Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1585 odpowiedzi w tym temacie

#1301 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 31 maj 2017 - 12:08

tożto piszę wyżej (Campa & Sram)

 

 

OT: Po tym jak mi przyrdzewiała kaseta Shitmano Ultegra CS-6800 od NICZEGO (deszcz widziała przez okno), rozważam zmianę marki, jeśli chodzi o sam napęd. Łańcuchy już Recordy :)



#1302 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 31 maj 2017 - 12:56

Fakt, nie zauwazylem.
Dla zobrazowania, tak wyglada alu bebenek uzywany z kaseta Reda po kilku tysiacach km, bedzie tez tak wygladal po kilku sezonach.

34166226624_cf253be6db_z.jpg
  • vuc lubi to

#1303 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 31 maj 2017 - 16:53

To jak wyobrażasz sobie zbudowanie lekkich kół?

Normalnie, z poprawnie skonstruowanym anti bite, najlepiej na każdym wypuście stalowa wkładka umocowana za pomocą dwuch kołeczków i przykręcona śrubką z chowanym łebkiem. Taki ALU bębenek dostanie może +20g do wagi, ale zyska bardzo na trwałości. Druga opcja to przekonstruowanie bębenków Shinano na głębsze wypusty tak jak Campy, a wtedy ALU bęben nie jest straszny (tak mam właśnie i to Bitexa :) )
Trzecia opcja to stalowy bębenek czyli +60g wagi w miejscu, gdzie ona najmniej się liczy w kole.

#1304 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 04 czerwiec 2017 - 12:33

Jeśli ktoś wie gdzie kupić Bitexy i Kinliny, to proszę o wypowiedź w tym temacie.



#1305 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • Skądoni maja te koła

Napisano 04 czerwiec 2017 - 14:58

rady potrzeba, jakie szprychy przód/tył by było lekko i wytrzymale dla kół pod gońca 75kg + czasami często dodatkowe +15/20kg torby itp:
piasty dt 350 is
obręcze frequency i19 - 32otw
jakiś sprawdzony sklep z sieci gdzie się zaopatrujecie (może być na pw aby kryptoreklamy nie było [;)] ?)
podziękował



#1306 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 czerwiec 2017 - 19:27

Sapim D-Light



#1307 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 czerwiec 2017 - 19:59

na 90 kg tylko 2/1.8 !! !


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1308 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 czerwiec 2017 - 20:04

1415chris: Opon 23 mm do obręczy szerszych niż 15 mm, nie zaleca przede wszystkim Continental, a tego raczej nie powinno się już lekceważyć... 

 

Bzdura kompletna , robie koła na dt 460 i klienci smigają na 23 mm oponkach, opona rozciąga sie do ok 25,5 mm np Duro Slikster i taki system jest jak najbardziej poprawny, system opona i obręcz są "aero " dopasowane

 

Jakoś ja używam takich zestawów już 3  sezon i jakoś wszystko działa i polecam.

do 23 mm opon obręcz max 18C ! powyżej opona sie spłaszcza .

 

Arni zacznij śmigać na takich zestawach bo tylko teoretyzujesz i siejesz zamęt, chris dobrze napisał tak ja jest, 

 

Są jeszcze obręcze Alexrimsa i wszystkie mają teraz 17C, różnica niewielka , spadek o ok 2-3 dziesiąte mm.

 

Poza tym jakim cudem opona ma się stykać boczną ścianką z asfaltem jak jest napompowana ?  kompletna bzdura !


  • kaloo lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1309 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 04 czerwiec 2017 - 20:26

Bzdura kompletna , robie koła na dt 460 i klienci smigają na 23 mm oponkach, opona rozciąga sie do ok 25,5 mm np Duro Slikster i taki system jest jak najbardziej poprawny, system opona i obręcz są "aero " dopasowane

 

Jakoś ja używam takich zestawów już 3  sezon i jakoś wszystko działa i polecam.

do 23 mm opon obręcz max 18C ! powyżej opona sie spłaszcza .

 

Ale co jest bzdurą kompletną, bo nie sprecyzowałeś? To, że Continental i np. Mavic nie zalecają takiej kombinacji, czy bzdurą są wyniki badań ich inżynierów w tej kwestii?

 

Moim zdaniem z tymi obręczami DT Swiss 460, to jest mniej więcej tak samo, jak z rowerem, który stoi akurat w sklepie i jego rozmiar pasuje prawie na każdego klienta, bo nie da się zaprzeczyć, że da się na nim "śmigać" przy stosunkowo dużej rozpiętości wzrostu. Ja też długo "śmigałem" na obręczach 17C z oponami 23 mm, ale nie zmienia to faktu, że mam jednak większe zaufanie do zaleceń niektórych producentów opon i kół, niż do "śmigaczy".



#1310 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 czerwiec 2017 - 04:18

Ale co jest bzdurą kompletną, bo nie sprecyzowałeś? To, że Continental i np. Mavic nie zalecają takiej kombinacji, czy bzdurą są wyniki badań ich inżynierów w tej kwestii?

 

Przypominam, że dla Mavika 17 mm to odpowiedni rozmiar obręczy MTB :)

 

A Continental, przy całej mojej sympatii dla wielu ich opon, w 2017 r. wciąż nie ogarnął standardu Road Tubeless. Ba, nawet z oponami MTB pod mleko miewa problemy!


  • Malik lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1311 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 05 czerwiec 2017 - 08:50

 

 

Poza tym jakim cudem opona ma się stykać boczną ścianką z asfaltem jak jest napompowana ?  kompletna bzdura !

Porównaj sobie szerokość śladu na tej oponie przy balonie 23mm i przy 25,5mm. Ten na szerszym balonie będzie szerszy. I spojżmy teraz na przekrój opony szosowej:

https://www.centrumr...000_TRS_pad.png

 

Szersza powierzchnia styku z asfaltem oznacza, iż opona częściej styka się z nim w miejscu, gdzie tej gumy jest już mniej. Jakie to może mieć konsekwencje? Dla tego pytam, czy opony 23mm są dostosowane do pracy przy takiej (ponad 25mm) szerokości swojego balona? Moim zdaniem nie do końca.

Robiłem taki eksperyment, na obręcz 25mm zakładałem oponę 25 i 28mm, ale jak zobaczyłem jak szeroki jest na nich brudny ślad, to podziękowałem za takie eksperymenty. Owszem, obie opony faktycznie pięknie się ułożyły na tej obręczy, teoretycznie wszystko wyglądało świetnie, aero itd., ale powierzchnia styku z asfaltem była moim zdaniem za szeroka dla tak wąskich gum, bo wychodzi poza te pogrubienie gumy na środku opony.

 

Jak juz jesteśmy ponownie przy tej dyskusji to powrócę do art. który podesłał Chris: https://silca.cc/blogs/journal

Jest w nim mowa o proporcji szerokości balona opony do obręczy 105%. Ja się tylko pytam, która obręcz alu w części poniżej powierzchni hamującej jest szersza od powierzchni hamującej? Taki stosunek szerokości 105% jest możliwy do uzyskania chyba tylko na obręczach karbonowych, które da się tak ukształtować, ale z alu się nie spotkałem. Najczęściej jest tak, że obręcze alu największą szerokość uzyskują pomiędzy powierzchniami hamującymi, a nie o tę szerokość chodziło w tym artykule, by uzyskać najlepsze aero zestawu opona/obręcz.

Przypomnę, obręcz DT R460 ma maks szerokość 23mm pomiędzy pow. hamującymi, w dalszej części się już tylko zwęża, powiedzmy że uzyskuje gdzieś na środku 20mm. Balon opony 23mm na niej uzyskuje 25,5mm - gdzie zatem mamy ten cudowny współczynnik aero 105%? Panowie, przecież to by trzeba założyć oponę 21, a może nawet 19mm by balon nie przekroczył 23mm, a i tak to nie o tę powierzchnię obręczy chodziło.

 



#1312 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 05 czerwiec 2017 - 15:41

@chris na pewno sramowskie połączone zębatki pomagają w niepowstawaniu wżerów.
Ale czy to nie jest też różnica w jakości bębenka ? Jednak Tune to jakby nie było burżujsk…, ekhm, ekskluzywna marka.

 

Miałem piasty DT Swissa 240, tak więc chyba jedne z najlepszych DT a wżery się robiły.



#1313 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 czerwiec 2017 - 17:16

Nie jest to kwestia jakosci lub rodzaju alu.
W mtb mam tez piasty Tune, uzywalem z kaseta XTR i robily sie wciecia. Zatrzymalem je grubszymi zszywkami. Udalo mi sie wsadzic pare pomiedzy koronki a bebenek. Pozniej zmienilem na Srama monoblok i jest spokoj.

#1314 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 czerwiec 2017 - 22:56

coć zacząłem pisać ale mi się skasowało, nie ma sensu walczyć w tym temacie z ignirantami i tyeoretykami bo nie mam na to czasu, jak ktoś chce pogadać  o kołach można dzwonić w godzinach pracy, czytanie wielu wypowiedzi na tym forum powinno być karalne, bo zamula mózg i niepotrzebnie wprowadza w błąd.

 

Jeszcze jedno - nie ufajcie "renomowanym producentom" potrafią wam zrobić wode z mózgu swoimi nowinkami które były już stosowane przed wojną nawet i w większosci nie nadążają z technologią 

 

Siedze w tematyce kół od lat i tacy jak Arni czy Akwafan wprowadzają tylko w błąd, mógłbym tu napisać elaborat na temat systemów, zależności szerokości itd ale szkoda czasu na to bo 90% ludzi tego nie wykorzysta a potrzebne to jest tylko tym, którzy naprawdę używają roweru zawodowo i w zależności od trasy muszą mieć dobrane koła perfekcyjnie, szerokie felgi i opony nie są najlepszym rozwiązaniem w 50% zastosowania !

 

p.s.

 

Dt podje w tabeli kompatybilności dla 23 mm max C=19 mm .

Czyli zgodnie z tym co już od paru lat polecam i stosuję .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1315 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 448 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 06 czerwiec 2017 - 23:19

Spike,skladalem u Ciebie kółka na piastach novatecha.Co ile je smarowac?

#1316 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2017 - 01:03

SPIKE - szanuję Twoją wiedzę i doświadczenie, oraz to co piszesz na forum, możesz mi wierzyć! Takie osoby jak np. Ty i Microos, są tutaj prawdziwym skarbem, ale czy naprawdę byś chciał, aby wszyscy mieli tutaj takie samo zdanie? Po cóż wtedy byłoby to forum? Wystarczyłoby się ograniczyć do jednego tematu pt. "Porcja porannych pytań do ekspertów".

 

Nie powinieneś pisać w ten sposób, że ktoś napisał "bzdurę totalną" i przy tym cytować jego post, gdyż jest to po prostu niegrzeczne i personalne, a reakcji można się przecież spodziewać... Język polski jest na tyle barwny, że zawsze można napisać niemal to samo, ale niekoniecznie tak samo. Przed chwilą napisałeś ponownie, że m.in. ja wprowadzam kogoś w błąd na temat opon i kół, ponieważ powołuję się na badania i zalecenia renomowanych producentów. Przyznam, że trochę dziwnie to wybrzmiało i nie za bardzo rozumiem Twój apel... Na kołach specjalnie się nie znam i nie przypominam sobie, abym gdziekolwiek się o nich wypowiadał. Na temat opon i obręczy jakich używam/używałem, mam jednak zdanie i nim się podzieliłem. Chyba, że Twoim zdaniem mi nie wolno, bo tylko bardzo wąska grupa osób ma do tego prawo i mają też monopol na rację?

Wybacz kolego, ale ja jednak nadal będę bardziej ufał renomowanym producentom, choć zdanie każdego jest dla mnie cenne i zawsze biorę je pod uwagę. A może Twoim zdaniem powinienem ufać wyłącznie Tobie?

 

Nie wiem, czy zagłębiłeś się chociaż w treść poprzednich wpisów, czy też otworzyłeś dowolną książkę na przypadkowej stronie, a potem od razu wypaliłeś z największego działa.

Prosiłbym, abyś akurat w kwestii spraw technicznych, nie stawiał mnie w jednym szeregu z kolegą Arni, gdyż nie mam podobnie rozległej i szczegółowej wiedzy i nie pamiętam, abym się nią dzielił.

 

Rozumiem, że nasze wpisy rozsierdziły Cię do bólu, gdyż uderzają w Twoje interesy, bo akurat obręcze DT Swiss 460 są dosyć atrakcyjne handlowo. Nie spojrzałem na sprawę pod tym kątem, dlatego Twój dosyć niegrzeczny atak, jakoś potrafię sobie wytłumaczyć.

 

Nie potrafię jednak ogarnąć, w jakim celu nas obrażasz?



#1317 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 czerwiec 2017 - 07:09

Spike, nie wiem czy dobrze się wczytałeś, ale w kilku miejscach postawiłem znak ?
Chris chociaż pokazał bardzo ciekawy artykół, ale i ten wprowadza moim zdaniem wątpliwości w pewnej kwestii, ty uznałeś z góry, że twoja wiedza jest i tak większa i na takie znaki ? nie będziesz raczył odpowiadać, a jednocześnie piszesz jakiś śmieszny elaborant moralny. Czemu ??? Może jednak Akwafan ma trochę racji?

#1318 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2017 - 00:25

@up: Myślę, że ten Antibite bitexowy dodaje do masy piast, hmmm, nic, 5g ?
Dobry pomysł, nawet opatentowali.

Można też robić z jakiś lepszych stopów. Nie wiem, nie znam się. W Turbo Muinie mam bebenek alu z którym nie mam problemów.

Rozumiem, że się powtarzam z tymi w wżerami, ale jak napisałem: jest to dla mnie chore:

Nawet w kółach używanych wyłącznie do ścigania, w których przez 2 sezony zrobimy 1k km, możemy mieć problem.
Inna opcja to wywalanie bębeneka po 2k km, ale jest to słabe ekonomicznie i wkurzające.

Dodatkowo, jak się zapomnimy ze sprawdzaniem wżerów, to z bębenkiem do wywalenia jest też kaseta jak się już nie da zdjąć.

Sory, ale amator nie ma czasu w pierdzielenie się z wżerami.

 

 

Ile razy nie dałeś rady zdjąć kasety z bębenka? Mnie sprawiło to problem raz, przy rocznym ściąganiu 1000-1500 kaset. Były bębenki alu dużych producentów piast (DT, Bontrager, HED, Lightweight, Reynolds) i masa chińskich wypustów. Mając zupełnie podstawowe, nierowerowe narzędzia z "męskiej skrzynki" da się to zrobić bez specjalnego problemu. Chyba że chodzi o metodę "tylko palcami", to faktycznie, jednak palcami nie mogłem też zdjąć wielu kaset z bębenków stalowych, gdy rdza na koronkach zmieszana z brudem klinowała je na wypustach bębenka.



#1319 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • Skądoni maja te koła

Napisano 25 czerwiec 2017 - 16:00

Do frequency i19 jakie nyple? 12mm czy 14mm lepiej? Alu czy mosiądz?
Zaplot x3 32h
Waga 75kg + czasami dodatkowy balast 15-20kg
  • roni303 lubi to

#1320 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 29 czerwiec 2017 - 12:48

Ile razy nie dałeś rady zdjąć kasety z bębenka? Mnie sprawiło to problem raz, przy rocznym ściąganiu 1000-1500 kaset. Były bębenki alu dużych producentów piast (DT, Bontrager, HED, Lightweight, Reynolds) i masa chińskich wypustów. Mając zupełnie podstawowe, nierowerowe narzędzia z "męskiej skrzynki" da się to zrobić bez specjalnego problemu. Chyba że chodzi o metodę "tylko palcami", to faktycznie, jednak palcami nie mogłem też zdjąć wielu kaset z bębenków stalowych, gdy rdza na koronkach zmieszana z brudem klinowała je na wypustach bębenka.

Teraz odpisuję, bo dopiero niedawno zabrałem się za uwalnianie kasety: https://flic.kr/s/aHskYhwLHk
Są tacy, którzy lubią majstrować pilnikami, rękawicami, itp. Ja tam wolę jeździć.
Pozdro.





Dodaj odpowiedź