Przeskakujacy lańcuch
#1
Napisano 30 czerwiec 2008 - 16:41
#2
Napisano 30 czerwiec 2008 - 18:07
Jeśli przypadek pierwszy, to raczej chodzi o regulację przerzutki.
W drugim przypadku, rozciągnięcie łańcucha.
Może być też i tak, że łańcuch jest dość słabo naciągnięty i to jest przyczyną problemów. To znaczy, łańcuch NIE jest zużyty, ale ma jakby za dużo ogniwek i dlatego jest luz.
W takim wypadku sugerowałbym skrócenie łańcucha o jedno ogniwko - miałem tak z łańcuchem Campy C9, dopóki nie zdjąłem dwóch ogniwek były luzy na nowiutkim łańcuchu i kasecie, jeśli jednak to nie pomoże - zastanów się nad sprawdzeniem czy łańcuch się jeszcze do czegoś nadaje lub spróbuj znowu skrócić.
PS Po 700km, łańcuch nie powinien być zbytnio rozciągnięty, oczywiście o ile na początku tych 700km był nowiutki i dobrze dobrany.
#6
Napisano 21 sierpień 2008 - 12:15
Łańcuch Campa Veloce nowy tak jak i cały rower, zrobiłem na nim 200 km. Przy nierównościach dobija mi do rury a ostatnio gdy przejezdzałem przez tory przeskoczył sam na sąsiednią zębatkę :shock: Jadąc przez przejazd nie kręciłem korbą.
Co może być przyczyną? Może za luźny łańcuch i trzeba skrócić?
#7
Napisano 21 sierpień 2008 - 12:54
Proponuję pokręcić korbą do tyłu i sprawdzić czy łańcuch gładko przechodzi przez przerzutkę. Jeśli przerzutka będzie skakać tzn, że jedno z ogniw łańcucha (zapewne te które było łączone) ciasno chodzi.
#8
Napisano 21 sierpień 2008 - 13:53
A czy można wyregulować naciąg przerzutki by bardziej napinała łańcuch? Bo wydaje mi się że w mojej Veloce jest taka możliwość.
A jaka jest przyczyna powstania zapieczonego ogniwa?
#9
Napisano 21 sierpień 2008 - 16:18
Zapieczone ogniwo to które ciasno chodzi to to które najprawdopodobniej było skuwane. Dzieje się tak jeśli trzpień łańcucha w tym ogniwu jest zabardzo wysunięty. Tak więc radze je znaleźć i względem pozostałych ogniw ustalić jak daleko ma być on wysunięty.A jaka jest przyczyna powstania zapieczonego ogniwa?
Trzpień łańcucha w każdym ogniwie jest grubszy na końcach tak aby się trzymał jeśli jest za bardzo wysunięty to wtedy blokuje blaszkę wewnętrzną w konsekwecji czego łańcuch się w tym miejscu nie zgina.
#10
Napisano 21 sierpień 2008 - 17:40
Zadzwoniłem do mojego serwisu i mechanik powiedział mi co nastepuje:
1. Łańcuchy campagnolo są twardsze niż shimano generalnie wszystko chodzi głośniej ale jest bardziej wytrzymałe od Shimano.
2. Przerzutka powinna przestać skakać jak łańcuch będzie pod obciążeniem.
3. Przeskakiwanie zębatki może czasami się zdarzyć gdy nie kręcimy korbą a wjezdzamy na duza nierownosc. Można to poprawic naciagajac przerzutkę (jest taka mozliwosc w campie ze regulujemy srubka pod spodem przerzutki.
Wyruszam więc w trasę sprawdzic wszystko jeszcze raz.
[ Dodano: 2008-08-21, 20:37 ]
A więc okazało się ze zębatka 25 nie wchodzi ża zadne skarby. Regulowałem coś wczesniej przy naciągu przerzutki i pokrętłach przy sterach i teraz mam problem. Jak to ustawić by wszystko wróciło do normy? Dwóch śrób regulacyjnych na przerzutce nie dotykałem.
#11
Napisano 21 sierpień 2008 - 20:52
Zajechałem do domu, sprawdziłem przerzutkę kręcąc do tyłu i faktycznie przerzutka czasami skacze a łańcuch jakby cały był zapieczony tzn nie wskakuje płynnie tylko jakby załamywał się.
Zadzwoniłem do mojego serwisu i mechanik powiedział mi co nastepuje:
1. Łańcuchy campagnolo są twardsze niż shimano generalnie wszystko chodzi głośniej ale jest bardziej wytrzymałe od Shimano.
2. Przerzutka powinna przestać skakać jak łańcuch będzie pod obciążeniem.
Kręcąc pedałami do tyłu odszukaj ogniwo(zapewne to to gdzie łańcuch był łączony), które się załamuje w momencie przejścia przez przerzutkę, złap w tym miejscu łańcuch łapami i porozginaj go w poprzek.
Po tej operacji sprawdź w rękach jak to ogniwo się ma do innych, czy chodzi równie płynnie co inne. Zakręć pedałami do tyłu po raz kolejny i zobacz czy łańcuch przestał się załamywać.
[ Dodano: 2008-08-21, 20:37 ]
A więc okazało się ze zębatka 25 nie wchodzi ża zadne skarby. Regulowałem coś wczesniej przy naciągu przerzutki i pokrętłach przy sterach i teraz mam problem. Jak to ustawić by wszystko wróciło do normy? Dwóch śrób regulacyjnych na przerzutce nie dotykałem.
:arrow: Regulacja tylnej przerzutki.
#12
Napisano 21 sierpień 2008 - 22:56
Przy okazji ustawiania poznałem już wszystkie moje śrubki przy przerzutkach i linkach. :mrgreen:
Dzięki Malik :!: Przydała się Twoja instrukcja choć zaglądnąłem do niej zbyt późno.
Wcześniej przerobiłem dwie instrukcje od przerzutek i łańcucha na stronie Campagnolo.