piasty szosowe
#21
Napisano 03 wrzesień 2012 - 07:56
Poza tym mam piaste co ma tylko 3 łożyska - stary FRM, oraz są piasty Novateca F 292SB która ma 5 łożysk, to pięte jest praktycznie pod zapadkami, szersze na wałeczkach.
Swojego czasy Kobrys miał nabite 10 tyś na piastach Novatece 171,172 , fakt łożyska troche smaru straciły ale zero luzu, prawdopodobnie jeździ na tym dalej od ponad roku.
Żadna piasta shimano nie wytrzyma takiego przebiegu bez serwisu, kontrowania itd i tym sie różni .
Mnie osobiście szkoda czasu na zabawe, zakladam i jade, praktycznie większość firm produkujacych piasty ma maszynówki.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#22
Napisano 03 wrzesień 2012 - 10:17
BTW @gres, jak oceniasz jakość w przypadku Dati? Swego czasu dość mocno się nimi interesowało, ale zabrakło mi opinii z pierwszej ręki. Jak sobie radzą?
hmm moja ma może z 500 km przebiegu i raczej wiecej rocznie nie będzie robić więc ciężko mi coś zawyrokować..
Toczy się ładnie wyglada dobrze ale niewiadomo jak bedzie za 30k
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#23
Napisano 03 wrzesień 2012 - 10:19
Shimano nie ma smaru do bębenka - czyli do zapdaek czy malutkich kuleczek bo ich bębenków nie wolno rozbierać !!! tak piszą w instrukcji i nie produkują kluczy do demontażu.
Zasadą w Shimano jest wymiana bębenka w całości.
Więc nie wiem co oznacza u nich smar do freehub body, może ?? łożysko główne w bębenku pod konus?
Ja tam nie wnikam bo czasu nie mam na eksperymenty, mam to co mam i jeździ dobrze, sam tego używam , a sobie bym raczej nie chcial popsuć .
freehub to chyba bębenek właśnie ?
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#25
Napisano 03 wrzesień 2012 - 20:46
Jak już drążycie tak temat smaru do zapadek to dzisiaj zapodałem do Novateca ( piasta 042 mtb ) 4 różne smary po kolei, oryginalny, smar Shimano taki co używam, smar Bio grease Pedrosa, i jakiś niemiecki do łożysk .
Wszystkie miały w miare małą lepkość - mniejszą niż oryginał i bębenek pracowal identycznie .
Smar podawałem wyłącznie w małej ilości i tylko na bieżnie .
Wiec nie ma co sie spierać , można stosować wiele produktów byle by nie kleiły sie jak np smar Motorexa 2000 i nie przesadzać z iloscia.
A do shimanowskiego bębenka - zapdaek wystarczy dać , polizać olejem FL zielony,już to opisywałem w tutoriale o bębenku.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo