Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zapytanie o kasetę CS-6600: 11-23 czy 12-23


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 23 wrzesień 2011 - 21:26

Nie: korba klasyczna a kompaktowa to różnica około (nie da się bezpośrednio przełożyć w ten sposób, ale porownanie jest) 1 ząbka koronki kasety na blacie i ok. 3 - 2 ząbków małej zębatki korby


Jesus, wiedziałem że ktoś się przyczepi. Pisałem jasno że podaje to przykładowo dla zobrazowania problemu i nie wyliczałem tego. Raptem pomyliłem się o jeden ząbek na kasecie.

Dziś potestowałem co nieco.
50/14 - 90rpm i 42km/h - odczucia? tragiczne
Dzisiejszy 60km trening w 90% przejechałem na 50/19 z kadencją powyżej 90, średnia około 31km/h. Na zjazdach z hopek wrzucałem 17, dokręcałem do 110 rpm i jechałem ponad 40km/h. Zakłądając ciut bardziej stromy zjazd wrzucam 15, dokręcam do 110rpm i jadę ponad 50km/h. Z racji vbraku odpowiedniej wytrzymałości siłowej nie ma szans na wrzutkę 14 i dokręcenie do ponad 60km/h (oczywiście mowa o neutralnych warunkach) Dlatego dla mnie jako amatora kaseta juniorska w zupełności by styknęła na moje miękkie treningi. Zaznaczam, że mam kompaktową korbę, która jest zaprzeczeniem płaskiego terenu


No dobra, ale zauważ że nie każdy lubi jakieś mega wysokie kadencje. Pewnie powiesz że tak jest bardziej pro, hmm, to zależy, nie każdemu akurat musi pasowacć kadencja 130 (zależy to też od budowy ciała, górale chuderlaki może tak lubią, ale jak ktoś jest "lepiej" zbudowany to niekoniecznie) . Ja w ogóle nie wyobrażam sobie jazdy tak jak mówisz, z kompaktem i kasetą 14-25 :shock: Dla mnie to za miękko. Jeszcze przy normalnej korbie i założeniu że nie ma żadnych pochyłości (co jest nierealne w sumie) to może i dało by radę. Inaczej nie ma bata. A ponad 60kmów wykręcam, ale nie na 14/50 a na 13/52 z przodu (oczywiście nie na idealnie płaskim).

#22 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 05 październik 2011 - 21:47

Dla zainteresowanych zależność prędkości od kadencji i koronki ;-) ( przy założeni obwodu tylnego koła 2118 mm)

blat 53
80	    82	   84       86	  88	    90	  100	  110
12	44,90	46,02	47,15	48,27	49,39	50,51	56,13	61,74
13	41,45	42,48	43,52	44,56	45,59	46,63	51,81	56,99
14	38,49	39,45	40,41	41,37	42,34	43,30	48,11	52,92
15	35,92	36,82	37,72	38,62	39,51	40,41	44,90	49,39
16	33,68	34,52	35,36	36,20	37,04	37,89	42,10	46,30
17	31,70	32,49	33,28	34,07	34,86	35,66	39,62	43,58
19	28,36	29,07	29,78	30,49	31,19	31,90	35,45	38,99
21	25,66	26,30	26,94	27,58	28,22	28,87	32,07	35,28
23	23,43	24,01	24,60	25,18	25,77	26,36	29,28	32,21
25	21,55	22,09	22,63	23,17	23,71	24,25	26,94	29,64
blat 39
80	    82	  84	   86	   88  	  90	  100 	  110
12	33,04	33,87	34,69	35,52	36,34	37,17	41,30	45,43
13	30,50	31,26	32,02	32,79	33,55	34,31	38,12	41,94
14	28,32	29,03	29,74	30,44	31,15	31,86	35,40	38,94
15	26,43	27,09	27,75	28,42	29,08	29,74	33,04	36,34
16	24,78	25,40	26,02	26,64	27,26	27,88	30,98	34,07
17	23,32	23,91	24,49	25,07	25,66	26,24	29,15	32,07
19	20,87	21,39	21,91	22,43	22,95	23,48	26,08	28,69
21	18,88	19,35	19,82	20,30	20,77	21,24	23,60	25,96
23	17,24	17,67	18,10	18,53	18,96	19,39	21,55	23,70
25	15,86	16,26	16,65	17,05	17,45	17,84	19,82	21,81


#23 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 29 październik 2011 - 20:22

Dorzucę swoje 0.03zł. Jeździłem zeszły sezon na 14-25 + 52/39 i na płaskim terenie bardzo fajnie się spisywała. Jedyne zastrzeżenie mam takie, że zębatki są nieco zbyt gęsto (19-20-21 o ile pamiętam) przez co czasami w ogóle się nie czuje, że zmieniło się bieg (20<->21). Teraz mam 13-26 campy i jest trochę lepiej, chociaż jakieś 13-27 byłoby fajniejsze.
Warto dodać iż jestem kompletnym amatorem i nie dokręcam na zjazdach do 100km/h :)

Trochę jest tu takie przeświadczenie, że jeśli się jedzie na szosówce to każda prędkość poniżej 30km/h to hańba i jest się frajerem. Moim zdaniem wcale tak nie jest, nie ma się co spinać. :-)

#24 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 29 październik 2011 - 21:12

Trochę jest tu takie przeświadczenie, że jeśli się jedzie na szosówce to każda prędkość poniżej 30km/h to hańba i jest się frajerem. Moim zdaniem wcale tak nie jest, nie ma się co spinać.


Moim też nie, ale...

8-)
Nie mogłem się powstrzymać.

A co do tematu to wg mnie prześwietnym wyborem jest 39/53 + 12/25.

#25 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 30 październik 2011 - 06:35

Kaseta służy nie tylko rozwijaniu prędkości, ale ma służyć nabieraniu określonych nawyków w technice pedałowania oraz efektywnemu wykorzystywaniu wydatkowanej energii.

Stąd przy tarczach 53/39 na korbach, używam trzech kaset 10s, przestrzegając zasady unikania przekosu łańcucha (stąd z tarczą 53 używam 8 koronek kasety licząc od zewnętrznej najmniejszej, zaś przy 39 też 8 koronek ale od największej wewnętrznej):
- na tereny płaskie: wiosna i jesień – juniorowską 14/25. Daje to 8 idealnie ciasnych ale zelżonych przełożeń (14-15-16-17-18-19-20-21) na płaskie oraz dwa miększe (23-25), co pozwala się skoncentrować na kadencji, rytmie pedałowania np. przy interwałach,
- na tereny płaskie: późna wiosna i lato – czasową 12-21 (12-13-14-15-16-17-18-19-20-21). Daje ona idealną konfigurację przełożeń na płaskie, do jazd zarówno na wieńcu 53 jak i na 39,
- w góry 12-25 (12-13-14-15-16-17-19-21-23-25).

#26 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 12 listopad 2011 - 00:43

Serdecznie dziekuję za wszystkie Wasze opinie i rady!

Wybór padł na Ultegra 12-23


Wielkie podziękowania!!!

Bardzo dobry wybór, ja też jeżdżę w okolicach Warszawy na takiej kasecie, w góry mam kasetę srama 11-27. Na RB starcza 53/13.

#27 MarekA

MarekA
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 31 lipiec 2017 - 11:05

Cześć,
 
Mam pytanko o przekos łańcucha zalecany w napędach szosowych 10s.
 
Mając pod 50 kupiłem już parę lat temu archaiczną szosę. Zachęca, że asfalty coraz lepsze i mniej babrania się w sprzęcie niż w MTB. 
Trafiła się teraz okazja i zanabyłem speedstera 10. Napęd jest 2*10 Ultegra 6600. I tu pytanie: Czy można z zębatki 39 robić przekos do najmniejszych zębatek z tyłu? Widzę, że łańcuch jest jakby bardziej giętki na boki, niż w MTB. Przy mojej nodze wykorzystanie 3 najmniejszych zębatek by mi pasowało. W innym przypadku ich w ogóle nie użyję jadąc 30-34km/h
 
Ogólnie jeżdżę raczej MTB. Połamałem już 4 ramy na mazowieckich równinach. W MTB 9s. przekosy nie są duże. Zaleca się zasięg 4 zębatek. A w szosie 10s ?
 
 
Pozdro, Marek


#28 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 31 lipiec 2017 - 20:17

Bez znaczenia. Jezeli masz dobrze dobrany napęd to na przekosach spędzisz mniej niz 5% czsu jazdy, więc krzywdy napedowi nie zrobisz.

#29 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 31 lipiec 2017 - 21:07

Jak korba 53/39, to proponuję dać jakąś kasetę zaczynającą się od 13 lub nawet 14z (jest np. 14-25) i wtedy spokojnie zamiast robić max przekoz z młynka, da się jechać z blatu.



Dodaj odpowiedź