Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szerokość piasty do starej kolarzówki


21 odpowiedzi w tym temacie

#21 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 lipiec 2016 - 06:15

Nie ma żadnego problemu, by piastę takiego typu jak np. Claris (https://www.centrumr...=2&skad=quartic ) czy Sora dostosować do węższego rozstawu widełek poprzez usunięcie podkładki dystansowej z lewej strony (lub zastąpienie jej odpowiednio węższą) i skrócenie osi. Będzie nieco większa dysproporcja w naprężeniu szprych DS/NDS, ale poza tym same plusy.

Z tym akurat byłbym ostrożny, bo kolejne 2 mm przesunięcia obręczy to sporo przy rozstawie kołnierzy wynoszącym ok. 60 mm.

Osiem biegów z tyłu można też zrobić mając piastę z bębenkiem pod kasetę 7-kę. Na taki bębenek mieści się 8 zębatek z kasety 9-ki.

Technicznie to jest do zrobienia, ale w miejsce jednego usuniętego problemu wprowadzi nowy, czyli problemy z indeksacją. Przecież rozstaw koronek w systemach 8- i 9-rzędowych jest różny.

Nic lepszego niż rozgięcie ramy nie wymyślisz. Jednorazowo chwilę się pomęczysz, ale będziesz mógł jeździć na prawdziwych 8 rzędach bez jakichkolwiek jakościowych kompromisów.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#22 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 lipiec 2016 - 07:16

mikroos, chyba logiczne jest, że do sterowania taką amputowaną o jeden bieg 9-ką potrzebne będą manetki na 9-kę, a blokadę ostatniego biegu wykonamy śrubką H w przerzutce i takim podpięciem linki (brak luzu na lince po zrzuceniu na 9), by dostępne były biegi 2-9.

Nie sądzę, aby "dish" w kole z piastą przerobioną ze 130 na 126 był większy niż we współczesnych kołach z piastami na 11.

 

Tutaj ciekawy artykuł o dopasowywaniu piast do węższych haków:

http://www.bike-air....S_10365620.html

 





Dodaj odpowiedź