Od jakiegoś miesiąca jestem (szczęśliwym) posiadaczem bagażnika na sztycę firmy Sport Arsenal o numerze 220 oraz sakwy 450. Jeżeli zastanawiacie się nad zakupem któregoś z produktów, mam nadzieję, że moja relacja w jakimś stopniu wam pomoże.
I - BAGAŻNIK
Dane wg. producenta:
- nośność 10 kg
- masa 765 kg
Dość słabo trzyma się sztycy. Szybkozamykacz nie jest dobrą opcją. Myślę, że przy zamknięciu na imbus byłoby lepiej. Nie ma problemów podczas jazdy, ale używając małej siły da się z łatwością przesunąć bagażnik, co może skutkować zahaczeniem o koło.
II - Sakwa
Dane wg. producenta:
· duża główna komora plus dwie boczne kieszonki zapinane na zamek, kieszeń na bidon
· na górze sakwy kieszonka z siatki wraz z gumką do przypięcia dodatkowego bagażu
· mocowanie do bagażnika za pomocą rzepów
· dwa paski kompensacyjne zapobiegają przesuwaniu się bagażu
· wyściółka na bokach sakwy chroni przewożony bagaż podgumowany spód chroni sakwę przed otarciami i wodą
· podgumowany spód chroni sakwę przed otarciami i wodą
· pas do noszenia sakwy na ramieniu
· pokrowiec przeciwdeszczowy i przeciwzabrudzeniowy
· wodoodporna (nie wodoszczelna)
· pojemność: 12 litrów
· wymiary:
- szerokość 25 cm
- wysokość 25 cm
- długość 32 cm
TEST POJEMNOŚCI
Do sakwy - główna komora - zapakowałem: 1 koszulkę, 1 spodenki, 1 bluzę, 2 rękawki, Buff, 14 skarpet, kilka par majtek, spodnie dresowe i zostało jeszcze trochę miejsca.
Po otwarciu zamka, czyli po zwiększeniu pojemności do środka zmieściła się jeszcze bluza z windstoperem i spodenki i równiesz było jeszcze miejsce na jakieś drobne rzeczy.
Tak więc jak na swoje wymiary jest dość pojemna.
Ponadto w bocznych kieszonkach było jeszcze miejsce.
W kieszeni, gdzie znajduje się pokrowiec przeciwdeszczowy nie ma problemu ze zmieszczeniem dętki, łatek, kleju, i multitoola
Pokrowiec jest ściągany gumką więc nie ma niebezpieczeństwa zsunięcia się go. Dodatkowo można zawsze go zabezpieczyć gumką dołączaną do bagażnika.
Na zdjęciu widać odsłoniętą drobną powierzchnię sakwy - niezakrytą pokrowcem, a to z powodu umieszczonego na pełnej sakwie bidonu 1 litrowego. Nie będę się czepiał, wybaczam.
PODSUMOWANIE:
Jak najbardziej polecam. Za tę cenę świetny zakup. Przydatne w drobnych wojażach. Można szybko i bezproblemowo zdjąć cały zestaw i śmigać.
Poniżej zamieszczam link do galerii zdjęć testowanych produktów:
https://picasaweb.go...1/SportArsenal#
link do bikeloga: http://madu.bikestats.pl/
EDIT:
Problem lekkiego luzu rozwiązałem zakupem śruby na imbus i podkładki. Zdjąłem szybkozamykacz i zastąpiłem go śrubą. Trzyma aż miło.
Sakwa i bagażnik na sztycę - Sport Arsenal
Started By
mad
, 07 cze 2012 22:12
2 odpowiedzi w tym temacie
#2 Gosc_Adriano__*
Napisano 19 czerwiec 2012 - 18:48
Też zakupiłem ten zestaw - dzięki za zdjęcia, zawsze to lepiej jak się zobaczy produkt już zamontowany.
Do tej sakwy nie jest potrzebny bagażnik ze wspornikami - istnieje kilka złotych tańszy i kilka gramów lżejszy z tej serii. Ale zawsze wsporniki mogą się przydać w przyszłości.
Co do mocowania: założyłem, dokręciłem standardowo - rzeczywiście, opierając rower sakwą można przesunąć w bok całość. Poddałem całość innej próbie - kołysałem rowerem dość mocno, żadnych przesunięć - gumowe wkładki odejmują stabilności w poziomie, ale też zapewniają amortyzacje, więc dla roweru to zdrowsze nieco. Zawsze można spróbować dokręcić mocniej jeśli ktoś się obawia o to, że coś się przesunie.
Do tej sakwy nie jest potrzebny bagażnik ze wspornikami - istnieje kilka złotych tańszy i kilka gramów lżejszy z tej serii. Ale zawsze wsporniki mogą się przydać w przyszłości.
Co do mocowania: założyłem, dokręciłem standardowo - rzeczywiście, opierając rower sakwą można przesunąć w bok całość. Poddałem całość innej próbie - kołysałem rowerem dość mocno, żadnych przesunięć - gumowe wkładki odejmują stabilności w poziomie, ale też zapewniają amortyzacje, więc dla roweru to zdrowsze nieco. Zawsze można spróbować dokręcić mocniej jeśli ktoś się obawia o to, że coś się przesunie.