Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1234 odpowiedzi w tym temacie

#1201 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 213 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 17:34

Brałbym RR440. Mam koła, w których od ok. 8 tys. km używam tych obręczy. Wcześniej były RR415.Oba modele są kapslowane, co moim zdaniem ma wpływ na zwiększoną wytrzymałość.

Używam też firmowych, aluminiowych kół DT Swiss, w których obręcze wyglądają identycznie jak RR440. Żadnych problemów z obydwoma kompletami. Co prawda ważę mniej, ale czasem robię wypady rowerowe w czasie których na rowerze w sumie było pomiędzy 90 a 100kg.

Osobiście wolałbym wziąć RR440 niż nowe RR411. Brak kapslowania nie wzbudza mojego zaufania.

 



#1202 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 19:04

Które piasty wybrać na szprychy proste czy tradycyjne ? I ktore szprychy dt?

#1203 Daman

Daman
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 04 styczeń 2017 - 22:41

Cześć 

Planuje sobie złożyć karbonowe koła na nowy sezon. Mają one udźwignąć moje ok. 62kg i się nie psuć za często . Jak na razie myślę o:

chińskiej obręczy z Flyxii 50mm pod szytke http://www.flyxii.co...flx-rim-t5.html

piastach Novatec FS522SB i AS511SB http://novatecusa.ne...t/fs522sb-11s/ 

szprychach dt competition race https://www.dtswiss....ce-straightpull

wcześniej myślałem o jakichś płaskich szprychach ale trudne je dostać i zysk nie jest taki duży w porównaniu do tego ile trzeba dopłacić. 

I teraz się zastanawiam czy to połączenie ma sens i czy nie da się jeszcze czegoś lepszego wrzucić za podobną cenę.  

 



#1204 Dandy Horse

Dandy Horse
  • Użytkownik
  • 528 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 styczeń 2017 - 01:44

Jeżeli ci się nie spieszy, to zapraszam: https://dandyhorsest...e-Speedcore/101

 

Koła składane na miejscu, przez profesjonalistów, ze sprawdzonych komponentów, z gwarancją. 



#1205 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 342 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 05 styczeń 2017 - 07:05

Przy Twojej wadze nie szukaj oszczędności rzędu kilku gram na obręczach. W przełaju mam zestaw złożony na r 460 w i śmiało mogę je polecić.

#1206 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1350 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 styczeń 2017 - 09:35

Edit, już sobie wyjaśniłem problem.



#1207 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 276 postów
  • SkądwAw

Napisano 22 styczeń 2017 - 18:59

Proszę o poradę:

Chciałbym złożyć koła do przełaja:

Warunki wejściowe

1. tył 32H

2. pod tarcze

3. budżet ~1000-1200

4. zdecydowanie sztywne a potem dopiero lekkie

5. Może na piastach dt350?

 

Gdzieś był na forum temat o takich kołach i mi się nawet podobały ale zgubiłem gdzieś...

z góry dzięki za pomoc


każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#1208 Olek_91

Olek_91
  • Użytkownik
  • 240 postów

Napisano 22 styczeń 2017 - 20:45

 DT R460d.

#1209 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 276 postów
  • SkądwAw

Napisano 22 styczeń 2017 - 21:44

no to sprawa obręczy załatwiona bo i ja o tych obręczach myślałem.

Gotowe koła bez zabawy w składanie na novatecach<1000pln

http://www.daveo.pl/...comp_race-1034i

czy na dt 350 i kombinować.... szukać promocji... bo wychodzi

piasty 600+200

obręcze 260

a gdzie szprychy, nyple zaplecenie....


każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#1210 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 23 styczeń 2017 - 07:35

no to sprawa obręczy załatwiona bo i ja o tych obręczach myślałem.

Gotowe koła bez zabawy w składanie na novatecach<1000pln

http://www.daveo.pl/...comp_race-1034i

czy na dt 350 i kombinować.... szukać promocji... bo wychodzi

piasty 600+200

obręcze 260

a gdzie szprychy, nyple zaplecenie....

W tytule jest szprychy dt ale w opisie już pillar. Poza tym "brak towaru"



#1211 oversol

oversol
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 26 luty 2017 - 16:40

czytam i czytam i im więcej się dowiaduję o kołach ,tym większy mam mętlik w głowie ,jakie dla siebie złożyć ...

znam już budżet  1000zł  :) swoją  wagę 80 kg  :)    

przeznaczenie trening szosa  (rocznie ok. 14 tyś ) 

 

24x28 albo (lepiej) 28x32  h ? 

wys,obr.najlepiej 27 max 30  o szer 20 - 22  mm 

piasta tył 4 łożyska + (koniecznie) bębenek stal shimano 10 

przód 2 łoż .nie od hulajnogi :) 

szprychy Sapim Leader ,albo cieniowane Race

nyple może aluminiu 

waga kół ? 1600 ??? (700) ?

 

Chodzi o koła na podzespołach dostępnych ,niedrogich,łatwo serwisowalnych , a zarazem trwałych .Teren gdzie jeżdżę nie jest górzysty ,ale do Jury blisko, więc i wypady się zdarzają .Chciałbym na takich kołach przejeździć 3 lata i nic nie robić ,oczywiście poza jakąś normalną obsługą (raz na rok)  serwisową  :D  

Czy mam wygórowane oczekiwania ?może ktoś coś podpowie  



#1212 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 26 luty 2017 - 19:01

czytam i czytam i im więcej się dowiaduję o kołach ,tym większy mam mętlik w głowie ,jakie dla siebie złożyć ...

znam już budżet  1000zł   :) swoją  wagę 80 kg   :)    

przeznaczenie trening szosa  (rocznie ok. 14 tyś ) 

 

24x28 albo (lepiej) 28x32  h ? 

wys,obr.najlepiej 27 max 30  o szer 20 - 22  mm 

piasta tył 4 łożyska + (koniecznie) bębenek stal shimano 10 

przód 2 łoż .nie od hulajnogi :)

szprychy Sapim Leader ,albo cieniowane Race

nyple może aluminiu 

waga kół ? 1600 ??? (700) ?

 

Chodzi o koła na podzespołach dostępnych ,niedrogich,łatwo serwisowalnych , a zarazem trwałych .Teren gdzie jeżdżę nie jest górzysty ,ale do Jury blisko, więc i wypady się zdarzają .Chciałbym na takich kołach przejeździć 3 lata i nic nie robić ,oczywiście poza jakąś normalną obsługą (raz na rok)  serwisową   :D

Czy mam wygórowane oczekiwania ?może ktoś coś podpowie  

 

nie masz mętliku bo podałeś bardzo szczegółową specyfikację, skoro więc masz takie precyzyjne oczekiwania to znaczy kierowałeś się jakimiś produktami - zamów je i ciesz się jazdą :-)



#1213 Daman

Daman
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 01 marzec 2017 - 20:25

Cześć 
Mam obręcze 50mm i próbuje wyliczyć długość szprych do piast ( przednia to AS511SB a tył to FS522SB). Wychodzi mi że przednie szprychy powinny mieć 270mm  a tył 267mm a od napędu 262mm.
Niestety nie orientuje się jeszcze w długosci szprych i nie bardzo wiem czy te wartości mają prawo bytu.
Może ktoś z was orientuje się czy to ma mieści się w jakichś normach dla takich obręczy czy też jest zupełną bujdą.
 



#1214 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5445 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 01 marzec 2017 - 20:49

Bez dokładnej znajomości ERD obręczy nie wyliczysz dokładnie długości szprych.

 

BTW nie byłoby prościej oddać koło fachowcowi? Będzie szybciej, pewniej i bez ryzyka po Twojej stronie.


rowerplus-logo-2.png

#1215 Daman

Daman
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 01 marzec 2017 - 21:05

Jeśli ERD to średnica od stożka do stożka to wyszło mi 535mm. 
Jakby bym to komuś oddał to pewnie było by pewniej i szybciej ale i też pewnie parę stówek mniej by było  ;( 



#1216 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5445 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 01 marzec 2017 - 21:11

Zaplot kosztuje ok. 50 zł za koło. Z kolei źle wykonany zaplot kosztuje wartość całego kompletu kół (i im lżejsze koła, tym większe ryzyko). Nie chcesz chyba powiedzieć, że będziesz w stanie dobrze zapleść koła, kiedy nie wiesz czym jest ERD?

 

Naprawdę, bez złośliwości, za to z życzliwością: zastanów się czy stać Cię na takie "oszczędności".


rowerplus-logo-2.png

#1217 Daman

Daman
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 01 marzec 2017 - 21:24

Tak nie mam pojęcia jak się nazywają poszczególne wymiary w kole. Nigdy nie było mi to potrzebne bo nie składałem kół od zera dla tego szukam informacji na forum. 
Zdaję sobie sprawę że źle zaplecione koła będą się psuć ale robiąc tego nie nauczę się tego a jak mi bardzo nie będzie szło to z pewnością udam się do mądrzejszych.
Może jest ktoś kto chce pomóc ? 



#1218 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5445 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 01 marzec 2017 - 21:30

Ależ ja Tobie nie mówię, że nie masz się uczyć zaplatać kół. Tyle, że zaczynanie od kół karbonowych, w których ryzyko wyrwania gniazda pod nypel jest ogromne, to wątpliwy pomysł.

 

I proszę, nie sugeruj, że nie chcę Ci pomóc.


rowerplus-logo-2.png

#1219 Daman

Daman
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 01 marzec 2017 - 21:48

Błędnie zakładasz że zaczynam od karbonowych. 
W pierwszej odpowiedzi rzeczywiście chciałeś pomóc ale w następnych wiadomościach już nie było nic o co się pytałem.
Nie chcę się kłócić tylko znaleźć jakąś sensowną  odpowiedź    



#1220 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2632 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 02 marzec 2017 - 13:15

Jeśli ERD to średnica od stożka do stożka to wyszło mi 535mm. 
 

Nie, ERD to zwykle wewnętrzna średnica obręczy + (2 x grubość ścianki w tym miejscu, włącznie z grubością kapsli czy innych wkładek) + (2 x wysokość główki nypla). Ale czasem nypel opiera się dopiero na dodatkowym wzmocnieniu obręczy (takiej półce), np. jak tutaj: http://e-bmx.pl/opis...0gr-622x13.html(tu wymagane są akurat nyple wewnętrzne, dostępne tylko specjalnym kluczem od góry).

Dlatego łatwiej jest zmierzyć ERD w inny sposób, np. przy pomocy dwóch szprych.

Gdy masz ERD i parametry piasty wpisujesz te dane do kalkulatora, np. takiego: https://leonard.io/edd/.  Oczywiście trzeba podać liczbę szprych i rodzaj zaplotu (liczba krzyży albo radialnie). Kalkulatory często zawierają sporą bazę danych dla piast i obręczy, choć ERD obręczy czasem nieco się różni w zależności od partii produkcyjnej (ale najczęściej niewiele). 

Jak masz jakieś tanie aluminiowe stożki i chcesz się pobawić i czegoś nauczyć to proszę bardzo, ale za ewentualne błędy nie odpowiadamy.





Dodaj odpowiedź