Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przykręcanie sidełka z karbonowymi prętami


23 odpowiedzi w tym temacie

#21 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 luty 2017 - 12:40

Różnica jest kolosalna, bo karbonowe pręty w siodełkach nie pękają od wyginania, tylko od zmiażdżenia - i to nie poza jarzmem, tylko zwykle dokładnie na jego krawędzi.

 

Jeżeli pręt ma dużą powierzchnię styku z jarzmem, uzyskuje się to samo tarcie, ale przy mniejszym nacisku. Przy mniejszej powierzchni styku siodełko ma tendencję do skrzypienia i przesuwania się, więc co robimy? Dociskamy. I w ten sposób, a nie przez sam nacisk związany z masą rowerzysty, niszczymy siodełko.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#22 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 luty 2017 - 13:35

Aaa, no to zmienia to postać rzeczy. Czyli wniosek prosty, dokręcić z głową

#23 hoffi

hoffi
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 marzec 2017 - 17:40

Jeszcze takie coś znalazłem na sieci:

 

http://service.speci...Rail-Saddle.pdf

 

 



#24 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 22 marzec 2017 - 17:32

A wiecie gdzie można w PL kupić taką spec łódeczkę? Znalazłem jedynie na Smud-carbon, ale ceny są powalające, a i karbonowej nie potrzebuję.





Dodaj odpowiedź