Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szerokość piasty do starej kolarzówki


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 timo

timo
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądKonin

Napisano 28 czerwiec 2012 - 19:19

Na wstępie pragnę wszystkich powitać. Forum mi polecił kolega, który przekierował mnie z problemem właśnie tutaj.

Moja szosa jest prawdopodobnie z 1986 roku. Koła są już stare i co kilkaset kilometrów pęka szprycha ( za każdym razem inna). Nie mam już siły tego ciągle naprawić to też czas najwyższy na nowe kółka.

Na allegro znalazłem takie koła http://allegro.pl/ko...2425153861.html

1. Warto je kupować?
2. Deklarowana szerokość tylnej piasty to 135mm. Z tego co mówił mi znajomy przy takich starszych kolarzówkach rozstaw widełek z tyłu to 126mm. Wobec tego istnieje jakaś możliwość skrócenia piasty? Czy muszę szukać kół na węższą piastę?

Pozdrawiam;]

#2 netta1987

netta1987
  • Użytkownik
  • 301 postów
  • SkądAugustow/ Białystok

Napisano 28 czerwiec 2012 - 22:54

nie zmieścisz wiem bo miałem problem z 130 czyli zwykłą szosową a mój rowerek był rok starszy może po prostu zmień wszystkie szprychy w jednym czasie bo to mogły już się "zmęczyć"

#3 Huskacz

Huskacz
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Skądtaka śląska wiocha

Napisano 29 czerwiec 2012 - 09:42

Możesz po prostu zmierzyć jaki masz rozstaw tylnych widełek i przedniego widelca.

Jak już będziesz wiedział dokładnie co i jak i ile, możesz złożyć kółka na węższej/szerszej piaście (jeżeli chcesz nowe koła) wybranych obręczach, itp. swoją drogą bardzo ciekawie wyglądałaby taka szosa na lepszych kółkach :)

#4 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • SkądKrk

Napisano 29 czerwiec 2012 - 20:56

Możesz po prostu zmierzyć jaki masz rozstaw tylnych widełek i przedniego widelca.


Wszystkie szosy "starego typu" mają rozstaw 126mm. Każdy rower, każdy - bez znaczenia czy MTB czy szosa sprzed 20 lat ma 100mm szerokości przedniej piasty, więc nie ma sensu tego mierzyć.

Jak chcesz mieć pewniaka, to zmierz po prostu szerokość piasty, którą masz teraz. Ja kupiłem rower z rozstawem 126mm rok temu, tyle, że jakiś specjalista wcisnął tam koło na piaście 135mm czyli MTB. Jeździć się da, geometria jest jednak naruszona, ale przy wadze 73 kg zjeżdżałem z predkosciami 70-80 km/h i nic się nie działo złego, po ponad 2,5 tys. km nic się złego nie dzieje. Teraz mam inną szose, a tamta jeżdze do szkoly.

Co do kół w linku - nie polecam tej firmy. Wszystkie koła tej firmy są po prostu ciężkie. Z tego co pamiętam z innej aukcji, komplet tych kół wazy bez zacisków 2950 g, dodaj zaciski i opony to będziesz miał ponad 3,5 kg. Jednak ważniejsze jest to, że piasta jest za duża i szkoda naruszać geometrie ramy.

Jak potrzebujesz kół, to szukaj wsród starszych modeli, najlepiej na obreczach mavica, chociaz te beda w wiekszosci na szytke. Jak nie, to szukaj na piastach Shimano Exage, Shimano 600 itp.

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 czerwiec 2012 - 21:05

chyba nie wszystkie szosy miały 126 , z pomiarów piast wychodzi różnie 124-126, ale jak pamietam to chyba 120 też było.

co do starych piast jak sie kręcą gładko to wystarczy założyć nowe szprychy

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • SkądKrk

Napisano 30 czerwiec 2012 - 08:45

Ramy torowe miały 120mm

#7 timo

timo
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądKonin

Napisano 30 czerwiec 2012 - 19:49

http://allegro.pl/kp...5.html#delivery

Wobec tego namierzyłem takie koła. Podane jest, że piasta kompatybilna z szerokością 126mm. Maksymalnie chce wydać 300 zł na koła więc wyboru zbyt wielkiego nie ma... Mam pytanie poboczne. Czy szerokość obręczy 622-14 wejdzie opona 622*28c?

BTW jak macie jakieś propozycje obręczy to dajcie znać, bo te Shimanowskie co ktoś podał to pewnie grubo przekracza mój założony budżet.

#8 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • SkądKrk

Napisano 30 czerwiec 2012 - 22:50

Ja bym w nowych nie szukał. Co do tego linku, to nie chce mi się wierzyć, że mają wszystkie mozliwe rozmiary piast w tak gównianych kołach. Wcale bym się nie zdziwił gdyby po kupnie okazało się, że nie mają na piastach 126, ani 120 a na 130 mieli komplet ale poszedł 5 minut temu. Zostało 135mm - bierze Pan czy mamy wystawiac negatywa i wolac zwrot kosztow od allegro ?

#9 timo

timo
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądKonin

Napisano 30 czerwiec 2012 - 23:04

Starych nie chcę wolę nowe. Napisałem do gościa czy na serio ma wszystkie te szerokości...

#10 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • SkądKrk

Napisano 30 czerwiec 2012 - 23:14

Wszystkie nowe koła szosowe robią pod 130mm, bedzie ciezko wygrzebać jakies nowe pod 126. Jakie masz teraz obręcze i piasty, te w których łamią się szprychy?

#11 timo

timo
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądKonin

Napisano 01 lipiec 2012 - 08:42

Piasta to Maillard a obręcze to Weinman. Słuchajcie kolega kupił u tego gościa no i mówi, że delikatnie z tyłu rozgiął ramę. No i mówi, że odczuł ich ciężar.

#12 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 01 lipiec 2012 - 22:35

Szosówki do 5 przełożeń miały 120 mm, potem 6,7 biegowe 126 mm, teraz 8-11 mają 130. Odchyły od standardów zdażają się dość często - 124, 125 mm w przypadku ramy stalowej 2-3 mm rozgięcia to żaden problem.

#13 marthin

marthin
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądPoznań/Kłodawa

Napisano 01 lipiec 2012 - 23:30

timo, gość na stanie ma jedną wersję danej piasty i na życzenie klienta ją skraca na odpowiednią szerokość. I to w sumie nie było rozginanie, tylko wepchnięcie koła w ramę raczej.

#14 netta1987

netta1987
  • Użytkownik
  • 301 postów
  • SkądAugustow/ Białystok

Napisano 02 lipiec 2012 - 07:48

małe ale jeśli chodzi o przejście pod kasetę (nie wiem jak z wolnobiegami) przy rozgięciu nie wchodzi poprawnie ostani bieg na kasecie (miałem 10s a oryginalnie 5)

#15 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lipiec 2012 - 18:42

Jeśli obręcze i piasty są OK to najprościej by było i chyba najtaniej wymienić szprychy.
Skoro szprychy się sypią jedna za drugą to może trzeba koła rozebrać, stare szprychy wywalić, piasty rozebrać i sprawdzić czy się warto z nimi męczyć (czy się bieżnie i stożki nie powyrabiały) czy poszukać czegoś może nie tyle nowszego co w lepszym stanie.
Na przykład:

http://allegro.pl/pi...2470719273.html
http://allegro.pl/ko...2467063713.html
do tego jakieś obręcze
http://allegro.pl/ma...2465013528.html
http://allegro.pl/ob...2467954532.html
i szprychy DT.
W 300 się chyba nie zmieścisz, ale w 350 chyba tak.

#16 schab

schab
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 04 lipiec 2016 - 21:18

Da sie jakoś pożenić rozstaw 126 mm i piaste na kasete 8 rzędową?



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 lipiec 2016 - 21:36

Tak, o ile masz stalową ramę - wystarczy ją po prostu rozgiąć. Z aluminiową lepiej tego nie robić, może zacząć pękać.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 schab

schab
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 04 lipiec 2016 - 23:22

Znalazłem coś na ten temat

Ciekawe po co tyle zachodu skoro wystarczy rozgiąć troche widełki przy wsuwaniu piasty?



#19 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 04 lipiec 2016 - 23:58

Da sie jakoś pożenić rozstaw 126 mm i piaste na kasete 8 rzędową?

Nie ma żadnego problemu, by piastę takiego typu jak np. Claris (https://www.centrumr...=2&skad=quartic ) czy Sora dostosować do węższego rozstawu widełek poprzez usunięcie podkładki dystansowej z lewej strony (lub zastąpienie jej odpowiednio węższą) i skrócenie osi. Będzie nieco większa dysproporcja w naprężeniu szprych DS/NDS, ale poza tym same plusy. Montaż koła będzie wtedy w pełni komfortowy.

Osiem biegów z tyłu można też zrobić mając piastę z bębenkiem pod kasetę 7-kę. Na taki bębenek mieści się 8 zębatek z kasety 9-ki.  



#20 schab

schab
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 05 lipiec 2016 - 00:23

Myślałem raczej o jakichś 8 rzędowych piastach Campy z allegro. 





Dodaj odpowiedź