Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ankieta dotycząca regulaminu.


39 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Czy chcesz aby zosta³ wprowadzony regulamin na forum?? (29 użytkowników oddało głos)

Czy chcesz aby zosta³ wprowadzony regulamin na forum??

  1. NIE (5 głosów [17.24%])

    Procent z głosów: 17.24%

  2. TAK (24 głosów [82.76%])

    Procent z głosów: 82.76%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 kwiecień 2012 - 16:43

W związku z ostatnimi dyskusjami na temat wprowadzenia regulaminu, naniosłem kilka poprawek. Ankieta trwa do niedzielnego popołudnia, wtedy wedle decyzji wprowadzimy regulamin lub nie. Dziękuję koledze Bury za poświęcony czas na jego napisanie.

Regulamin www.forumszosowe.org

§1. Użytkownik ma prawo do:
	1. Bezpłatnej rejestracji na forum.
	2. Traktowania zgodnego z zasadami godności i wzajemnego poszanowania
	3. Dostępu do zasobów forum według uprawnień.
	4. Wyrażania swoich opinii w tematach za pomocą postów oraz zakładania nowych tematów.
	5. Edytowania swoich wypowiedzi w czasie nie dłuższym niż godzina.
	6. Składania skarg na wszystkich użytkowników forum za pośrednictwem prywatnej wiadomości do administracji.
	
§2. Użytkownik zobowiązany jest do:
	1. Prowadzenia rozmów według zasad ortografii i interpunkcji języka polskiego.
	2. Wcześniejszego sprawdzenia, czy owe pytanie nie zostało już postawione przez kogoś innego, lub czy dyskusja o podobnym temacie nie jest prowadzona.
	3. Pisania postów i tematów w odpowiednich działach.

§3. Użytkownikowi zabrania się:
	1. Używania słów potocznie uznanych za wulgarne, obrażać, ubliżać i znieważać innych użytkowników.
	2. Obrażania innych narodowości, ras ludzkich, poglądów politycznych i religii.
	3. Propagowania treści uważanych za obraźliwe - rasizm, seksizm itp.
	4. Zabrania się posiadania dwóch lub więcej kont przez jedną, tą samą osobę lub specjalnego zakładania kolejnego konta, w celu obejścia kar.
	5. Podszywania pod innych użytkowników.
	6. Pisania tych samych postów i tematów w różnych działach forum.
	7. SPAMowania oraz innego typu reklamowania na forum bądź w prywatnych wiadomościach, treści nie związanych z tematyką forum.

§4. System kar:
	1. 3 punkty ostrzeżeń = blokada pisania postów.
	2. 6 punkty ostrzeżeń - blokada wejścia na forum.
	3. Ostrzeżenia wygasają po upływie 30 dni.

§5. Pozostałe:
	1. Zakładając konto na forum jednocześnie akceptuje się regulamin obowiązujący na forum.
	2. Regulamin dotyczy również ShoutBox'a.
	3. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
	4. Użytkownicy, którzy będą sztucznie wszczynać zbędne rozmowy lub w nich uczestniczyć, będą karani ostrzeżeniami.

§6. Administracja
	1. Nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczoną w postach użytkowników forum.
	2. Admin lub moderator również jest użytkownikiem i obowiązuje go regulamin obowiązujący na forum.
	3. Ma prawo:
		3.1 Usuwać, edytować, zamykać tematy i posty naruszające regulamin, o czym powiadamiają autora poprzez wiadomość prywatną lub adnotację w temacie. Komunikaty takie pisane są czerwoną czcionką i sygnowane nickiem dokonującego zmian.
		3.2 Do udzielania upomnień, ostrzeżeń i blokad użytkowników łamiących regulamin.
		3.3 Do odmowy usunięcia konta użytkownika na jego życzenie oraz decyzję odmowy należy uzasadnić.
	4. Ma obowiązek:
		4.1 Dbać o porządek i miłą atmosferę na forum.
		4.2 Uzasadnić swoją decyzję od podejmowanych działań wobec użytkownika. Decyzja taka musi być jawna.
		4.3 W miarę możliwości i wiedzy pomóc potrzebującemu użytkownikowi.
		4.4 Nie nadużywania swojej władzy.
		4.5 Kwestie sporne rozwiązać z innym administratorem/moderatorem.
		4.6 Dopilnować, by nikt inny poza nim nie używał konta.
	5. W razie jakiś niejasności lub problemów wynikających z braku precyzji regulaminu, administracja podejmując decyzję w sprawie problemu musi to uzgodnić z większością członków administracji.



#2 Gosc_cyclist23_*

Gosc_cyclist23_*
  • Gość

Napisano 17 kwiecień 2012 - 17:14

proponuję rozbudować paragraf 6 pkt 4.4 " Nie nadużywania swojej władzy, a w przypadku prowadzenia przez niego sprzedaży internetowej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do etycznego i bezstronnego zachowania oraz przestrzegania przepisów obowiązującego prawa".

#3 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 kwiecień 2012 - 17:19

Jeśli masz jakieś uwagi co do działalności moderatorów, proszę konkretne zarzuty kierować do mnie lub do Malika.


#4 Gosc_cyclist23_*

Gosc_cyclist23_*
  • Gość

Napisano 17 kwiecień 2012 - 17:29

ten temat to ankieta a co do konkretów to wiem gdzie pisać ;-)
w jakim temacie

#5 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 kwiecień 2012 - 07:28

Po szybkim przeczytaniu projektu regulaminu forum proponuję (oczywiście jeśli można):

1. doprecyzować par. 4 pkt 3 poprzez wskazanie od jakiej chwili wygasają ostrzeżenia, a więc po upływie 30 dni od którego momentu. Wiąże się z tym rozróżnienie (którego w par. 4 brak) wygaśnięcia ostrzeżenia i wygaśnięcia blokady pisania postów/wejścia na forum. Moim zdaniem lepiej jest wprowadzić takie rozróżnienie. Przykładowo, że każdy punkt ostrzeżenia wygasa po upływie 30 dni od daty jego otrzymania, a także, iż blokada wygasa po upływie 30 dni od daty jej wprowadzenia.
Przydałby się też jakiś licznik otrzymanych punktów ostrzeżenia widoczny tylko dla użytkownika (żeby wiedział na ile jeszcze może sobie pozwolić ;-) ).

2. par. 6 pkt 3.3 jest niezgodny z ustawą o ochronie danych osobowych. Przynajmniej zapis ten powinien wskazywać przypadki, w których możliwa jest odmowa usunięcia konta na żądanie użytkownika.

#6 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 18 kwiecień 2012 - 15:05

Jako autor regulaminu zobowiązany jestem do wyjaśnień.
§6 pkt 3.3 Faktycznie, jest konflikt. Założeniem miało być zniechęcenie użytkowników zbanowanych lub tych, którzy chcą ominąć nałożone kary. Można to rozwiązać w techniczny sposób (ban na IP lub pulę IP).
Drugim powodem było to, że ktoś mógłby uzyskać nieautoryzowany dostęp do czyjegoś konta i próbować usunąć mu konto.

W razie pytań i niejasności, śmiało pytajcie. Tylko zaznaczam, że na bzdurne i bezsensu pytania/posty nie będę odpowiadać. Proponowałbym, by posty były przemyślane i dobrze żeby były z propozycjami poprawek. Nie róbmy śmietnika z tego tematu.

#7 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 kwiecień 2012 - 16:27

Ok, jak dla mnie par. 6 pkt 3.3 może nie istnieć, chodzi tylko o to by zatrzymać ewentualnie jakieś wartościowe posty. Jeśli chcemy się uchronić przed ewentualnym usunięciem przez osobę nieautoryzowaną, możemy ewentualnie ustalić czas 14dni na usunięcie konta od momentu złożenia takiej prośby.

Ostrzeżenia upływają po 30 dniach od daty ich otrzymania, użytkownik wchodząc na swój profil ma dostęp do swoich ostrzeżeń, za co dostał, od kogo i kiedy.
Co do blokowania IP to można dodać kolejny punkt w paragrafie systemu kar:

§4. System kar: 
    ...
    4. Blokowanie adresu IP, w razie zakładania kolejnych kont w celu obejścia kar.

Co sądzicie o tym podpunkcie??


#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 kwiecień 2012 - 19:51

maitre - przeczytaj sobie ustawe o ochronie danych osobowych , a nastepnie zobacz jakie dane podajesz do zarejstrowania sie na forach , jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
jedyny ślad do użytkownika to jest IP oraz mail .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 19 kwiecień 2012 - 06:22

maciej1986, a co to da??? Skoro większość ma dynamiczne Ip. A jak nawet ma adres pbliczny to sobie może np hide ip zainstalować

u2250y2014v3.gif


#10 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 19 kwiecień 2012 - 07:59

maitre - przeczytaj sobie ustawe o ochronie danych osobowych , a nastepnie zobacz jakie dane podajesz do zarejstrowania sie na forach , jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
jedyny ślad do użytkownika to jest IP oraz mail .

Gdybym nie czytał tej ustawy, to nic bym o niej nie pisał.
Dane, które podaje się do zarejestrowania mogą być danymi osobowymi. Przykładowo nick może być imieniem i nazwiskiem osoby zarejestrowanej (w praktyce to się zdarza), podany mail też może zawierać imię i nazwisko, jest też możliwość dodania swojego zdjęcia. To są tylko przykłady. W praktyce mogą się zdarzyć sytuacje, których jeszcze nie przewidujesz.
Poza tym zwróć uwagę na art. 32 ust. 1 pkt 6 ustawy, zgodnie z którym każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.

Ostrzeżenia upływają po 30 dniach od daty ich otrzymania, użytkownik wchodząc na swój profil ma dostęp do swoich ostrzeżeń, za co dostał, od kogo i kiedy.

Już rozumiem. Założenie jest takie, żeby blokada pisania postów lub logowania na forum nie trwała 30 dni, ale tak długo jak długo posiada się jednocześnie odpowiednio 3 lub 6 ostrzeżeń. Czyli, jeśli np. miałem 3 ostrzeżenia i zablokowano mi możliwość pisania postów, i jedno z tych ostrzeżeń wygasło dwa dni po rozpoczęciu blokady, to blokada kończy się po upływie tych dwóch dni (bo mam już tylko 2 ostrzeżenia)?
Jeśli tak ma być, to w porządku.

#11 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 kwiecień 2012 - 08:02

Powyższy post został napisany przeze mnie. Nie wiem dlaczego został oznaczony jako napisany przez Gość.

#12 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 kwiecień 2012 - 20:52

Tak, zgadza się z tymi ostrzeżeniami. Poprawiłem, żeby osoby niezalogowane nie mogły pisać, mój błąd przy dodawaniu tego forum.


#13 Gosc_cyclist23_*

Gosc_cyclist23_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2012 - 16:56

pytanie ?
czy w dziale sprzedaży wiadomości wysyłane wchodzą praktycznie od razu czy to zależy od "uprzejmości" lub "złośliwości" moda

bo mam różne doświadczenia a czasami chodzi o kwestię doklepania transakcji

chodzi tylko o stronę praktyczną bez żadnej konkurencji ;-)

#14 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 kwiecień 2012 - 17:29

Cyclist posłuchaj uważnie .

NIE WOLNO podbijać własnych tematów częściej niż 5 dni, czy to jasne , bo po raz drugi ( kolejny raz ) podbijasz swój temat w ciągu paru godzin nieistotną informacją.

Ja nie wiem , bo może 150 osób też tak zrobi bo tak im sie zachce
.
Twoje podbicie miało tekst typu chyba sprzedałem , ale jeszce nie wiem czy na pewno i dalej leci promocja na pozostałe ksiażki, a o godz 8 rano wrzucałeś już co było .
To nie jest informacja że dana pozycja zeszła ze spisu definitywnie !!! i jej nie ma .

Nie będziemy akceptować takich postów , czytamy je wbrew pozorom jak ktoś myśli że nie , że coś sie przekombinuje.

Staramy sie nie dawać ostrzeżeń za byle co jak na razie.

Inni użytkownicy piszą , sprzedało sie to i to , i reszta spisu ..tratatata po tyle i tyle.
Na ma promocji codziennych to nie RMF ani kleparz.

Czasem może sie zdarzyć że któryś mod coś zaakceptuje automatycznie i nie zwróci uwagi, ale drugi wyłapie i wywali posta , to też nie złośliwość, ale dbanie , aby każdy był w miare równo traktowany .

Więc jak coś Ci sie sprzeda definitywnie , masz prawo o tym poinformować w poście , a na dodatek wpisać dalej co tam chcesz.

i... akceptacja postów na giełdzie ma swój czas bo żaden mod nie jest przywiązany do forum jak pies do budy 24 h/dobe.

I prosze przestać pisać że ktoś jest złośliwy , konkurencja itd bo to jest .......... mod ma egzekwować regulamin ustalony przez ADMINA.

P.S.
Cyclist = Twój temat o ksiażkach nie jest zgodny z regulaminem giełdy - gdzie są fotki ??? tak sie zastanawiam od początku , otrzymujesz upomnienie słowne i fotki dołączyć prosze at once!

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#15 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 22 kwiecień 2012 - 17:38

Hmmm. Spora liczba osób udzielała się w działach dotyczących braku regulaminów/ niezrozumiałych zasad działania moderatorów/ "burdelu" w tematach i postach.
Ale co do czego dochodzi, jakaś konkretna akcja, to nagle wszystko ucicha i większość grzecznie "siedzi w boxach". Na tak duże forum udział w ankiecie wzięło tylko 28 użytkowników. WSTYD i brak konsekwencji!

#16 Gosc_cyclist23_*

Gosc_cyclist23_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2012 - 17:52

kolego SPIKE nie pisałem do Ciebie i po co się odzywasz

jeżeli wysyłam wiadomość że transakcja jest klepnięta nr konta itd to po co to trzymasz w "zamrażalce"

każde moje pytanie na forum nie dotyczy Cię - jesteś przewrażliwiony spoko wyluzuj

#17 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 kwiecień 2012 - 17:59

Hmmm. Spora liczba osób udzielała się w działach dotyczących braku regulaminów/ niezrozumiałych zasad działania moderatorów/ "burdelu" w tematach i postach.
Ale co do czego dochodzi, jakaś konkretna akcja, to nagle wszystko ucicha i większość grzecznie "siedzi w boxach". Na tak duże forum udział w ankiecie wzięło tylko 28 użytkowników. WSTYD i brak konsekwencji!


W 100% się z Tobą zgadzam, także załamałem się frekwencją, ankieta widniała 5 dni i była podklejona w KAŻDYM dziale, więc nie szło jej nie zauważyć... Dobrze, więc nanosimy opisane poprawki na regulamin i wprowadzamy go w życie.

cyclist23 doprecyzuj, chodzi Ci o post w temacie na giełdzie, czy PW którą wysyłasz do klienta??


#18 Gosc_cyclist23_*

Gosc_cyclist23_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2012 - 18:04

SPIKE co do książek i zdjęć to mam fotografować wszystkie strony czy odesłać do opinii, komentarzy, daruj sobie, a osoby które zrobiły zakupy książkowe u mnie proszę o bezstronny komentarz w tym temacie właśnie

bo jak piszę że stam idealny to może dla śPIKA niezrozumiałe, książki się szanuje i tyle

pozdrawiam

#19 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 kwiecień 2012 - 18:05

SPIKE co do książek i zdjęć to mam fotografować wszystkie strony czy odesłać do opinii, komentarzy, daruj sobie, a osoby które zrobiły zakupy książkowe u mnie proszę o bezstronny komentarz w tym temacie właśnie

bo jak piszę że stam idealny to może dla śPIKA niezrozumiałe, książki się szanuje i tyle

pozdrawiam


Regulamin na forum wyraźnie precyzuje, że wymaga się realnych zdjęć sprzedawanego produktu.


#20 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 22 kwiecień 2012 - 18:05

maciej1986, teraz, za karę (przeciw reszcie użytkowników, którzy nie reagowali) administracja powinna działać według regulaminu tak mocno konsekwentnie i bez żalu wobec wszystkich użytkowników. Niech zaczną się lawiny punktów za ortografię, dublujące się posty i offtopy. Może wreszcie nasza mała społeczność weźmie się w garść i przestanie narzekać.
Ktoś może powiedzieć, że forum działało bez tego bzdurnego regulaminu. Ja odpowiem, że dzięki niemu będzie wiedział każdy, za co dostał punkt karny i pozwoli rozwiać wszelkie spory na forum.
A ze strony administracji proszę o szczerość i brak jakiej kolwiek samowolki :)

Pozdrawiam.



Dodaj odpowiedź