Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zerwany gwint we wsporniku kierownicy - jak naprawić?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 sierpień 2008 - 15:17

Zerwałem gwint we wsporniku typu Ahead, dokręcając śrubę po regulacji sterów. Dałem dłuższą śrubę i na razie trzyma się na resztce nieuszkodzonego gwintu, ale obawiam się, co będzie przy konieczności następnej regulacji. Znalazłem TAKI zestaw naprawczy do gwintów oparty chyba na jakiejś żywicy - co o tym sądzicie? Czy lepiej jednak szukać warsztatu, który mi rozwierci uszkodzony gwint i wkręci stalową spiralkę? Obawiam się, że rozwiercenie otworu może osłabić tą część wspornika (mniej "mięcha" wokół otworu). Z góry dziękuję za porady.

#2 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 12 sierpień 2008 - 15:23

Jest jeszcze opcja z nakrętką - ale niezbyt estetyczna.

#3 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 12 sierpień 2008 - 18:13

znajdz warsztat specjalizujacy sie w naprawie glowic samochodowych. taka firma zrobi to profesjonalnie przy uzyciu narzedzi przeznaczonych do skrawania aluminium. mialem podobny problem w mtb. po naprawie (placilem chyba 15 zlotych) wspornik dzialal przez nastepne lata bez zadnych problemow. odradzam kowali i "zwykle" warsztaty slusarskie. zakladam oczywiscie, ze ten wspornik jest tego wart?

#4 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 12 sierpień 2008 - 21:11

A jakiż to drogocenny wspornik, że tyle zachodu aby go reanimować? A po drugie - nie bardzo rozumiem który gwint zerwałeś, bo piszesz o śrubie do regulacji - a ta przecież wchodzi w gwint w gwiazdce zakotwionej w rurze sterowej..

#5 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 sierpień 2008 - 22:31

Wspornik jest drogocenny, bo ma wznos 25 stopni - kiedy używałem klasycznego szosowego ze wznosem 6 stopni, bolał mnie kręgosłup. Innym wyjściem byłaby wyższa rama, ale takich nie robią - mam 195 cm wzrostu i długość nogi 100 cm. Widziałem, że Ritchey robi wsporniki ze wznosem 30 stopni, ale na kierownice o średnicy 31,8 - więc oprócz wspornika musiałbym jeszcze dokupić kierownicę. Myślę, że naprawa za ok. 15 PLN jest rozsądną alternatywą wobec wymiany ramy ;-) lub wspornika razem z kierownicą.
Tozik,zerwany gwint dotyczy otworu śruby zaciskającej wspornik na rurze sterowej.
SN,dzięki za pomoc.

#6 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 12 sierpień 2008 - 23:27

skorzystam z tematu
w mostku boplight'a nie moge odkrecić śruby zaciskającej sterówke a próbami odkręcania objechałem troche otwór na klucz, i w sumie tak to zostawiłem i zastanawiam się co z tym dalej zrobić bo wkońcu stery trzeba przesmarować :-P
ma ktoś dla mnie jakieś rady?

aha tak wiem że należy stosować tylko dobrej jakości klucze imbusowe :oops: :roll:

#7 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 13 sierpień 2008 - 18:03

ma ktoś dla mnie jakieś rady? :oops: :roll:

moze probuj dalej?!

#8 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 13 sierpień 2008 - 18:19

ma ktoś dla mnie jakieś rady? :oops: :roll:

moze probuj dalej?!


ale boję sie że zerwe gwint i pozostanie mi jazda na 1 srubie przez jakiś czas a to chyba niezbyt bezpieczne ;-)

#9 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 sierpień 2008 - 18:46

ma ktoś dla mnie jakieś rady? :oops: :roll:

moze probuj dalej?!


ale boję sie że zerwe gwint i pozostanie mi jazda na 1 srubie przez jakiś czas a to chyba niezbyt bezpieczne ;-)


Zalej jakim wudeczterdzieści, albo podobnym paskudztwem. Niech się przeżre przynajmniej parę godzinę. Rozumiem, że jedna śruba żyje - spróbuj ja dokręcić nieco dla odciążenia zapieczonej. Potem bierz się za tę oporną (możesz ją stuknąć przez łeb; drgania pomagają).

#10 Gosc_prałat Zaboboniec_*

Gosc_prałat Zaboboniec_*
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2008 - 00:20

Zawsze to lepiej oddać do warsztatu, samemu to można jeszcze bardziej nawet skopcić i tylko potem jest niepotrzebnie płacz i zgrzytanie zębów.



Dodaj odpowiedź