Skocz do zawartości


Zdjęcie

Specialized - dylemat


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 nikerox

nikerox
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądrz

Napisano 18 styczeń 2012 - 17:13

Witam wszystkich uzytkownikow forum. Stanalem przed dylematem w wyborze szosy. Pierwsza opcja to Tarmac sl3 expert mid-compact, druga Venge expert m2. Prosze o rady i opinie. Warto dolozyc do venge? Pozdrawiam

#2 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 18 styczeń 2012 - 17:54

A nie myślałeś o Sl4?

#3 nikerox

nikerox
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądrz

Napisano 18 styczeń 2012 - 17:59

Za drogi :)

#4 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 18 styczeń 2012 - 18:23

A to zależy już od Ciebie - od terenów po jakich się ścigasz (o ile się ścigasz).

Jeśli ścigasz się po górkach to Venge może przynieść Ci dużo cierpień - jest cholernie sztywny, ale bez bezkompromisowości wagowej. Sprzęt czysto sprinterski.

Tarmac to maszyna bardziej all-round. Na niej wygrywali i sprinterzy i górale :)
Sztywność skompromisowana z wagą.

Osobiscie uwielbiam venge, ale patrząc na swoje predyspozycje i rodzaje treningów to chyba brałbym tarmac'a.

#5 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 18 styczeń 2012 - 18:26

Ja też bym był za Tarmaciem, świetna rama.

#6 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 18 styczeń 2012 - 18:28

To mo¾e poszukaj gdzies na wyprzedaży sl3 sworks , ja osobiście nie kupiwałbym venge, aerodynamika nie jest priorytetem dla amatora, tak uważam , po za tym zwyczajnie venge mi się nie podoba, co innego sl4 tylko cena nie fajna.

#7 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 20 styczeń 2012 - 10:54

Uważaj aby bo widelce pękają :roll: :-P

#8 nikerox

nikerox
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądrz

Napisano 21 styczeń 2012 - 01:03

Uważaj aby bo widelce pękają :roll: :-P

a gwarancja ?

#9 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 21 styczeń 2012 - 02:46

Z tymi widelcami to chyba jakiś żart przynajmniej w szosie nie słyszałem , podaje ci linka z dobrą ofertą na rame
http://bit.ly/w53TnU

#10 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 styczeń 2012 - 08:55

Z tymi widelcami to chyba jakiś żart przynajmniej w szosie nie słyszałem

Stąd obawy xubixa.



OT on

xubix, złapałeś chyba jakąś bakterię wstawiania aby w większość zdań? ;-)

OT off

fs-userbar-blog-white.png


#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 styczeń 2012 - 10:03

Uważaj aby bo widelce pękają :roll: :-P

jak ktoś glebe zrobił to wszystko może pęknąć, kwestia czasu i akcji

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 21 styczeń 2012 - 11:29

http://www.ebay.co.u...7#ht_7418wt_699

#13 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 21 styczeń 2012 - 14:26

Tak, wiem poprostu ten pierwszy był z telefonu, i pomyślałem ze może nie dzałać, sorry mój błąd .

#14 nikerox

nikerox
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądrz

Napisano 03 luty 2012 - 04:58

A nie wiecie moze jak z waga poszczegolnych modeli bo nigdzie nie moge znalesc ?

#15 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 03 luty 2012 - 10:31

Sworks sl4 w rozmiarze 56 chyba 880gr a sl3 ok 60 gr wiecej oczywiście mówię o ramię.
W każdym razie są to najsztywniejsze ramy na rynku tak przynajmniej się chwała w testach.
Jako ciekawostke powiem ze Contador wciąż jeździe na białym sl3 mimo ze cały zespół już na nowych sl4, widać to w Argentynie na zdjęciach , chyba polubił rower na którym wygrał guru i tour.

#16 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2012 - 19:49

A to zależy już od Ciebie - od terenów po jakich się ścigasz (o ile się ścigasz).

Jeśli ścigasz się po górkach to Venge może przynieść Ci dużo cierpień - jest cholernie sztywny, ale bez bezkompromisowości wagowej. Sprzęt czysto sprinterski.


HEJ niestety nie masz racji... VENGE JEST DUZO BARDZIJE KOMFORTOWY NIŻ TARMAC !!!
Powiem więcej nie dość, że jest bardziejj komfortowy za co odpowiada gięcie w pionie, a nie w poziomie to tez jest... mniej sztywny bocznie od Tarmaca ale.. w pewnych momentach trasy jest pomimo tych parametrow gorszych ... jest poprostu rowerem szybszym. Wpływ na to ma aerodynamika roweru sa to niuansy ale bardzo wyczuwalne.

O Venge mozna pisać wiele dobrego to świetny rower ale wg mnie tylk ona płaskie i lekko pagórkowate tereny. Przy tej samej wygenerowanej mocy szybciej pod górę mowie tu o kilku kilometrowych podjazdach wczołgasz się na Tarmacu ponieważ jest on sztywniejszy bocznie i sam frameset jest nawet lżejszy od Venge ale Venge na płaskim idzie jak przecinak... to jest kosmos.

Wszystko zalezy czego oczekujesz i przedewszystkim gdzie meiszkasz i na jakich profilach trasy bedzie uzywany rower

Poludniowa polska = Tarmac
Srodkowa i północna = Venge

PS. Rama Tarmac SL4 nie wazy 880 gram, niestety waży odrobine więcej. ok 950-1050 w zaleznosci od malowania w rozmairze 56.
Pozdrawiam serdecznie

#17 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 15 luty 2012 - 21:29

Waga sl4 sworks się nie zgadza , tyle co napisałeś ważyła rama sl3 sworks , takie ramy ważono tu na miejscu w Irlandii( w jednym z sklepów) , z tego co reklamują sl4 ma być lżejszy o 60 gram.
Więc wychodzi w mat Carbon poniżej 900gram

#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 15 luty 2012 - 21:50

Pryzklad: sl4 58cm z hakiem, zaciskiem siodla i srubkami do koszykow 962g.



Dodaj odpowiedź