Lapierre 999 X - Lite - Francaise des Jeux(FDJ) Team Replica
#1
Napisano 20 sierpień 2011 - 21:56
Powstał jakiś czas temu, ale prezentuję go teraz, pod koniec sezonu, bo ... wcześniej nie miałem okazji go sfotografować w jakichś fajnych okolicznościach.
https://picasaweb.go...feat=directlink
Historia jego powstania jest, można powiedzieć, przedziwna. Właściwie nie chciałem nowej szosówki. Pod koniec ubiegłego sezonu postanowiłem jedynie, że na przyszły (tj. obecny) nieco zmiękczę napęd. Potem pojawiła się możliwość kupna kół od kumpla, więc wymyśliłem, że napędy będą dwa: na starych kołach zostawię kasetę 13-23, a na "nowych" (używanych) jakąś zmiękczoną, np 13-26. W okolicach Bożego Narodzenia zauważyłem na pewnej aukcji możliwość kupna ramy - tej ramy. Wahałem się długo, naczytałem się o firmie Lapierre i o tym modelu. Im dłużej się zastanawiałem, tym bardziej mi się rama podobała. Pojechałem osobiście obejrzeć ramę i jak tylko wziąłem ją w ręce wiedziałem, że to jest to. Jeszcze tylko upewniłem się, że rozmiar (długość) będzie dobry, że nie ma wielu wad lakierniczych i już zastanawiałem się na jakich komponentach pociągnę budowę roweru.
A oto specyfikacja:
rama karbon Lapierre 999 X-Lite FDJ Team Replica - 1012g
widelec karbon Lapierre/Ritchey WCS Carbon 1-1/8” - 297g
stery zintegrowane Ritchey WCS Zero Logic Drop-In 1-1/8” - 104g
mostek Alu 6061 Lapierre 3D FORGED 1-1/8”/ 31,8/100mm - 127g
kierownica FSA Wing Compact, rozm. 44cm - 302g
sztyca Alu 7075 Lapierre 3D FORGED – 31.6/350mm - 246g
koła Mavic Ksyrium Elite (srebrne) ED10 - 1770g
opony (2szt.= kpl.) 23-622 Continental GRAND PRIX 4000s - 410g
dętki (2szt.= kpl.) Continental Race Light - 160g
korba Campagnolo Veloce CT 10s 50/34 172,5 -835g
miski suportu Campagnolo Veloce BSA - 49g
kaseta Campagnolo VELOCE UD 10s /12-25 - 270g
łańcuch Campagnolo VELOCE Ultra Narrow 10s - 272g
klamkomanetki Ultra-Shift Campagnolo VELOCE US Ergopower 10 - 367g
przerzutka przód Campagnolo VELOCE 9/10s hak - 107g
przerzutka tył Campagnolo Veloce 10s SS - 255g
obejma przerzutki Campagnolo 35 mm - 18g
hamulce Campagnolo Veloce - czarne - 368g
siodło Fi'zi:k Antares - 185g
pedały LOOK Keo Classic - 280g
owijka Fi'zi:k biała LOGO
koszyki (2 szt.) Elite Castom Race - 80g
Masa roweru z pedałami, koszykami : 7514 g
Rama i widelec ważone, reszta dane katalogowe.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#2
Napisano 20 sierpień 2011 - 22:13
#3
Napisano 20 sierpień 2011 - 22:28
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#4
Napisano 20 sierpień 2011 - 22:34
#6
Napisano 21 sierpień 2011 - 18:19
#7
Napisano 21 sierpień 2011 - 21:17
Może jeszcze kilka szczegółów pokażę:
Uwaga: Na zdjęciach widać pedały Shimano, ale one były założone tylko na ten wyjazd i akurat na ten wyjazd - musiałem zmienić na takie, bo buty z blokami Look-a mi nie wyschły.
Może kilka słów o dylematach, jakie mnie nachodziły podczas budowy:
Oryginalnie rower na tej wersji ramy był montowany z częściami Ritchey WCS i Shimano Dura-Ace. Na ramie wymalowano nawet nazwy tych firm.
W takiej konfiguracji waga była niższa niż minimum UCI, i mogła wynosić dla rozmiaru L 6,68kg o czym można poczytać
TUTAJ . Ja oczywiście nie zdecydowałem się na Shimano i Ritchey-a.
Kompaktową kierownicę FSA zastosowałem, bo w starej szosówce mam takie gięcie (Vero Compakt) i tylko takie mi pasuje.
Bardzo zadowolony jestem z komponentów Lapierre, tj. sztycy i mostka. NIe dość, że lekkie jak na części Alu, to jeszcze czarny połysk pasuje do kierownicy, a sztyca ma fantastyczną regulacje pochylenia siodła, no i offset niewielki, co mi pasowało. Jedymy mankament, to że mostek nie jest "odwracalny" i zamontowany na "minus" ma napis do góry nogami.
Rower dociążyłem komponentami najtańszej obecnie grupy Campagnolo - Veloce, ale jest równo, od góry do dołu tylko Veloce. Ani mi ten balast nie przeszkadza, ani nie widzę potrzeby kupowania droższych części dla zaoszczędzenia kilku gramów. Wiem, wiem - tu kilka gramów, tam kilkanaście i uzbiera się pół kilo, ale nie jest to moim celem.
Koła, jak mówiłem kupiłem okazyjnie od kolegi, który stracił zainteresowanie rowerem szosowym i robił wyprzedaż - grzech było nie wziąć. Prawdę mówiąc to nie jestem z nich zadowolony. Nie toczą się tak gładko. Mam wrażenie, że wybieg mają gorszy od moich starych na piastach Miche Primati Sintesi. Byłem z nimi w serwisie, bo myślałem, że wymagają remontu (wymiany łożysk ?), ale powiedzieli mi, że są dobre. Jeśli tak toczą się sprawne koła Mavic-a, to ja dziękuję.
madrej z tego co piszesz, to zacisk sztycy był ważony z ramą, czy waga kół jest z zaciskami - nie wiem. Po prostu podałem wagę z tej STRONY .
Całego roweru nie ważyłem i chyba nie będę tego robił.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#8
Napisano 21 sierpień 2011 - 21:19
To bardzo istotne..... jak widzisz dla niektorych to nie ma znaczenia dla innych manie wiem po co się czepiacie tak tej wagi, przecież to mało istotne
Patrzac na to ile wazy rama i widelec, podana waga calosci jak najbardziej realna.
#9
Napisano 15 październik 2015 - 15:52
Wydało się - dzisiaj rowerek był w warsztacie i został zważony - z pedałami, koszykami - wyszło: 8020 g.
Był przeglądnięty suport (dokręcona miska - może to było przyczyną lekkich trzasków podczas pedałowania) i zmieniłem zębatkę w mechanizmie korbowym z 34z na 36z.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#10
Napisano 16 październik 2015 - 08:46
Bardzo fajnie złożony rower. Mam sentyment do Lapierre. Kilka lat temu miałem MTB Lapierre Zesty. Świetny rower, Do tej pory żałuję, że go sprzedałem...
PS. Skrobnij coś o siedełku Fizika. Podoba mi się.
#11
Napisano 16 październik 2015 - 14:29
Tak się składa, że w różnych (4-ch) rowerach, użytkuję różne siodełka, ale wszystkie są siodełkami Fi'zi:k-a - w tym przypadku Antares.
Pisałem o moich siodełkach opinie w innym temacie - patrz: http://szosa.org/top...szosowe/page-55- post #1094
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#12
Napisano 16 październik 2015 - 15:06
A ja mam pytanie o ergonomię klamkomanetek Campy - czy ten dzyndzel jest wygodny? Jak wiadomo w starej Sorze też był dzyndzel, co prawda w innym miejscu, ale był niepraktyczny...
#13
Napisano 16 październik 2015 - 15:41
Moim zdaniem jest. Szczególnie w dolnym chwycie fajnie się zrzuca kciukiem, a i w górnym za klamki też świetnie to leży. Nawet gdy trzyma się kierę w okolicy mostka można małym palcem sięgnąć i zrzucić bieg, mi pasuje.
#14 Gosc_adazz_*
Napisano 17 październik 2015 - 09:16
Kurcze....dlaczego starsze modele LApierr'e są lepiej pomalowane niż współczesne "choinki" na które patrzeć nie idzie :/ *(malowanie, kolorystyka rzecz gustu oczywiście)