Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1585 odpowiedzi w tym temacie

#1281 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 12 maj 2017 - 14:32

Wizualnie i aerodynamicznie to ja nawet nie widziałem przeszkód by założyć 25 na 25mm. No i co z tego, że ładnie się ułożyła skoro powierzchnia styku była tak szeroka, że w praktyce jechałem już po bo bocznej ściance opony? 



#1282 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2017 - 15:33

1415chris: Opon 23 mm do obręczy szerszych niż 15 mm, nie zaleca przede wszystkim Continental, a tego raczej nie powinno się już lekceważyć... Przyznam, że z dużym zainteresowaniem przeczytałem wszystko co napisałeś, ponieważ interesuje mnie ten temat i szanuję każdą rzeczową wypowiedź w tej kwestii. Jakiś czas temu sam byłem zainteresowany obręczami DT Swiss 460 i założeniem do nich opon 23 mm. Radziłem się w tej kwestii kilku bardziej doświadczonych kolegów z forum. Dzisiaj, gdy nakręciłem już trochę na oponach 23 mm, założonych najpierw na obręcze 17 mm, potem 13 mm, a teraz 15 mm, mam już w tej sprawie własne zdanie.

 

Przegibek: Scott Speedster zwłaszcza z 2015 roku, to osobna historia i całe rzesze rozczarowanych klientów, ponieważ był to model, który w karbonowym widelcu nie przyjmował szerszych opon niż 23 mm, a w aluminiowym przyjmował nawet 28 mm. Od 2016 roku przebudowano ten nieszczęsny karbonowy widelec, w którym wcześniej na fabrycznej 17 mm obręczy, z trudem mieściła się nawet 23 mm opona. Firma udawała, że o tym nie wiedziała i na kolejne sypiące się reklamacje, zdziwieniu nie było końca...



#1283 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 12 maj 2017 - 18:29

1. Continental zaniża szerokość swoich opon. Ich 23mm jest często porównywalne do 25mm innych marek.

 

2. Zdecydowanie przesadzacie mówiąc, że opony 23mm nie powinny być stosowane z czymkolwiek szerszym niż 15mm. Osobiście mam założone Spece Turbo 24mm (realnie bliżej im do 23, niż 25) na obręczy o zew. szerokości 24mm, wew. 18 lub 19mm. Nie zauważyłem, żeby były jakieś kwadratowe po założeniu, a tym bardziej, żebym jeździł po bocznych ściankach. Byłem na nich w górach, zjazdy po patelniach, czyli duży przechył i nie widzę żadnych znaków świadczących o tym, że jeździłem na bokach opony.

 

3. Popatrzcie chociażby na Enve:

-koła dedykowane pod oponki 25mm - wew. 21mm, zew. 27,5 (!)

-pod 28mm - wew. 25mm, zew. 31mm (!)

Idąc ich tokiem rozumowania podejrzewam, że pod 23mm daliby obręcz w stylu 19mm/25mm.



#1284 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2017 - 18:38

Każda taka uwaga jest cenna, zwłaszcza od osoby, która użytkuje taki zestaw.



#1285 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 12 maj 2017 - 19:20

Koło bontrager aura obręcz 17mm conti gp 4000 s 23 na obręczy 25,5 mm - veloflex corsa 25 na obręczy 25 mm - bontrager r4 320 tpi 25 na obręczy 25,2 mm    czyli conti 23 się nie nadaje  bo tak producent pisze  i koledzy teoretycy ?



#1286 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2017 - 19:26

Nikt nie napisał, że opona 23 mm nie nadaje się do obręczy 17 mm i że nie da się na tym jeździć. Sam na takim zestawie zrobiłem około 7000 km. Uważam jednak, że to obręcz o średnicy wewnętrznej 15 mm jest optymalna do takiej opony.



#1287 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 12 maj 2017 - 19:39

Conti GP4000 sII 23mm na obręczy 13mm wew. ma 23mm szerokości a na obręczy 17mm wew. ma 25mm. Gdzie tu zaniżanie szerokości???

#1288 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 12 maj 2017 - 20:22

U mnie jest inaczej: Conti 4000 25 mm na obręczy 18 mm ma 28 mm, Conti 28 mm na obręczy 17 mm 30,5 mm.

#1289 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 12 maj 2017 - 20:37

https://youtu.be/BNRa33Conzk?t=59conti gp4000 23mm na dura-ejsie pasuje jak ulał i akurat dla aero lepiej nie zakładać szerszych. C60 ma obręcz 17c



#1290 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 12 maj 2017 - 20:41

Ja jeździłem dokładnie na takim zestawie ( dt 460 ( 18mm wewn.) / 23 ultrasport ).

Wszystko normalnie, zero problemów.

Oczywiście realnie 23 ma około 24.5 przy 8 atm.

 

Zdecydowanie przesadzacie mówiąc, że opony 23mm nie powinny być stosowane z czymkolwiek szerszym niż 15mm.

I tak dokładnie to widzę, reszta,  to niczym nie poparte teorie.

 

 



#1291 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 maj 2017 - 20:44

Potwierdzam. Cały sezon zjeździłem na obręczy 17-milimetrowej i oponie 23c, miałem też krótsze okresy stosowania tych samych opon na obręczach 19c. Zero problemów.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1292 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 13 maj 2017 - 08:15

Ciekawe kto jeździ na obręczach 622x13C. Pewnie ci, którzy się ścigają, bo spokojnie zakładają oponki w zakresie 19÷28mm. Nikt mi nie powie, że Mavic Cosmic Carbon SLS to słabe koła.

Ale wiadomo najlepsze obręcze tylko 17 i 18,1mm :).



#1293 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 13 maj 2017 - 20:00

Dwie strony wywodu o oponkach a ja nadal oprócz szprych nic nie wiem :)



#1294 tomazo

tomazo
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 21 maj 2017 - 21:12

Cześć,

 

Przymierzam się do składania kół i rozważam następujące komponenty:

 

Obręcze: dt swiss r460 lub kinlin xr 22t

Piasty: novatec przód a291sb i tył f482sb

Szprychy cn spoke aero 424

 

Jest jakas alternatywa dla tych komponentów podbna wagowo jak i cenowo?

Moja waga to ok 70 kg, brac obręcze 20/24h czy może lepiej 24/28h?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

 



#1295 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 maj 2017 - 08:26

Hej,

 

Nie wiem u kogo składasz, ale polecam Ci sprawdzić czy zaplatacz może Ci dać piasty bitex RAF10/RAR9.

O niebo lepsze od novatec, tylna piasta ma 6 zapadek. Różnica ogromna

 

Pzdr

T.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1296 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 maj 2017 - 09:12

FAF/R9/10 mają mikroskopijnie małe łożyska, padną szybko, szybciej niż w modelach 12.

6 zapadek w tym przypadku wcale nie jest jakoś lepsze, bo one zazębiają się na zmianę 3x3. Pewnie powstaje z tego łącznie więcej zazębień na obrót, ale o ile, 12? W praktyce bez znaczenia. W Novatecach są 4 zapadki, które zazębiają się wszystkie na raz. Oczywiście oba rozwiązania mają tę samą wadę, zapadki (3 czy tam 4szt) nie zazębią się jednocześnie, wystarczy delikatnie pokręcić kołem aby to wyczuć. To może powodować, iż przypadkiem zazębi się tylko jedna, a tę łatwo zerwać.

 

Przewagą jednak Bitexa nad Novateciem jest bębenek, a konkretnie ich system Anti Bite. Mamy w nim 3 stalowe blaszki umieszczone po obwodzie, a nie jedna jak w Novatecu. To co jest w Novatecu to jakaś porażka, przyklejone na gluta z nosa, odpada, a w dodatku zmieniając oś obrotu kasety na tymże bębenku nie zapobiega wżynaniu luźnych koronek. Także z dwojga złego faktycznie lepiej wybrać Bitexa ale nie 9/10 a 12.



#1297 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 31 maj 2017 - 09:13

Przewagą jednak Bitexa nad Novateciem jest bębenek, a konkretnie ich system Anti Bite. Mamy w nim 3 stalowe blaszki umieszczone po obwodzie, a nie jedna jak w Novatecu. To co jest w Novatecu to jakaś porażka, przyklejone na gluta z nosa, odpada, a w dodatku zmieniając oś obrotu kasety na tymże bębenku nie zapobiega wżynaniu luźnych koronek. Także z dwojga złego faktycznie lepiej wybrać Bitexa ale nie 9/10 a 12.


Ten anti-bite z 3-ma szynami wypuścili nie tak dawno. Trzeba pilnować, żeby dali ten a nie stary, bez żadnych szyn stalowych.
Mam ten stary. Do niczego, zębatka weszła po 2k km tak, że ciężko będzie mi ją wyciągnąć.
Nie rozumiem idei bębenków alu. To jest jakiś żart, no …

(Chyba, że do kaset Campy (głębokie nacięcia, nacisk rozkłada się na większą powierzchnię) i Srama (wszystkie zębatki połączone). Dla Shimano tylko dobry anti-bite, lub stal.)



#1298 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 31 maj 2017 - 09:35

Nie rozumiem idei bębenków alu. To jest jakiś żart, no …

 

To jak wyobrażasz sobie zbudowanie lekkich kół?



#1299 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 31 maj 2017 - 10:00

@up: Myślę, że ten Antibite bitexowy dodaje do masy piast, hmmm, nic, 5g ?
Dobry pomysł, nawet opatentowali.

Można też robić z jakiś lepszych stopów. Nie wiem, nie znam się. W Turbo Muinie mam bebenek alu z którym nie mam problemów.

Rozumiem, że się powtarzam z tymi w wżerami, ale jak napisałem: jest to dla mnie chore:

Nawet w kółach używanych wyłącznie do ścigania, w których przez 2 sezony zrobimy 1k km, możemy mieć problem.
Inna opcja to wywalanie bębeneka po 2k km, ale jest to słabe ekonomicznie i wkurzające.

Dodatkowo, jak się zapomnimy ze sprawdzaniem wżerów, to z bębenkiem do wywalenia jest też kaseta jak się już nie da zdjąć.

Sory, ale amator nie ma czasu w pierdzielenie się z wżerami.



#1300 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 31 maj 2017 - 12:06

Jeszcze inna opcja jest kaseta Srama Red. Oprocz nienaruszonego bebenka, robi sie na niej duze przebiegi.



Dodaj odpowiedź