Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1585 odpowiedzi w tym temacie

#1181 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 listopad 2016 - 17:17

Względem stożków 35mm+ na pewno gorzej, ale od typowych alu obręczy to wątpię, żeby były jakieś znaczące różnice.



#1182 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 19:03

WTB jednak odpadły: zaplatacz "stanowczo" je odradził. Czyli -jeśli zdecyduję się na składane, a nie firmowe (bo nad takimi też myślę) - chyba jednak będą DT460 + piasty DT 240s CL Straight pull. Szprychy zaproponował DT Competition race.



#1183 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 listopad 2016 - 20:21

A czemu odradza?



#1184 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 21:20

Składał koła na tych obręczach i były jakieś problemy. Nie pytałem o szczegóły.

 

Mam dwie propozycje kół:

 

1. -obręcze ZTR Grail 700c 28H

    -piasty DT Swiss 240s straightpull czarne, przód 15x100, tył 12x142. Dostępny model Centerlock        oraz 6 srub
    -szprychy płaskie Sapim CX-Ray czarne
    -aluminiowe nyple
 
2. Piasta tył DT 240s CL Straight pull 28h 11s

    Piasta przód DT 240s CL Straight pull 24h
    Obręcze DT R460disc
    Szprychy DT Competition race

 
Czy jest w stanie ktoś doradzić, który zestaw będzie lepszy?
I zastanawia mnie jedna rzecz: na stronie DT nie widzę piast 240 na 6 śrub, które są wymienione 
w propozycji pierwszej?
 
Edycja:
Wcześniej patrzyłem tylko na piasty szosowe, dopiero teraz zobaczyłem, że na 6 śrub są piasty 
MTB.


#1185 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 19:34

Zastanawiam się jeszcze mędzy:

ZTR Grail

http://www.notubes.com/Grail-C158.aspx

a

DT 460

https://www.dtswiss....s-Road/R-460-db

 

Czy ktoś jest w stanie doradzić?



#1186 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 19:41

Dlaczego szprychy aero w takim zastosowaniu? Dlaczego koniecznie szprychy proste?

 

 

Składał koła na tych obręczach i były jakieś problemy. Nie pytałem o szczegóły.

 

Mam dwie propozycje kół:

 

1. -obręcze ZTR Grail 700c 28H

    -piasty DT Swiss 240s straightpull czarne, przód 15x100, tył 12x142. Dostępny model Centerlock        oraz 6 srub
    -szprychy płaskie Sapim CX-Ray czarne
    -aluminiowe nyple
 
2. Piasta tył DT 240s CL Straight pull 28h 11s

    Piasta przód DT 240s CL Straight pull 24h
    Obręcze DT R460disc
    Szprychy DT Competition race

 
Czy jest w stanie ktoś doradzić, który zestaw będzie lepszy?
I zastanawia mnie jedna rzecz: na stronie DT nie widzę piast 240 na 6 śrub, które są wymienione 
w propozycji pierwszej?
 
Edycja:
Wcześniej patrzyłem tylko na piasty szosowe, dopiero teraz zobaczyłem, że na 6 śrub są piasty 
MTB.

 

 



#1187 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 listopad 2016 - 19:53

Zdecydowanie brałbym obręcz DT. Stan's robi świetne systemy uszczelniające, ale miłośnikiem ich obręczy bym siebie nie nazwał.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1188 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 20:16

hmm dt kosztuje 140 pln, a stans ze 3x tyle przy tej samej wadze... musiałyby byc naprawde niezniszczalne :)

#1189 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 listopad 2016 - 20:44

Stan's niezniszczalne, dobre sobie :D


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1190 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 21:44

Dlaczego szprychy aero w takim zastosowaniu? Dlaczego koniecznie szprychy proste?

 

To są propozycje przedstawione przez dwóch zaplataczy.

Nie wiem dlaczego szprychy proste - czy to gorzej niż "standardowe"?



#1191 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 22:09

Nie gorzej ale więcej kłopotu w razie co bo dostępność mała.

 

Aero też bez sensu w towerze mtb,

 

Do tego dlaczego w drugim zestawie mimo tarczówek jest tylko 24 szprychy cieniowane na 1.6mm. Siła hamowania przechodzi przez zaplot i ja bym dał mocniejszy. Przy tarczówkach przód dostaje baty a tu zestawienie jak w szosówce, czyli na przedzie mniej. Piasty są na pogrubianych osiach - wiadomo mega sztywność, ale już zaploty mało sztywne. Po co takie sprzeczne połączenia?

 

 

To są propozycje przedstawione przez dwóch zaplataczy.

Nie wiem dlaczego szprychy proste - czy to gorzej niż "standardowe"?

 



#1192 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 22:38

To nie jest rower MTB.

#1193 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 22:56

Aaa przełajówka, ale to nie zmienia moich uwag co do w/w kół. Zbyt delikatne zaploty jak na hamulce tarczowe. Będzie po prostu zbyt miękko i niestabilnie.

 

To nie jest rower MTB.

 



#1194 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 18 listopad 2016 - 08:34

Przy 28 szprychach będzie "miękko i niestabilnie"?

Obecne koła mają tyle szprych i nic takiego nie ma miejsca.



#1195 nico123

nico123
  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 21 listopad 2016 - 09:38

W moim rowerze oryginalnie były założone koła mavic aksium. Z tyłu koło już jest wymienione na na obręcz open pro + piasta sh105, a z przodu koło jest już bardzo krzywe, w kilku miejscach lata. Przeszkadza to przy hamowaniu. I teraz czy dobrym pomysłem było kupić obręcz open pro, a piastę dołożyć z aksiumów? Jak będzie ze szprychami, potrzebne są jakieś specjalne?

Może być też jakaś inna obręcz, w podobnym stylu, ciężki(70kg) nie jestem ale jednak priorytetem jest

wytrzymałość.



#1196 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 listopad 2016 - 09:50

Jak znajdziesz open pro+ na 20 otworów ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1197 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 21 listopad 2016 - 10:33

Daj do kompletu też 105+OP z przodu. Taki zestaw to samograj, jak dobrze zaplecione to nie powinno widzieć klucza przez lata.



#1198 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 15:31

Witam

Chciałbym zmienić koła w mojej szosie SCOTT SPEEDSTER 10 2017r. na coś lżejszego/mocniejszego. Moja waga lato/zima waha się 95-100km + rower 9.65kg.

Czy koła na piastach dt 350 obręczach dt rr411/rr440 będą dla mnie dobre??

Czy szprychy proste czy klasyczne i w jakiej najlepiej ilości i zaplocie pod moją wagę??

Które obręcze wybrać dc rr411 czy rr440 a może coś innego??

 

Mój budżet to 2-2.5 tys zł

 

Rowerem jeżdżę amatorsko treningowo dla przyjemności latem średnio 60-150 km tygodniowo



#1199 tybero

tybero
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 15:38

RR440 to stary model, podobno dość plastelinowy.

Brał bym RR411 lub RR460 (te mam).

Z piastą DT350 (24/28) koszt wyjdzie jakieś 1000-1200 zł.

 



#1200 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 16:26

RR440 to stary model, podobno dość plastelinowy.

Brał bym RR411 lub RR460 (te mam).

Z piastą DT350 (24/28) koszt wyjdzie jakieś 1000-1200 zł.

 

Model rr440 450g polecił mi znajomy, który składa koła w sklepie, że to starsza sprawdzona obręcz spawana, na których złożył wiele zestawów.

 

Model rr 411 to model na 2017r nowość również  spawane łączenie parę gram lżejsza ale bez kapsli 435g

 

Zaś model r 460 łączony jest wkładką i jest cięższy 460g

 

tak doczytałem.





Dodaj odpowiedź