Skocz do zawartości


Zdjęcie

Renowacja starej szosóweczki.


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bokser

Bokser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPiotrków/Częstochowa

Napisano 22 kwiecień 2012 - 20:36

Witam
Jestem nowy na forum. Przeglądam juz od jakiś 2 tygodni i czytam o wszystkim. I posiadam nietypowy problemik. Mam starą ramę szosową ale nie wiem jakiej firmy dokładnie. Po przeszukaniu foorum jest to najprawdopodobniej Romet Pasat albo Jaguar (cos bardzo podobnego). Wiele lat temu mój tata skłądał sobie rower na tej ramie. Wszystko było dobierane zeby jezdziło ;). Rower jest zniszczony ale zacząłem go remontować. Moje pytanie jest takie że stare opony mają rozmiar 32-630 (27x1 1/4) a ze z nich raczej juz nic nie bedzie to jaki rozmiar nowych kół mógł bym założyć żeby pasowały. Ogólnie nie ogarniam tych rozmiarówek ;) Ludzie piszą że 27" ma wieksza sredniice niz 28" , jakies tabele na wikipedii z rozmiarami, no ale nie wiem.

Nie będzie to raczej powrót roweru do orginału ale chcę sobie zrobić normalną kolareczkę zęby posmigać czasami. W planach jest zeby po trochu wymieniac części. Ogólnie chciał bym zeby w przyszłości było 8 rzędów (narazie jest 5 i przerzutka tylna jakas shimano lipka jedna z tanszych no ale nowa ;) ), aha no i w internecie pojawiają się adaptery na widły z gwintu na ahead , co o tym myslicie. Jeżeli chodzi o wage to te dodatkowe 150g zabardzo różnicy mi nie robi. Myślałęm żeby założyc taki adapter i do niego te pierscienie do ahead'a . Jak myslice takie cos będzie git? No i jak to bedzie wyglądać ;) I moze ktoś wie jaka jest średnica rury sterowej tego widelca. Do malowania nie zdejmowałem widełek tak ze nie mam jak zmierzyc :))

#2 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 22 kwiecień 2012 - 21:21

aha no i w internecie pojawiają się adaptery na widły z gwintu na ahead , co o tym myslicie. Jeżeli chodzi o wage to te dodatkowe 150g zabardzo różnicy mi nie robi. Myślałęm żeby założyc taki adapter i do niego te pierscienie do ahead'a . Jak myslice takie cos będzie git? No i jak to bedzie wyglądać ;)

zrób tak a zostaniesz zlinczowany na forum... A tak na poważnie to polecam Ci temat o polerowaniu aluminium - do klasyka jak znalazł! Podziałaj lepiej w tym kierunku, a koła powinny pasować standardowe szosowe 700C.

#3 netta1987

netta1987
  • Użytkownik
  • 301 postów
  • SkądAugustow/ Białystok

Napisano 22 kwiecień 2012 - 21:55

o do kół mam tak w swojej tył 700c przód 27 (trochę śmiesznie bo przód jest wyższy o kilka cm :P ale oba 700c było by spoko a kolejny + by był taki że pasują opony pod przełaj bo stare szeroki mają szerokie rozstawy ramion hamulcowych i oponka 37mm wchodzi na luzie :)

#4 myrcin

myrcin
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądSzczytno

Napisano 23 kwiecień 2012 - 14:10

Zidentyfikuj czy to passat czy huragan/jaguar, bo w kanalizę nie ma sensu inwestować.

#5 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 kwiecień 2012 - 15:42

więc po pierwsze- na osiem biegów będziesz mieć problem-ale rozginasz z tylu ramę, alebo kupujesz kasetę 9 i zakładasz 8 koronek - wtedy na pieście 7 się zmieści, ale o indeksie o ile się nie mylę możesz zapomnieć. Musisz znaleźc piastę, albo najlepiej już całe koło na 28 cali z mocowaniem kasety HG nie UG. Następny prolblem jaki Ci się zapewne pojawi to to iż będziesz musiał mieć dłuższe ramiona hamulców, czyli dużo hamulców Ci nie podejdzie (wszak zmieniasz rozmiar kół na mniejsze). Fajkę polecam Ci bardziej z punktu widzenia estetycznego. w klasyku ahead wygląda imho jak bełt. Ale na fajke będzie Ci cieżej założyć kierownicę o profilu anatomicznym. Da się, ale nie jest to takie hop siup. i sprawdź jaki masz suport. Jak klin to trochę do d***. Z tego co się orientuje nie jest tak łatwo to przerobić na zwykły suport, ale da się.

#6 pawelek_G

pawelek_G
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 23 kwiecień 2012 - 16:44

Różnica jest w kołach 27cali a 28cali, taka, że jeśli chodzi o 28 cali to rozmiar obręczy jest 622mm, a przy kołach 27cali rozmiar jest 630mm, bo ile pamiętam jeśli chodzi o koła 28 cali to podawany jest wymiar koła z oponą, a jeśli chodzi o 27 cali podawany jest wymiar obręczy, ale ręki nie dam. Oponki 28cali są obecne wszędzie, z tymi 27cali nie jest najgorzej, ale już trzeba poszukać. Upewnij się jaki to dokładnie model tego rometa, gdyż, chodzą pogłoski, że były robione niektóre na rurkach kanalizacyjnych, jak zostało napisane powyżej, a więc szkoda inwestować.

#7 Bokser

Bokser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPiotrków/Częstochowa

Napisano 23 kwiecień 2012 - 20:47

Co do ramy to nie wiem jaka to jest. Mam jedno zdjęcie ale tragiczna jakość

http://imageshack.us...0120420775.jpg/

Może wam się uda określic co to jest ;)
Jak nie da rady to w przyszłym tygodniu wrzucę lepsze zdjęcia jak będę w domu.

Tak mnie uswiadomiliście ze w sumie to zastanawiam się czy jest sens ładować w nią niewiadomo ile pieniędzy. Teraz tak myślę żeby zrobić polerkę felg i wycentrować , kupić jedną oponkę bo jedna jest dobra. Wolnobieg jest prawe nie urzywany , przerzutka tylna jest nowa, kolor tez nowy juz położony. Tak że kupię chyba kierownice, wspornik, klamki, siodełko, sztyce, pedały. To co potrzebne (najpierw policzę ile mnie wszystko wyniesie). I kaske odłożyć i kupic za jakis czas jakąś porządną szosówkę.

Ogólnie to dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Duzo dobrych pomsyłów ;))

#8 pawelek_G

pawelek_G
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 23 kwiecień 2012 - 20:52

Na tylnym trójkącie mocowanie na dynamo, nie jestem specem w rozpoznawaniu oryginalności ram romet'a, ale na moje oko to jest jakaś rama od roweru turystycznego. Chyba naprawdę lepiej będzie, odłożyć pieniądze na porządny sprzęt. Suport na klina.

#9 Bokser

Bokser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPiotrków/Częstochowa

Napisano 23 kwiecień 2012 - 20:58

HAHAHA no to jak od turystyka to spoko. Tata ją kupował z 16-18 lat temu jak ja byłem mały tak ze nie wiem co to za rama ;))

#10 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 kwiecień 2012 - 22:15

niekoniecznie. herkulesy monte carlo były robione na zawody, a miały mocowanie na dynamo, bo były używane te same rurki, lecz malowanie inne i reszta komponentow też inna. i jest tak jak pisał paweł - 27 cali tak naprawde jest większe od 28 cali, i owszem jakieś opony dostaniesz, ale to naprawdę jakieś...

#11 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 kwiecień 2012 - 22:48

Niedawno kupiłem opony w rozmiarze 27 x 1 1/4 (32-630). Wybrałem Schwalbe HS159 z jasnym bokiem. Prezentują się rewelacyjnie. Zerknij na zdjęcie gotowego koła.

Więcej zdjęć znajduje się na mojej stronie
www.klasycznie.pl

#12 Bokser

Bokser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPiotrków/Częstochowa

Napisano 23 kwiecień 2012 - 23:42

Bardzo ładnie się prezentują :) Tez chyba o nich pomyślę ;)

#13 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 kwiecień 2012 - 08:02

To na 90% jakiś Pasat - strasznie grube mają rury i ogólnie kiepska jakość. Jaguary są lżejsze, ale też nie za wiele (te na cięższych rurach jak Huragan), lecz jakościowo lepiej wypadają.
Jakbyś wrzucił fotkę mufek na główce ramy to wszytko byłoby wiadomo.
Sprawdź przed jazdą widelec, szczególnie rurę sterową - zdaje mi się, że jest wygięty przy koronie i zaraz Ci strzeli, to ponoć typowa przypadłość tych Rometów.

#14 pawelek_G

pawelek_G
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 24 kwiecień 2012 - 09:17

Gdybyś chciał jednak go trochę remontować, mam trochę osprzętu używanego ale sprawnego, możesz się odezwać na priv, widzę, że też cze-wa, więc nie byłoby konieczności motania się z pocztą. Mam trochę części wymontowanych z jednej szosy i myślę, że byśmy się dogadali, ale to na priv albo przez mail nie tutaj.

#15 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 11 luty 2013 - 03:59

moze jakaś wersja rozwojowa METEORA
aczkolwiek spotkałem sie z dynamem tylko na widelcu..
to zwierzątko ma suport na miski wbijane czy wkręcane
jeśli wbijane szukaj CYWILIZOWANEJ ramy....



Dodaj odpowiedź