Skocz do zawartości


Zdjęcie

Scott


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamil9998

kamil9998
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądŁask

Napisano 10 sierpień 2011 - 19:21

Witam na początku chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post na forum. Kupiłem dzisiaj poprzez znajomego kolarza swoją pierwszą szosę. Chciałbym żebyście oszacowali ile mniej więcej jest warta, a przy okazji się pochwalę.
Specyfikacja(na szybko):
Rama: Scott, nie znam dokładnego modelu z tego co wywnioskowałem po naklejkach jeździł na niej John. Delbove w jakimś wyścigu w 2007r.
Widelec tył: Time carbonowy
Widelec przód: Też prawdopodobnie Time carbonowy
Mostek: Ritchey
Kierownica: mało ważne bo wymieniam
Sztyca: Deda stick
Siodło: Fi'zi:k
Koła: Gipiemme Grecal Parade
Korba: Campagnolo Record 172.5
Kaseta: chyba Shimano Dura-ace
Łańcuch: tak jak wyżej możliwe że jakiś Dura-ace
Hamulce: Tektro nie znam moedlu
Przerzutki p i t: Shimano Dura-ace

Zdjęcia: Scott

Przejechałem się 2km żeby przetestować sprzęt, wrażenia bardzo pozytywne, tylko muszę sobie wypracować dobrą pozycję co może być trudne bo kupiłem prawdopodobnie za dużą ramę mam 184cm a rama jest 61. Mam jeden problem z hamulcami mianowicie żeby zachamować z ok.40km/h potrzebuję okolo 20-30m tyłem a poniżej 20 gdy wcisnę najpierw tył a potem poprawię przednim. Czy w rowerach szosowych tak jest? Czy raczej klocki hamulcowe do wymiany? Roweru jeszcze nie czyściłem jutro się za to wezmę. Z góry dziękuję za wszystkie opinie o rowerze. I proszę o wyrozumiałość to moja 1 szosa nie jestem jeszcze dobrze obeznany w temacie.
Pozdrawiam serdecznie

#2 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 10 sierpień 2011 - 19:27

Do hamulców - zazwyczaj hamuje się oboma na raz.

#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 sierpień 2011 - 21:13

Rower prezentuje sie ciekawie. Pare zmian, troche pracy i bedzie dobrze.
Upss, 184cm przy bodajze roze 595mm, w tym rozmiarze Scotty chyba tyle maja :shock:
troche przydlugawo bedzie, rosniesz jeszcze? ;-)

Tak duzy offset jeszcze bardziej Cie wyciagnie na tej ramie. Zmienilbym sztyce na prosta i popracowal nad dlugoscia mostka.
Wlasciwie to kokpit caly do wymiany, nowe klamkomanetki, jednorodne kolorystycznie pancerze i opony.

#4 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 10 sierpień 2011 - 21:41

Mam jeden problem z hamulcami mianowicie żeby zachamować z ok.40km/h potrzebuję okolo 20-30m tyłem a poniżej 20 gdy wcisnę najpierw tył a potem poprawię przednim. Czy w rowerach szosowych tak jest?

Bo jak masz klamki do V-braków zastosowane do szczękowych hamulców szosowych, to może nie działać poprawnie - inna długość linki wybierają takie klamki. Nie pamiętam tylko czy odwrotnie nie jest gorzej (klamki szosowe + V-brake).
Ogólnie szczęki szosowe są słabsze - jak jeździłeś na innym sprzęcie (szczególnie z tarczówkami), to możesz odczuwać niedobór siły hamowania. Ale ogólnie - unikaj blokowania kół - tak więc większa siła hamowania na asfalcie nie jest potrzebna niż ta, którą dają nowoczesne hamulce szosowe.
Zmień kierownicę na baranka, do tego klamki lub klamkomanetki szosowe i będzie jak trzeba.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#5 kamil9998

kamil9998
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądŁask

Napisano 11 sierpień 2011 - 14:06

Oczywiście zapomniałem dodać będzie zmieniona kiera na baranek + klamkomanetki, czy taka tiagra dobrze mi obsłuży dura-ace czy jednak inwestować w coś droższego? Kaseta jest 9s, więc tu też może być problem. Co do ramy to było najpierw mówione że jest 57-58 więc idealna potem zmierzyliśmy w sklepie wyszło 60 to pomyślałem nie jest tragicznie, dobry sprzęt w niskiej cenie, więc nie ma co marnować okazji. Dopiero w domu zobaczyłem naklejke a tam 61. Czy mostek można jakoś skrócić lub czy są krótsze od tego? A co do sztycy to nie rozumiem za bardzo. Zmienić na prostą ale przecież ona jest prosta tylko rama idzie w tył. Nie znam się w tym temacie może są jakieś sztyce wygięte w przód jeśli tak dajcie znać. Nikt jeszcze nie napisał ile taki sprzęt jest wart ;-)

1415chris: Nie nie rosnę już, mam 19 lat. Co do kokpitu tak będzie cały zmieniony, opona tył rownież bo jest troche zjechana już, dam taka jak jest z przodu czerwona continental. Pancerze i linki zobaczymy ;-)

Dobra już wiem o co chodzi ze sztycą nie zauważylem tego odchylenia do tyłu przy samym siodełku. Zawsze 1 cm powinien być a to już sporo. Ale skoro są odchylone w tył to może są i w przód? Czy nie bardzo? ;-)

#6 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 sierpień 2011 - 16:11

Tiagra 9s nie obsłuży w ogóle dura-ace, chyba że 9-rzędowego 7700 z lat 1997-2003.
Prawdopodobnie nie masz dura-ace, sprawdź to dokładnie.

Jednak jeżeli to jest jakakolwiek inna kaseta shimano/sram 9-rzędów, to tiagra 4400 i 4500 poradzi sobie z tym dobrze. Ewentualnie 105 5500 i Ultegra 6500, ale tych już nowych nie kupisz.

#7 kamil9998

kamil9998
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądŁask

Napisano 11 sierpień 2011 - 16:17

Sprawdzone kaseta jest dura- ace 7700, łańcuch także dura-ace. Naprawde ta kaseta jest aż tak stara? Wygląda na mało zużytą. Na dodatek na zdjęciu jest nie czyszczona, ubrudzona smarem łańcuchowym

#8 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 sierpień 2011 - 16:26

A więc jednak dura-ace :mrgreen:
No ale tak jak mówiłem, klamki Tiagra 4400 i 4500 bez problemu to obsłużą.
Co do wieku to się nie przejmuj, jeśli była mało używana to jeszcze może trochę pojeździć.

#9 kamil9998

kamil9998
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądŁask

Napisano 11 sierpień 2011 - 16:32

Jak wszystko wyczyszczę to wrzucę nowe fotki wtedy będzie widać realny stan napędu. Jeszcze co do sztycy i siodełka. Jakby wyciągnąc siodełko ze sztycu obkręcić o 180 stopni, a potem obkręcić sztycę o 180 stopni( wtedy mamy wygięcie sztycy do przodu) można tak jeździć? I jeszcze jedno pytanie dlugość ramy górnej czyli od mostka do rury podsiodłowej mierzymy do spawów czy dalej też? Czyli czy liczymy też to miejsce ramy gdzie wchodzi sztyca i to gdzie wchodzi mostek

#10 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 sierpień 2011 - 16:48

Nie możesz obkręcić sztycy, bo wtedy twoje kolana znajdą się w niewłaściwej pozycji, co może prowadzić do kontuzji, a nawet kalectwa. Jest gdzieś na forum długi wątek na ten temat.

Długość rury górnej mierzysz środek-środek, czyli od środka rury podsiodłowej do środka rury sterowej.


W sumie jeżeli okaże się że ten łańcuch i kaseta DA są zużyte, to skoro i tak kupujesz klamkomanetki to będziesz mógł zainwestować w zupełnie inny napęd, np. na 10 rzędów.

#11 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 11 sierpień 2011 - 17:00

Jeśli ma zbyt dużą ramę to kolana powinny się zmieścić.

#12 kamil9998

kamil9998
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądŁask

Napisano 11 sierpień 2011 - 18:35

Skoro środek-środek to wychodzi 56 - 56,5cm, więc to chyba nie jest za dużo jak na 184, myle się?

#13 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 sierpień 2011 - 19:31

To jest w sam raz. Najlepiej jakby ktoś Ci zrobił zdjęcie jak na nim siedzisz, chociaż bez baranka to nie będzie to samo.

#14 kamil9998

kamil9998
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądŁask

Napisano 18 sierpień 2011 - 18:10

Dzisiaj w końcu znalazłem trochę czasu żeby wyczyścić rower. Zrobiłem zdjęcia napędu, oceńcie ile będzie można na tym pojeździć jeszcze, według mnie wygląda jak prawie nowy, łańcuch cały srebrny, kaseta "trekocze" aż miło :mrgreen:
Napęd