Witam wszystkich
Mam na imię Krzysztof lat 31.
Ostatnio naszło mnie na rower szosowy przeglądałem alegrogo bez skutku (za mało kasy), i okazało się że mój szwagier ma starego diamanta.
O dziwo na chwile obecna waży 11.5 kg
Na dzień dzisiejszy można wsiąść na staruszka i jechać ale:
1. muszę wymienić kierownice (ta nieznacznie jest skrzywiona) plus owijka
2. przydały by się nowe manetki te są zamocowane na obejmę mimo że w ramie są "wypustki" pod manetki.
3. koła są w dość kiepskim stanie
4. szczęki hamulcowe są troszkę skorodowane (macie jakiś patent)
5. siodełko może nie będzie wygodne ale na pewno nowsze z mojego roweru trekingowego.
6. jesienią maszyna będzie malowana.
I teraz dowcip
Na to wszystko mam 200 zł
Podpowiecie coś może ktoś dysponuje manetkami bądź kołami w dobrej cenie.
Pozdrawiam
czarnyal
DIAMANT renowacja niskobudrzetowa
Started By
Gosc_czarnyal_*
, 26 mar 2012 21:12
7 odpowiedzi w tym temacie
#3 Gosc_vmax_*
Napisano 27 marzec 2012 - 20:20
Witaj ,rower zapewne stał latami i nie jest sprawny z całą pewnością.Musisz go doprowadzić do ładu , żeby nie stać na trasie potem i czekać na pomoc.
Musisz zająć się : -Sprawdzeniem ogólnego stanu ramy i napędu !
następnie zrobić przegląd wszystkich łożysk ,gwintów ,połączeń itd /mam tu na myśli sprawdzenie umycie smarowanie regulacje ew. wymianę .../Potem zapewne wymiana linek i pancerzy , wymiana ogumienia , wymiana klocków hamulcowych ,dętki też na złom od razu .Komponenty uszkodzone należy wymienić /np Twoja kierownica/.
Wnioskując ze zdjęć napęd w Twoim rowerku jest dość podjechany , Twoja decyzja wg mnie wymiana.
Na temat kół to się nawet nie wypowiem ...Kół nie ma .
Skarbonka prawda ? Jednak nie zniechęcaj się , warto jeżdzić .Profity są naprawdę niewymierne i nie do przeliczenia na walutę. Dobry sprawny rower musi kosztować , odpowiedz sobię sam czy kupisz inny czy ten wyremontujesz .
pozdrawiam
Musisz zająć się : -Sprawdzeniem ogólnego stanu ramy i napędu !
następnie zrobić przegląd wszystkich łożysk ,gwintów ,połączeń itd /mam tu na myśli sprawdzenie umycie smarowanie regulacje ew. wymianę .../Potem zapewne wymiana linek i pancerzy , wymiana ogumienia , wymiana klocków hamulcowych ,dętki też na złom od razu .Komponenty uszkodzone należy wymienić /np Twoja kierownica/.
Wnioskując ze zdjęć napęd w Twoim rowerku jest dość podjechany , Twoja decyzja wg mnie wymiana.
Na temat kół to się nawet nie wypowiem ...Kół nie ma .
Skarbonka prawda ? Jednak nie zniechęcaj się , warto jeżdzić .Profity są naprawdę niewymierne i nie do przeliczenia na walutę. Dobry sprawny rower musi kosztować , odpowiedz sobię sam czy kupisz inny czy ten wyremontujesz .
pozdrawiam
#5
Napisano 28 marzec 2012 - 08:16
Za 200zł to go nie poskładasz do stanu jezdnego. Więc jeśli masz trekking, to korzystaj z pogody i jeździj, a szosę remontuj w wolniejszym tempie, ale systematycznie. Kupiłem klasyczny rower szosowy, w dużo lepszym stanie i już jego remont wyniósł ponad 400zł, pomijając koszty części lepszej klasy, bądź też pedałów szosowych z blokami, bo licząc takie elementy to bym musiał mówić o kwocie 600-800zł na remont. I też wszystko zmieniam sam i naprawiam co się da. Same koła to wydatek ponad 100zł (mówię to o naprawdę tanich rozwiązaniach). Na pewno się nie zniechęcaj, ale nabierz cierpliwości i z każdej wypłaty staraj się coś dokupić, a będziesz miał sprzęt w super stanie.
Mam kierownicę na stanie, bez mostka, wymierzę ją podam wymiary i mogę Ci wysłać za zwrot kosztów przesyłki, a więc pewnie coś w okolicach 6-8zł.
Mam kierownicę na stanie, bez mostka, wymierzę ją podam wymiary i mogę Ci wysłać za zwrot kosztów przesyłki, a więc pewnie coś w okolicach 6-8zł.
#6 Gosc_czarnyal_*
Napisano 28 marzec 2012 - 08:52
To trzymajcie kciuki z Diamanta.
Jestem uparty i pewnie zabiorę się za tego wiełasipieda.
Rower stał przez okres jesień zima.
O dziwo nie jest tak tragicznie z jego stanem.
Pewnie będę żałował że się za to zabrałem.
Pozdrawiam.
Dzięki że wpadliście
Jestem uparty i pewnie zabiorę się za tego wiełasipieda.
Rower stał przez okres jesień zima.
O dziwo nie jest tak tragicznie z jego stanem.
Pewnie będę żałował że się za to zabrałem.
Pozdrawiam.
Dzięki że wpadliście
#7
Napisano 29 marzec 2012 - 21:49
czarnyal, Spokojnie, powoli, kierownicę kupisz za 20 zł na allegro, owijkę może ktoś Ci podaruje po kosztach wysyłki, zajmij się kołami, na razie wycentruj i przesmaruj, manetki o ile nie szukasz oryginałów czy jakichś topowych grup, to za 30 zł kupisz, szczęki przeszlifuj i przepoleruj i po rdzy nie będzie śladu (zakładam, że wżerów nie ma).
Kierownica zapewne ma 25,4-26,0, w większości klasycznych mostków można te standardy montować zamiennie więc z dostępnością nie będzie problemu.
Przedewszystkim rozbierz rower na części pierwsze, wyczyść porządnie, przesmaruj i wyreguluj. Malowanie zostaw na koniec, najpierw zadbaj o mechanikę.
P.S. Fajna kolarka!
Kierownica zapewne ma 25,4-26,0, w większości klasycznych mostków można te standardy montować zamiennie więc z dostępnością nie będzie problemu.
Przedewszystkim rozbierz rower na części pierwsze, wyczyść porządnie, przesmaruj i wyreguluj. Malowanie zostaw na koniec, najpierw zadbaj o mechanikę.
P.S. Fajna kolarka!
#8
Napisano 30 marzec 2012 - 15:28
kup puszkę towotu i wymień smar wszędzie tam gdzie są kulki
zdejmij cały osprzęt i wymocz go w nafcie albo ropie (olej napędowy) osobiście polecam zamiast benzyny
napęd nie musi być zajechany.
Przyda się jeszcze wd 40, zanim się weźmiesz za rozbieranie to przez 3-4 dni wcześniej psikaj na wszystkie zardzewiałe śruby. Co musisz kupić: opony, dętki, linki, pancerze i klocki hamulcowe, prostowanie kół to koszt 30 zł
w 200 spokojnie dasz radę!
zdejmij cały osprzęt i wymocz go w nafcie albo ropie (olej napędowy) osobiście polecam zamiast benzyny
napęd nie musi być zajechany.
Przyda się jeszcze wd 40, zanim się weźmiesz za rozbieranie to przez 3-4 dni wcześniej psikaj na wszystkie zardzewiałe śruby. Co musisz kupić: opony, dętki, linki, pancerze i klocki hamulcowe, prostowanie kół to koszt 30 zł
w 200 spokojnie dasz radę!