Zamykanie zacisków na kołach
Started By
Gosc_Stas_*
, 01 wrz 2011 11:57
15 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gosc_Stas_*
Napisano 01 wrzesień 2011 - 11:57
Temat banalny i bardzo kosmetyczny, ale może stać się ciekawym zależnie od odpowiedzi.
Jak zamykacie swoje zaciski na kołach ? Czy po zamknięciu ramię zacisku jest ustawione poziomo czy może inaczej ? A jeśli poziomo to czy do tyłu czy do przodu. Wbrew pozorom to ważne. Kiedy ścigałem się pamiętam jak w klubie zwracano nam na to uwagę aby ramię zacisku nie kierować do przodu gdyż w razie kraksy jest większe prawdopodobieństwo uszkodzenia zaciskiem swoich nóg lub nóg uczestników kraksy.
Stas
Jak zamykacie swoje zaciski na kołach ? Czy po zamknięciu ramię zacisku jest ustawione poziomo czy może inaczej ? A jeśli poziomo to czy do tyłu czy do przodu. Wbrew pozorom to ważne. Kiedy ścigałem się pamiętam jak w klubie zwracano nam na to uwagę aby ramię zacisku nie kierować do przodu gdyż w razie kraksy jest większe prawdopodobieństwo uszkodzenia zaciskiem swoich nóg lub nóg uczestników kraksy.
Stas
#5 Gosc_Stas_*
Napisano 01 wrzesień 2011 - 13:28
Też widziałem takie zapięcia na wyścigach. W razie wymiany koła, w ten sposób szybciej i łatwiej zamyka się zaciski gdyż dopycha się dłonią dźwignie zapierając palcami o widelec przód i tak samo tył.Nie wiem, czy to "politycznie poprawne", ale z przodu mam do góry wzdłuż widelca, a z tyłu analogicznie - wzdłuż tylnych widełek.
Stas
#9
Napisano 01 wrzesień 2011 - 22:03
Ja przedni mam wzdłuż widełek, żeby nie było widać, że coś wystaje, a tylny przy rurze w strone pedalow Zakręcam dość lekko, żeby później nie ściągać na siłę.
#10
Napisano 02 wrzesień 2011 - 20:07
Lepiej zaciskać mocniej, tak żebyś nie zgubił koła na zjazdach. Sam ku wielkiemu zdziwieniu tej wiosny obejrzałem rower po jeździe (4 godziny) przed zapakowaniem do auta i rączka zacisku była poluzowana. Aż strach pomyśleć co by było gdyby mi przednie koło spadło. Nie wiem jak długo tak jechałem. Lepiej za mocno niż za słabo. Pamiętać należy, żeby rączka zostawiła wyraźny ślad na dłoni.Zakręcam dość lekko, żeby później nie ściągać na siłę.
pozdrawiam
#11 Gosc_Stas_*
Napisano 03 wrzesień 2011 - 12:58
Na szczęście kolce przednich widełek mają charakterystyczne wypustki, które trzymają koło nawet po całkowitym odwróceniu ramienia zacisku. Osobiście nie znam przypadku "zgubienia" koła w czasie jazdy z powodu za słabo zamkniętego zacisku (konstrukcja prawie to wyklucza), ale może rzeczywiście lepiej dmuchać na zimne.
Stas
Stas
#15
Napisano 17 maj 2012 - 18:40
Koło nie wypadnie nawet po poluzowaniu zacisku.
Przednie nie (póki nie będziemy go podrzucali ), tylne- jak najbardziej- tzn nie podczas zjazdu albo miękkiej jazdy po płaskim. Natomiast podczas bardzo twardego podjazdu siły jakie działają na piastę są dokładnie w takim kierunku żeby wyskoczyła z ramy. Miałem tak kilka tygodni temu stosując w mtb wylightowane zaciski do kół 29"