Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak sprawdzić czy Mavic Ksyrium nadaje się jeszcze do użytku


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 20 czerwiec 2012 - 15:22

Jak sprawdzić czy koło Mavic Ksyrium SL nadaje się jeszcze do użytkowania ?

#2 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 20 czerwiec 2012 - 17:00

A co się dzieje ? Możesz podrzucić jakies fotki , bedzie to lepiej sprawdzic . z fusów ci tego nikt nie wywróży.

#3 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 20 czerwiec 2012 - 17:24

Jak sprawdzić czy koło Mavic Ksyrium SL nadaje się jeszcze do użytkowania ?


- Sprawdzić pod względem bicia bocznego/pionowego - nie każde koło da się wycentrować, a obręcz może być mocno bita.
- Sprawdzić luzy na piastach oraz na bebenku, sprawdzić jak się obracają osie.
- Sprawdzić poziom zużycia obręczy (od hamulców się ona ściera).
- Sprawdzić czy nyple nie są pozapiekane.
- Sprawdzić czy nie ma pęknieć na kołnierzach piasty, przy oczkach obręczy.

#4 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 22 czerwiec 2012 - 00:51

Dzięki za wstępne informacje.
Rzeczywiście wyraziłem się mało jasno chodzi o to:
- Sprawdzić poziom zużycia obręczy (od hamulców się ona ściera).

bo słyszałem że te obręcze potrafią pękać na zjazdach i chciałbym tego uniknąć...

#5 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 czerwiec 2012 - 09:23

Zmierz suwmiarką swoje i poproś kogoś kto ma nowe żeby zmierzył.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#6 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 22 czerwiec 2012 - 09:47

bo słyszałem że te obręcze potrafią pękać na zjazdach i chciałbym tego uniknąć...


Widzisz niby slawny mavic a produkuje taki shit ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#7 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 23 czerwiec 2012 - 15:49

bo słyszałem że te obręcze potrafią pękać na zjazdach i chciałbym tego uniknąć...


Widzisz niby slawny mavic a produkuje taki shit ;-)

Wszystko się zużywa nawet najlepszy sprzęt, szkoda że nie ma takiego rowka bezpieczeństwa żeby sprawdzić jaka jest grubość ścianki w obręczy.

#8 kazik

kazik
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Skądkrk

Napisano 23 czerwiec 2012 - 17:54

bo słyszałem że te obręcze potrafią pękać na zjazdach i chciałbym tego uniknąć...


Widzisz niby slawny mavic a produkuje taki shit ;-)


To znajdź coś lepszego w podobnej cenie

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 czerwiec 2012 - 21:32

bo słyszałem że te obręcze potrafią pękać na zjazdach i chciałbym tego uniknąć...


Widzisz niby slawny mavic a produkuje taki shit ;-)


sensacje i pierdoły , no powiedz komu i gdzie pękło ,na x tysięcy sprzedanych kompletów ?? samo z siebie ??

Ja słyszałem że Elvis był kobietą


stopień zużycia obręczy sprawdza sie palcami, powierzchnia hamująca powinna być po napompowaniu do ciśnienia użytkowego płaska.

Kupowanie na allegro i innych portalach od nieznajomych bez sprawdzania fizycznego to kupowanie kota w worku pełnego niespodziewanek.
Stare maviki z tulejką teflonową w bębenku mogą po wymianie na nową dalej mieć luz - wytarcie korpusu piasty.

Koła użytkowane zawodniczo nie są traktowane łągodnie, są zużyte!
Używane amatorsko , niestety trzeba sobie powiedzieć że ludzie oszczedzają na serwisowaniu co odbija sie na głównie zapieczonych nyplach , krzywych kołach - co daje nam brak możliwość podcentrowania .

Najczęstsze przypadki mavica :

Pęknięcia przy otworach na nyple - przeciągnięcie szprychy lub uderzenie ( jedno z drugim ma związek przy prostowaniu obręczy )

Zapieczone nyple:
O ile mamy koło na zwykłe nyple to pół biedy choć znam maviki którym sie też zapiekają pomimo tego iż mają nyple Alpiny z plastykiem w środku.
Mocny naciąg szprych , długie nyple, woda i inne środki dostają sie "do środka " i ...... problem przy odkręceniu

Koła bezdętkowe z "wkretami " - co pół roku a minimum rok powinno sie takie koła centrować - poruszać wkkrętami oraz nyplami.

Można co sezon wysłać koła do Harfy na przeglad, poruszanie i sprawdzenie naciągu - do szprych alu są specjalne tensometry !!

Jesli wkręt sie nie rusza to bóllllll wielki, można to odmoczyć ale wynik 50/50 % że sie uda, no i koszt .

Luzy w pieście - za to głównie odpowiadają łożyska , koło sprawdzamy wyłącznie w placach trzymając oś, musi sie kręcić gładko i miękko , żadnych skrobań , szurań.
Dobre łożyska to koszty ok 20-tu pare złotych za sztuke, a i przełożyć nie jest tak łatwe.

Koło także musi sie kręcić praktycznie idealnie w pionie i poziomie ( ,minimalne bicie na łączeniu ewentualnie ) , ręką sprawdzamy naciąg szprych wszystkich po dwie parami - powinny mieć identyczny naciąg, jeśli wyczuwamy jakąś różnice ......... to znak że coś nie tak.

Nyple muszą być całe, wkrety nie ukruszone, szprychy równe , nie pogięte , pogiętej alu czy stalowej grubej szprychy nie da sie dobrze naciągnąć - występuje przeciągniecie.

Sprawdzamy gniazda na szprychy w pieście czy nie ma rys, pęknięć , uszkodzeń

To dotyczy wszelkich kół firmowych , koła takie są naciagane na prawie max naciąg możliwy dla komponentów i jakiekolwiek uszkodzenia mogą mieć wpływ na póżniejsze użytkowanie czy zywotność.

Przed sezonem i na początku na allegro było sporo mavików używek , wiekszość w tragicznym stanie , a trzeba pamiętać że ceny za obręcze kształtują sie od ok 450 zł za Ksyrium Elite i wzwyż, najtańsze Aksiumy chyba nawet sie nie opłaca "naprawiać "

koła użytkowane nawet jeden czy dwa sezony bez serwisu , mogą sie nadawać jedynie jako eksponaty - przeliczając koszty napraw czy wymian zużytych elementów

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 24 czerwiec 2012 - 13:39

Dzięki za rzeczową odpowiedź, zdziwił mnie tylko ten początkowy fragment ale widocznie niektórzy tak mają...

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 czerwiec 2012 - 14:51

sensacje i pierdoły po prostu, jak ktoś pisze że coś sie dzieje to należy wkleić link do tematu, fotek, artykułu itp. że coś jest seryjnie uszkodzone, albo wada produkcji , a nie pisać aaa słyszałem , bo z tego rodzą sie bajki ..

Pękanie szprych, obręczy to normalka na naszych dziurawych drogach każdego koła., producenta

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź