Scott
#1
Napisano 10 sierpień 2011 - 19:21
Specyfikacja(na szybko):
Rama: Scott, nie znam dokładnego modelu z tego co wywnioskowałem po naklejkach jeździł na niej John. Delbove w jakimś wyścigu w 2007r.
Widelec tył: Time carbonowy
Widelec przód: Też prawdopodobnie Time carbonowy
Mostek: Ritchey
Kierownica: mało ważne bo wymieniam
Sztyca: Deda stick
Siodło: Fi'zi:k
Koła: Gipiemme Grecal Parade
Korba: Campagnolo Record 172.5
Kaseta: chyba Shimano Dura-ace
Łańcuch: tak jak wyżej możliwe że jakiś Dura-ace
Hamulce: Tektro nie znam moedlu
Przerzutki p i t: Shimano Dura-ace
Zdjęcia: Scott
Przejechałem się 2km żeby przetestować sprzęt, wrażenia bardzo pozytywne, tylko muszę sobie wypracować dobrą pozycję co może być trudne bo kupiłem prawdopodobnie za dużą ramę mam 184cm a rama jest 61. Mam jeden problem z hamulcami mianowicie żeby zachamować z ok.40km/h potrzebuję okolo 20-30m tyłem a poniżej 20 gdy wcisnę najpierw tył a potem poprawię przednim. Czy w rowerach szosowych tak jest? Czy raczej klocki hamulcowe do wymiany? Roweru jeszcze nie czyściłem jutro się za to wezmę. Z góry dziękuję za wszystkie opinie o rowerze. I proszę o wyrozumiałość to moja 1 szosa nie jestem jeszcze dobrze obeznany w temacie.
Pozdrawiam serdecznie
#2 Gosc_KeNaJ_*
Napisano 10 sierpień 2011 - 19:27
#3
Napisano 10 sierpień 2011 - 21:13
Upss, 184cm przy bodajze roze 595mm, w tym rozmiarze Scotty chyba tyle maja :shock:
troche przydlugawo bedzie, rosniesz jeszcze? ;-)
Tak duzy offset jeszcze bardziej Cie wyciagnie na tej ramie. Zmienilbym sztyce na prosta i popracowal nad dlugoscia mostka.
Wlasciwie to kokpit caly do wymiany, nowe klamkomanetki, jednorodne kolorystycznie pancerze i opony.
#4
Napisano 10 sierpień 2011 - 21:41
Bo jak masz klamki do V-braków zastosowane do szczękowych hamulców szosowych, to może nie działać poprawnie - inna długość linki wybierają takie klamki. Nie pamiętam tylko czy odwrotnie nie jest gorzej (klamki szosowe + V-brake).Mam jeden problem z hamulcami mianowicie żeby zachamować z ok.40km/h potrzebuję okolo 20-30m tyłem a poniżej 20 gdy wcisnę najpierw tył a potem poprawię przednim. Czy w rowerach szosowych tak jest?
Ogólnie szczęki szosowe są słabsze - jak jeździłeś na innym sprzęcie (szczególnie z tarczówkami), to możesz odczuwać niedobór siły hamowania. Ale ogólnie - unikaj blokowania kół - tak więc większa siła hamowania na asfalcie nie jest potrzebna niż ta, którą dają nowoczesne hamulce szosowe.
Zmień kierownicę na baranka, do tego klamki lub klamkomanetki szosowe i będzie jak trzeba.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#5
Napisano 11 sierpień 2011 - 14:06
1415chris: Nie nie rosnę już, mam 19 lat. Co do kokpitu tak będzie cały zmieniony, opona tył rownież bo jest troche zjechana już, dam taka jak jest z przodu czerwona continental. Pancerze i linki zobaczymy ;-)
Dobra już wiem o co chodzi ze sztycą nie zauważylem tego odchylenia do tyłu przy samym siodełku. Zawsze 1 cm powinien być a to już sporo. Ale skoro są odchylone w tył to może są i w przód? Czy nie bardzo? ;-)
#6
Napisano 11 sierpień 2011 - 16:11
Prawdopodobnie nie masz dura-ace, sprawdź to dokładnie.
Jednak jeżeli to jest jakakolwiek inna kaseta shimano/sram 9-rzędów, to tiagra 4400 i 4500 poradzi sobie z tym dobrze. Ewentualnie 105 5500 i Ultegra 6500, ale tych już nowych nie kupisz.
#7
Napisano 11 sierpień 2011 - 16:17
#8
Napisano 11 sierpień 2011 - 16:26
No ale tak jak mówiłem, klamki Tiagra 4400 i 4500 bez problemu to obsłużą.
Co do wieku to się nie przejmuj, jeśli była mało używana to jeszcze może trochę pojeździć.
#9
Napisano 11 sierpień 2011 - 16:32
#10
Napisano 11 sierpień 2011 - 16:48
Długość rury górnej mierzysz środek-środek, czyli od środka rury podsiodłowej do środka rury sterowej.
W sumie jeżeli okaże się że ten łańcuch i kaseta DA są zużyte, to skoro i tak kupujesz klamkomanetki to będziesz mógł zainwestować w zupełnie inny napęd, np. na 10 rzędów.
#11 Gosc_KeNaJ_*
Napisano 11 sierpień 2011 - 17:00
#12
Napisano 11 sierpień 2011 - 18:35
#13
Napisano 11 sierpień 2011 - 19:31