piasty szosowe
#1
Napisano 19 lipiec 2012 - 13:00
Myślę nad złożeniem kół do szosy.
Nie ukrywam, że zawsze kreciły mnie głosne bębenki:-)
Jakie piasty polecacie ( w grę wchodzą drogie oraz także tańsze )?
Z tego co znalazłem , to głośne na pewno są chris kingi oraz hope. Znajomy ma także Tune Mag, który jest dosyć głośny..
pozdrawiam
Mateusz
#2
Napisano 19 lipiec 2012 - 13:47
Jeśli nie zależy ci bardoz na wadze to z tego co zauważyłem campa ma głośne bębny.
Jeśłi zależy to ja mam piastę dati - jest głośna i lekka.
Shimano, american classic czy planet x zaliczyłbym do tych cichych ( co ciekawe wszystkie pod shimano)
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#3
Napisano 30 sierpień 2012 - 18:50
Mam tylne koło zaplecione na F482SB od Novateka i zdecydowanie zaliczam ją do głośnych Przy cenie ok. 300 zł nie jest to piasta kosmicznie droga, a wagowo (245 g) i jakościowo wypada bardzo dobrze. Moim zdaniem trudno o cokolwiek lepszego do kół ze średniej półki.
BTW @gres, jak oceniasz jakość w przypadku Dati? Swego czasu dość mocno się nimi interesowało, ale zabrakło mi opinii z pierwszej ręki. Jak sobie radzą?
#4
Napisano 30 sierpień 2012 - 20:21
#6
Napisano 31 sierpień 2012 - 20:43
Bębenki aby głośniej w nich cykały niż tak jak są fabryczne , należy :
zdjąć bębenek i dokładnie wytrzeć bieżnie w korpusie piasty, oraz bębenek tam gdzie są zapadki.
Firmowo zastosowano tam smar lepki , a co dostawa to ten smar sie zmienia , pewnie jaki dostali taki dali.
Ok, mamy czysty bębenek i bieżnie i tam zapodajemy troche smaru Shimano ( taki w tubie jasno zielony ), troche na bieżnie , troche paluchami na bębenek.
To jest smar , który sie nie klei, ale jednocześnie daje zmniejszenie tarcia.
W zależności jaką ilość damy , taka będzie praca bębenka, ciszej , albo głośniej.
Po paruset metrach bębenek będzie cykał głośniej niż oryginalnie.
Warto co pareset km przeczyścić bębenek i dać na nowo smaru, to operacja na 5-10 min.
Można zastosować inny środek smarujący, pamietając , aby nie był zbyt lepki , gdyż sklajające sie zapadki, mogą nie odbijać prawidłowo, czyli zamiast 3 będzie to 2 albo jedna , albo skleją sie w drugą strone co może doprowadzić do postawienia zapadki w drugą strone i uszkodzenie systemu.
Od alu bebenków w Novatecu głośniejsze są ich stalowe wymienniki, np. ja mam tak u siebie zrobione i słychać w miare przyjemnie.
Chosen ma bardzo ciche bębenki, takie bzyczące , ale za to są to piasty o najmniejszych oporach toczenia , co uważam za lepszy wybór jeśli komuś zależy na zdobywaniu sekund
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Napisano 01 wrzesień 2012 - 22:44
np taki http://tbsm.com.au/t...e-tub-60ml-6160
a dokładnie taki http://www.chainreac...x?ModelID=24446
produkt sprawdzony już u mnie od ....lat jak tylko shimano sprzedaje.
Można by ewentualnie jakiś bardziej lepki zapodać , ale tylko na samą bieżnie i to niedużo.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 02 wrzesień 2012 - 14:19
http://www.probikeou...grease-50g.html
Jest zdecydowanie mniej lepki od tego zielonego.
Co ciekawe ten zielony mam zarówno w tubach jak i w puszcze i ten w tubce jest zdecydowanie gęstszy, ten z puszki ma bardziej "wodnistą" konsystencję
Ewentualnie jeszcze smar DT00020
#10
Napisano 02 wrzesień 2012 - 16:08
Zasadą w Shimano jest wymiana bębenka w całości.
Więc nie wiem co oznacza u nich smar do freehub body, może ?? łożysko główne w bębenku pod konus?
Ja tam nie wnikam bo czasu nie mam na eksperymenty, mam to co mam i jeździ dobrze, sam tego używam , a sobie bym raczej nie chcial popsuć .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#11 Gosc_marvelo_*
Napisano 02 wrzesień 2012 - 18:28
No chyba, że do smarowania bębenka z zewnątrz, ale czy tutaj potrzebny jest specjalny smar?
http://www.sjscycles...rsize/15284.jpg
#12
Napisano 02 wrzesień 2012 - 18:50
Fakt- shimano nie ma w ofercie klucza do rozbierania bębenka ( za to mają go inne frmy narzędziowe np Kovys, ParkTool)
Natomiast niektóre bębeki shimano nie wymagają nawet rozbierania w celu serwisowania łozyska bębenka- więcej info http://www.parktool....service#shimano
Tak więc da się całkowicie przeserwisowac bębenek shimano bez większej magii i problemu
#13 Gosc_marvelo_*
Napisano 02 wrzesień 2012 - 18:58
http://www.5min.com/...ee-Hub-66770627
http://morningstarto...eehubBuddy.aspx
#15
Napisano 02 wrzesień 2012 - 20:10
Klucz:
http://img210.images...2671280x768.jpg
Smaru Shimano do piast nie używam już. Jest rzadki jak woda, a taki smar dla mnie nie ma racji bytu. Piasta posmarowana nim zardzewiała mi od środka. Po wymianie na Motorex od razu inna rozmowa. Oczywiście mówię o smarze Shimano innym niż ten, o którym wspomina SPIKE, bo o takim:
http://www.sjscycles...edium/16936.jpg
#16
Napisano 02 wrzesień 2012 - 21:15
Panowie, temat nie jest o smarowaniu, tylko o głośnych bębenkach , zróbmy Come Back .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#17
Napisano 02 wrzesień 2012 - 22:29
Moja tylna piasta (tiagra) dobiega 40 tys. km. Jedynym objawem zużycia jest "wypolerowany" na konusach ślad po kulkach, żaden rowek, czy wżery.
Wada? Nową piastę należy rozebrać, zlikwidować luz na bębenku i prawidłowo ustawić konusy (zwykle są za ciasno). Co do smarowania, stosuję metodę podaną przez marvelo, ale bez użycia tego zaawansowanego sprzętu. Przepycham smar przez bębenek płytką z gumy, po zatkaniu otworu śruby mocującej go gumowym koreczkiem. Stosuje ten sam smar (wapniowy, wodoodporny STP) do bębenka i do łożysk głównych - różne i tak by się zmieszały. Co do mycia wnętrza - koło na wiaderko, benzyna i strzykawka z igłą - bębenka nie trzeba już wtedy demontować.
Rozumiem SPIKE-a - trudno, żeby zawodowy mechanik tak się bawił. Do masówki piasty na łożyskach maszynowych są wygodniejsze, po to je wprowadzono.
Sorry za oftop...
#18 Gosc_marvelo_*
Napisano 03 wrzesień 2012 - 01:01
A jeśli chodzi o ten klucz do odkręcania bieżni w bębenku, to jeszcze niedawno ktoś miał na Allegro (za kilkanaście zł), żałuję, że nie kupiłem, bo mam jeszcze kilka kół na piastach Shimano i by się przydał, zwłaszcza w kołach MTB których używam w zimie i gdzie na mrozie czuję, jak czasem zapadki nie odbijają. Wolnobiegi nakręcane rozbierałem, ale bębenka piasty jeszcze nigdy (aż wstyd się przyznać). Albo zrobię tak, jak Bikemaster, czyli klucz-samoróbkę.
#19
Napisano 03 wrzesień 2012 - 06:37
Praktycznie KAŻDA piasta szosowa na rynku ma cztery łożyska! Novatec podaje po prostu liczbę czterech łożysk (dwa pod korpusem i dwa pod bębenkiem), a Shimano podaje tylko dwa łożyska, bo tylko te dwa są (oficjalnie) serwisowalne. W rzeczywistości wszystkie te piasty mają po cztery łożyska, co można z łatwością sprawdzić po rozebraniu piasty.
#20
Napisano 03 wrzesień 2012 - 07:06
A jeśli chodzi o ten klucz do odkręcania bieżni w bębenku, to jeszcze niedawno ktoś miał na Allegro (za kilkanaście zł), żałuję, że nie kupiłem, bo mam jeszcze kilka kół na piastach Shimano i by się przydał, .
Prosze bardzo- bardzo solidny- 2 lata uzytkowania serwisowego nie zrobiło na nim wrażenia
http://pro-bike.pl/p...ki_shimano.html
cena detaliczna około 20 zł