Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nasze koła


35 odpowiedzi w tym temacie

#1 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 sierpień 2011 - 11:40

Zdecydowałem sie otworzyć temat , abyście mogli przedstawić strikte tylko Wasze koła i pochwalić sie wagą , materiałami, producentem ( jeśli to koła firmowe )

Przedstawiamy wg. poniżeszgo schematu

1. Model kół - jeśli to producent firmowy, jeśli nie to piszemy składaki.
2. Obręcze
3. Piasty
4. Szprychy
5. Nyple
6. Waga kompletu
- przód , tył bez zapinek , opasek , opon , kaset, itd, w przypadku kół szytkowych można odjąć wage opon i kleju, ewentualnie podajemy model opony szytkowej i jej wage.
7. Krótka charakterystyka typu do jakich zastosowań mamy te koła - góry, płasko, wyscig , turystyka, miasto, , czyli pare słów o zastosowaniu, oraz pare słów o tym jak sie sprawują w użytkowaniu.
8. Zdjęcia - prosze wkleić zdjęcia kółek dla poglądu, może sie komuś spodobają i bedzie chciał sobie zrobić podobne.
Zdjęcia mogą być dowolnie zrobione razem z rowerem albo bez .
Prosze korzystać przy wystawianiu zdjeć z miniatur, ewentulanie Picassy, aby zajmowało to niedużo przestrzeni posta.

Przyda sie podanie wagi użytkownika tak dla porównań.

Wszystkie informacje muszą być zawarte w jednym poście - prosze sobie ładnie przygotować prezentacje.

Temat z założenia jest strikte techniczno informacyjny więc nie dopuszcza sie dyskusji w nim .


Jeśli komuś sie spodobają koła kolegi , prosze pogadać na Pw albo w tematach otwartych.

Posty poza tematem będą usuwane bez powiadomienia.


Zapraszam do tworzenia tematu i galerii.

#2 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1197 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 10 sierpień 2011 - 12:40

1. Składaki
2. Ambrosio Crono F20 32H
3. Miche Racing Box 32H - Campa
4. Przód - Sapim Leader 1.8/2.0/1.8, Tył DS/NDS Sapim Leader 2.0
5. Sapim Polyax
6. Masa komplety bez zacisków 1744g
7. Zastosowanie: Cyclocross. Pięknie się sprawują, jeżeli chodzi o sztywność i trzymanie centry. W zasadzie po 2500km w terenie przy mojej masie 80kg i kilkudziesięciu porządnych pier***ach w dziury oraz kilkunastu gleb trzymają ciągle centre. Składał Karbon, więc naprawdę jest to zrobione porządnie. Gdybym złożył na obręczach Nemesis 36H to prawdopodobnie mógłbym nimi przejeżdżać przez budynki :mrgreen:

8. Zdjęcia:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1660 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 10 sierpień 2011 - 13:32

1. Koła składane
2. Fiamme red label 36 dziur ~363 gramy/sztuka (ważyłem przednią)
3. Cambio Rino 36 dziur klasyczne srebrne piasty pod wolnobieg (przednia ~150gram)
4. Przód i tył DT Competition 2.0/1.8 3krzyże
5. Przód Sapim mosiężne, tył innej firmy
6. Przód ~770 gram, tył ~830 gram (ze względu na piastę)= komplet ~1600 gramów.
Przy przebudowie na lekkich piastach i alu nyplach można zaoszczędzić jakieś 150 gramów, jednakże wybrane przeze mnie piasty będą podobne wagowo, ponadto planuję dać
7. Zastosowanie: retro szosa, koła do mojego Peugeota. Dostałem je od użytkownika rintindump, którego pozdrawiam i po stokroć dziękuję za komplet tych boskich kółek. Zmieniły one zużyte już nieco seryjne koła (Mavic Monthelery Route/ ocynk 1,8mm/ nyple mosiądz/ Maillard 700 Professional Team Issue ). Przednie koło Mavica jakieś 50 gramów cięższe, tył był lżejszy (lepszy wolnobieg). Nie mniej jednak lżejsza obręcz o 60 gramów, sztywniejsze szprychy zrobiły swoje; niby nie powinienem czuć różnicy, ale jest wyraźna. Ze względu na lepszy stan powierzchni hamującej czuję także ten aspekt użytkowania.
Koła bardzo mocne, wytrzymałe, komfortowe na kiepskich nawierzchniach, wyłapują małe drgania. Przyspieszają pod górę jak rakieta, dość nieźle piasty się toczą, ale planuję ich zmianę. Niestety sztywności po takim zestawieniu nie można się spodziewać i kiedy nacisnę na pedały, to tył dosyć mocno mi się gnie.
Prawdopodobnie pójdą do mojego następnego roweru (jeśli nie, to bardzo podobny zestaw). Nie do zajechania; przynajmniej przeżyły ostatnie 25 lat użytkowania (obręcze w stanie bdb, jedna prostowana).
Jeżdżą na Conti Giro z przodu i Giro Super 290 z tyłu (takie tanie treningowe szytki po 60zł). Zaciski firmy Maillard (niestety komplet oscyluje wokół 180 gramów, ale jest bardzo sztywny.
8.Zdjęcia wkrótce; koła wyglądają mniej więcej tak:

pozdrawiamDołączona grafika

#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2929 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 sierpień 2011 - 21:05

1. Kola składane
2. Obręcze: xbikes Ł252
3. Piasty: bikehubstore Ł76
4. Szprychy: Mac 424 Ł50
5. Nyple: Sapim Polyax 14mm, gdzies w uk Ł5/50szt
6. Waga kompletu: 1112g, 475g/637g (przód/tył)
7. Kola do turystyki treningow

Przod 475g
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Tyl 637g

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikahttp://img809.images...23150747.th.jpg
http://img59.imagesh...ag0039au.th.jpg

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2929 postów
  • SkądSurrey

Napisano 04 grudzień 2011 - 18:56

1. Obręcze: IRD Cadence/VSR 394/398g
2. Piasty: Dati 24/28, 64/195g
3. Szprychy: Mac 424 261g
4. Nyple: Sapim Polyax 14mm, 17.5g
5. Waga kompletu: 1331g, 588g/743g (przód/tył)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

https://picasaweb.go...feat=directlink
https://picasaweb.go...feat=directlink

#6 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 styczeń 2012 - 21:01

1. Koła: Składaki

2. Obręcze: Super Champion Competition Route 36H (386g) / Mavic Monthlery Route 36H (398g)

3. Piasty: Novatec NT-A141 (118g) / NT-F172 (270g)

4. Szprychy: CN Spoke STD14

5. Nyple: CN Spoke

6. Komplet bez zacisków 1770g (805g+965g)

7. Koła złożone z ciekawości, sprawdzenia jak to bedzie na szytkach. Przy okazji uda sie zbić dużo masy rotującej. Kółka będą używane raczej od święta, zobaczymy jak będą się sprawować. Kolejny powód składania to chęć sprawdzenia swoich umiejętności przy ich budowie. Mam nadzieję, że nie bedzie źle i co wyjazd nie będzie trzeba ich poprawiać. Jeśli przednie koło przejdzie test sztywności pozytywnie może pokusze się o wymianę szprych na Sapimy Race.

8. Zdjęcia

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


#7 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 04 luty 2012 - 10:15

koła składane
Przód - 0,760
1. piasta NOVATEC A172 SB - 0,116
2. obręcz CNC HP-455 - 0,478
3. szprychy CNC MACH 424 - 0,138
4 nyple MACH 14mm - 0,028
5. zacisk NOVATEC - 0,046
Tył - 0,924
1. piasta Novatec F162 SB -0,276
2. obręcz CNC MACH-455 - 0,480
3. szprychy CNC MACH 424 - 0,140
4. nyple MACH 14mm - 0,028
5. zacisk NOVATEC - 0,050
Dołączona grafika
A na rowerze prezentują się tak:
Dołączona grafika

Pierwsze wrażenie. Bardzo ciężko zakładają się opony :shock:

#8 gres

gres
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądkraków

Napisano 17 maj 2012 - 13:39

takie oto dwa kompleciki kółek

na płaskie

650/920g = 1570

i na góry

570/580g = 1150

Niestety szlag mi trafił dysk i nie mam zdjęć wszystkich :-(

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 maj 2012 - 20:50

1. producent VeloTech
Przeznaczenie - wyścigi górskie, jazda ogólna dla lekkich osób.
1 komplet - 1400 g

https://picasaweb.go...169527863525202

2. komplet - 1300 g

https://picasaweb.go...328534163204546

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpień 2012 - 19:34

Moge zaprezentować swoje kola , które ostatnio testuje i ujeżdżam.
Z góry mówie, kolor biały obręczy jest , bo takie obręcze mieliśmy od producenta.
Wolałbym czarne bo i lżejsze by były , ale te mi się prezentują nawet ładnie w rowerze.

Producent - VeloTech, custom made.
Model - "Tempest "
Obręcze alu profil 27 mm, waga ok 470g.
Szprychy Mac aero 424
Ilość szprych :
20 front, 24 rear
Piasty Novatec:
front - A 141 SB
rear - F162 SB z bębenkiem super light steel, z bebenkiem alu standard waga mniejsza o ok.70 g tylnego koła.
Nyple Mac 12 mm alu.
Waga kół 1656 g. ( 711 / 945 )

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#11 BatManX

BatManX
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 30 wrzesień 2012 - 20:05

1. Koła: Składaki

2. Obręcze: 2x Ambrosio Excellence 32h

3. Piasty: Campagnolo Chorus 1996

4. Szprychy: Sapim Laser - przód, Sapim Race - tył

5. Nyple: Sapim Polyax mosiądz

6. Komplet bez zacisków 1830g (780g/1050g)

7. Waga może nie zachwyca, gdyż piasty są ciężkawe, ale doskonale się toczą, wyglądają i miałem akurat takie w domu

http://imageshack.us.../32/kolo4b.jpg/

http://imageshack.us...811/kolo1a.jpg/

http://imageshack.us.../96/kolo2j.jpg/

http://imageshack.us.../703/kolo3.jpg/

#12 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2929 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 październik 2012 - 01:09

1. Obręcze: H Plus Son Archetype 449/452g
2. Piasty: Tune Mig70 Mag170 24/28, 74/176g
3. Szprychy: Sapim Cx-Ray 246g
4. Nyple: Sapim Polyax 14mm 18g
5. Waga kompletu: 1424g, 648g/776g (przód/tył)

https://picasaweb.go...feat=directlink

#13 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 539 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 styczeń 2014 - 09:39

Pozazdrościłem Chrisowi... ;-)

 

b9df7cc116953c6bmed.jpg

 

852452d1b1b7e57bmed.jpg

 

aa28dafafd462ffbmed.jpg

 

4cf48e3daa318c14med.jpg

 

9d326189e6ebc52fmed.jpg

 

Obręcze: H Plus Son Archetype
Piasty: Bitex

Szprychy: Sapim CX-Ray

Zaciski: Boplight Carbon-Ti

 

Koła ogarnięte na miejscu w Warszawie przez użytkownika Picca działającego w CECHu na Solcu, którego przy okazji polecam ;-) 
 



#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2929 postów
  • SkądSurrey

Napisano 28 styczeń 2014 - 11:42

Ja bym je przeplótł ale Tobie może akurat tak się podoba ;) Skrzyżowanie pod wętylem świadczy, że ktoś się uczy składać koła.
  • mikroos lubi to

#15 suchy

suchy
  • Użytkownik
  • 800 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 styczeń 2014 - 14:18

Te obręcze świetnie się prezentują.

Chris jeździsz już na nich trochę, mógłbyś napisać kilka słów o swoich kółkach z perspektywy użytkownika?



#16 szymonef

szymonef
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skąddolnośląskie

Napisano 30 styczeń 2014 - 18:12

Faktycznie, obręcze prezentują się świetnie, ale jak z czasem z powierzchni hamującej schodzi kolor, to tracą na swojej atrakcyjności.



#17 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2929 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 styczeń 2014 - 20:02

Oststnio złożyłem na tej obreczy tylne koło. W mokrym, po niecałych 100km anoda wyczyszczona do zera.
Podobno wersja z twardą anodą (szary kolor) trzyma dłużej ale i tak na cuda nie ma co liczyć. W końcu to niezłe tarcie tam (klocek obręcz) się odbywa.
Wizualnie może traci, w odniesieniu do stanu nowości ale cały czas zachowuje swoje właściwości. Jest dalej 23mm szeroką obręczą o aero profilu.
Nowe wersje są o 25-30g cięższe od poprzednich. Powiększył się również ERD bodajże o 2mm. Wygląda że wzmocnili stopkę.
Ja jestem z nich mega zadowolony, mocne, sztywne obręcze.

#18 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 539 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 styczeń 2014 - 22:40

Nowe wersje są o 25-30g cięższe od poprzednich.

 

Moje ważą 471/472gr



#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 styczeń 2014 - 09:34

Ja złożyłem ostatnio coś takiego :

Na felgi czekałem od producenta  ...długo, aż w końcu zrobili , wersja 20 i 24 h , przy profilu 24 mm oczkowane , czyli wyższy niż dotychczasowe standardowe 22 mm, ale  felgi miały wazyć po ok 460 g a ważą po 545 g - błąd w informacjach producenta , z czego nie jestem za bardzo zadowolony, ale co było robić ? ano zrobiłem komplet kół pod przełaj  lub szosowe.

Całość wykonana jest na okrągłych cieniowanych i niecieniowanych szprychach i alu nyplach ,( nie było sensu dawać płaskich aero  bo i tak felgi swoje ważą ), które zmniejszyły by wage , ale jednocześnie osłabiły koło bocznie przy niskim profllu - czego nie chciałem w przypadku kół do tyrania .

Koła z założeniem są do jazdy codziennej , felga ma profil h = 24 mm, oczkowana, szerokość C = 15 mm czyli podchodzą oponki i szosowe i przełajowe , do tego piasty Novateca lekkie , przód ok 118 g, tył 340 g ze stalowym bębenkiem .

 

Koło przód zostało tak zaplecione specjalnie do przełaju.

 

Na razie jazd pare było, pomimo małej ilości szprych i rowerzyście 90 + nic specjalnego sie nie działo ( ale dla spokoju swojego  docelowo będzie tył na 28 h ) , dla kogoś do 75 kg będą w sam raz jako koła treningowe

Waga....1780 g , no tyle wyszło niestety porzez te felgi.

 

fotki :

Obraz-697_epqsern.jpg

Obraz-714_epqsere.jpg

Obraz-715_epqsena.jpg

 

tu w szosowym

Obraz-886_epqswph.jpg

 

 

dokładniejsze fotki https://picasaweb.go...073056320232306

 

A tutaj z ciekawości zrobiłem sobie kółko przód na 18 h .....różnica 2 szprych  jest niewielka , wg mnie pomijalna , no ale ....18 a nie 20 - zawsze mozna sie chwalić ...i przy okazji galeria od 18, 20 i 24 h  https://picasaweb.go...ontWheelsGalery#  jak widać czarno na białym nie warto czasem bić sie o ...pare gramów.

Producent - ja czyli  www.velotech.pl  



#20 szymonef

szymonef
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skąddolnośląskie

Napisano 31 styczeń 2014 - 13:50

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba Zipp uznaje 18 szprych w przednim kole za idealne rozwiązanie.





Dodaj odpowiedź