Skocz do zawartości


Zdjęcie

Łańcuszek W Hamulcu Szosowym


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 16 styczeń 2012 - 01:40

Spotkałem się ostatnio w starej szosówce z łańcuszkiem rozpiętym między szczękami hamulca tak, że opiera się na oponie. Ktoś spotkał się z podobnym rozwiązaniem? Czy wiecie do czego służy? Miał zgarniać zanieczyszczenia z opony? Innego zastosowania nie potrafię sobie wyobrazić.

Dołączona grafika

#2 Riddick

Riddick
  • Użytkownik
  • 402 postów
  • Skądmałopolska

Napisano 16 styczeń 2012 - 08:56

a widać że to fabryczne czy może produkcja domowa?? również pierwszy raz widzę takie cudo i zastosowania jakoś pojąć nie mogę :shock:

#3 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 16 styczeń 2012 - 09:49

Miał zgarniać zanieczyszczenia z opony?

Mało prawdopodobne, bo i średnio skuteczny taki patent, i sam sens istnienia tegoż wątpliwy ...
Już bardziej praktyczna i skuteczniejsza w działaniu swym czyszczącym oponę, miałaby jakaś szczoteczka, tudzież inne uwłosiowione ustrojstwo, ale bardziej dociśnięte do opony niż swobodnie latający po niej delikatny łańcuszek. Tak więc wątpię ...
Szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się z takim wynalazkiem (co nie znaczy, że kiedyś gdzieś był to typowy i ogólnie stosowany patent), więc jest spore prawdopodobieństwo, że to faktycznie jakaś 'samoróbka'.

#4 Mati213

Mati213
  • Użytkownik
  • 153 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 styczeń 2012 - 11:50

Wrzuć zdjęcie tego hamulca od tyłu, żeby było widać jak jest ten łańcuszek przymocowany.
No i co to za hamulec? Widać, że jakieś Shimano, ale czy ma jakieś oznaczenia?

#5 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 styczeń 2012 - 14:24

Ten łańcuszek ma wyrywać kawałki szkła i drobne kamyki z opony. Podejrzewam, ze to raczej "samoróba", niż oryginalne rozwiązanie Shimano.

#6 hablabablaS

hablabablaS
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądZielona góra

Napisano 16 styczeń 2012 - 18:49

Trochę bez sensu jeśli miałby wyrywać kawałki szkła . Wbity kawałek szkła jak już przetnie oponę i dętkę działa praktycznie jak klin . Póki go nie wyciągniemy powietrze schodzi wolniej , a jeśli zostanie nagle wyrwany wcześniej naruszając dętkę nastąpi nagły spadek ciśnienia co przy dużej prędkości może się źle skończyć . Ja bym przyjął wersję że ściągał on drobny piasek itp. żeby koła nie ślizgały się w zakręcie jak coś takiego się przylepi .

#7 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 16 styczeń 2012 - 21:17

Ale kawałek szkła nie musi od razu przebić dętki ani opony- a jedynie wbija się w gumę. Łańcuszek miałby go zdjąć zanim zdąży wbić się głębiej, pytanie czy działało to w praktyce?

#8 hablabablaS

hablabablaS
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądZielona góra

Napisano 16 styczeń 2012 - 22:47

Wydaje mi się że jeśli już lekko się wbił to raczej luźny łańcuszek nie miał na tyle siły , rozumiem gdyby był trochę bardziej napięty .

#9 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 17 styczeń 2012 - 21:51

To stare przełajowe rozwiązanie . niektórzy to stosowali . miało na celu zbieranie syfu z kół i ułatwienie co za tym idzie jazdy i hamowania . Padło śmiercią naturalną tak jak i biopece .Do wywalenia , bez sensu

#10 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 17 styczeń 2012 - 23:28

bez sensu

Proste, że bez sensu, bo skuteczniejszym rozwiązaniem wydaje się szczoteczka, której sztywne włosie by zmiatało z opony syf, a nie luźno latający po niej łańcuszek.
Czego to ludzie nie wymyślą ...

#11 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 18 styczeń 2012 - 10:05

w przelaju? nie ma potrzeby polerowania opony. wystarczy zebrac grubsze bloto/snieg i bedzie git. lancuszek wystarczy.
pewnie sie nie sprawdzalo bo zebrane smieci i tak zostawaly na ramionach hamulca i tez przeszkadzalo tylko ze dwa zakrety dalej.

#12 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 styczeń 2012 - 10:12

tylko kto w przełaju używa takich hamulców , gdzie chwila moment i zatykało dziure opierając sie na ramionach ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#13 Mati213

Mati213
  • Użytkownik
  • 153 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 styczeń 2012 - 13:20

Jak się nie ma normalnej ramy przełajowej i budżetu na nią, to się używa zwykłej szosowej ze zwykłymi hamulcami. Kumpel tak zeszłej zimy jeździł, do starej szosówki tylko opony przełajowe założył i jeździł na zwykłych hamulcach (bez łańcuszka :). Fakt, że syf się na nich zbierał, ale jemu to nie przeszkadzało.

#14 Stormik

Stormik
  • Użytkownik
  • 228 postów
  • SkądKoźle/Opolskie

Napisano 21 styczeń 2012 - 16:18

Może to służyło temu by hamulce się za mocno nie rozeszły xD

#15 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 22 styczeń 2012 - 12:28

korzystając z okazji - dlaczego w cyclocrossie nie uzywa się sprawniejszych V-brakeów?

#16 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 styczeń 2012 - 12:32

Pewnie dlatego aby hamować a nie blokować co chwila kół.

#17 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 22 styczeń 2012 - 13:10

Dodatkowo w zwykłych v-kach inny ciąg linki niż w klamce szosowej. Czasem można spotkać opcję mini-v która już z klamkami szosowymi współpracuje.

#18 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 styczeń 2012 - 14:48

korzystając z okazji - dlaczego w cyclocrossie nie uzywa się sprawniejszych V-brakeów?

Są przecież ostatnio popularne mini-V. Cantilevery są chyba takimi tradycjonalistycznymi elementami w przełajówkach, w tym raczej dopatruję się przyczyny dalszego ich montowania w CX.
A V-brake wcale nie muszą być o niebo sprawniejsze od cantilever. Miałem canti Alivio w bardzo budżetowej przełajówce i sobie świetnie radziły. W lesie hamowały super, stawanie na przednim kole było bezproblemowe, a zimą zaśnieżone działały idealnie. Warunek - wymagają starannego ustawienia.

#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 styczeń 2012 - 20:39

nie no temat o przełaju jest już gdzieś i był przerabiany , canti sie stosuje bo mają największy przestrzał na błoto , w przełaju mało co sie hamuje więc ........

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#20 Gosc_brkzzz_*

Gosc_brkzzz_*
  • Gość

Napisano 25 styczeń 2012 - 00:45

korzystając z okazji - dlaczego w cyclocrossie nie uzywa się sprawniejszych V-brakeów?


Odpowiedź masz kilka postów wyżej - łatwiej się zapychają.



Dodaj odpowiedź