Etapy modernizacjii roweru
Started By
michasozo
, 10 sie 2008 16:55
19 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 10 sierpień 2008 - 16:55
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Moja przygoda z kolarstwem zaczęła siee niedawno. Kupiłem starą kolarke za parę groszy i śmigam na niej juz 4 miechy. Chciałbym ja juz wkońcu troszke polepszyc bo jest to stary typ ramy i zgłaszam sie z prośbąco mógłbym najpierw wymienic. Wymieniłem juz kierownice i klamik chamulcowe mam teraz zamiar kupić kola stożkowe wzmacniane i siodełko kolarskie pomóżciee mi i powiedzcie co o tym sadzicie z góry tnx pozdrawiam michasozo :-)
Moja przygoda z kolarstwem zaczęła siee niedawno. Kupiłem starą kolarke za parę groszy i śmigam na niej juz 4 miechy. Chciałbym ja juz wkońcu troszke polepszyc bo jest to stary typ ramy i zgłaszam sie z prośbąco mógłbym najpierw wymienic. Wymieniłem juz kierownice i klamik chamulcowe mam teraz zamiar kupić kola stożkowe wzmacniane i siodełko kolarskie pomóżciee mi i powiedzcie co o tym sadzicie z góry tnx pozdrawiam michasozo :-)
#2
Napisano 10 sierpień 2008 - 17:15
a może jakieś fotki?? zawsze to mielibyśmy jakiś pogląd na tą twoją maszynę.
A póki co mogę ci powiedzieć tak: jeśli chcesz zachować klasyczny oldscholowy wygląd roweru to staraj się wymieniać jak najmniej a skup się raczej na odrestaurowaniu oryginalnych części (czyszczenie, smarowanie itd.) a jeśli zależy ci na tym żeby jak najbardziej roweryk unowocześnić no to tutaj być może usłyszysz kilka opinii: część będzie pewnie za wymianą napędu na początku (kołą, korba, kaseta, przerzutki łańcuch) a inni będą radzić aby zająć się najpierw szkieletem roweru (kiera, sztyca, mostek itd.) oczywiście mówimy tu tylko o wymianie rzeczy zużytych!!! no i oczywiście dochodzi jeszcze aspekt finansowy czyli kupuje to na co mam wystarczająco kasy, co niejako upraszcza problem.
Najlepiej by jednak było gdybyś wrzucił parę foteczek. ;-)
A póki co mogę ci powiedzieć tak: jeśli chcesz zachować klasyczny oldscholowy wygląd roweru to staraj się wymieniać jak najmniej a skup się raczej na odrestaurowaniu oryginalnych części (czyszczenie, smarowanie itd.) a jeśli zależy ci na tym żeby jak najbardziej roweryk unowocześnić no to tutaj być może usłyszysz kilka opinii: część będzie pewnie za wymianą napędu na początku (kołą, korba, kaseta, przerzutki łańcuch) a inni będą radzić aby zająć się najpierw szkieletem roweru (kiera, sztyca, mostek itd.) oczywiście mówimy tu tylko o wymianie rzeczy zużytych!!! no i oczywiście dochodzi jeszcze aspekt finansowy czyli kupuje to na co mam wystarczająco kasy, co niejako upraszcza problem.
Najlepiej by jednak było gdybyś wrzucił parę foteczek. ;-)
#3
Napisano 10 sierpień 2008 - 17:40
To moja maszyn
Teraz myslałem zeby zmienic koła bo suport z korbą to nie poniewaz mam stary typ ramy i jak zmienie rame w przyszłym roku to suport zmienie tak mi powiedziałkoles od napraw rowerowych prosze o pomoc z góry dzieki )
[ Dodano: 2008-08-10, 18:41 ]
a i chciałbym zeby ten rower troszeczke unowoczesnic i nie iwem od czego zaczac xD
Teraz myslałem zeby zmienic koła bo suport z korbą to nie poniewaz mam stary typ ramy i jak zmienie rame w przyszłym roku to suport zmienie tak mi powiedziałkoles od napraw rowerowych prosze o pomoc z góry dzieki )
[ Dodano: 2008-08-10, 18:41 ]
a i chciałbym zeby ten rower troszeczke unowoczesnic i nie iwem od czego zaczac xD
#4 Gosc_Anonymous_*
Napisano 10 sierpień 2008 - 17:59
Szczerze odradzam inwestowanie w tego typu sprzęt. Sam tak robiłem ale 20 lat temu . Teraz jest tyle możliwości ,że za np. 500 zł kupisz używaną jakąś tam kolarkę ,która będzie miała wszystko to co Ty dopiero chcesz wymienić . Podejrzewam ,że koszt tej kierownicy , klamek , kół , siodełka przewyższyć może zakup nowszego rowerka . Pozdrawiam .
#6
Napisano 10 sierpień 2008 - 18:16
wszystko zależy od tego co oczekujesz od przyszłej zmodernizowanej maszyny. Ja tez nosiłem(nosze heh) sie z zamiarem modernizacji - co prawda nie mam az tak starego sprzetu jak Ty, ale mimo wszystko doszedłem do wniosku, ze wymiana dopiero nastąpi wtedy gdy cos sie uszkodzi/zniszczy. A ja ksie wkurze to sprzedam maszyne, dołoże 2k i kupie nową na raty i bedzie spokój. Póki co nic nie robie tylko czekam na zuzycie czesci. Bo aż żal wyrzucic choc niemarkowe to dobre czesci w kąt.
Jesli chodzi o Ciebie, to kiere spokojnie bym zostawił, a zajął sie kołami i napędem. Dobre koła + dobry naped (korba, suport, łancuch i przerzutki PiT) to koszt około 500 zł. Mysle ze reszte możesz zostawic na kolejny przypływ gotówki.
Jesli chodzi o Ciebie, to kiere spokojnie bym zostawił, a zajął sie kołami i napędem. Dobre koła + dobry naped (korba, suport, łancuch i przerzutki PiT) to koszt około 500 zł. Mysle ze reszte możesz zostawic na kolejny przypływ gotówki.
#10
Napisano 10 sierpień 2008 - 18:28
Dobre koła + dobry naped (korba, suport, łancuch i przerzutki PiT) to koszt około 500 zł. Mysle ze reszte możesz zostawic na kolejny przypływ gotówki.
Jeśli te wszystkie części nowe kupisz za 500zł, to się długo ich działaniem nie nacieszysz, ja również polecam nie inwestowanie w ten rower - nie ma to sensu, skoro za tę cenę możesz na allegro ubić o wiele lepszy interes. ;-)
pzdr 8-)
#13 Gosc_Anonymous_*
Napisano 10 sierpień 2008 - 18:57
Przecież to jest typ suportu stosowany np. w Wigry 3 i za cholerę nigdy w życiu nie spotkałem sie aby wewnątrz ramy był w tym rozwiązaniu gwint. :mrgreen:
Sorry ale Ty chyba nie bardzo wiesz o co chodzi z tym gwintem i gdzie on być powinien ,bo napewno nie na ośce. :->
Sorry ale Ty chyba nie bardzo wiesz o co chodzi z tym gwintem i gdzie on być powinien ,bo napewno nie na ośce. :->
#15
Napisano 10 sierpień 2008 - 19:27
mnie również jakoś ciężko uwierzyć że masz gwint w mufie ale jeśli jest tak na prawdę to nie powinieneś mieć większych problemów z dobraniem nowego wkładu i założeniu na niego nowej korby. A w razie zmiany roweru wszystko raczej będzie można przełożyć. Ale kurde ja miałem kiedyś prawie identyczny rower i też z osią na kliny i miałem miski nabijane a nie wkręcane, hmm dziwne...
#18
Napisano 10 sierpień 2008 - 19:53
michasozo, Radze rozebrać support zmierzyć średnicę wewnętrzną i długość mufy. Iść do sklepu pokazać wymiary i kupić sobie odpowiedni support. Należy także zobaczyć jak jest nagwintowana mufa. Zapisać sobie jak się zakręca stary support z każdej strony mufy i zapisać na kartece. Prawa strona roweru to strona z napędem. Bo są różne typy.
Ale najlepiej zabrać rower do serwisu co prawda zapłacisz za wymianę ale będziesz miał pewność że to pasuje co ci zamontowali ;-)
Ale najlepiej zabrać rower do serwisu co prawda zapłacisz za wymianę ale będziesz miał pewność że to pasuje co ci zamontowali ;-)
#19
Napisano 10 sierpień 2008 - 20:13
sorki michasozo, nie chciałem kwestionować twojej prawdomówności, po prostu trochę się zdziwiłem a co do suportu to kubano_szos wyjaśnił nade mną wszystko ładnie i dokładnie ;-)
A jeśli chodzi o całokształt to pamiętaj że jeśli wymienisz suport i zamontujesz nową korbę to dobrze by było wymienić od razu łańcuch i kasetę albo wolnobieg bo jeśli zamontujesz nowy podzespół napędu (w twoim przypadku korbę) a reszta będzie zajechana to momentalnie szlak trafi i tą nową część :-| A szkoda by było, prawda?? ;-)
A jeśli chodzi o całokształt to pamiętaj że jeśli wymienisz suport i zamontujesz nową korbę to dobrze by było wymienić od razu łańcuch i kasetę albo wolnobieg bo jeśli zamontujesz nowy podzespół napędu (w twoim przypadku korbę) a reszta będzie zajechana to momentalnie szlak trafi i tą nową część :-| A szkoda by było, prawda?? ;-)