Skocz do zawartości


Zdjęcie

Retro-nieretro szosa, czyli pełen pakiet problemów.


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 wastedqba

wastedqba
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 12 luty 2012 - 16:45

Cześć, to mój pierwszy post na forum i mój pierwszy rower szosowy. Nigdy nie jarało mnie jeżdżenie na szosie, ani tym bardziej oglądanie kolarstwa szosowego, ale dojeżdżanie do pracy na 18 kg fullu do FR dało trochę do myślenia.
Jakiś czas temu zacząłem szukać szosy z przeznaczeniem na miasto i jakieś tam przejażdżki niewyczynowe (jako że sportowca ze mnie nie będzie) po okolicy.

Po pierwsze...

Nabyłem taką retro ramkę. Jestem ciekaw co to może być. Mam już plan jak rower pomaluję i zrobię, ale warto by było wiedzieć co to jest (może coś zmienię wówczas). Naklejki sugerują jakiś klub sportowy w Niemczech czy coś. Poza tym jest jeszcze naklejka swiss paint czyli pewnie była przemalowywana. Na hakach ma napisy Shimano, mufa suportu jest w standardzie Francuskim. Suport Shimanowski z którym ją kupiłem pochodzi z 1982 roku (tak wynika z oznaczeń rocznika, bo modelu nie doszedłem). Długość podsiodłówki 57 długość górnej rury 54. Tyle wiem.

Dołączona grafika

Dodatkowe poglądowe zdjęcia tu:
http://wastedqba.pin...ther-old-bikes/
Jak ktoś ma pomysł i potrzebuje szczegółów do dorobię zdjęcia.

Po drugie...

Po ramce przyszedł czas na mostek i kierownicę. Chciałem gięcie, o którym poinformowano mnie już na innym forum że powinno być niewygodne, ale mi się wydaje że dla mnie będzie wygodne, jako że nie jestem typowym szosowcem (i jedyna słuszna kierownica dla mnie to gięta na 2" o długości minumum 700mm ;) ). Ponad to koniecznie chowane pancerze.
Nabyłem taką oto kierownicę Cinelli (albo podrabiane Cinellli):
Dołączona grafika
i mostek wpuszczany który okazał się z nią nie działać. Po pomiarach odkryłem że kierownica ma 26mm (najprawdopodobniej), mostek 25.4 Pożyczyłem mostek który miał być 26 ale okazał się być 25.8 i również nie działał... Niestety dostępu do 26.0 nie mam. Nie mam też dostępu do podobnej kierownicy o innej średnicy mocowania. Generalnie mostki zacinały się już na pierwszym gięciu, czyli tam gdzie średnica jest przecież standardem 23.8. Zatem przed kolejnym (znalazłem podobną kierownicę 25.4) zakupem chciałbym się dowiedzieć czy kierownice z takim gięciem i chowanymi pancerzami (jeśli to ma znaczenie) działają z mostkami z mocowaniem kiery na obejmę.
Czy prowadzenie pancerzy pod owijką precyzuje zastosowanie konkretnych klamek? Spotkałem się z tym że w kierownicy były po prostu dziury pod pancerz... Czy jakieś klamki były tak skonstruowane że nie można było puścić pancerza w tym "wgnieceniu" (nie mówię o klamkach w których pancerz wychodził górą)? Mam klamki Shimano BL-A251 Exage Motion.
http://www.velobase....um=118&AbsPos=2

#2 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 12 luty 2012 - 17:41

nie wiem co to za rama - ale jest bardzo ładna, trzymał bym sie jej, napewno nie jest to jakieś gówno, to widać odrazu.

Kierownica jesli 26,0 to prawdopodobnie bez obaw cinelli - i nie wiem jaka firma jeszcze, ale wlasnie cinelli robilo mostki pod tą srednicę :) kierownice z takimi gieciami zdarzaja sie, czesto za grosze jakies modolo, 3ttt itp.

klamki twoje winny zagrac z dziurami

#3 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 luty 2012 - 17:59

Możesz spróbować rozgiąć lekko mostek szerokim śrubokrętem. Może od biedy wejdzie.

#4 wastedqba

wastedqba
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 12 luty 2012 - 18:11

Adaasko

Ramy nie zamierzam zmieniać. Mi też się podoba. Co prawda na razie myślę czy nie pójść w singlową stronę (miało być niskobudżetowo) ale to najwyżej założę współczesny napinacz tymczasowo.

Kierownicę znalazłem ITM, i o ile wiedziałem wcześniej że jest taka firma jak Cinelli, to o tej nie mam pojęcia. :P
Natomiast właśnie czy klamki są pod dziury czy bardziej pod "rowki"?
W gruncie rzeczy znalazłem też komplet kierownica i mostek w fajnym stanie.... Niestety nie mam obecnie do dyspozycji kwoty jaką chce sprzedawca (inne wydatki), a i nie jest pewne czy mi długość tamtego mostka podpasuje (rama jest krótka a ja mam 183 cm wzrostu).

Picca
Rozginałem mostek i poza porysowaniem go nic to nie dało. Generalnie chciałbym takie rzeczy (mostek, kierownica, sztyca itd.) zrobić w chromie (albo imitacji) więc nie widzi mi się potem walka z ostrymi narzędziami.

#5 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 12 luty 2012 - 18:30

ew pozostaje opcja z przejściówką 1" - 1 1/8" i mostek ahead. Ale to już nie będzie "retro"

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#6 wastedqba

wastedqba
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 12 luty 2012 - 19:37

Cóż generalnie rozważałem założenie współczesnych części ale wtedy bym już chciał zrobić pełen pakiet współczesny i to taki fajny, co by się wiązało z wyższymi cenami (rozważałem zastosowanie osprzętu Race Face Cadence/Decadence, w tym ściąganie sztycy 26.8 ze stanów i dorabianie misek suportu X-Type do Francuskiej mufy... do tego jakieś fajne współczesne koła... czyli mocno drogo).

Generalnie chciałbym się upewnić czy da się założyć kierownicę:
http://allegro.pl/it...2100131928.html
do takiego mostka 25.4:
http://img04.allegro...85/2031088587_1

#7 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 12 luty 2012 - 19:50

wkładanie kiery w fajkę to zawsze jest sporo kręcenia na prawo i lewo i sprawdzania jakim łukiem kiera wejdzie.
Tu wymiary pasują więc powinna wejść. kwestia kręcenia na prawo i lewo :)

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#8 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 12 luty 2012 - 21:15

Trochę smaru lub oleju na wewnętrzną część mostka i kierownica wejdze bez problemu. Testowane osobiście.

#9 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 12 luty 2012 - 21:35

wejdzie wejdzie, dobrze troche rozgiac mostek srubaczkiem (z czuciem, wkladajac kierownice)

ITM to tez niezla firma, nie ma czego sie dygac, chociaz...

jakbys znalazl mostek 26,0 cinelli mialbys ladny secik :)

mozesz zawsze trzymac sie takich youngtimerowej klasyki, jakiejs nowszej 600, 105tki itp - jest klasyk, a dziala juz nowoczesniej.

#10 wastedqba

wastedqba
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 13 luty 2012 - 20:26

Dzięki za podpowiedzi. Nadal mam obawy, bo naprawdę mocno walczyłem z mostkami, a jednak przejść nie chciały (wgryzały się tylko w kierownicę). No ale zaryzykuję raz jeszcze.

A w temacie ramy, ma ktoś jakieś sugestie? Co to może być? Chociaż producent...

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 luty 2012 - 21:07

Czym to jest przemalowane ? srebrzanka np schodzi po benzyną, można dostać sie do oryginalnego lakieru

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 wastedqba

wastedqba
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 13 luty 2012 - 21:36

Jakiś lakier srebrny. W sumie nie próbowałem zdzierać, ale czyściłem benzyną w kilku miejscach i lakier nie zszedł. Zakładam że jak malowała jakaś firma to zrobiła to porządnie i zdarła stary lakier... Chociaż mogę się mylić.

#13 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 marzec 2012 - 20:39

Na 26.0 produkuje jeszcze 3t, ale mi np. jak kupiłem kiere deda o takim kształcie jak Ty masz to bardzo opornie przechodziło pomimo tego samego rozmiaru. Pewnie gięcie zbyt agresywne.

#14 wastedqba

wastedqba
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 15 czerwiec 2012 - 21:04

Ok powoli wracam do tematu...
Z kierą temat nadal nierozwiązany. Pewnie kupię jakąś zwykłą kierownice i tyle będzie kombinowania z wygodnymi.
W między czasie nabyłem hamulce Shimano BR-A450, sprawne chociaż plastiki trzymające sprężynę są w połowie pourywane i martwi mnie ten stan, bo nie wiem czy sprężyny mi nie wyskoczą. No ale już trudno.
W ferworze poszukiwań sterów nabyłem też stery Tange Seiki Passage i znów chyba umoczyłem...
Wg sprzedającego miski mają średnicę 30.2 mm, a bieżnia wew. 26.9mm.
Pomierzyłem ramę i się okazuje że u mnie główka ma chyba 28.8 mm, a sterówka w miejscu bieżni 26.95 mm. Z tego co piszą w "Big Blue Book.." różnica między miskami a główką powinna wynosić 0.1-0.25 mm, co do bieżni na sterówce informacji nie ma.

Czy jeśli okazałoby się że moja suwmiarka dobrze pomierzyła średnicę wewnętrzną to da radę wybrać te 0.15-0.2 materiału z główki?
Po drugie czy 0.05 mm różnicy w średnicy między sterówką a bieżnią wystarczy? Z tego co znalazłem w necie (te same stery w USA) średnica wew. bieżni była np. 26.5mm A wtedy mamy te 0,45mm różnicy i to już jest chyba dość dużo (chociaż z drugiej strony bieżnia ma więcej materiału (większa różnica między śr. wew. i zew.) niż główka więc może jest to akceptowalne... Oczywiście nie mam pewności czy ten wymiar jest na pewno taki... Bo moja suwmiarka ma zakres 30cm z dokładnością do 0.05mm czyli jest raczej XL. :P

A tak generalnie w ramach publicznego ponarzekania to ostatnio coś mi zakupy rowerowe nie wychodzą. Najpierw opisane mostek/kiera, potem hamulce. Później przerzutka Saint 810 do roweru FR kupiona jako bez wózka okazał się zbyt wybrakowana i zbyt wrakowa żeby ja naprawić nawet dość wysokim kosztem, a teraz te stery.

#15 Gosc_sebreef_*

Gosc_sebreef_*
  • Gość

Napisano 15 czerwiec 2012 - 23:37

Rozumiem Twoje rozterki, miałem podobne, ale posłuchałem kilku mądrych głów i po prostu kupiłem jeżdżący rower, teraz kompletuję taki osprzęt jak chcę , wyrabiam sobie gust, rozważam co mi się tak naprawdę podoba, a potem dopiero kupie ramę i przełożę do niej osprzęt jaki uda mi się uzbierać. No ale... Gdybym zobaczył taką ramę jak Twoja to poszedłbym Twoją drogą :lol: jest po prostu piękna!


Pozdrawiam
seb



Dodaj odpowiedź