Właśnie to dzięki amatorom jak słusznie zauważył Malik masz tyle odpowiedzi i cennych porad. Śmiem podejrzewać ze wielu zawodowych kolarzy nie zna się aż tak dokładnie na tajnikach technicznych samego sprzętu i komponentów. Spotkałem niegdyś kolarza trenującego w Nestle Pacyfik z Torunia który nie bardzo wiedział jaka jest różnica między Shimano Ultegra a Dura Ace. Bardzo mnie to zszokowało ale tak czasami bywa. ;-)Witam ostatnio się zastanawiałem ile mozna zaoszczędzić na wadze budując wypaśny rower. Np zamiast zwykłego siodła wybiera się o 50 g lżejsze , kierownice założmy o 60 itp. Ile w skali całego roweru mozna zaoszczędzić? Wychodzi chociaż 500 g? Z góry dziękuje za odpowiedź , pozdrawiam.
Pytanie do zawodowców
#21 Gosc_Anonymous_*
Napisano 25 maj 2008 - 19:16
#22 Gosc_szudri_*
Napisano 02 czerwiec 2008 - 22:55
#24
Napisano 03 czerwiec 2008 - 14:59
kazde 100g to jest tak na prawde czasami na wage zwyciestwa szczegolnie na gorskich odcinkach
dlatego wielkie kloce nie maja szans w gorach chocby nie wiem co ;]
o ciezaze w kolarstwie
http://www.kolarstwo...est_ciezar.html
#26 Gosc_tozik_*
Napisano 03 czerwiec 2008 - 15:46
Im lżejszy kolarz tym istotniejsza jest waga roweru bo stanowi większy procent masy całego układu. Dlatego mój rower waży nieco ponad 8kg - i mówcie co chcecie - jak się jeździ dużo po górach to nawet te +-2kg zaczyna mieć znaczenie.
#27
Napisano 03 czerwiec 2008 - 16:11
chudyś ;]192cm i 70kg, myślę, że dam sobie rade ;]
bez przesady jezdzac amatorsko bardziej liczy sie to jaka ma sie kondycje a nie rowerto znaczy że ja ze swoim 10.5kg rowerkiem nie mam szans w górach ;]
niby sie liczy ten stosunekTak naprawdę to liczy się stosunek generowanej mocy do masy (W/kg) bo ten właśnie wskaźnik decyduje o zdolności pokonywania wzniesień.
ale czy widziałeś kiedyś dużego górala???
mysle ze 80kg to max
#28 Gosc_tozik_*
Napisano 03 czerwiec 2008 - 16:26
niby sie liczy ten stosunek
ale czy widziałeś kiedyś dużego górala???
Wszytko się zgadza - moc nie rośnie proporcjonalnie do masy kolarza tylko wolniej!
Dlatego właśnie szczupli i drobni zazwyczaj posiadają ten stosunek najkorzystniejszy.
Osobnik 100kg nie będzie wcale generował 2x więcej mocy niż 50kg.
#30
Napisano 03 czerwiec 2008 - 18:20
poprostu:szytko się zgadza - moc nie rośnie proporcjonalnie do masy kolarza tylko wolniej!
Dlatego właśnie szczupli i drobni zazwyczaj posiadają ten stosunek najkorzystniejszy.
sila miesni [netto] jest proporcjonalna do powierzchni przekroju włokien, czyli z grubsza drugiej potegi wymiaru liniowego, ktory moze byc wyrazony przy pomocy wzrostu.
natomiast masa [netto] niestety rosnie wraz z objetoscia czyli z grubsza z trzecia potega wzrostu.
dlatego z dwoch gosci o Takich samych proporcjach budowy ciala (jeden jest przeskalowana kopia drugiego) ten mniejszy bedzie mial lzej. ale mniejszy tylko do pewnego stopnia.
przy pewnej mniejszosci, takie rzeczy jak masa glowy [mozna byc 2x wiekszym, ale glowe ma sie taka sama!], czy roweru beda odgrywac procentowo wieksza role.
dlatego bardzo chudzi i mali zawodnicy musza maksymalnie wycieniowac wlasnie te dodatkowe tobolki.
inni nie musza. ale tez chca, bo daje to jakies tam fory.
#31
Napisano 03 czerwiec 2008 - 18:33
Karbonowe mostki - nie, bo to ściema i nic nie daje. Karbonowe kierownice jak najbardziej i to często. Karbonowe sterówki - tak, ale nie na Paryż - Roubaix.a co do zawodowców to ich rowery rzadko kiedy osiagaja przepisowe 6,8.
Nie uzywaja karbonowych kierownic mostkow , a czasem nawaet rur sterowych:)
#34
Napisano 04 czerwiec 2008 - 10:44
Karbonowe mostki - nie, bo to ściema i nic nie daje. Karbonowe kierownice jak najbardziej i to często. Karbonowe sterówki - tak, ale nie na Paryż - Roubaix.a co do zawodowców to ich rowery rzadko kiedy osiagaja przepisowe 6,8.
Nie uzywaja karbonowych kierownic mostkow , a czasem nawaet rur sterowych:)
czemu karbonowy mostek ma nic nie dawac a kierownica juz tak?
Tyle ze tych kierownic tez nie czesto
a oto sterowka hincapiego wlasnie , wcale nie z paryz - roubix
http://www.cyclingne...incapie_steerer
wogole kupa fajnych zdjec i kupa fajnych maszyn z bliska z opisem, prawie zadna nei ma karbonowej kiery:) , mostki carbon tylko time.
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#37
Napisano 04 czerwiec 2008 - 18:02