Skocz do zawartości


Zdjęcie

Polerowanie aluminium, poradnik


68 odpowiedzi w tym temacie

#41 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 482 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 18 luty 2012 - 12:42

wyszlo nieźle, ale to jest to o czym chyba wspominalem, dosc powierzchniowo, efektu prawie ze cieklego metalu tak nie uzyskasz, bo powierzchnia nie jest gladka, rysy, pory, slady po fabrycznej obróbce

#42 wojciech_bmv

wojciech_bmv
  • Użytkownik
  • 217 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 luty 2012 - 13:39

Aktualnie biorę się za tą korbę gipiemme dual sprint :

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Jedno ramie prawie gotowe:

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Tak jak widać na ostatnim zdjęciu, na razie odpuściłem fragment z napisem Dual sprint, nie chcę go uszkodzić. Adaasko, polecasz metodę z tym kretem w żelu tak ? Jest to raczej bezpieczne rozwiązanie ?

pzdr
Wojciech

#43 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 luty 2012 - 17:54

Pany, prawie wszystkie częsci alu rowerowe są anodowane , obręcze również, aby było to odporne na warunki atmosferyczne !!!

Sciągając anode zciagamy zabezpieczenie .

Lekka polerka nie jest zła, dogłębna nynynynyn

Shimano np. stosowało pokrycie części tzw. painted aluminium , nie było to anoda jednakże.

#44 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 482 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 18 luty 2012 - 18:35

SPIKE, znaczna wiekszosc, obrecze tanie ja spotkalem sie normalnie z gołymi.

nie wiem jak shimano nazywalo te swoje pokrycia - ale podobnie do cinelli schodzilo kretem, bez problemu, i wyglądalo tak samo.


co rozumiesz pod mydlanym - lekka polerka dobra doglebna zla? nikt chyba nie mowil zeby zbierac milimetr materialu, ale jak jest jak, bez psucia kształtu itd, to chyba warto pozbyc sie rys i wad.


wojciech_bmv, pisalem juz wyzej - jest bezpieczna, ale musimy pilnowac - bo za dlugo pod kretem potrafi pogryźc aluminium na czarno (to powierzchniowe, ale znowu trzeba to papierem zdzierac) - jak z wyczuciem, pedzelkiem, i scierac jak zdejmie - to smialo :)

pamietac o rekawiczkach i okularach

#45 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 luty 2012 - 19:30

taaa gołe , gołe alu , weż zrób ryse i widać gołe dopiero..

#46 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 482 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 18 luty 2012 - 19:51

ty swoje, ja swoje, mowie o tanich obreczach

#47 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 481 postów
  • SkądJawor

Napisano 18 luty 2012 - 20:02

Adaasko , na tych remerx'ach moich jednak jest anoda... Jutro spróbuję trochę z nimi powalczyć, zobaczymy efekty.

#48 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 482 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 18 luty 2012 - 21:24

to jedziesz, ja spotkalem sie obreczami ktore po zimie doslownie zalazily bialymi sciezkami i strasznie metnialy, gole alu - takze po polerce warto by o nie dbac, i unikac wilgoci, soli tym bardziej.

to do szosy, czy ostrego? jak do ostrego moze pokusic się o zeszlifowanie bokow, zrobienie jej calkiem na gladko jak np h+son?

Dołączona grafika

#49 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 481 postów
  • SkądJawor

Napisano 18 luty 2012 - 21:59

Wiem, że trzeba dbać... Jak już wcześniej wspominałem w samochodzie mam polerowane felgi :mrgreen: Żona się ze mnie śmiała bo 2 tyg. je "szorowałem"ale efekt ją oczarował. Ciekawy pomysł z zeszlifowaniem ich w całości- przemyślę to!

#50 wojciech_bmv

wojciech_bmv
  • Użytkownik
  • 217 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 luty 2012 - 21:12

Polecam też preparat K2 aluchrom.
Piasta campy przed:
Dołączona grafika
i po ;)
Dołączona grafika

#51 Kuba

Kuba
  • Użytkownik
  • 70 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 sierpień 2012 - 17:19

Panowie, co poradzicie na rysy na wypolerowanej korbie (głównie pająk)? Zaczynałem papierem wodnym 240, później 360, 500, 1000 i 2000. No i pasta K2 aluchrom.

Rysy są od papieru bo chyba za mocno przycisnąłem tym 240.

#52 myrcin

myrcin
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądSzczytno

Napisano 08 sierpień 2012 - 19:25

to jedziesz od nowa ;d

#53 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 552 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 08 sierpień 2012 - 20:46

tylko już nie zaczynaj tak grubym. ;)

#54 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 08 sierpień 2012 - 20:49

240stką to pociorać można deskę drewnianą. Do alu radzę zaczynać od 600ki.

#55 msk

msk
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądAugustów

Napisano 13 listopad 2012 - 10:40

Witam,
Po zapoznaniu się z tematem urodziło mi się w głowie kilka pytań, a mianowicie.
Czy części chromowane można polerować takimi samymi metodami jak alu?
Czy jeśli części są anodowane (a jak wyczytałem tu, większość jest) muszę przed polerką tę anodę zdjąć np. używając metody z Kretem? Czy nie jest to konieczne?
Czy pomalowanie wypolerowanych na błysk elementów lakierem bezbarwnym zabezpieczy je przed utlenianiem (po przeczytaniu wcześniejszych postów nic mi się nie wyjaśniło w tej kwestii) bo logicznie rzecz ujmując tak chyba powinno być nie?
Kolejnym i w zasadzie otatnim pytaniem jest: gdzie można (poza allegro) dostać papiery i pasty polerskie, doceniam wszelkie sugestie, jestem zielony w tym temacie więc proszę o pomoc bardziej doświadczonych forowiczów.
Pozdrawiam m.s.k

#56 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 N 18.645 E

Napisano 13 listopad 2012 - 12:16

Kolejnym i w zasadzie otatnim pytaniem jest: gdzie można (poza allegro) dostać papiery i pasty polerskie ...

Uwaga, będzie reklama: Obi, Praktiker, Castorama, Nomi, Leroy Merlin ...

#57 netta1987

netta1987
  • Użytkownik
  • 301 postów
  • SkądAugustow/ Białystok

Napisano 13 listopad 2012 - 18:34

Czy części chromowane można polerować takimi samymi metodami jak alu?

z mojego doświadczenia nie ma prostej odpowiedzi bo zależy od warstwy chromowanej jej podkładu i stopnia uszkodzenia

Czy jeśli części są anodowane (a jak wyczytałem tu, większość jest) muszę przed polerką tę anodę zdjąć np. używając metody z Kretem? Czy nie jest to konieczne?

kretem nie koniecznie ale anodę trzeba zdjąć bo nie zrobisz bez tego polerki 8-)

Czy pomalowanie wypolerowanych na błysk elementów lakierem bezbarwnym zabezpieczy je przed utlenianiem (po przeczytaniu wcześniejszych postów nic mi się nie wyjaśniło w tej kwestii) bo logicznie rzecz ujmując tak chyba powinno być nie?

zabezpieczyć zabezpieczy ale nie będzie tak pięknie błyszczało (przynajmniej mi się nie udało tak nanieść bezbarwnej, wolałem raz na tydzień/2 tygodnie znów poprawić samą pastą i znów mieć piękne lusterko :mrgreen:

Kolejnym i w zasadzie otatnim pytaniem jest: gdzie można (poza allegro) dostać papiery i pasty polerskie, doceniam wszelkie sugestie, jestem zielony w tym temacie więc proszę o pomoc bardziej doświadczonych forowiczów.

jak kolega wyżej napisał praktycznie każdy budowlany czy nawet motoryzacyjny mający lakiery w ofercie pasty są czasem nawet w supermarketach na stoiskach z chemią samochodową

#58 msk

msk
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądAugustów

Napisano 14 listopad 2012 - 11:43

Ok, Jak wypolerować chrom? (niezależnie od "warstwy chromowanej jej podkładu i stopnia uszkodzenia") czy to są inne metody niż przy polerowaniu alu czy takie same a różniące się intensywnością?
Jakie znacie inne metody zdejmowania anody z aluminiowych elementów?
Bardzo dziękuję za odpowiedzi i pomoc! :) pozdrawiam m.s.k

#59 vmax

vmax
  • Użytkownik
  • 520 postów
  • Skądlublin

Napisano 16 listopad 2012 - 21:33

Jest taka stara metoda ... czyścimy mułem z wytwornicy karbidowej /przeżytek/ prawie nikt nie uzywa tego . /acetylen w butli , to po co ?/ Druga metoda dajaca tez efekt ale bardziej pracochłonna to cif . normalnie nanosimy i docieramy do połysku
Efekt fajny ale pracy duzo ./mówimy o polerce chromu oczywiście / jak niedowiarki to zapytajcie majstra od aut , takiego starszej daty .Ci faceci cuda potrafią zrobić i to prawie zarmoche

#60 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 552 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 16 listopad 2012 - 22:56

chrom można nieźle wyczyścić psikając wd-40 a później 'nacierając' to zgniecioną folią aluminiową, działa to całkiem nieźle, jest nawet filmik na yt.



Dodaj odpowiedź