Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lemondka


170 odpowiedzi w tym temacie

#1 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 29 lipiec 2008 - 14:32

http://www.allegro.p...e_spinaci_.html

Testował, jeździł ktoś na tym czymś ? Dodam tylko, że mam prostą kiere z rogami, wiec nie wiem czy to zda egzamin.

Jak myślicie ? :)

#2 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 29 lipiec 2008 - 18:34

Jeżeli nie startujesz w zawodach to lepiej kup dłuższą. Ta nie będzie wystawała poza baranka (w zwykłej szosówce), więc będzie dużo mniej wygodna.

#3 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 29 lipiec 2008 - 18:37

no tez tak mysle ze ta akurat jest do bani. choc pewnie to kwestia przyzwyczajenia. ja mam taka jak ten gosciu z tylu na zdjeciu w zoltym i nie narzekam, choc brakuje jej troche regulacji (mi akurat podpasowala)
jesli jedzie sie samemu to sie sprawdza. zabiera tylko miejsce na licznik czy pulsometr wiec trzeba przemyslec sprawe gdzie te szpeje przelorzyc

#4 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 29 lipiec 2008 - 19:32

a jak sie jedzie z kimś to sie nie sprawdza czy jak ? :)

czyli mówicie cos takiego _ http://www.allegro.p...dy_na_czas.html

ewentuqalnie co mzslicie o tym ? http://www.allegro.p...e_tranz_x_.html

#5 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 29 lipiec 2008 - 19:52

o! ta druga ma ta regulacje przod - tyl. ja mam taka jak ta pierwsza. zalete ma wielka. znaczaco oszczedza klamki przy upadku :-D i mozna z przodu domontowac lampke albo powiesic licznik czy gps'a.
jak sie jedzie z kims to albo jedziesz za, albo przed. w pierwszym przypadku trzeba miec zaufanie ze ci nagle nie zahamuje, albo odejdzie w bok a ty zostaniesz na lemodce z dziura po pas, albo otwarta studzienka dwa metry przed soba, lub co gorsza podetniesz mu (i sobie) kolo.
w drugim przypadku nie dajesz wiele oslony partnerowi od wiatru. a wypadalo by. no i partner musi miec zaufanie do ciebie. na lemondce jest sie bardziej podatnym na podmuchy bocznych wiatrow. no i zmiana przelorzen jest nieco wolniejsza, przez co warto opanowac sztuke jazdy na wiekszym zakresie kadencji. to przydaje sie w lekko pagorkowatym terenie.
na wyscigach uci zdaje sie wogole lemondka jest zabroniona z wyjatkiem tt.
ale przy samotnej jezdzie daje srednio jakies +1 do szybkosci.

#6 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 29 lipiec 2008 - 20:00

a jak ma sie z wygodą w jeździe samotnej ? :> Po 2-3 h niestety nadgarstki wołają o pomoc, a szyja o masażm poza tym manetki mam na ramie wiec to dodatkowo utrudnia ich pstrykanie... musze sie głeboko zastanowic czy warto zainwestowac te prawie 100 zł w kilka rurek i dwie gabki.

#7 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 29 lipiec 2008 - 20:01

Bierz drugą tańsza i lepsza. Co do lemondki to daje chyba nawet więcej jak 1 km.

#8 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 30 lipiec 2008 - 08:56

więcej jak 1 km.

jak jej uzywasz tak, ale jak nie to nie. a na podjazdach tylko ciazy. +1 do szybkosci to srednia wartosc.
ta druga nie jest tansza (135>75) ale rzeczywiscie moze byc lepsza. (mimo zalet pierwszej, ktore nie koniecznie musza pasowac innym)

#9 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 30 lipiec 2008 - 10:24

Rzeczywiście źle spojrzałem.

#10 Gosc_thrashkura_*

Gosc_thrashkura_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2009 - 01:21

Ważę ok. 63 kg, na płaskich wyścigach nie mam szans z cięższymi kolarzami. Wrzuciłem więc cudem nabytego ITM Cx2 alu, i kupiłem tanio kask aero. Dało to ok 3km/h szybciej w stosunku do jazdy na górnym chwycie. Zalety takiej kierki: niesamowicie sztywna - skrzydło jest solidniejsze niż rama, ani drgnie, super możliwości regulacji: skrzydło przód tył, podłokietniki góra dół. Można się porządnie zaprzeć przy silnym wietrze. Jeśli jedziemy za kimś to górny chwyt, przy hamulcach, jest wystarczająco wysoko by trochę odpocząć, ale najwygodniejszy jest chwyt za podłokietniki, mniej więcej jak górny w baranie. Mam trzy pozycje, od ok 50stopni, do totalnego poziomu na lemondzie. Super można się skupić na jeździe i zmianie biegów, super skuteczne hamowanie - polecam klamki Dura-ace. Wady: nie do kupienia, trudno dostać klamki z linkami w środku rur, manetki shimano mają linki na zewnątrz, więc musiałem zrobić otwór w rurce i puścić pancerz w środku sam. Przy jeździe na stojąco nie da się zmienić biegu - żegnajcie góry. Ciężki kawał żelaztwa, całość ponad kilogram. Na dolnym chwycie promień skrętu JUMBO-JETa. Plecy wymiękają na początku - w pierwszym wyścigu zrezygnowałem z trzeciej pętli, 3,5 godziny wystarczyło bym prawie umarł. Ale trochę podniosłem kierkę i jest ok. Na baranie czuje się jak bym miał mniej siły - wiatr robi swoje, aerodynamika przy lekkim zawodniku to podstawa. Miałem też przez chwilę lemonde nakładaną na kierownicę, założyłem na prostą, pod duży wiatr była spoko, ale była za mało sztywna. Ważne jest aby skrzydło było skośne. Jeśli klamki hamulcowe są niżej niż podłokietniki, to można hamować nie zmieniając pozycji, a przy płaskim skrzydle przy hamowaniu się podnosisz, a potem znowu kładziesz. Strasznie niewygodne. Dlatego Cx2 zamienię tylko na carbonową Cx2, jest idealnie ergonomiczna. Ważne jest aby podłokietniki były na wysokości rur lemondki. Lemondki bez zamocowanych manetek są bezsensu, chyba że mamy rower bez przerzutek;) Podobnie jak przy hamowaniu, szukanie ręką manetek, zdejmowanie rąk z lemondki jest dekoncentrujące. Jak śpię, to nie lubie gdy ktoś mnie budzi, tutaj tak samo. Układam się w pocisk i tylko lekko ruszam kciukiem żeby zmienić bieg.

#11 Gosc_kot szosowiec_*

Gosc_kot szosowiec_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2009 - 22:41

Kupiłem lemondkę Tranz X. Chciałbym ją zamontować na baranku z owijką, ale ślizga się. Mam pytanie w związku z tym :
- czy ktoś może podać patent na montaż lemondki na kierę z owijką ? Czy jest to niemożliwe ?

#12 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 marzec 2009 - 22:48

Kupiłem lemondkę Tranz X. Chciałbym ją zamontować na baranku z owijką, ale ślizga się. Mam pytanie w związku z tym :
- czy ktoś może podać patent na montaż lemondki na kierę z owijką ? Czy jest to niemożliwe ?
_________________



Tez mam zamiar sobie taka sprawic napisz jaka jest jakosciowo jak mozesz i jak z waga tego ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#13 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 marzec 2009 - 22:55

Jest lekka -ok600g. A owijke wystarczy odwinąc .Ja sobie tą lemonke chwale.

#14 Gosc_kot szosowiec_*

Gosc_kot szosowiec_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2009 - 23:08

A co zrobić z tym odwiniętym kawałkiem owijki ?

#15 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 marzec 2009 - 23:12

Można uciąc ,albo nawinąc gęściej , koniec zakleic taśmą klejącą.

#16 Gosc_kot szosowiec_*

Gosc_kot szosowiec_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2009 - 23:17

Dlatego tak drążę temat, bo mam zamiar zamontować lemondkę tylko na jeden dzień, a następnego dnia muszę już mieć kierę w stanie nienagannym, więc takie cudowanie z owijką średnio mi się podoba. Ale widzę, że chyba nie będzie innego wyjścia :-(

#17 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 marzec 2009 - 23:28

Raczej nie.Lemondka musi byc solidnie przykręcona.

#18 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 marzec 2009 - 09:22

Dlatego tak drążę temat, bo mam zamiar zamontować lemondkę tylko na jeden dzień, a następnego dnia muszę już mieć kierę w stanie nienagannym, więc takie cudowanie z owijką średnio mi się podoba. Ale widzę, że chyba nie będzie innego wyjścia




To jak ty masz zapleciona ta owijke skoro nie mozesz nalozyc swojego lemodna :mrgreen: Ja akurat zostawiam miejsce na takie cos :-D

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#19 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 30 marzec 2009 - 18:38

jeśli masz zamiar korzystać tylko jeden dzień to zwyczajnie odwiń tyle, ile trzeba owijki od strony mostka, przykręć lemondkę,wiszącą owijkę delikatnie nawiń jako 2 warstwę na kierownice i złap taśmą żeby się nie odlepiła,a po demontażu przystawki nawiń tak,jak miałeś na początku, żadna filozofia...

#20 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 30 marzec 2009 - 18:49

co to sie porobiło z tymi facetami... żeby baba tłumaczyła chłopowi jak kierwonice zmontować... 8-)



Dodaj odpowiedź