kompletowanie szosy
Started By
Al Capone
, 04 wrz 2008 11:55
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 wrzesień 2008 - 11:55
Witam,
Mam pytanie. Czy ta kiera:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
będzie pasować do tego mostka:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
i czy opłaca się to kupić za te pieniądze.
Dodatkowo myślę o tym siodle:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
Ma ktoś z nim jakieś doświadczenia? Wiem, że w temacie siodełek każdy może polecić co innego, ale zapytać warto...
2 pytanie dotyczy opon, jakie polecacie i na co należy zwrócić uwagę przy ich wyborze. Najlepiej żeby opony też były kupione w tym samym sklepie :-P
Mam pytanie. Czy ta kiera:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
będzie pasować do tego mostka:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
i czy opłaca się to kupić za te pieniądze.
Dodatkowo myślę o tym siodle:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
Ma ktoś z nim jakieś doświadczenia? Wiem, że w temacie siodełek każdy może polecić co innego, ale zapytać warto...
2 pytanie dotyczy opon, jakie polecacie i na co należy zwrócić uwagę przy ich wyborze. Najlepiej żeby opony też były kupione w tym samym sklepie :-P
#3
Napisano 04 wrzesień 2008 - 13:45
kiera:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
mostek:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
siodło
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
mostek:
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
siodło
http://www.parker-in...86-1ba76f4665a1
#6
Napisano 04 wrzesień 2008 - 16:35
Rur sterowych są dwa standardy: 1" i 1 1/8". Kierownice mają 26,0 mm lub 31,8 mm.
Ten podany mostek jest pod sterówkę 1 1/8" więc do widelca Wilier pasuje. Kierownica do mostka też pasuje.
Ale po co kupować mało sztywną kierownicę 26,0, szczególnie za tyle pieniędzy? Kupuj kierownice i mostek na 31,8 mm.
Ten podany mostek jest pod sterówkę 1 1/8" więc do widelca Wilier pasuje. Kierownica do mostka też pasuje.
Ale po co kupować mało sztywną kierownicę 26,0, szczególnie za tyle pieniędzy? Kupuj kierownice i mostek na 31,8 mm.
#9
Napisano 04 wrzesień 2008 - 19:47
Mylicie się w sprawie masy. Rura o większej średnicy może mieć cieńszą ściankę bo nie jest tak narażona na złamanie jak rura cieńsza. Jedyne ograniczenie to odporność na ściaskanie przez mostek.
Przeanalizujcie sobie to na przykładzie ram. Najlepszy przykład to stare Cannondale'e.
Przeanalizujcie sobie to na przykładzie ram. Najlepszy przykład to stare Cannondale'e.
#10
Napisano 05 wrzesień 2008 - 07:20
...Przeanalizujcie sobie to na przykładzie ram. Najlepszy przykład to stare Cannondale'e.
Albo stare gianty (mtb). Dolna rura wyglądała jak puszka po coli. Bardzo duża średnica, bardzo mała grubość ścinaki i niestety czasem te ramy lubiły pękać przy główkach.
W szosie najważniejsza jest sztywność szczególnie jeśli chodzi o kierownice i mostki. Dlatego też również jestem za systemem 31,8.