Pw czy maila czasem to sie prosze nie obrażać, po prostu moge zapomnieć albo przeoczyć .

#58 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 27 sierpień 2011 - 16:09

Pytanko. Dobijam w tą zimę moje koła (Miche+Ambrosio) i mam zamiar coś złożyć do cyclocrossu na przyszły rok.

Myślę na czymś takim:
Obręcze carbon 38mm 32/32 lub 50mm 24/24. Będzie to odpowiednio sztywne i wytrzymałe dla mojej 80kg du** ?

#59 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 sierpień 2011 - 23:54

carbon ?? ale chyba wyłacznie na wyścigi i to zależy jaka waga obręczy moze 24 / 28 ?? 28 / 32 ?? ja tak w cyclo jeszcze nie siedze dobrze aby doradzić na 100 % moze przegląd internetu i rowerów zawodników coś podpowie wszak oni to robią w ekstremalnych warunkach .

#60 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 28 sierpień 2011 - 06:44

Zawodnicy, nie tylko Pro za oceanem mają od Zippów 303 do 404, od Enve 38 do 50, Reynoldsy itp. O dziwo, z opinii wynika, że trwałość powierzchni hamujących jest porządna, dwa sezony, co biorąc pod uwagę zawody jest dość spora. Warunek jeden - żółty Swisstop. Tak nad tym myślę, bo składając na takich Envach 38 albo chociaż na Gigantexach mam koła w okolicach 1400g i to prawdopodobnie cholernie sztywne na obręczy 50 i 24/28 szprych.



Dodaj odpowiedź