Skocz do zawartości


DIAMANT renowacja niskobudrzetowa


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_czarnyal_*

Gosc_czarnyal_*
  • Gość

Napisano 26 marzec 2012 - 21:12

Witam wszystkich
Mam na imię Krzysztof lat 31.
Ostatnio naszło mnie na rower szosowy przeglądałem alegrogo bez skutku (za mało kasy), i okazało się że mój szwagier ma starego diamanta.
Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
O dziwo na chwile obecna waży 11.5 kg

Na dzień dzisiejszy można wsiąść na staruszka i jechać ale:
1. muszę wymienić kierownice (ta nieznacznie jest skrzywiona) plus owijka
2. przydały by się nowe manetki te są zamocowane na obejmę mimo że w ramie są "wypustki" pod manetki.
3. koła są w dość kiepskim stanie
4. szczęki hamulcowe są troszkę skorodowane (macie jakiś patent)
5. siodełko może nie będzie wygodne ale na pewno nowsze z mojego roweru trekingowego.
6. jesienią maszyna będzie malowana.

I teraz dowcip

Na to wszystko mam 200 zł

Podpowiecie coś może ktoś dysponuje manetkami bądź kołami w dobrej cenie.

Pozdrawiam
czarnyal

#2 Gosc_czarnyal_*

Gosc_czarnyal_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2012 - 19:37

Jako że nikt nic nie pisze mam do Was pytanie
Jakiej średnicy jest kierownica (nie posiadam suwmiarki)

#3 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2012 - 20:20

Witaj ,rower zapewne stał latami i nie jest sprawny z całą pewnością.Musisz go doprowadzić do ładu , żeby nie stać na trasie potem i czekać na pomoc.
Musisz zająć się : -Sprawdzeniem ogólnego stanu ramy i napędu !
następnie zrobić przegląd wszystkich łożysk ,gwintów ,połączeń itd /mam tu na myśli sprawdzenie umycie smarowanie regulacje ew. wymianę .../Potem zapewne wymiana linek i pancerzy , wymiana ogumienia , wymiana klocków hamulcowych ,dętki też na złom od razu .Komponenty uszkodzone należy wymienić /np Twoja kierownica/.
Wnioskując ze zdjęć napęd w Twoim rowerku jest dość podjechany , Twoja decyzja wg mnie wymiana.
Na temat kół to się nawet nie wypowiem ...Kół nie ma .
Skarbonka prawda ? Jednak nie zniechęcaj się , warto jeżdzić .Profity są naprawdę niewymierne i nie do przeliczenia na walutę. Dobry sprawny rower musi kosztować , odpowiedz sobię sam czy kupisz inny czy ten wyremontujesz .
pozdrawiam

#4 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2012 - 20:22

Suwmiarkę pożycz od sąsiada np albo kup po prostu

#5 pawelek_G

pawelek_G
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 28 marzec 2012 - 08:16

Za 200zł to go nie poskładasz do stanu jezdnego. Więc jeśli masz trekking, to korzystaj z pogody i jeździj, a szosę remontuj w wolniejszym tempie, ale systematycznie. Kupiłem klasyczny rower szosowy, w dużo lepszym stanie i już jego remont wyniósł ponad 400zł, pomijając koszty części lepszej klasy, bądź też pedałów szosowych z blokami, bo licząc takie elementy to bym musiał mówić o kwocie 600-800zł na remont. I też wszystko zmieniam sam i naprawiam co się da. Same koła to wydatek ponad 100zł (mówię to o naprawdę tanich rozwiązaniach). Na pewno się nie zniechęcaj, ale nabierz cierpliwości i z każdej wypłaty staraj się coś dokupić, a będziesz miał sprzęt w super stanie.
Mam kierownicę na stanie, bez mostka, wymierzę ją podam wymiary i mogę Ci wysłać za zwrot kosztów przesyłki, a więc pewnie coś w okolicach 6-8zł.

#6 Gosc_czarnyal_*

Gosc_czarnyal_*
  • Gość

Napisano 28 marzec 2012 - 08:52

To trzymajcie kciuki z Diamanta.
Jestem uparty i pewnie zabiorę się za tego wiełasipieda.
Rower stał przez okres jesień zima.
O dziwo nie jest tak tragicznie z jego stanem.
Pewnie będę żałował że się za to zabrałem.
Pozdrawiam.
Dzięki że wpadliście

#7 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 29 marzec 2012 - 21:49

czarnyal, Spokojnie, powoli, kierownicę kupisz za 20 zł na allegro, owijkę może ktoś Ci podaruje po kosztach wysyłki, zajmij się kołami, na razie wycentruj i przesmaruj, manetki o ile nie szukasz oryginałów czy jakichś topowych grup, to za 30 zł kupisz, szczęki przeszlifuj i przepoleruj i po rdzy nie będzie śladu (zakładam, że wżerów nie ma).
Kierownica zapewne ma 25,4-26,0, w większości klasycznych mostków można te standardy montować zamiennie więc z dostępnością nie będzie problemu.

Przedewszystkim rozbierz rower na części pierwsze, wyczyść porządnie, przesmaruj i wyreguluj. Malowanie zostaw na koniec, najpierw zadbaj o mechanikę.

P.S. Fajna kolarka!

#8 aurox

aurox
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • SkądNałęczów

Napisano 30 marzec 2012 - 15:28

kup puszkę towotu i wymień smar wszędzie tam gdzie są kulki

zdejmij cały osprzęt i wymocz go w nafcie albo ropie (olej napędowy) osobiście polecam zamiast benzyny

napęd nie musi być zajechany.
Przyda się jeszcze wd 40, zanim się weźmiesz za rozbieranie to przez 3-4 dni wcześniej psikaj na wszystkie zardzewiałe śruby. Co musisz kupić: opony, dętki, linki, pancerze i klocki hamulcowe, prostowanie kół to koszt 30 zł

w 200 spokojnie dasz radę!



Dodaj odpowiedź