Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rowerem do Wlk. Brytanii


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 hargo18

hargo18
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 28 sierpień 2008 - 15:03

mili koledzy potrzebował bym jakieś dokładne mapki zachodniej Europy ponieważ planuje wyprawę do Wlk. Brytanii, także jak byście mogli to poproszę linki do jakiś zaufanych przez was stronek.

pozdro Hargo18

#2 miko777

miko777
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądWarta

Napisano 28 sierpień 2008 - 15:46

:shock: w takim wieku to gratulacje jak wogule wyjedziesz a mozna wiedziec jaki jest twoj max dystans zebys sie wybieral na taka wyprawe :?: a wiesz ze koszty tez sa nie byle jakie :?: no ale moze masz i kase i nogi do tego wiec tylko napisz jak wrocisz :-P

#3 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2008 - 15:53

http://www.viamichelin.com

wg mnie najlepszy routeplanner. poza tym:

http://map24.interia.pl/
http://maps.google.com/


Plan co najmniej odważny. Sam myślę o wyprawie do Holandii, ale za kilka lat. No i raczej nie na szosówce (kwestia sakw i obciążania ramy dodatkowymi rzeczami).

#4 hargo18

hargo18
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 28 sierpień 2008 - 17:20

mój max dystans z sakwami około 150 km na MTB i pozatym 11 września mam 17 lat a wybieram sie w przyszłym roku i już teraz zaczynam planować :)

pozdro Hargo18

[ Dodano: 2008-08-28, 18:28 ]

mój max dystans z sakwami około 150 km na MTB i pozatym 11 września mam 17 lat a wybieram sie w przyszłym roku i już teraz zaczynam planować :)

pozdro Hargo18


przy dobrym wietrze 150 a tak co najmniej 120-130 bo niedawno wróciłem z wyprawy do wiednia takze znam swoje możliwosc a teraz szukam map bo postanawiam sam wyruszyć a nie w grrupie ;]


pozdro Hargo18

#5 miko777

miko777
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądWarta

Napisano 28 sierpień 2008 - 18:30

no to fajnie sam bym sie wybral :-) a co do drogi to ja bardzo duzo jezdzilem po niemczech , holladi, belgi i franci bo mieszkalem w franci wiec bardzo duzo jezdzilem po europie tyle ze samochodem. a co do mapy to jak chcesz ja kozystam z google earth (to jest taki program) tyko nie dobrze wyznacza trase wiec do tego musisz korzystac z strone typu mappy.pl a jak masz jakiesz szczegolne pytania to napisz na pw. pozdro :!:

#6 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 28 sierpień 2008 - 18:41

... No i raczej nie na szosówce (kwestia sakw i obciążania ramy dodatkowymi rzeczami).


http://www.allegro.p...a_rowerowa.html
Taki bajer ;)

Oczywiście są lepsze przyczepki (np. TA). Dałem wcześniejszy link ze względu na zdjęcie porównawcze z kolarką ...

#7 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2008 - 18:57

travisb, swoją drogą ciekaw jestem jak te przyczepki się zachowują przy prędkościach >50km/h ;-)

#8 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 28 sierpień 2008 - 22:24

Powiem Ci, że po obejrzeniu filmiku prezentacyjnego, byłem w lekkim szoku. Z resztą sam go zobacz --> http://www.extrawheel.com/film.php
Poza tym na szosie płaskiej jak stół nie powinno być większych problemów nawet i przy większej prędkości.

#9 black

black
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądBrzeszcze

Napisano 29 sierpień 2008 - 09:23

bo postanawiam sam wyruszyć a nie w grrupie ;]

Yyy no wiesz na tak daleką wyprawę to wolałbym mieć kogoś przy sobie bo w razie jakiegoś wypadku zawsze można na kogoś liczyć...

#10 hargo18

hargo18
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 29 sierpień 2008 - 10:42

bo postanawiam sam wyruszyć a nie w grrupie ;]

Yyy no wiesz na tak daleką wyprawę to wolałbym mieć kogoś przy sobie bo w razie jakiegoś wypadku zawsze można na kogoś liczyć...


ja jednak wolę sam się podjąć takiego wyzwania :)


pozdro Hargo18

#11 Gosc_Macgyver_*

Gosc_Macgyver_*
  • Gość

Napisano 05 wrzesień 2008 - 16:57

Jedna rzecz mnie ciekawi. Którym rowerem korzystniej jest wybrać się na daleką wyprawę: szosowym, czy trekingowym? (w obu opcjach z zamocowaną jednokołową przyczepką)

Mała masa szosy i tak nie będzie mieć większego znaczenia podczas jazdy przy tak sporym obciążeniu bagażem. Pozostaje jedynie zaleta mniejszego oporu powietrza. Wadą może być (ale nie musi) mniejszy komfort jazdy.
Z kolei zaletą roweru trekingowego jest możliwość jazdy po bezdrożach (ścieżki leśne, drogi żużlowe) Ma się tę większą swobodę w wyborze trasy.

Zdaję sobie sprawę, że co najmniej 95% całej drogi to trasa asfaltowa. Jednak jak zauważyłem KAŻDY do tego celu używa tego drugiego typu bicykla.

Dlaczego tak jest? Po przeglądnięciu kilku stron poświęconej tej tematyce nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie :-?

hargo18, Ty wybierasz się kolarzówką czy MTB?

#12 - MC -

- MC -
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 06 wrzesień 2008 - 19:51

proponuję wyprawę na biegun północny. :mrgreen:

u3181y2018v3.gif


#13 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 wrzesień 2008 - 22:26

byłem teraz na "wyprawie" i powiem szczerze jak bede sie gdzieś jeszcze wybierał dalej to napewno nie na szosie!! z kilku powodów

1.problem z przymocowaniem bagażnika
2.łapanie kapci co chwila (ja ich złapałem z 6/7 a moi znajomi ani raz!!)
3.nie zjedziesz na szosie z asfaltu
4.jednak wygodniej jeździ sie na trekingu/mtb z sakwami

itp. problemy

#14 jzpq

jzpq
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 wrzesień 2008 - 00:52

Rower na taką wyprawę to chyba ani MTB ani szosówka. Są rowery specjanie przystosowane. Gładkie opony, mocniejsze koła - przystosowane do bagażników, więcej szprych - miękko i bardziej komfortowo się jedzie. Nie znam się jakoś specjalnie, ale MTB w góry, szosówka pojeździć sobie po drodze.

Jak z samochodami. Niektóre są do miasta, inne na bardzo długie wyprawy, a jeszcze inne do przewożenia kukurydzy.

#15 Gothic

Gothic
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 wrzesień 2008 - 20:43

nie zgodze sie ze szosowka to tylko po asfalcie, jesli ktos ma szosowke z mocniejszymi kolami to wystarczy wymienic oponki na trekingowe i powinno byc dobrze, a gdy rama to stalak to zupenie nie ma problemu

moj romecik to nie jest rasowa szosa, ale na oponach 700x28 jestem wstanie wjechac prawie wszedzie, o ile nie napotkam jakis konkretnych piachow, takze spokojnie moge jechac np. utwardzona lesna sciezka, choc oczywiscie komfort takiej jazdy jest znacznie nizszy niz na MTB

btw. na Paris-Roubaix tez jada na szosowkach :-)

#16 jzpq

jzpq
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 wrzesień 2008 - 13:32

Powiem Ci kolego, że moja rama nie wytrzymuje większych naprężeń (aluminium 7005). Wstyd się przyznać, ale miałem okazję ją połamać (zrobił się uskok w górnej części) i wcale nie było ani nie wyglądało to na nic poważnego. Ot mały wypadek, przeciążenie na przednim kole. Na szczęście zostało uznane to w ramach gwarancji, bo rower nie miał nawet rysy.

Do tras typu droga+las preferowałbym coś w stylu http://scott.pl/lato...duct.php?uid=79 (eh, gdyby tylko nie był brązowy...) lub typu XC.

#17 Gosc_Macgyver_*

Gosc_Macgyver_*
  • Gość

Napisano 08 wrzesień 2008 - 18:44

Dziękuję pięknie za odzew, ale chyba to nie jest do końca to czego się spodziewałem :P

xgarfildx, Masz jakieś porównanie co do szybkości jazdy i oporów powietrza na obciążonej szosie i trekingu? Czy po prostu ze względu na ostrożną jazdę nie dało się rozwinąć większej szybkości? Napisałem, że w grę wchodzi jedynie przyczepka a nie sakwy, więc kłopot z zamocowaniem bagażnika odpada. Przez to odciąża się ramę i koła, więc rower teoretycznie dałby radę w jednym kawałku uciągnąć ciężar bagażu i nie byłoby laczków co chwila.

Czyli jak chciałbym wykorzystać rower szosowy na wyprawy, to musiałbym mieć mocne koła z trekingowymi oponami (są takie?) i miękkie siodło :] Chociaż jeżeli testy tego powyżej nie wykażą znaczących różnic (poza komfortem) to czeka mnie trudna decyzja...

#18 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 wrzesień 2008 - 19:33

mam niewielkie porównanie bo na trekingu kumpla z sakwami jechałem przez kłódki moment jakieś 10km ale różnica była widoczna większa stabilność,wygoda podczas jazdy,a co do oporów powietrza to nie stwierdzono różnicy ale zapewne jest ;) co prawda jazda wolniejsza ale niewiele i nie wiem czy to reguła ale miałem problem z dopasowanie przełożenia

co do przyczepki to gdzieś czytałem że jednak lepsze są sakwy ale to tylko czytałem nie mogę powiedzieć jak jest w rzeczywistości

#19 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 08 wrzesień 2008 - 23:14

moje skromne 3 słowa: jeżeli chcesz jechać szosą to tylko jakąś starszą stalową, nowe są zbyt delikatne i wyspecjalizowane jak na turystykę, od tego są przecież trekkingi, i nie ma co kombinować, skoro są rowery przeznaczone do turystyki to należy z nich korzystać, chyba nie chces jechać na czas? opory powietrza będą wyższe, jednak przy odpowiednim ustawieniu kierownicy i siodła różnica będzie minimalna...

#20 Gosc_Macgyver_*

Gosc_Macgyver_*
  • Gość

Napisano 09 wrzesień 2008 - 13:59

Dobrze rozumiem frustracje spowodowaną moim, nie najszczęśliwszym porównaniem, ale zapomniałem dodać, że szukam najlepszego kompromisu pomiędzy rowerem szosowym do szybkiej jazdy a rowerem trekingowym - wytrzymującym sporadyczną jazdę po drodze gruntowej.

Co do podanego powyżej Scott'a:
-mam uraz do hamulców tarczowych - koło chybocze się na boki ponieważ jest jest niewyważone przez co rośnie tarcie toczne, rower szybko zwalnia, nie daje się łatwo utrzymać prędkości
-cena jak dla mnie za duża
-chętniej brałbym Scott Sportster P2

Poszukałem głębiej i znalazłem coś ciekawszego: Cube SL Road Pro (TUTAJ większe zdjęcie) Całość waży 9,4 kg 8-) Po dodaniu krótkich, polipropylenowych błotników nadal będzie ładny. Co sądzicie o nim?



Dodaj odpowiedź