Ktory wybrac? Felt F5 Trek 4.5 czy Trek 2.5 ?
#1
Napisano 14 grudzień 2011 - 13:11
Wacham sie pomiedzy karbonowym Feltem F5 na shimano 105, karbonowym Trekiem 4.5 rowniez na 105tce oraz Trekiem 2.5 na Ultegrze.
Wszystkie 3 rowery sa w podobnej cenie, moze ktorys z kolegow jezdzi na jednym z nich ?
Do tej pory jezdze na aluminiowym Lemondzie i nie wiem czy jest sens przejscia na karbon.
Bylbym wdzieczny za wszelkie opinie, poniewaz juz od kilku miesiecy szukam roweru i obdzwonilem chyba wszystkie sklepy w Polsce
#3
Napisano 14 grudzień 2011 - 13:38
#4
Napisano 14 grudzień 2011 - 13:45
jesli karbon lepiej tlumi, to super, bo w sezonie rzeczywiscie duzo jezdze.ale potrzebny mi rowniez jak najbardziej wytrzymaly rower, stad pytanie czy karbon wytrzyma tyle czasowo, co aluminium ?
tego treka 2.5 mam okazje kupic za 5500zl, tylko, ze mam 165cm wzrostu i wszyscy mowia, ze rama 52 jest dla mnie za duza. I jest na aluminiowej ramie.. a jesli weglowa jest tak samo wytrzymala, to juz lepiej inwestowac w karbon..
A wiesz moze ile on w ogole wazy ? w necie nigdzie nie moge znalezc, malo tego w zadnym sklepie tez nie byli w stanie mi powiedziec.
#5
Napisano 14 grudzień 2011 - 13:53
#6
Napisano 14 grudzień 2011 - 15:53
mam pecha, bo w calej Polsce nie ma dla mnie Treka na 105, a z nowego rocznika nie dostane na pewno upustu. tym bardziej ze euro idzie w gore, wiec jesli nie kupie go do konca tego roku, to przy nowej dostawie ceny moga znacznie podskoczyyc.
Szukaja dla mnie Felta F5 karbonowego, ale Felt daje tylko dwuletnia gwwarancje na rame, a Trek podobno dozywotnia.
Moze masz kogos, kto na nim jezdzi ? albo znasz jakies wiarygodne opinie na temat F5 ?
#7
Napisano 14 grudzień 2011 - 16:17
Nie wiem, po ile możesz mieć te modele, ale stawiam na 5-7 tysięcy. Na Twoim miejscu wybrałbym dobre alu, jak canyon (Ultegra 6700) z outletu albo Cannondale Caad10. Właściwości mają lepsze niż niejedna karbonowa rama.
Na bikeradar znajdziesz ich recenzje.
#8
Napisano 14 grudzień 2011 - 19:36
#9
Napisano 16 grudzień 2011 - 19:13
Dzieki wielkie za pomoc i zainteresowanie
mysle jeszcze nad rama Lemonda, ale on nie robi parzystych modeli i mysle, czy 49 nie bedzie dla mnie za male. Dostalem ostatnio propozycje zlozenia od podstaw:
1) Rama Lemonde Victorie 51cm (z widelcem i sterami- 1390g)
Osprzęt SRAM Apex (pełna grupa 2x10- 2407g)
Koła Bontrager Race X Lite (2008)
Opony IRC Redstorm 23c
Kierownica Bontrager Race Lite
Mostek Bontrager RXL
Sztyca Bontrager RXL Acc
Siodło Bontrager
2) Koła Bontrager Race (2008)
Mostek Bontrager Race Lite
Sztyca Bontrager Race
Reszta bez zmian.
Wacham sie, czy nie poczekac miesiac, czy dwa az bedzie ten Trek 4.5, bo daja dozywotnia gwarancje na rame karbonowa.
Swoja droga Lemond tez, a do tej marki mam sentyment.
Dzwoniac do poszczegolnych dystrybutorow kazdy tak zachwala swoja firme, ze juz sam nie wiem co myslec. Mam totalny mentlik w glowie.
:roll: :roll:
#10 Gosc_Castor Troy_*
Napisano 16 grudzień 2011 - 22:32
Jeżdżę na Felt'cie trzeci sezon i NIC. Zero problemów. Same pozytywy. W mojej drużynie Husarii Szosowej są jeszcze dwa Felty. Jeden F5 i drugi (w drodze, już zamówiony) też F5. Ramy rewelacyjne, szczególnie te z 2011 roku. W razie pytań, wal śmiało.
Co do Treka, to nic nie powiem bo nie jeździłem ale dla mnie to tylko dobrze "wyrobiona" marka. Poziom technologiczny dokładnie ten sam co Felt.
Choice is your! :-D
#11
Napisano 17 grudzień 2011 - 16:06
dostalem nowa propozycje : giant tcr 2
carbon na 105 za 6200. co Wy na to ?
dzis w sklepie powiedzieli mi, ze mimo wszystko ramy karbonowe Lemonda sa kiepskie. hmmm..
#12
Napisano 17 grudzień 2011 - 20:31
kiedys czytalem, ze dobrze dopasowana szosa, to taka, nad ktora stojac ogleglosc miedzy kroczem a rama jest minimum 2.5cm. i rzeczywiscie tyle mam zarowno przy modelu 53 Lemonda jak i przy 50tce Gianta.
ja juz naprawde nic nie wiem
#15
Napisano 17 grudzień 2011 - 20:50
mysle, F5, czy Giant (jest najlzejszy), czy poczekac na Treka 4.5? na F5 tez bede czekal.. w sumie wychodzi na to samo, bo i tak nigdzie nie maja mojego rozmiaru.. :evil: :evil:
#16 Gosc_Castor Troy_*
Napisano 18 grudzień 2011 - 00:04
sprzedawca tez mowil, ze Mka Gianta za duza dla mnie
NIE kupuj roweru BEZ osobistej przymiarki do ramy. Ostrzegam, że jeżeli dasz się komuś lub sobie skusić i kupisz rower na pałę, tzn. bez przymierzenia się do niego, to na 99% kupisz zły rozmiar... To taka rada ode mnie. Wiem jak to jest jak kasa leży odłożona, a chciałoby się już, zaraz mieć rowerek koło siebie. Znam te pragnienia, bo sam 2,5 roku temu to przeżywałem.
NIE napalaj się i spokojnie szukaj. Do wiosny daleeeeeeeeeeeeeeeeko... Zdążysz kupić. :-)
#18
Napisano 18 grudzień 2011 - 14:50
Ponieważ jesteś, podobnie jak ja, osobą o nieprzeciętnym wzroście (ach, małe jest piękne!), bardzo ważny będzie rozmiar.
Co dalej? Czy ważniejszy jest dla Ciebie lepszy osprzęt, czy np. dożywotnia gwarancja.
Wchodząc w szczegóły - co ma lepsze koła, komponenty.
Obsługa, serwis - jeśli naprawdę nie będziesz mógł się zdecydować, to weź pod uwagę to, gdzie dadzą Ci więcej i zapewnią lepszy serwis.
Jeśli Trek jest w Twoim rozmiarze, to poczekaj, obejrzyj i kup. Nie pali się.
Czas na trzaskanie wielu kilometrów na pięknym karbonie jeszcze będzie, teraz tylko kurzyłby się na stojaku.
#19
Napisano 18 grudzień 2011 - 15:30
Na chwile obecna wlasnie glownie rozwazam zakup F5 na karbonie.
w poniedzialek pewnie podjade do Szurkowskiego, moze bedzie mial w sklepie jakas 50tke to sie do niej przymierze.
P.s komentarz na temat wzrostu rozbawil mnie niesamowicie
#20
Napisano 18 grudzień 2011 - 15:54
Fajnie, że masz okazję przymierzyć się do tego Felta. Jak znam życie zamontowany w nim mostek ma długość 90mm, ale zawsze można go skrócić o ten centymetr.
Podobnie z kierownicą, możesz zamontować płytszą i z mniejszym wyprzedzeniem, zawsze coś ugrasz dla poprawnej sylwetki.
Przy okazji tematu, chciałbym żebyś zerknął tu:
link
Nie ja to sprzedaję, ale cena wydaje mi się na tyle atrakcyjna, że warto chociaż na to zerknąć.
No i rozmiar idealny na Ciebie, może warto sprzedać telewizor? :-D