Skocz do zawartości


Zdjęcie

Merida road race 903-18 2011


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adidadi

Adidadi
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądLublin/Bychawa

Napisano 21 wrzesień 2011 - 07:44

Jako że ten sezon powoli się będzie kończyć, a że kręcenie mi sie spodobało chciał bym nowy sezon zacząć na nowym/nowszym sprzęcie.

Przeglądając spora liczbę rowerów, moją uwagę przykuł tylko jeden model w którym zakochałem sie od pierwszego wejrzenia! mianowicie wymieniona w tytule Merida :)
http://www.rowerymer...wer-merida.html
Cena za jaka bym mógł go dostać to 3200,-

Wiadomo jak to jest z emocjami, wiec chciałem się poradzić i paru nowych rzeczy dowiedzieć.

NA pierwszy ogień sprawa techniczna. Wydaje mi się że Tiagra to już nie jest byle jaki osprzęt i dla można powiedzieć kompletnego amatora powinien wystarczyć, ale jak wygląda sprawa jakości/wytrzymałości pozostałych podzespołów . Kupując nowy rower oczekuje od niego że parę sezonów przejadę bez problemowo i jakiś napraw. I może na ile szacujecie jego wagę bo producent tego nie podaje.

Druga sprawa jak wygląda serwis bo zdaje sobie sprawę ze nawet najlepsze sprzęty, potrafią się pechowo uszkodzić ( choć nie wiem co może zawieść w tych układach) Przecież roweru raczej nie będę odsyłać gdzieś do sprzedawcy, wiec wydaje mi sie producent ma gdzieś serwisy w większych miastach (mieszkam w lublinie) czy jako że osprzęt jest shimano to trzeba sie zgłaszać do lokalnego serwisu, ale jakoś wujek google nie chce mi podać jakiejś konkretnej lokalizacji ;)

#2 chamsin

chamsin
  • Użytkownik
  • 223 postów
  • Skądkatowice

Napisano 21 wrzesień 2011 - 08:42

sprzet wedlug mnie (jako amatora0jest ok.Sam takowego zakupilem w czerwcu i jestem zadowolony przesiadlem sie z accenta z osprzetem sory czuc roznice tiagra jest lepsza.Ogolnei rowerek wdzieczny i fajny aczkolwiek mialem jedna wizyte w sklepie.po jezdzie w deszczu slychac bylo trzeszczeniez okolic korby wystarczylo nasmarowac i dokrecic suport.Po za tym ok.zastanow sie jeszcze poniewaz w nowym sezonie tiagra mam miec naped 10 stopniowy te z tego roku maja 9.Moze warto poczekac i kupic juz 10?Tylko wszystko jest kwestia ceny ile bedzie to kosztowac.Powodzenia

#3 Riccardo

Riccardo
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądOwock

Napisano 23 wrzesień 2011 - 21:49

Rower zacny, ja bym się zastanowił nad poczekaniem jednak na model z Tiagrą 2012. Zmiana jest istotna bo napęd 9 zostaje zastąpiony 10, co zapewni dłuższą możliwość eksploatacji ze względu na dostępność części w sklepach, oraz ułatwi ewentualny późniejszy upgrade.
Mam Tiagrę 2011 i słynące ze słabości hamulce Orbea, nie wiem więc w czym tkwi przyczyna, ale w górnym chwycie można zapomnieć o hamowaniu, rower można co najwyżej spowolnić. W dolnym chwycie jest ok. warto popatrzeć na tiagrę 2012 czy nie ma przypadkiem poprawionych manetek.
Co do samej konfiguracji roweru, to dla mnie korba standard jest za twarda, ale to zależy od wytrenowania i ukształtowania terenu tam gdzie jeździsz:-)
Gdzieś czytałem (BB albo MR), że Meridy mają twardy kokpit i mocno przenoszą drobne nierówności w formie drgań na ręce, ale to jest do potwierdzenia przez innych użytkowników.
Ja bym się jeszcze rozejrzał za innymi rowerami, teraz za podobną cenę powinny być osiągalne.

#4 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 410 postów
  • SkądLublin

Napisano 27 wrzesień 2011 - 20:14

Mam ten model Mery z 2010 roku przejechałem ponad 6 tys. km i jak do tej pory nie było żadnej regulacji i zadnego serwisu :), a wszystko chodzi idealnie.

Pozdr.
R...

Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)




Dodaj odpowiedź