Skocz do zawartości


Zdjęcie

Używany czy nie??...jak sprawdzić??


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 07 czerwiec 2008 - 12:20

Witam!
Zakładam kolejny temat aby dowiedzieć sie jak można sprawdzić czy rower "nowy" był używany albo nie. Jest mi to bardzo potrzebne ;-) . Mam dostać nowy rower od wprawczyni wypadku ale niemam do niej zupełnie zaufanie i za dużo kombinuje w sprawie tego rowera. Nichcaił bym jeździć na używanym "nowym" rowerze :-/ .

Prosze o rady z góry dzięki.

#2 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 07 czerwiec 2008 - 12:53

gazela93: karta gwarancyjna z datą zakupu, zmierzenie długości łańcucha, sprawdzenie stanu lakieru w okolicach tylnych widełek. Chodzi Ci o używany czyli że ktoś przejechał na nim 100 km, czy używany że ktoś na nim normalnie wcześniej jeździł? Bo to drugie to raczej łatwo Ci będzie po rysach rozpoznać...

#3 Gosc_alberto_*

Gosc_alberto_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2008 - 12:57

co do pierwszego przypadku gdy ktoś zrobiłby na nim 100km też chyba łatwo to zbadać - sprawdź stan klocków hamulcowych - sprawdź czy są obtarte/przytarte - chyba poznasz nowe od używanych ;)

#4 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 07 czerwiec 2008 - 12:59

To drugie odpada, no of course jak nie da mi paragonu i karty gwarancyjnej to nie biore rowera ;-) . Po owijce też można sprawdzić albo nie zabardzo??

#5 Gosc_alberto_*

Gosc_alberto_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2008 - 13:00

zależy czy ktoś jeździł w rękawiczkach czy bez - jeśli bez to powinna być troszkę bardziej zbrudzona/przyszarzała w okolicach gdzie najczęściej trzyma się dłonie
oczywiście w przypadku owijki w jasnym kolorze

[ Dodano: 2008-06-07, 14:02 ]
a no i możesz sztyce oglądnąć - mogło się zdarzyć że ktoś ją zarysował przy regulacji ;]

#6 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 07 czerwiec 2008 - 13:04

Dzięki alberto za pomysł z tymi klockami chyba są najszybsze do sprawdzenia :-D . Warto jeszcze by zobaczyć czy w przerzutkach jest droche piachu, co nie??

#7 Gosc_alberto_*

Gosc_alberto_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2008 - 13:08

no jeśli ktoś śmigał to nie ma cudów - sprawdź kasetę i łańcuch pod względem zabrudzenia , chociaż z drugiej strony od samego stania w sklepie tez jest opcja że mogło się przybrudzić (kurz itp.) .

więc radzę Ci sprawdzenie: stanu klocków, owijki , sztycy, ramy no i łańcucha. (:

#8 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 07 czerwiec 2008 - 13:10

Spoko Dzięki za rady :lol: . Ale mam nadzieje że wszystko bd oki ;-) .

Pozdro

#9 Gosc_alberto_*

Gosc_alberto_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2008 - 13:11

Ale mam nadzieje że wszystko bd oki ;-) .


no i tego Ci życzę :)

#10 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 07 czerwiec 2008 - 13:24

gazela93, alberto: nie zobaczysz zużycia klocków po 100 km.

O piachu w napędzie czy w łańcuchu zapomnij, karczer i napęd jest jak nowy. Pewniakiem jest data zakupu.

#11 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 07 czerwiec 2008 - 13:28

Zależy jak kto jeździ, to przynajmniej bd troche zabrudzone i lekko porysowane??

#12 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 07 czerwiec 2008 - 13:36

nie wiem czy te klocki to taki dobry pomysl...wydaje mi sie ze nikt nie jest taki glupi i w razie czego klocki by wymienil, to samo tyczy sie owijki, ja sugerowalbym sie tylko i wylacznie karta gwarancyjna...

wracając do owijki to zawsze jest brudna, nawet jak sie jezdzi w rekawiczkach, brud moze byc jedynie mniej widoczny na czarnej owijce ale na szmatce z jakims srodkiem do czyszczenia i tak wszystko wyjdzie

a moja propozycja...idz z nia do sklepu - bedziesz pewny

#13 Gosc_alberto_*

Gosc_alberto_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2008 - 08:23

wydaje mi sie ze nikt nie jest taki glupi i w razie czego klocki by wymienil


wiesz zależy jakie kto ma do tego podejście, bo może mieć takie że co to jest 100km kto by się kapnął po co będę wymieniał itp. zawsze lepiej sprawdzić wszystkie opcje żeby nie żałować potem w razie czego ;) ot takie moje zdanie :roll:


no i oczywiście że największym pewniakiem będzie karta gwarancyjna :)

gazela93, tak jak pisze tymon nie lepiej iść z nią do sklepu ? powiedz że wolisz sobie dobrać odpowiedni rozmiar ramy ;-)

#14 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 08 czerwiec 2008 - 08:54

Taa było by spoko tylko tyle że ona go zamówiła bo na sklepach go nie było (trek 1.2) http://www.ssc.pl/tr...geo-1series.htm rama 54, mam nadzieje że bd pisać na ramie jaki rozmiar a jak nie to biore metr krawiecki i zabieram sie za mierzenie ;-) Dobrze że jest różnica co to innych ram.

#15 Gosc_alberto_*

Gosc_alberto_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2008 - 12:54

ona go zamówiła


skoro zamówiła - nie wiem jak sie umówiliście ale pewnie jakoś Ci go ma dostarczyć albo go sobie od niej odbierasz, nie wiem mniejsza z tym - prosisz o karte gwarancyjną - sprawdzasz datę podbicia, oglądasz ramę i jeśli uważasz że jest wszystko ok to wsiadasz i jedziesz (:

#16 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 23 czerwiec 2008 - 21:17

Jest;] rower już dostałem sorka że dopiero teraz pisze. Jeździ sie spoko, wszystko wpożądku "nówka" :-D .



Dodaj odpowiedź