Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klasyk vs standard szosa


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 hablabablaS

hablabablaS
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądZielona góra

Napisano 17 czerwiec 2012 - 12:32

Rychtarski jest bardzo ceniony na polskim rynku, a w szczególności w środowisku ostro kołowców którzy z przypływem gotówki postanowili zamówić u niego ramę idealnie dla siebie. Masz całkiem dobry wybór rurek i jeśli robisz ramę na zamówienie pod siebie to chyba nawet oblicza Ci osobno długości poszczególnych elementów i kątów łączenia pod twoje wymiary ale wiadomo że wtedy cena jest wyższa. Rzuć okiem np. na rowerek marianoitaliano z innego forum. Ile bym oddał za taką ramkę :3 Oczywiście Rychtarski robi również ramy szosowe. O tutaj natknąłem się również na projekt klasycznej stalowej ramy + nowoczesny osprzęt http://i49.tinypic.com/2ugij46.jpg a nawet z tego forum.

#22 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 czerwiec 2012 - 12:48

Mowisz o tej brazowej?
Ladna, lecz dla mnie zbyt stonowana, ja chce ROWER Z ODPUSTU :mrgreen:
No wlasnie to co widzialem Rychtarskiego to 99% ostre.
Ile sobie liczy za indywidualna rame, niekoniecznie mam na mysli rozmiar?

W stalowych rurkach, ktos moglby mnie oswiecic, co jest na dzien dzisiejszy crème de la crème?

#23 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 czerwiec 2012 - 14:44

Ile sobie liczy za indywidualna rame, niekoniecznie mam na mysli rozmiar?

Na rurach Columbus Thron w okolicach 1200-1600 zł. Ale jak byś chciał lepsze rury i więcej bajerów w postaci chromowanego widelca, muf, wewnętrznego prowadzenia pancerzy itp to może być sporo więcej. Generalnie Thron to obecnie najtańsze rury columbusa.

Spoko jest to, że można sobie pomarudzić i zażyczyć co tylko dusza zapragnie. Mój znajomy ma ramę od Rychtarskiego z poziomymi hakami i pivotami na V-brake. Nie wiem po co mu takie udziwnienie, ale tak chciał, to ma.

#24 hablabablaS

hablabablaS
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądZielona góra

Napisano 17 czerwiec 2012 - 14:55

No jeżeli się ugadasz i powiesz co chcesz to zrobi Ci wszystko, pod Ciebie : ) A do takiej ramki można już sypnąć jakiś fajny sprzęt : )

#25 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 lipiec 2012 - 20:46

Zullo vergine na xcr, bez komentarza :shock: , cena robi jeszcze wieksze wrazenie....
https://picasaweb.go...735647207186834

Tak myslalem nad mufami ale xcr to chyba nie zabardzo ideologicznie sie do tego nadaje...?
Musze jeszcze przez pare nastepnych dni pozbierac i sprecyzowac mysli i dzwonie do... wlasnie, kogo polecacie, Rychtarskich czy Orlowskiego?
Orientujecie sie jak jest u nich z wykonaniem indywidualnej grafiki?

#26 Moras

Moras
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądOtwock

Napisano 09 lipiec 2012 - 09:17

Orłowskiego mogę polecic z czystym sercem. Rama mtb od prawie 6 lat spisuje się bez zarzutu. Z tym, że z tego co się orientuje Pan Jacek robi głównie z rurek dedacciai i w tym momencie najtańsza rama u niego to koszt 2500 zł (materiał dedacciai zero uno).

Creme de la creme? Steelman jest niezły ;)

http://www.steelmanc..._fork_stem.html

chociaż yamaguchi najgorszy też nie jest

http://www.yamaguchi...m/content/Index

i tak przykłady można mnożyc w kółko ;)

#27 Gosc_Ysiu_*

Gosc_Ysiu_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2012 - 14:36

Witaj
Ja jestem za starszymi modelami rowerów np Romet passat ( posiadam)
lecz z tych rzeczy które były orginalne zostały mi przerzutki i rama;)
ale ogólnie jestem za starszymi
pozdro:)

#28 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 lipiec 2012 - 08:27

Ladny mix:

Dołączona grafika

#29 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 lipiec 2012 - 09:06

Za niska główka :-P

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#30 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 lipiec 2012 - 14:25

Jak to za niska... idealna:D


#31 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 22 lipiec 2012 - 15:26

Tu jest mój faworyt (biało-fioletowy ;)
http://www.truenorth...ery=6&nggpage=2

#32 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 22 lipiec 2012 - 21:16

1. Waga klasyka na nowych klamotach może wyjść ok 7,5 kg, totalna klasyka ok. 8,5-12 kg.

2. Sztywności to w klasycznej stali nie uświadczy, więc jak przeskoczysz z Caniona to będziesz się bał, że pogniesz/połamiesz ramę, suport i korba latają na prawo i lewo i łańcuch zdziera wózek przedniej przerzutki.

3. Blink odjebana stal będzie miała nieporównywalny do wszelkich plastików i innych "po prostu" rowerów. Wystarczy obejżeć prace Vanilla lub Independent...

4. jak kupisz jakąś bardzo wiekową ramkę mogą być problemy ze standardami mocowań wszystkiego, od sterów, przez hamulce po suport.

5. Nowa stal robiona pod wymiar może być sztywna jak Carbon, no może prawie jak Carbon. Wszystko zależy od przekrojów rur i sposobu ich łączenia. Pogadaj z Malikiem.

6. Słyszałem, że część hipstersów z wawy przesiadła się na klasyczne szosy po tym jak znudziło im się pchanie ostrych przez miasto.

7. W klasyce jest coś co się kocha, nie wszyscy tak mają, ale sentyment łapie dość szybko, nie pozwala sprzedać lub wyrzucić roweru, który już swoje przeżył, zaczyna się irracjonalne ładowanie kasy w coś co inni by wywalili, ale dla Ciebie to po prostu Twoja część, kawałek siebie. Ja swoją szosę składałem 3 lata, cały czas ją składam i będę nadal. Takie never ending story... hobby.

8. Generalnie to dobrze zabezpieczona rama polata dłużej niż Ty, ale nie spodziewajmy się cudów. Albo waga, albo trwałość albo sztywność. I taka mała sugestia na koniec: a może TYTAN!

#33 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 22 lipiec 2012 - 22:28

Daki, tytan to jest to. Niedługo wstawię swoją maszynkę (kiedy zostanie dopieszczona) i pogadamy. Na razie jutro jadę kręcić na Ti następne dziesiąki Km. Z uśmiechem na twarzy :-) .

#34 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 lipiec 2012 - 22:29

Dzieki za obszerne info.
Na 100% bedzie to "nowa" stal. Jeszcze nie jestem do konca przekonany czy xcr, spirit, a moze max. Ta pierwsza kusi waga ale tu pojawia sie jeszcze problem niewyklarowanej do konca wizji ramy. Czy mufy, oczywiscie chromy, czy tez bez.
I klasyczny, oprocz materialu ale i tu ciezko mowic o klasycznosci xcr, to ten rower nie bedzie. Przypuszczam, ze nawet bede mial problem z przemyceniem siodla, ktore strasznie mi sie podoba (brooks swift).

Ti..hmm, bralem pod uwage ale bardziej podoba mi sie mozliwosc malowania ramy.

#35 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 22 lipiec 2012 - 22:29

Daki, tytan to jest to. Niedługo wstawię swoją maszynkę (kiedy zostanie dopieszczona) i pogadamy. Na razie jutro jadę kręcić na Ti następne dziesiąki Km. Z uśmiechem na twarzy :-) .

#36 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 21 maj 2013 - 08:03

1415chris, jak tam plany ? temat umarł :-( ? Ostatnio też mam ostrą zajawkę na stal, ale żona by mnie z domu wywaliła jakby zobaczyła drugi rower :mrgreen:

#37 Gosc_igor123_*

Gosc_igor123_*
  • Gość

Napisano 25 sierpień 2013 - 17:29

a ja na wisonę zajmę się naprawą starej szosy wpakuje 500zł i będę jezdził rama lekko porysowana bez rdzy;)



#38 Gosc_sebreef_*

Gosc_sebreef_*
  • Gość

Napisano 25 sierpień 2013 - 18:13

Co do wagi klasycznej szosy to bym nie demonizował, ostatnio zanabyłem śliczną Gezellkę Champion Mondial na Reynoldsie 531 Competition i Campie Record, cały rower ważył jak go kupiłem 9,9 kg... Osprzęt z początku lat 90, cały rower z reszta też, teraz sobie go dlubie powolutku, jeżdżę, coś tam rozbiorę, umyję, wyczyszczę, nasmaruję, złożę, cudne uczucie :) Gdyby chcieć go uzbroić w nowe lekkie graty to myslę że waga zamknęłaby się poniżej 9 kg.





Dodaj odpowiedź