Szerokość piasty do starej kolarzówki
#1
Napisano 28 czerwiec 2012 - 19:19
Moja szosa jest prawdopodobnie z 1986 roku. Koła są już stare i co kilkaset kilometrów pęka szprycha ( za każdym razem inna). Nie mam już siły tego ciągle naprawić to też czas najwyższy na nowe kółka.
Na allegro znalazłem takie koła http://allegro.pl/ko...2425153861.html
1. Warto je kupować?
2. Deklarowana szerokość tylnej piasty to 135mm. Z tego co mówił mi znajomy przy takich starszych kolarzówkach rozstaw widełek z tyłu to 126mm. Wobec tego istnieje jakaś możliwość skrócenia piasty? Czy muszę szukać kół na węższą piastę?
Pozdrawiam;]
#3
Napisano 29 czerwiec 2012 - 09:42
Jak już będziesz wiedział dokładnie co i jak i ile, możesz złożyć kółka na węższej/szerszej piaście (jeżeli chcesz nowe koła) wybranych obręczach, itp. swoją drogą bardzo ciekawie wyglądałaby taka szosa na lepszych kółkach
#4
Napisano 29 czerwiec 2012 - 20:56
Możesz po prostu zmierzyć jaki masz rozstaw tylnych widełek i przedniego widelca.
Wszystkie szosy "starego typu" mają rozstaw 126mm. Każdy rower, każdy - bez znaczenia czy MTB czy szosa sprzed 20 lat ma 100mm szerokości przedniej piasty, więc nie ma sensu tego mierzyć.
Jak chcesz mieć pewniaka, to zmierz po prostu szerokość piasty, którą masz teraz. Ja kupiłem rower z rozstawem 126mm rok temu, tyle, że jakiś specjalista wcisnął tam koło na piaście 135mm czyli MTB. Jeździć się da, geometria jest jednak naruszona, ale przy wadze 73 kg zjeżdżałem z predkosciami 70-80 km/h i nic się nie działo złego, po ponad 2,5 tys. km nic się złego nie dzieje. Teraz mam inną szose, a tamta jeżdze do szkoly.
Co do kół w linku - nie polecam tej firmy. Wszystkie koła tej firmy są po prostu ciężkie. Z tego co pamiętam z innej aukcji, komplet tych kół wazy bez zacisków 2950 g, dodaj zaciski i opony to będziesz miał ponad 3,5 kg. Jednak ważniejsze jest to, że piasta jest za duża i szkoda naruszać geometrie ramy.
Jak potrzebujesz kół, to szukaj wsród starszych modeli, najlepiej na obreczach mavica, chociaz te beda w wiekszosci na szytke. Jak nie, to szukaj na piastach Shimano Exage, Shimano 600 itp.
#5
Napisano 29 czerwiec 2012 - 21:05
co do starych piast jak sie kręcą gładko to wystarczy założyć nowe szprychy
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 30 czerwiec 2012 - 19:49
Wobec tego namierzyłem takie koła. Podane jest, że piasta kompatybilna z szerokością 126mm. Maksymalnie chce wydać 300 zł na koła więc wyboru zbyt wielkiego nie ma... Mam pytanie poboczne. Czy szerokość obręczy 622-14 wejdzie opona 622*28c?
BTW jak macie jakieś propozycje obręczy to dajcie znać, bo te Shimanowskie co ktoś podał to pewnie grubo przekracza mój założony budżet.
#8
Napisano 30 czerwiec 2012 - 22:50
#15
Napisano 09 lipiec 2012 - 18:42
Skoro szprychy się sypią jedna za drugą to może trzeba koła rozebrać, stare szprychy wywalić, piasty rozebrać i sprawdzić czy się warto z nimi męczyć (czy się bieżnie i stożki nie powyrabiały) czy poszukać czegoś może nie tyle nowszego co w lepszym stanie.
Na przykład:
http://allegro.pl/pi...2470719273.html
http://allegro.pl/ko...2467063713.html
do tego jakieś obręcze
http://allegro.pl/ma...2465013528.html
http://allegro.pl/ob...2467954532.html
i szprychy DT.
W 300 się chyba nie zmieścisz, ale w 350 chyba tak.
#17
Napisano 04 lipiec 2016 - 21:36
Tak, o ile masz stalową ramę - wystarczy ją po prostu rozgiąć. Z aluminiową lepiej tego nie robić, może zacząć pękać.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#19 Gosc_marvelo_*
Napisano 04 lipiec 2016 - 23:58
Da sie jakoś pożenić rozstaw 126 mm i piaste na kasete 8 rzędową?
Nie ma żadnego problemu, by piastę takiego typu jak np. Claris (https://www.centrumr...=2&skad=quartic ) czy Sora dostosować do węższego rozstawu widełek poprzez usunięcie podkładki dystansowej z lewej strony (lub zastąpienie jej odpowiednio węższą) i skrócenie osi. Będzie nieco większa dysproporcja w naprężeniu szprych DS/NDS, ale poza tym same plusy. Montaż koła będzie wtedy w pełni komfortowy.
Osiem biegów z tyłu można też zrobić mając piastę z bębenkiem pod kasetę 7-kę. Na taki bębenek mieści się 8 zębatek z kasety 9-ki.