Skocz do zawartości


Czy mostek Boplight pasuje do kierownicy karbonowej?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Boss999_*

Gosc_Boss999_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2011 - 08:58

Witam,
Mam w posiadaniu kierownicę szosową 3T Rotundo LTD.
Problem polega na tym że podtrzymuje ją mostek który waży 160g czyli tyle co kierownica!
Mam też drugi mostek - Boplight Team tyle że boje się go przykręcić do kierownicy w pełni
karbonowej bo nie wiem czy jeśli zbyt dokręcę to kiera nie pęknie.
Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia lub zna się na rzeczy to proszę o poradę.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#2 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 28 lipiec 2011 - 09:49

Mam ten mostek i jest bardzo dobry! Jest lekki, sztywny i tani;) Z powodzeniem możesz założyć ten mostek w połączeniu z tą kierownicą. Jeśli nie masz klucza dynamometrycznego, to będziesz musiał przykręcać każde śruby z wyczuciem.
By prawidłowo zamocować kierownicę bez "obsuwania" należy posmarować miejsce łączenia mostka z kierownicą specjalną pastą do karbonu lub "obsmarować" je zwyczajną kredą. Z resztą, ta kierownica ma odpowiednio zmatowione znaczące miejsca więc powinno wszystko razem współgrać.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 lipiec 2011 - 20:51

z tego co pamiętam to mopstek do kierownicy karbonowej musi być na 4 śruby montowane, wiec ten mostek spełnia wymagania, ale ........ nie wiem czy nie powinien mieć kapy jednoczęściowej , moge sie mylić ale lepiej poszukaj w necie , coś gdzieś mi mignęło pare lat temu o karbonach i juz nie pamiętam tak czy siak.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 28 lipiec 2011 - 21:10

SPIKE, ale ten Boplight ma jednoczęściową kapę.

Boss999, Ten mostek powinien się nadać, jednak pamiętaj o dokręcaniu śrub na krzyż i ostrożnie. Ta kierownica to jedna z najżejszych na świecie.

Zastosuj się do tych fachowych porad:
http://www.eastoncyc.../04/stem-EN.pdf

I nic złego się nie stanie ;-)

BTW, ja bym nie mógł dać do takiej kierownicy innego mostka niż minimum ARX Team :mrgreen:

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 lipiec 2011 - 21:35

aa sorki identyczne logo jest na tym co ma kape dwucześciową a taki mam u siebie , ten ze zdjęcia może być, no daj zelu do karbonu na styku.

Dowiedz sie jaka jest siła dokręcenia takiej kiery do mostka i zastosuj , 160 g ??? strach.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 28 lipiec 2011 - 22:38

Wszystkie kierownice 3T dokręca się z siłą 5Nm.
http://www.3tcycling..._-_dropbars.pdf

Najlepiej uczynić to na smar montażowy do carbonu Finish Line Fiber Grip, wtedy moment dokręcenia kierownicy może być i 4Nm. Kierownica będzie solidnie osadzona. Przed zamontowaniem dokładnie oczyścić i odtłuścić mostek i kierownicę w miejscu montażu. Z resztą wszystko ładnie jest opisane w instrukcji Eastona w moim poście powyżej.

#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 28 lipiec 2011 - 23:08

Witam,
Mam w posiadaniu kierownicę szosową 3T Rotundo LTD.
Problem polega na tym że podtrzymuje ją mostek który waży 160g czyli tyle co kierownica!
Mam też drugi mostek - Boplight Team tyle że boje się go przykręcić do kierownicy w pełni
karbonowej bo nie wiem czy jeśli zbyt dokręcę to kiera nie pęknie.
Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia lub zna się na rzeczy to proszę o poradę.
Obrazek
Obrazek

Rozumiem, ze Ci ta kiera z nieba spadla, ze ja chcesz tak skrzywdzic osadzajac z boplightem..... :shock:

#8 Gosc_Boss999_*

Gosc_Boss999_*
  • Gość

Napisano 29 lipiec 2011 - 20:55

No ten mój ma niestety klapę dwuczęściową, nie do końca tak jak na zdjęciu...
Są to tylko dwa cieniutkie ''paseczki'' które kiedy się dokręci dość mocno uwierają
kierownicę prawie w ogóle nie rozkładając siły nacisku na większym obszarze tak jak np.
wcs 4-axis czy deda. Po tym co tu piszecie chyba jednak nie zdecyduję się na założenie
tego mostka gdyż szkoda ryzykować rozwalenie kiery za 1000zł przez ten dziadowski mostek
(oczywiście nie ujmując niczego tej firmie bo jest przecierz model mostka race z klapą).

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 lipiec 2011 - 23:12

a no właśnie daj se spokój z nim, mostek jest super ale do kierownicy alu , , ale do karbonu nie zakładaj .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 lipiec 2011 - 13:07

A czemu tylko do alu?
Niby mostki syntace, ktore maja identyczne mocowanie, maja byc tez tylko do kierownic aluminiowych?
Masa ludzi uzywa je z kierownicami karbonowymi i to w szosach i w mtb i narzekan nie ma.
Sam taki mialem, f99, przez pewien czas, wlasnie z karbonowa kierownica.

Ja bym te rozwazania przesunal na dalszy plan, imo wazniejsza jest tutaj kwestia mariazu komponentow z ktorych jeden kosztuje ponizej 10% ceny drugiego :!:
Sorry ale dla mnie to totalny brak gustu.

#11 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 30 lipiec 2011 - 13:32

Ja jeździłem kiedyś z mostkiem Ritchey PRO, który ma podwójną kapę i z kierownicą WCS Carbon i nic się nie działo, ale od początku wiedziałem, że to kiepskie rozwiązanie :mrgreen:

Jak Boss999, wydał tyle kasy na tą kierownicę to niech teraz kupi chociaż 3T ARX PRO do niej. Będzie ładnie, lekko, spójnie i bezpiecznie. :roll:

http://www.wertykal....ARX_PRO-34.html



Dodaj odpowiedź