Jakie opaski na obręcz
Started By
Dromik
, 02 lip 2012 17:25
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 lipiec 2012 - 17:25
Witam,
zdarzyła mi się awaria opaski i muszę wymienić na nową teraz mam do Was pytanie jaką wybrać? Bawełnianą, gumową czy plastikową, a może po prostu obkleić taśmą izolacyjną którą poleca wiele osób, chociaż sam podchodzę do tego z ostrożnością. Na co zwracać uwagę, jakie firmy i modele używacie?
Pozdrawiam
zdarzyła mi się awaria opaski i muszę wymienić na nową teraz mam do Was pytanie jaką wybrać? Bawełnianą, gumową czy plastikową, a może po prostu obkleić taśmą izolacyjną którą poleca wiele osób, chociaż sam podchodzę do tego z ostrożnością. Na co zwracać uwagę, jakie firmy i modele używacie?
Pozdrawiam
#4
#6
Napisano 02 lipiec 2012 - 22:01
Samoprzylepna? Przecież to jednorazowe będzie. Nie lepiej kupić opaskę Michelin albo nawet płócienno-gumową Kendę? Te ostatnie używam obecnie i całkiem dobrze się spisują przy 7-8 bar, są też wieloktrotnego uzytku. Micheliny z mojego doświadczenia te stare zółte dobrze sie ściaga, nówki zielone z łatwościa niestety uszkodzilem przy wyciaganiu (ponoć też da sie przy odrobinie wprawy zdjac je wiele razy). Za to Micheliny zdaja się lepiej chronic, bo to dosć twardy plastik.
#8
Napisano 03 lipiec 2012 - 11:42
Np. przy centrowaniu czasem warto. Przykładowo jeszcze jak trzaśnie szprycha na trasie i sąsiadujace trzeba będzie dokręcić, to mogą troche wystawać znad nypla i może się zrobic kłopot.Po co zdejmowac opaske?
Ja zawsze, nawet przy rutynowym docentrowaniu, wolę ściągać opaski.
#9
Napisano 03 lipiec 2012 - 19:32
przy dobrze zrobionym kole , i mocnym naciągu , w przypadku pęknięcia szprychy , dociąganie sąsiadujących może grozić uszkodzeniem obręczy , raczej polecałbym troche poluzować niż przeciągać.
Opaski jednorazowe są dobre , bardzo lekkie doskonale sie nadają do kół wyścigowych , maratony, ściganie itp , gdzie w przypadku awarii i tak nam nic nie pomoże .
Sztywnych twardych opasek nie proponuje bo przyszczypują dętki czasami.
Kenda robi dobre opaski, ale.....po dwóch przypadkach przyszczypania przy wentylu stosuje wyłacznie opaski taśmowe z klejem .
We wszystkich kołach lekkich któe robie są niebieskie Schwalbe , waga na koło wychodzi ok 9 g .
Warunkiem dobrego założenia takiej opaski jest :
- przeszlifowanie paierem ściernym profilu obręczy , aby oczka nie miały ostrych kantów
- przy zakładaniu opaski stosuję dosyć mocny naciąg , aby póżniej dętka przy swoim ciśnieniu nie wybrzuszała sie w otworach obręczy, co mogło by powodować przetarcie opaski
- stosowanie prawidłowego ciśnienia w kołach
- otwór na wentyl robie specjalnym "punktakiem " aby taśma dokładnie przylegała dookoła otworu.
https://picasaweb.go...169624610693586
https://picasaweb.go...946587049521922
jak widać , prawie idealne położenie opaski.
Pasują doskonale na obręcze od 14 C i w miare płaski profil wenętrzny.
tak zarobione koła spokojnie działają pare miesiecy już.
do centrowania koła nie ma potrzeby zciągania opaski a wrecz przeciwnie.
W przypadku centrowania opaska powinna być założona na obręcz ( obowiązkowo gdy mamy do czynienia z dużym naciągiem szprych ) - dlaczego ?? zdarzały sie przypadki pęknięcia szprychy , czy nypla który trafiał w twarz centrującego , nie wspomne o tym iż zaleca sie także przy tym stosowania okularów ochronnych nawet .
Opaski jednorazowe są dobre , bardzo lekkie doskonale sie nadają do kół wyścigowych , maratony, ściganie itp , gdzie w przypadku awarii i tak nam nic nie pomoże .
Sztywnych twardych opasek nie proponuje bo przyszczypują dętki czasami.
Kenda robi dobre opaski, ale.....po dwóch przypadkach przyszczypania przy wentylu stosuje wyłacznie opaski taśmowe z klejem .
We wszystkich kołach lekkich któe robie są niebieskie Schwalbe , waga na koło wychodzi ok 9 g .
Warunkiem dobrego założenia takiej opaski jest :
- przeszlifowanie paierem ściernym profilu obręczy , aby oczka nie miały ostrych kantów
- przy zakładaniu opaski stosuję dosyć mocny naciąg , aby póżniej dętka przy swoim ciśnieniu nie wybrzuszała sie w otworach obręczy, co mogło by powodować przetarcie opaski
- stosowanie prawidłowego ciśnienia w kołach
- otwór na wentyl robie specjalnym "punktakiem " aby taśma dokładnie przylegała dookoła otworu.
https://picasaweb.go...169624610693586
https://picasaweb.go...946587049521922
jak widać , prawie idealne położenie opaski.
Pasują doskonale na obręcze od 14 C i w miare płaski profil wenętrzny.
tak zarobione koła spokojnie działają pare miesiecy już.
do centrowania koła nie ma potrzeby zciągania opaski a wrecz przeciwnie.
W przypadku centrowania opaska powinna być założona na obręcz ( obowiązkowo gdy mamy do czynienia z dużym naciągiem szprych ) - dlaczego ?? zdarzały sie przypadki pęknięcia szprychy , czy nypla który trafiał w twarz centrującego , nie wspomne o tym iż zaleca sie także przy tym stosowania okularów ochronnych nawet .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#11
Napisano 04 lipiec 2012 - 21:44
niestety tak.
Są wersje HP czyli wzmocnione , pakowane po 2 szt takie jak ktoś wyżej wkleił linka .
Są wersje HP czyli wzmocnione , pakowane po 2 szt takie jak ktoś wyżej wkleił linka .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo