Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hamulce i klocki


453 odpowiedzi w tym temacie

#441 MaciekWawa

MaciekWawa
  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 12 październik 2016 - 09:15

Jakie uniwersalne (z nastawieniem na suche warunki - w deszczu jeżdżone będą bardzo sporadycznie, tylko jak zaskoczy na trasie) klocki byście polecali? Musze wymienić, bo obecne to jakaś tragedia - to bardziej spowalniacze a nie hamulce ;)

 

Ja mam klocki Meridy (Road control) i są całkiem ok, kosztują około 30zł/para na jedno koło



#442 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 19 październik 2016 - 19:12

Cześć!

Mam szczęki tiagra. Czy mogę zwykłe klocki zamienić na takie z wymiennymi okładzinami. Jeżeli tak to czy np. takie podejdą : http://www.dobrerowe...56cl-szosa-55mm (co to jest "EN standart")?

 

A może ktoś ma same szufladki na zbyciu?

 

Pozdrawiam!

Michał



#443 goTomek

goTomek
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 16:46

Na wstępie dzień dobry, jestem tu nowy ;)

 

Takie pytanie, może mądre, może głupie, nie wiem...

Do czego służy ta mała śrubka z boku klocka hamulcowego shimano 105?

shimano-klocki-hamulca-br5800-r55c4.jpg

 

Może jeszcze głupsze pytanie... ale po co są te skrzydełka?



#444 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5374 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 17 listopad 2016 - 17:01

Ułatwiają wsunięcie koła - "odbijają" oponę i skierowują ją w stronę przestrzeni między klockami.


  • qzn lubi to
rowerplus-logo-2.png

#445 Parker

Parker
  • Użytkownik
  • 64 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 10:03

Przyszedł ten czas że muszę kupić nowe okładziny do roweru. Hamulce Tektro SCBR-525.
Od przyszłego sezonu będę też śmigał  na nowych kółkach FULCRUM REACING 5 LG.
 
Jakie okładziny będą dobre do tych hamulców i kółek. Za dużego doświadczenia z komponentami szosowymi jeszcze nie mam :/


#446 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1858 postów
  • Skądkrakow

Napisano 26 grudzień 2016 - 12:37

Łopatologicznie. Śrubki zabezpieczają klocki w szufladkach. Motylkami sciskasz klocki dopasowując odległość od obręczy np. przy wymianie linki.  pozdr



#447 Parker

Parker
  • Użytkownik
  • 64 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 12:42

Sprawę wymiany okładzin w hamulcu to z tym dam sobie radę, chodziło mi natomiast o radę jakiej marki okładziny wybrać do tych hamulców tak żeby dobrze współgrały na nowymi kołami.

 

Budżet to około 100 zł.



#448 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2331 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 grudzień 2016 - 14:58

Od parunastu lat w motoryzacji istnieje technologia karbonowo-ceramiczna, czy jest stosowana przez jakiegoś producenta kół?

 

Przeniosę pytanie do tematu o kołach.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#449 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1678 postów
  • SkądSheffield

Napisano 29 grudzień 2016 - 08:23

Rigida chyba coś tam robiła swego czasu. Chodzi o węgliki..?
Dołączona grafikaLekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman Dołączona grafika

#450 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2331 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudzień 2016 - 09:53

Oni robili to na obręczach alu. A mi chodzi o koła karbonowe. Bardzo wydłużyło by to żywotność obręczy karbonowej, oraz uodporniło by je na pogodę.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#451 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 201 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 09:53

Od parunastu lat w motoryzacji istnieje technologia karbonowo-ceramiczna, czy jest stosowana przez jakiegoś producenta kół?

 

Przeniosę pytanie do tematu o kołach.

 

Poszukując niedawno nowego kompletu kół spotkałem się z taką technologią u dwóch producentów. W DT Swiss nazywa się to OXiC, a u Ritchey jest to LogiCote. Wygląda to dość obiecująco, ale zbyt mało jest jeszcze testów w sieci. Na razie cena jest porażająca, jednak jeśli ta technologia okaże się tak dobra jak promujący ją marketing i ceny spadną być może się skuszę. Dla mnie byłaby to niejako alternatywa dla hamulców tarczowych. 



#452 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2331 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudzień 2016 - 10:17

Chodzi mi o taką technologię, tylko oczywiście na kole :)

 


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#453 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 styczeń 2017 - 07:44

Jak kojarzę wyścigi F1 to żeby takie hamulce hamowały to muszą się rozgrzać. To trudne do osiągnięcia poza torem wyścigowym.

#454 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2331 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 styczeń 2017 - 20:49

Bez przesady, stosuje się to i w samochodach jeżdżących po drogach.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid




Dodaj odpowiedź