Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem ze sciągnięciem bębenka z piasty shimano 600


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 brylkowskie

brylkowskie
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądOława

Napisano 28 marzec 2012 - 23:37

Dzisiaj stwierdziłem, że zajrzę do tylnej piasty w mojej starej szosie. Demontaż przebiegał pomyślnie do momentu w którym chciałem sciągnąć bębenek - nie ma tam tak jak w nowych piastach miejsca w który można włożyć imbusa i przekręcić ;). Kompletnie nie wiem jak to dziadostwo ruszyć. Sprzęt z jakim się bawię to dokładnie ten:
http://velobase.com/...=110&AbsPos=190

A tak problem prezentuje się na zdjęciu:
Dołączona grafika

Jeśli ktoś kiedyś miał z tym do czynienia, to proszę o pomoc:)

#2 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 28 marzec 2012 - 23:46

Podobno z którychś piast Shimano bębenek palcami schodzi, w dura aceach często jakieś dziwne patenty były. Poszukaj katalogu z lat tej piasty na retrobike.co.uk może tam coś znajdziesz.

#3 brylkowskie

brylkowskie
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądOława

Napisano 29 marzec 2012 - 11:17

poradziłem sobie, wystarczyło odkręcić bieżnię i korpus bębenka zszedł natomiast ten element do którego przymocowane są zapadki został - do wszystkiego co potrzebowałem mam dostęp. Także w dalsze sciąganie nie będę się chyba bawił :)

#4 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 29 marzec 2012 - 13:57

Ciekawe jak był zakładany ten bębenek fabrycznie, powinien być wymienny przecież, a jeśli tak to chyba go nie wprasowywali? Nie masz podejrzeń jak to jest zamocowane?

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 marzec 2012 - 19:28

bębenki w piastach przykręca sie albo od prawej strony , albo od lewej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 brylkowskie

brylkowskie
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądOława

Napisano 30 marzec 2012 - 19:03

To jest trochę straszy typ - wydaje mi się że był albo wprasowany albo poprostu wsunięty i się zapiekł tak mocno. W każdym bądź razie aby zajrzeć do środka zdejmowanie go z piasty nie było konieczne a wymienić takiego dziadka też nie ma za bardzo na co także najwyżej czeka mnie zmiana piasty/kół. Po konserwacji pochodzi następne 20 lat, szkoda tylko że teraz części do rowerów robią księgowi a nie inżynierowie bo przy porównaniu te z naszych czasów wypadają jak chińskie zabawki:)

#7 krokuss0

krokuss0
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 maj 2012 - 23:41

Cześć

Piszę trochę późno w tym temacie ale może komuś się przydadzą te informacje. Mam koło na starej pieście 105 z takim samym bębenkiem (UG) jak na pierwszym zdjęciu w temacie. Nie mam kasety UG i wymyśliłem że wymienię bębenek na model HG (z Exage 500EX FH-HG50).

Przed chwilą porozkręcałem wszystko co się da a jutro będę składał te cholerne kuleczki i napiszę czy się uda.

Co do demontażu to bębenek taki jak ze zdjęcia jest trzymany przez bieżnię (którą odkręca się w prawo) i tyle. Nie jest wprasowany ani nasadzany. Po odkręceniu bieżni wypada pierdyliard kuleczek i zostaje wewnętrzna bieżnia z zapadkami. Ta już jest wprasowana na piastę ale zapadki można zdemontować i przeczyścić. Głębiej nie ma już czego szukać.

Jutro napiszę czy uda się zgrać starą 105-kę z bębenkiem od Exage - jeśli tak to będę szczęśliwym posiadaczem pięknych kół szosowych i wreszcie swojego Veloringa złożę :)

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maj 2012 - 06:26

zazwyczaj róznica jest w uszczelnieniach przy bębenku.
Nie spotkałem sie z bębenkami wprasowanymi do piasty , wszystkie sie da rozkręcić bo to części wymienne są , i były.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 04 maj 2012 - 16:16

krokuss0,

Trochę sobie roboty nadrobiłeś ;] Na początek wystarczy imbusem 10mm odkręcić cały bębenek i przykręcić drugi, ja tak zmieniłem 6/7UG z ultegry 6400 na 8HG ze 105tki wraz z osią i chodziło dobrze, tylko na podkładkach musiałem przestawić.

#10 krokuss0

krokuss0
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 maj 2012 - 21:52

krokuss0,

Trochę sobie roboty nadrobiłeś ;] Na początek wystarczy imbusem 10mm odkręcić cały bębenek i przykręcić drugi, ja tak zmieniłem 6/7UG z ultegry 6400 na 8HG ze 105tki wraz z osią i chodziło dobrze, tylko na podkładkach musiałem przestawić.


Kolego przyjrzyj się dobrze zdjęciu na górze. Ta piasta - tak jak i moja NIE MA W ŚRODKU ŚRUBY NA IMBUS 10mm. Bębenek jest trzymany TYLKO PRZEZ GÓRNĄ BIEŻNIĘ.

Moje koło też śmiga :)

#11 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 04 maj 2012 - 22:41

Ok, nie doczytałem ;] Pierwsze Diurejsy na UG miały taki patent, że bębenek się palcami zdejmowało, może w tych piastach też tak jest? Tylko się zapiekło ;] Mam w jednym kole pierwszą 600tkę pod ug, rozbiorę ją z ciekawości, bo 6207 już ma bębenek imbusem 10 mocowany.

#12 krokuss0

krokuss0
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 maj 2012 - 02:04

Były piasty ze zdejmowanym bębenkiem. Moja piasta Shimano 105 ma bębenek przykręcany bieżnią. Udało mi się zmienić bębenek z UG na HG i jest git. Do niedzieli - mam nadzieję - mój rower będzie gotowy.

Jeśli ktoś ma na zbyciu kasetę UG 6 lub 7 speed to chętnie odkupię :)

Czy słyszał ktoś o manetkach 2x7 ale nie szosowych? Mam klamkomanetki V-brake 2x8 a potrzebuję 2x7.



Dodaj odpowiedź