Renowacja starej szosóweczki.
#1
Napisano 22 kwiecień 2012 - 20:36
Jestem nowy na forum. Przeglądam juz od jakiś 2 tygodni i czytam o wszystkim. I posiadam nietypowy problemik. Mam starą ramę szosową ale nie wiem jakiej firmy dokładnie. Po przeszukaniu foorum jest to najprawdopodobniej Romet Pasat albo Jaguar (cos bardzo podobnego). Wiele lat temu mój tata skłądał sobie rower na tej ramie. Wszystko było dobierane zeby jezdziło . Rower jest zniszczony ale zacząłem go remontować. Moje pytanie jest takie że stare opony mają rozmiar 32-630 (27x1 1/4) a ze z nich raczej juz nic nie bedzie to jaki rozmiar nowych kół mógł bym założyć żeby pasowały. Ogólnie nie ogarniam tych rozmiarówek Ludzie piszą że 27" ma wieksza sredniice niz 28" , jakies tabele na wikipedii z rozmiarami, no ale nie wiem.
Nie będzie to raczej powrót roweru do orginału ale chcę sobie zrobić normalną kolareczkę zęby posmigać czasami. W planach jest zeby po trochu wymieniac części. Ogólnie chciał bym zeby w przyszłości było 8 rzędów (narazie jest 5 i przerzutka tylna jakas shimano lipka jedna z tanszych no ale nowa ), aha no i w internecie pojawiają się adaptery na widły z gwintu na ahead , co o tym myslicie. Jeżeli chodzi o wage to te dodatkowe 150g zabardzo różnicy mi nie robi. Myślałęm żeby założyc taki adapter i do niego te pierscienie do ahead'a . Jak myslice takie cos będzie git? No i jak to bedzie wyglądać I moze ktoś wie jaka jest średnica rury sterowej tego widelca. Do malowania nie zdejmowałem widełek tak ze nie mam jak zmierzyc )
#2
Napisano 22 kwiecień 2012 - 21:21
zrób tak a zostaniesz zlinczowany na forum... A tak na poważnie to polecam Ci temat o polerowaniu aluminium - do klasyka jak znalazł! Podziałaj lepiej w tym kierunku, a koła powinny pasować standardowe szosowe 700C.aha no i w internecie pojawiają się adaptery na widły z gwintu na ahead , co o tym myslicie. Jeżeli chodzi o wage to te dodatkowe 150g zabardzo różnicy mi nie robi. Myślałęm żeby założyc taki adapter i do niego te pierscienie do ahead'a . Jak myslice takie cos będzie git? No i jak to bedzie wyglądać
#3
Napisano 22 kwiecień 2012 - 21:55
#5
Napisano 23 kwiecień 2012 - 15:42
#6
Napisano 23 kwiecień 2012 - 16:44
#7
Napisano 23 kwiecień 2012 - 20:47
http://imageshack.us...0120420775.jpg/
Może wam się uda określic co to jest
Jak nie da rady to w przyszłym tygodniu wrzucę lepsze zdjęcia jak będę w domu.
Tak mnie uswiadomiliście ze w sumie to zastanawiam się czy jest sens ładować w nią niewiadomo ile pieniędzy. Teraz tak myślę żeby zrobić polerkę felg i wycentrować , kupić jedną oponkę bo jedna jest dobra. Wolnobieg jest prawe nie urzywany , przerzutka tylna jest nowa, kolor tez nowy juz położony. Tak że kupię chyba kierownice, wspornik, klamki, siodełko, sztyce, pedały. To co potrzebne (najpierw policzę ile mnie wszystko wyniesie). I kaske odłożyć i kupic za jakis czas jakąś porządną szosówkę.
Ogólnie to dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Duzo dobrych pomsyłów )
#10
Napisano 23 kwiecień 2012 - 22:15
#11
Napisano 23 kwiecień 2012 - 22:48
Więcej zdjęć znajduje się na mojej stronie
www.klasycznie.pl
#13
Napisano 24 kwiecień 2012 - 08:02
Jakbyś wrzucił fotkę mufek na główce ramy to wszytko byłoby wiadomo.
Sprawdź przed jazdą widelec, szczególnie rurę sterową - zdaje mi się, że jest wygięty przy koronie i zaraz Ci strzeli, to ponoć typowa przypadłość tych Rometów.
#14
Napisano 24 kwiecień 2012 - 09:17