Skocz do zawartości


Zdjęcie

piasty szosowe


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 esdopedoen

esdopedoen
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądkatowice

Napisano 19 lipiec 2012 - 13:00

cześć,

Myślę nad złożeniem kół do szosy.
Nie ukrywam, że zawsze kreciły mnie głosne bębenki:-)

Jakie piasty polecacie ( w grę wchodzą drogie oraz także tańsze )?

Z tego co znalazłem , to głośne na pewno są chris kingi oraz hope. Znajomy ma także Tune Mag, który jest dosyć głośny..

pozdrawiam
Mateusz

#2 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 19 lipiec 2012 - 13:47

haha świetne kryterium wyboru ;)
Jeśli nie zależy ci bardoz na wadze to z tego co zauważyłem campa ma głośne bębny.
Jeśłi zależy to ja mam piastę dati - jest głośna i lekka.
Shimano, american classic czy planet x zaliczyłbym do tych cichych ( co ciekawe wszystkie pod shimano)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 sierpień 2012 - 18:50

Hej,

Mam tylne koło zaplecione na F482SB od Novateka i zdecydowanie zaliczam ją do głośnych ;) Przy cenie ok. 300 zł nie jest to piasta kosmicznie droga, a wagowo (245 g) i jakościowo wypada bardzo dobrze. Moim zdaniem trudno o cokolwiek lepszego do kół ze średniej półki.

BTW @gres, jak oceniasz jakość w przypadku Dati? Swego czasu dość mocno się nimi interesowało, ale zabrakło mi opinii z pierwszej ręki. Jak sobie radzą?

#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 sierpień 2012 - 20:21

Taniej ok 230zl i sporo lzej 206g, piasta z bikehubstore.

#5 afabians

afabians
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądWilanów

Napisano 31 sierpień 2012 - 14:11

piasty z kol fulcrum pieknie slychac z kilkudziesieciu metrow ;]

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 sierpień 2012 - 20:43

Novatec - piasty w dobrej cenie.
Bębenki aby głośniej w nich cykały niż tak jak są fabryczne , należy :
zdjąć bębenek i dokładnie wytrzeć bieżnie w korpusie piasty, oraz bębenek tam gdzie są zapadki.
Firmowo zastosowano tam smar lepki , a co dostawa to ten smar sie zmienia , pewnie jaki dostali taki dali.
Ok, mamy czysty bębenek i bieżnie i tam zapodajemy troche smaru Shimano ( taki w tubie jasno zielony ), troche na bieżnie , troche paluchami na bębenek.
To jest smar , który sie nie klei, ale jednocześnie daje zmniejszenie tarcia.
W zależności jaką ilość damy , taka będzie praca bębenka, ciszej , albo głośniej.
Po paruset metrach bębenek będzie cykał głośniej niż oryginalnie.

Warto co pareset km przeczyścić bębenek i dać na nowo smaru, to operacja na 5-10 min.

Można zastosować inny środek smarujący, pamietając , aby nie był zbyt lepki , gdyż sklajające sie zapadki, mogą nie odbijać prawidłowo, czyli zamiast 3 będzie to 2 albo jedna , albo skleją sie w drugą strone co może doprowadzić do postawienia zapadki w drugą strone i uszkodzenie systemu.

Od alu bebenków w Novatecu głośniejsze są ich stalowe wymienniki, np. ja mam tak u siebie zrobione i słychać w miare przyjemnie.

Chosen ma bardzo ciche bębenki, takie bzyczące , ale za to są to piasty o najmniejszych oporach toczenia , co uważam za lepszy wybór jeśli komuś zależy na zdobywaniu sekund

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 wrzesień 2012 - 19:34

zapodajemy troche smaru Shimano


A nie lepiej smaru Shimano Dura Ace do głowek kaset?? Jest jeszcze żadszy i mniej lepki :)

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 wrzesień 2012 - 22:44

Shimano nie produkuje smaru do bębenka, do zapadek.

np taki http://tbsm.com.au/t...e-tub-60ml-6160
a dokładnie taki http://www.chainreac...x?ModelID=24446

produkt sprawdzony już u mnie od ....lat jak tylko shimano sprzedaje.

Można by ewentualnie jakiś bardziej lepki zapodać , ale tylko na samą bieżnie i to niedużo.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2012 - 14:19

Spike- może żle się wyraziłem- o ten mi chodziło dokładnie
http://www.probikeou...grease-50g.html
Jest zdecydowanie mniej lepki od tego zielonego.
Co ciekawe ten zielony mam zarówno w tubach jak i w puszcze i ten w tubce jest zdecydowanie gęstszy, ten z puszki ma bardziej "wodnistą" konsystencję

Ewentualnie jeszcze smar DT00020

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 wrzesień 2012 - 16:08

Shimano nie ma smaru do bębenka - czyli do zapdaek czy malutkich kuleczek bo ich bębenków nie wolno rozbierać !!! tak piszą w instrukcji i nie produkują kluczy do demontażu.
Zasadą w Shimano jest wymiana bębenka w całości.

Więc nie wiem co oznacza u nich smar do freehub body, może ?? łożysko główne w bębenku pod konus?

Ja tam nie wnikam bo czasu nie mam na eksperymenty, mam to co mam i jeździ dobrze, sam tego używam , a sobie bym raczej nie chcial popsuć .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2012 - 18:28

Wygląda na to, że ten tajemniczy smar jest jednak do zapadek bębenka i tylko do tego (stąd określenie "special" i napis "do not apply it to ball bearing" oraz "do not mix it with other type of grease". Więc jeśli nie do łożysk, to do zapadek.
No chyba, że do smarowania bębenka z zewnątrz, ale czy tutaj potrzebny jest specjalny smar?
http://www.sjscycles...rsize/15284.jpg

#12 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2012 - 18:50

A jednak moim skromnym zdaniem ten smar jest własnie do serwisu bębenka- chociazby w opinii oficjalnego serwisu centralnego

Fakt- shimano nie ma w ofercie klucza do rozbierania bębenka ( za to mają go inne frmy narzędziowe np Kovys, ParkTool)

Natomiast niektóre bębeki shimano nie wymagają nawet rozbierania w celu serwisowania łozyska bębenka- więcej info http://www.parktool....service#shimano

Tak więc da się całkowicie przeserwisowac bębenek shimano bez większej magii i problemu :)

#13 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2012 - 18:58

A taki sposób smarowania bębenka widzieliście?
http://www.5min.com/...ee-Hub-66770627
http://morningstarto...eehubBuddy.aspx

#14 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2012 - 19:11

Sposób ciekawy ale jakos chyba wolę się pomęczyć- rozłożyć wszystko na czynniki pierwsze. Przynajmniej mam gwarancje że wszystko dobrze wyczyszczę...

#15 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 02 wrzesień 2012 - 20:10

marvelo, dla mnie to niszczenie piasty. Czy to aż taki problem aby rozebrać bębenek i zrobić to porządnie? Smar Motorexa kosztuje 20 zł, a świetnie się nadaje, klucz dwuzębny kiedyś można było kupić, teraz nie wiem jak jest, ale wiem, że ja swój zrobiłem w 15 min wycinając odpowiednio klucz rurowy. Świetnie służy i niejeden bębenek już zrobił.
Klucz:
http://img210.images...2671280x768.jpg

Smaru Shimano do piast nie używam już. Jest rzadki jak woda, a taki smar dla mnie nie ma racji bytu. Piasta posmarowana nim zardzewiała mi od środka. Po wymianie na Motorex od razu inna rozmowa. Oczywiście mówię o smarze Shimano innym niż ten, o którym wspomina SPIKE, bo o takim:
http://www.sjscycles...edium/16936.jpg

#16 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 wrzesień 2012 - 21:15

Dlatego ja przestałęm używać piasty shimano do budowy kół , wole 4 łożyska maszynowe , brak luzu na bębenku, brak falowania kasety, lekko sie to toczy itd.
Panowie, temat nie jest o smarowaniu, tylko o głośnych bębenkach , zróbmy Come Back .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#17 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 02 wrzesień 2012 - 22:29

Każdy woli coś innego. Ja np. konusowe piasty shimano. Czy piasta na czterech łożyskach toczy się lżej? Może na wybiegu, gdy nie pedałujemy. Gdy pedałujemy, obracamy w niej wszystkie cztery łożyska, a nie jak w klasycznej - dwa. Druga wada - łożyska nośne piasty są w niej ustawione wąsko i niesymetrycznie - podobnie jak w piastach z nakręcanymi wolnobiegami...
Moja tylna piasta (tiagra) dobiega 40 tys. km. Jedynym objawem zużycia jest "wypolerowany" na konusach ślad po kulkach, żaden rowek, czy wżery.
Wada? Nową piastę należy rozebrać, zlikwidować luz na bębenku i prawidłowo ustawić konusy (zwykle są za ciasno). Co do smarowania, stosuję metodę podaną przez marvelo, ale bez użycia tego zaawansowanego sprzętu. Przepycham smar przez bębenek płytką z gumy, po zatkaniu otworu śruby mocującej go gumowym koreczkiem. Stosuje ten sam smar (wapniowy, wodoodporny STP) do bębenka i do łożysk głównych - różne i tak by się zmieszały. Co do mycia wnętrza - koło na wiaderko, benzyna i strzykawka z igłą - bębenka nie trzeba już wtedy demontować.
Rozumiem SPIKE-a - trudno, żeby zawodowy mechanik tak się bawił. Do masówki piasty na łożyskach maszynowych są wygodniejsze, po to je wprowadzono.

Sorry za oftop...

#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2012 - 01:01

Wracając do głośnych bębenków, to dla mnie w piaście NT-F172 bębenek był za głośny (wcześniej miałem piastę Shimano RSX i był cichutki, Novateca wybrałem wyłącznie ze względu na niższą wagę). Głośne cykanie może jeszcze bym zniósł, ale dodatkowo podczas nacisku na pedały słychać było jakby zgrzyt w bębenku, zwłaszcza w jeździe pod górę. Trochę jak w shimanoskim, do którego dostał się brud. Musiałem tam zajrzeć. Przypuszczam, że źródłem tego dźwięku były układające się (docierające) zapadki, a dokładnie ich krawędzie podczas nacisku na stalowy wieniec zębaty. Wyczyściłem i dałem dużo (nawet bardzo dużo) smaru Finish Line Teflon (tego białego do piast). Ucichło, chociaż bębenek teraz kręcił się trochę ciężej. Duża ilość gęstego smaru pomiędzy dwoma powierzchniami działa trochę jak sprzęgło wiskotyczne - czym większa różnica prędkości, tym większy opór. Natomiast nie zauważyłem żadnego negatywnego wpływu na samą pracę (zazębianie) zapadek. Ale pewnie niedługo zdejmę bębenek, skontroluję i może teraz posmaruję czymś rzadszym, gdy już wszystko się dobrze dotarło (piasta ma już około 5000 km).

A jeśli chodzi o ten klucz do odkręcania bieżni w bębenku, to jeszcze niedawno ktoś miał na Allegro (za kilkanaście zł), żałuję, że nie kupiłem, bo mam jeszcze kilka kół na piastach Shimano i by się przydał, zwłaszcza w kołach MTB których używam w zimie i gdzie na mrozie czuję, jak czasem zapadki nie odbijają. Wolnobiegi nakręcane rozbierałem, ale bębenka piasty jeszcze nigdy (aż wstyd się przyznać). Albo zrobię tak, jak Bikemaster, czyli klucz-samoróbkę.

#19 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 wrzesień 2012 - 06:37

Czuję się zobowiązany wrócić do wątku o łożyskach, aby sprostować krążący mit.

Praktycznie KAŻDA piasta szosowa na rynku ma cztery łożyska! Novatec podaje po prostu liczbę czterech łożysk (dwa pod korpusem i dwa pod bębenkiem), a Shimano podaje tylko dwa łożyska, bo tylko te dwa są (oficjalnie) serwisowalne. W rzeczywistości wszystkie te piasty mają po cztery łożyska, co można z łatwością sprawdzić po rozebraniu piasty.

#20 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 wrzesień 2012 - 07:06

A jeśli chodzi o ten klucz do odkręcania bieżni w bębenku, to jeszcze niedawno ktoś miał na Allegro (za kilkanaście zł), żałuję, że nie kupiłem, bo mam jeszcze kilka kół na piastach Shimano i by się przydał, .


Prosze bardzo- bardzo solidny- 2 lata uzytkowania serwisowego nie zrobiło na nim wrażenia :)
http://pro-bike.pl/p...ki_shimano.html

cena detaliczna około 20 zł



Dodaj odpowiedź