Skocz do zawartości


Zdjęcie

Romet Jaguar/Huragan(?)


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 DaFiX

DaFiX
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądMyszków

Napisano 22 czerwiec 2012 - 19:37

Witam,
Jako iż to mój pierwszy post, przedstawię się. Na imię mam Kacper. Wiek i miejscowość widać w profilu.
Ostatnio stałem się posiadaczem roweru który chciałem kupić i zrobić małym kosztem. Kumpel chciał oddać na złom to co widać na tym zdjęciu [(otworzy się w pełnym rozmiarze) przepraszam również za jakość zdjęć które bardzo odbiegają od akceptowalnych]:

Dołączona grafika

Nie pozwoliłem mu, odkupiłem. Na zdjęciu już wyczyszczona. Do tego jeszcze był hamulec z przodu który na dalszych zdjęciach jest już zamontowany. Reszta to części z ramy którą znalazłem na złomie (takie same kształty na mufach). Do szczęścia, czyli do możliwości jazdy, potrzebowałem przerzutki którą zmontowałem z dwóch.

Wątek umieściłem w tym miejscu, ponieważ chciałbym się dowiedzieć co to właściwie jest? Jaguar/Huragan/Sport ? Oraz chciałbym doprowadzić go tak jak mógł wyglądać w tamtych latach (nie będę malował o ile lakier jest orginalny).

Po rozmowie z kolegą na temat tego roweru, powiedział że jeździł nim jego wujek potem dał jego tacie, on go troszkę porozbierał i teraz ja. Numer ramy: 30322. Który to rocznik niestety jeszcze się nie dowiedziałem. Co do wyglądu, wspomniał iż przednia przerzutka była przesuwana ręcznie. Ma poszukać teraz w weekend jeszcze siedzenia które do niego było oraz mówił o paskach na pedała. Mam nadzieje, że znajdzie coś jeszcze.

Zastanawiają mnie napisy bo obu stronach ramy widoczne na tych zdjęciach, nigdzie w sieci z takimi się nie spotkałem:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Puki co wygląda tak i jakoś jeździ jednak mam nadzieje, że jak włożę do niego więcej pracy będzie wyglądał lepiej i lepiej "śmigał". Postaram się również w niedługim czasie o lepsze zdjęcia za które jeszcze raz Przepraszam, jednak temat mnie tak wciągną, że nie mogłem się powstrzymać, może dowiem się czegoś więcej.




Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Pozdrawiam Kacper

#2 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 czerwiec 2012 - 09:09

Sport to raczej nie jest-ma inne mufki. Ale bardzo ładny rower i powodzenia w remoncie. :)

#3 DaFiX

DaFiX
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądMyszków

Napisano 13 wrzesień 2012 - 13:34

Jeszcze tylko kilku części z epoki brakuje, aby to jakoś razem wyglądało. Zdjęcia robione na przejażdżce parę dni temu.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#4 himen92

himen92
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądOpole

Napisano 13 wrzesień 2012 - 14:38

Rama na pewno od Jaguara albo Huragana, a patrząc za zakończenie rur pod siodłem i to co pisałeś o przedniej przerzutce(ręczna) to jest najprawdopodobniej Huragan. Sadząc po napisach na ramie(o ile są oryginalne) to mógł być egzemplarz na eksport - stąd koła pod opony a nie szytki. Ciekawy rower w dobrym stanie, szczególnie rama z oryginalnym lakierem ;-)

#5 DaFiX

DaFiX
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądMyszków

Napisano 13 wrzesień 2012 - 15:16

Jakiś czas temu w wymianie korespondencji z jednym Panem sprzedającym Jaguara na allegro otrzymałem takie informacje na temat zdjęć mojego roweru które mu wysłałem:

"Twój rower to nie stety nie huragan nie jaguar bo to produkowała firma zjednoczone zakłady rowerowe romet powstał później przejmując markę ZZR i robił własnie takie kolarki z napisem uniwersal i to szło na eksport Wszystko mozna znalesć w internecie. Twój rower ma oryginalny lakier rometu."

Znajomy od którego rower odkupiłem, znalazł oryginalne przerzutki i jakieś jeszcze części jednak jeszcze ich nie widziałem. Jeżeli je dostane w swoje ręce i znowu namówię kogoś na zdjęcia, wrzucę je tutaj.

Rower był odkupiony w moim rodzinnym mieście od klubu kolarskiego. Jest w takim stanie, ponieważ od czasów odkupienia go od klubu wisiał na ścianie.

Na klockach hamulcowych jest napis campagnolo, taka ciekawostka która mnie zaskoczyła.

#6 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 13 wrzesień 2012 - 17:41

"Twój rower to nie stety nie huragan nie jaguar bo to produkowała firma zjednoczone zakłady rowerowe romet powstał później przejmując markę ZZR i robił własnie takie kolarki z napisem uniwersal i to szło na eksport Wszystko mozna znalesć w internecie. Twój rower ma oryginalny lakier rometu."

No jak to nie? Tylko Jaguar i Huragan ma takie nietypowe mufki spośród polskich konstrukcji. Podobne miał bodajże któryś francuski Helliet z lat 60-tych, ale nie identyczne. Zapewne Twój to Huragan - jeśli masz z tyłu podwójną przelotkę na tylną przerzutkę, albo Jaguar, o ile te hamulce sa oryginalne, Huragan miał zwykłe szczęki niesymetryczne. Zresztą co to za różnica - prawdziwy Jaguar powinien być na rurach Reynolds i osprzęcie Campagnolo oraz hamulcami MAFAC - a nie jakieś kombinacje w fabryce z osprzętem rodem z Waganta i lipnymi hamulcami symetrycznymi Romet.

#7 five.ten

five.ten
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 październik 2012 - 08:08

Interesuje mnie jak był chromowany Jaguar. Mam na myśli technologię. Ponieważ dzisiaj galwanizernie twierdzą, że moga wykonać chromowanie, ale całej ramy tylko.
Zastanawiam się, czy też tyle ekstra chromu było nakładane a potem większość z niego zamalowywana.
Czy ktoś ma jakieś przemyślenia albo doświadczenie z chromowaniem mufek, połowy widelca itd?

#8 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 10 październik 2012 - 10:43

Galwanizowanie Jaguara było banalnie proste. Ramę podwieszano i zanurzona w elektrolicie była tylko część, kawałek od haków. Widelec - podobnie. Potem lakierowanie ładnie wyrównywało/pokrywało nadmiary. Mufy chromowane nie były, bo to już dodatkowa, kłopotliwa zabawa - trzeba pokryć materiałem nieprzewodzącym i odpornym na elektrolit, wszystko pozostałe.
Są galwanizernie, które to zrobią. Ale nie szukaj w dużych, lepiej w rzemieślniczych. Tam łatwiej namówisz kogoś na taką robotę.
Jak kogoś interesuje coś więcej w tych sprawach zapraszam na PW albo email

#9 DaFiX

DaFiX
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądMyszków

Napisano 13 październik 2012 - 10:22

Witam,
Dzisiaj dostałem części o których pisałem ostatnio. Troszkę później niż się spodziewałem ale w rodzinnym mieście jestem tylko w weekendy. Tak więc to co dostałem:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Teraz pozostaje doprowadzenie ich do stanu "błyszczenia" i odpowiednie zamontowanie. Zdjęcia marnej jakości, ponieważ nie mam dostępu do lepszego aparatu. Po zamontowaniu części już zrobię lepsze zdjęcia na rowerze.
Pozdrawiam

#10 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 05 grudzień 2012 - 01:24

"Twój rower to nie stety nie huragan nie jaguar bo to produkowała firma zjednoczone zakłady rowerowe romet powstał później przejmując markę ZZR i robił własnie takie kolarki z napisem uniwersal i to szło na eksport Wszystko mozna znalesć w internecie. Twój rower ma oryginalny lakier rometu."


No jak to nie? Tylko Jaguar i Huragan ma takie nietypowe mufki spośród polskich konstrukcji. /----/. Zresztą co to za różnica - prawdziwy Jaguar powinien być na rurach Reynolds i osprzęcie Campagnolo oraz hamulcami MAFAC - a nie jakieś kombinacje w fabryce z osprzętem rodem z Waganta i lipnymi hamulcami symetrycznymi Romet.



prawdziwy jaguar owszem w wersji SPECIAL.... wystepował na campie i reynoldsie
a ten jak wspomniano miał prawo nazywać sie uniwersal takie mufy miały tylko dwa rowery....
UNIWERSAL to nazwa na export i do peweksu
mozna było pod ta nazwą nabyc /pzry odrobinie szcześcia i znajomościach/
KAZDY wyrob rometu od jauara po wigry czy pinokia....



Dodaj odpowiedź