Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hamulce i klocki


472 odpowiedzi w tym temacie

#441 MaciekWawa

MaciekWawa
  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 12 październik 2016 - 09:15

Jakie uniwersalne (z nastawieniem na suche warunki - w deszczu jeżdżone będą bardzo sporadycznie, tylko jak zaskoczy na trasie) klocki byście polecali? Musze wymienić, bo obecne to jakaś tragedia - to bardziej spowalniacze a nie hamulce ;)

 

Ja mam klocki Meridy (Road control) i są całkiem ok, kosztują około 30zł/para na jedno koło



#442 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 19 październik 2016 - 19:12

Cześć!

Mam szczęki tiagra. Czy mogę zwykłe klocki zamienić na takie z wymiennymi okładzinami. Jeżeli tak to czy np. takie podejdą : http://www.dobrerowe...56cl-szosa-55mm (co to jest "EN standart")?

 

A może ktoś ma same szufladki na zbyciu?

 

Pozdrawiam!

Michał



#443 goTomek

goTomek
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 17 listopad 2016 - 16:46

Na wstępie dzień dobry, jestem tu nowy ;)

 

Takie pytanie, może mądre, może głupie, nie wiem...

Do czego służy ta mała śrubka z boku klocka hamulcowego shimano 105?

shimano-klocki-hamulca-br5800-r55c4.jpg

 

Może jeszcze głupsze pytanie... ale po co są te skrzydełka?



#444 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5512 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 17 listopad 2016 - 17:01

Ułatwiają wsunięcie koła - "odbijają" oponę i skierowują ją w stronę przestrzeni między klockami.


  • qzn lubi to
rowerplus-logo-2.png

#445 Parker

Parker
  • Użytkownik
  • 64 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 10:03

Przyszedł ten czas że muszę kupić nowe okładziny do roweru. Hamulce Tektro SCBR-525.
Od przyszłego sezonu będę też śmigał  na nowych kółkach FULCRUM REACING 5 LG.
 
Jakie okładziny będą dobre do tych hamulców i kółek. Za dużego doświadczenia z komponentami szosowymi jeszcze nie mam :/


#446 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1915 postów
  • Skądkrakow

Napisano 26 grudzień 2016 - 12:37

Łopatologicznie. Śrubki zabezpieczają klocki w szufladkach. Motylkami sciskasz klocki dopasowując odległość od obręczy np. przy wymianie linki.  pozdr



#447 Parker

Parker
  • Użytkownik
  • 64 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 12:42

Sprawę wymiany okładzin w hamulcu to z tym dam sobie radę, chodziło mi natomiast o radę jakiej marki okładziny wybrać do tych hamulców tak żeby dobrze współgrały na nowymi kołami.

 

Budżet to około 100 zł.



#448 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2377 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 grudzień 2016 - 14:58

Od parunastu lat w motoryzacji istnieje technologia karbonowo-ceramiczna, czy jest stosowana przez jakiegoś producenta kół?

 

Przeniosę pytanie do tematu o kołach.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#449 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1719 postów
  • SkądSheffield

Napisano 29 grudzień 2016 - 08:23

Rigida chyba coś tam robiła swego czasu. Chodzi o węgliki..?
Dołączona grafikaLekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman Dołączona grafika

#450 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2377 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudzień 2016 - 09:53

Oni robili to na obręczach alu. A mi chodzi o koła karbonowe. Bardzo wydłużyło by to żywotność obręczy karbonowej, oraz uodporniło by je na pogodę.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#451 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 237 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 09:53

Od parunastu lat w motoryzacji istnieje technologia karbonowo-ceramiczna, czy jest stosowana przez jakiegoś producenta kół?

 

Przeniosę pytanie do tematu o kołach.

 

Poszukując niedawno nowego kompletu kół spotkałem się z taką technologią u dwóch producentów. W DT Swiss nazywa się to OXiC, a u Ritchey jest to LogiCote. Wygląda to dość obiecująco, ale zbyt mało jest jeszcze testów w sieci. Na razie cena jest porażająca, jednak jeśli ta technologia okaże się tak dobra jak promujący ją marketing i ceny spadną być może się skuszę. Dla mnie byłaby to niejako alternatywa dla hamulców tarczowych. 



#452 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2377 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudzień 2016 - 10:17

Chodzi mi o taką technologię, tylko oczywiście na kole :)

 


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#453 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 126 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 styczeń 2017 - 07:44

Jak kojarzę wyścigi F1 to żeby takie hamulce hamowały to muszą się rozgrzać. To trudne do osiągnięcia poza torem wyścigowym.

#454 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2377 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 styczeń 2017 - 20:49

Bez przesady, stosuje się to i w samochodach jeżdżących po drogach.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#455 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądDębica

Napisano 12 marzec 2017 - 23:19

A czy ktoś próbował KOOLSTOPy Dual Compound RE357?

Mam koolstopy w MTB również Dual Compound od naprawdę długiego czasu i uważam je za świetne klocki, nie niszczą obręczy tak jak oryginalne Shimanowskie, które miałem wraz z v-brake XT, nie szumią tak głośno podczas hamowania jakby szlifowały obręcz, jednak zastanawiam się jak mają się do polecanych swissstopów?

W deszczu nie jeżdżę ale bywa czasami, że mnie złapie w trasie, więc wówczas hamowanie i świadomość jak w kość dostają obręcze przyprawiało mnie o ciary.

W ogóle zastanawia mnie fakt, że o ile dawniej było w różnych sklepach sporo klocków koolstop tak obecnie do szosy znalazłem tylko w jednym.



#456 canon

canon
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKielce

Napisano 12 marzec 2017 - 23:36

 

Przyszedł ten czas że muszę kupić nowe okładziny do roweru. Hamulce Tektro SCBR-525.
Od przyszłego sezonu będę też śmigał  na nowych kółkach FULCRUM REACING 5 LG.
 
Jakie okładziny będą dobre do tych hamulców i kółek. Za dużego doświadczenia z komponentami szosowymi jeszcze nie mam :/

 

 

Parker ja do tych kół miałem hamulce z okładzinami Shimano 105 5800, hamowanie bardzo dobre, żadnych kłopotów, wolne zużywanie się, zero piszczenia. Mogę polecić z czystym sumieniem.



#457 SNJ

SNJ
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 02 kwiecień 2017 - 17:39

Po testowym nakręceniu 100 km i przypatrzeniu się na tylny hamulec, wystawał z niego kawałek papieru. Na dwóch jego stronach inna faktura. To jakieś zabezpieczenie czy coś mi się wkręciło? Hamulec Ultegra

 

UhP6hdb.jpg

 

jXH1cVw.jpg



#458 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5512 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 02 kwiecień 2017 - 17:41

Zabezpieczenie na czas transportu. Podczas eksploatacji nie będzie potrzebne.


rowerplus-logo-2.png

#459 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1443 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 kwiecień 2017 - 21:48

Słuchajta pany, czy to normalne, że przy nowych kołach karbonowych i nowych klockach Swisstop (do karbonu oczywiście) podczas hamowania czuć takie delikatne szarpania? Głównie w przednim kole to czuję, jakby co 0,1s hamulec łapał i odpuszczał delikatnie na moment. Generalnie moc klocków jest mega straszna, na alu obręczach nigdy tak hamulce mi nie hamowały, no ale te dziwne szarpania, wyrobi się to? Dodam może, że powierzchnia hamująca nie jest pokryta bazaltem itp. Może przetrzeć klocki delikatnie papierem ściernym?



#460 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2960 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 kwiecień 2017 - 06:36

Duza szansa, ze na powierzchni hamujacej jest jakas nierownosc.



Dodaj odpowiedź