Skocz do zawartości


Zdjęcie

kompletowanie szosy


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Al Capone

Al Capone
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 wrzesień 2008 - 11:55

Witam,

Mam pytanie. Czy ta kiera:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
będzie pasować do tego mostka:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
i czy opłaca się to kupić za te pieniądze.

Dodatkowo myślę o tym siodle:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
Ma ktoś z nim jakieś doświadczenia? Wiem, że w temacie siodełek każdy może polecić co innego, ale zapytać warto...
2 pytanie dotyczy opon, jakie polecacie i na co należy zwrócić uwagę przy ich wyborze. Najlepiej żeby opony też były kupione w tym samym sklepie :-P

#2 Bruce

Bruce
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądToruń

Napisano 04 wrzesień 2008 - 11:59

Popraw linki bo źle skopiowałeś ;)

#3 Al Capone

Al Capone
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 wrzesień 2008 - 13:45

kiera:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
mostek:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
siodło
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1

#4 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 04 wrzesień 2008 - 15:02

Al Capone, Powinno pasować. Ważne aby średnica montaży kiery i mostka była taka sama oraz żeby mostek pasował po widelec a konkretnie to jego rurę.

#5 Al Capone

Al Capone
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 wrzesień 2008 - 15:12

dzięki za odp.
Własnie nie wiem czy ten mostek bedzie pasować do karbonowego widelca z Wilier Evasion. Mozna to jakoś sprawdzić ?

#6 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 wrzesień 2008 - 16:35

Rur sterowych są dwa standardy: 1" i 1 1/8". Kierownice mają 26,0 mm lub 31,8 mm.
Ten podany mostek jest pod sterówkę 1 1/8" więc do widelca Wilier pasuje. Kierownica do mostka też pasuje.
Ale po co kupować mało sztywną kierownicę 26,0, szczególnie za tyle pieniędzy? Kupuj kierownice i mostek na 31,8 mm.

#7 Al Capone

Al Capone
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 wrzesień 2008 - 16:50

gdyż jest lekka, a tańsze nie waża 215g tylko 280g. A jakie są plusy i minusy 26 w stosunku do 31,8

#8 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 04 wrzesień 2008 - 18:41

gdyż jest lekka, a tańsze nie waża 215g tylko 280g. A jakie są plusy i minusy 26 w stosunku do 31,8


Minusy 26 - mniejsza sztywność (o ile mówimy o elementach lekkich) - plusy - mniejsza waga.

#9 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 wrzesień 2008 - 19:47

Mylicie się w sprawie masy. Rura o większej średnicy może mieć cieńszą ściankę bo nie jest tak narażona na złamanie jak rura cieńsza. Jedyne ograniczenie to odporność na ściaskanie przez mostek.
Przeanalizujcie sobie to na przykładzie ram. Najlepszy przykład to stare Cannondale'e.

#10 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 05 wrzesień 2008 - 07:20

...Przeanalizujcie sobie to na przykładzie ram. Najlepszy przykład to stare Cannondale'e.


Albo stare gianty (mtb). Dolna rura wyglądała jak puszka po coli. Bardzo duża średnica, bardzo mała grubość ścinaki i niestety czasem te ramy lubiły pękać przy główkach.

W szosie najważniejsza jest sztywność szczególnie jeśli chodzi o kierownice i mostki. Dlatego też również jestem za systemem 31,8.



Dodaj odpowiedź