Z tym akurat byłbym ostrożny, bo kolejne 2 mm przesunięcia obręczy to sporo przy rozstawie kołnierzy wynoszącym ok. 60 mm.Nie ma żadnego problemu, by piastę takiego typu jak np. Claris (https://www.centrumr...=2&skad=quartic ) czy Sora dostosować do węższego rozstawu widełek poprzez usunięcie podkładki dystansowej z lewej strony (lub zastąpienie jej odpowiednio węższą) i skrócenie osi. Będzie nieco większa dysproporcja w naprężeniu szprych DS/NDS, ale poza tym same plusy.
Technicznie to jest do zrobienia, ale w miejsce jednego usuniętego problemu wprowadzi nowy, czyli problemy z indeksacją. Przecież rozstaw koronek w systemach 8- i 9-rzędowych jest różny.Osiem biegów z tyłu można też zrobić mając piastę z bębenkiem pod kasetę 7-kę. Na taki bębenek mieści się 8 zębatek z kasety 9-ki.
Nic lepszego niż rozgięcie ramy nie wymyślisz. Jednorazowo chwilę się pomęczysz, ale będziesz mógł jeździć na prawdziwych 8 rzędach bez jakichkolwiek jakościowych kompromisów.