Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


1146 odpowiedzi w tym temacie

#1021 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2448 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 styczeń 2017 - 12:19

Przecież nie mogą zrobić takich pająków bo to nie aero:)


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#1022 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2893 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 10 styczeń 2017 - 12:25

Szprychy to jednak co innego. Przede wszystkim szprycha zwykle nie przebiega w rowerze na tyle blisko innego elementu (zwłaszcza ostrego), aby stworzyć efekt nożyc. Poza tym, jest w pewnym stopniu elastyczna. Nawet płaskie szprychy nie są też aż tak ostre, jak typowa tarcza hamulcowa.

Ciekawe, ile palców padło już ofiarą tarcz w historii tego wynalazku w rowerze.

http://singletrackwo...-wednesday-ouch



#1023 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5834 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 styczeń 2017 - 12:27

Przecież nowe tarcze Dura-Ace eliminują 99% zagrożenia:
 
shimano-dura-ace-9170-road-disc-brake-ro
1467209273422.jpg

Serio, absolutnie nie wyobrażam sobie jakiego trzeba mieć pecha, żeby wsadzić palca na tyle głęboko w obracającą się tarczę o takim kształcie, żeby uszkodzić sobie palca. Choć podobno jak się ma pecha, to i na pustyni da się utonąć :P


rowerplus-logo-2.png

#1024 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2515 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 10 styczeń 2017 - 12:35

Pod warunkiem, że wszyscy będą latać na takich tarczach ;) 

W jednym z ostatnich filmów na profily Sagana widać, że ma tarcze na klasycznym pająku. 

 



#1025 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 01:39

Rownie dobrze w ogole mozna zabronic jazdy rowerem a juz na pewno w zatrzaskach - przecie jak jeden sie wywali to polowa za nim tez ;)

Stwarzacie niestworzone problemy.

#1026 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1644 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 11 styczeń 2017 - 08:23

Nie stwarzają bo tutejszych użytkowników problem nie dotyczy, nie mają też mocy sprawczej :)



#1027 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 13 styczeń 2017 - 15:29

koledzy jak peleton jedzie i tylko jeden sie wywali na przodku to co sie dzieje?, wszystko leci sila bezwladnosci, reka tu, noga tam, nie trudno jest dotknac wtedy powierzchni takiej tarczy, a wystarczy dotknac a tnie niemilosiernie jak noz. dlatego UCI niedopuszcza krotka pilka.



#1028 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5834 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 styczeń 2017 - 15:52

Ale czego UCI nie dopuszcza? Przecież tarcze właśnie dopuściła.


rowerplus-logo-2.png

#1029 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2448 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 styczeń 2017 - 16:15

UCI dopuszcza, bo za tym stoi kasa, to zawodnicy nie chcieli.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#1030 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5834 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 styczeń 2017 - 16:22

Poprzedni post nie był wartościujący. Stwierdziłem fakt, który prawdopodobnie umknął @HESHER.


rowerplus-logo-2.png

#1031 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 13 styczeń 2017 - 16:24

to jak UCI dopuscila tarcze to niech dopusci tez wage roweru np 4.5 kg , kasa kasa i jescze raz kasa producenci lapowki placa a UCI w lape bierz oczywiscie za parawanem



#1032 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 627 postów
  • SkądGdynia

Napisano 13 styczeń 2017 - 16:42

Może UCI wyszło z założenia, że kolarz ma po to aż 10 palców, aby można było spokojnie dopuścić tarcze. Swoją drogą ile palców potrzeba aby sprawnie obsłużyć klamkomanetki? 6?



#1033 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 15 styczeń 2017 - 12:12

wy tak poważnie wszyscy emocjonujecie się tym co decyduje UCI?  8-) sami się stosujecie do ich wytycznych czy jak? 



#1034 lupus

lupus
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądUstroń/ Bielsko-Biała

Napisano 25 styczeń 2017 - 11:26

Tom Boonen wygrał dzis etap wyścigu jadąc na rowerze z tarczami.

Szybko przyszlo :)



#1035 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5834 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 styczeń 2017 - 12:18

Jeden z pierwszych faktycznych testów grupy R9170: https://www.bikerumo...brake-groupset/. Rzeczowy i wolny od teoretyzowania kanapowych ekspertów ;)


rowerplus-logo-2.png

#1036 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1707 postów
  • SkądWLKP

Napisano 25 styczeń 2017 - 18:36

Tarcze w szosie, a nie w rowerach wodnych ;)
https://brimages-bik...ing-600x400.jpg

#1037 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 715 postów

Napisano 26 styczeń 2017 - 10:23

Wydaje mi się, że nikt nie zmuszał do używania hamulców tarczowych, bo poza nim i Kitelem reszta jego grupy korzysta z obręczowych.

Komentarz Boonena jest taki:

To największe ulepszenie jakie widziałem w mojej karierze, więc głupotą byłoby z tego nie skorzystać. W zeszłym roku miałem w domu Tarmac z tarczówkami i często na nim trenowałem, potem dostałem Roubaix, a w grudniu pierwszy raz jeździłem na Venge – prawdziwie wyścigowym modelu – i zdecydowałem się go zabrać.

Pracują lepiej, są łatwiejsze do kontrolowania, nie blokują się tak często jak normalne hamulce. Oczywiście potrafię modulować tradycyjne rozwiązanie, ale z tarczówkami czucie jest dużo lepsze. To największe ulepszenie jakie widziałem – nie wiem o co te krzyki.


  • Holden Caulfield lubi to

#1038 scar

scar
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądWU

Napisano 26 styczeń 2017 - 10:45

Komentarz Boonena jest taki:

 – nie wiem o co te krzyki.

 

lejce z dolarów Mu w kontrakcie założyli ?



#1039 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 508 postów
  • Skądirlandia

Napisano 26 styczeń 2017 - 10:45

Taaak a jeszcze dwa sezony wczesniej mówił że to niepotrzebne. Każdy ma swoją cene zwłaszcza kiedy odchodzi sie na emeryture. Sagan też został kupiony przez shimano.
Fausto Pinarello: We don't think a high-performance bike needs disc brakes.
Sorry ze po amgielsku każdy chyba rozumie , dalej pinarello nie planuje produkcji f10 z dyskami.
Modulacja w dyskach jest super tylko po jakoego grzyba to ,skoro można zablokować kolo jeszcze szybciej .
Prosi napewno nie potrzebują dysków pokazuje to najdobitniej dotychczasowa historia kolarstwa.

#1040 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2448 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 styczeń 2017 - 10:59

Wydaje mi się, że nikt nie zmuszał do używania hamulców tarczowych, bo poza nim i Kitelem reszta jego grupy korzysta z obręczowych.

Komentarz Boonena jest taki:

To największe ulepszenie jakie widziałem w mojej karierze, więc głupotą byłoby z tego nie skorzystać.

Lepsze tłumaczenie to: "To największa innowacja w całej mojej karierze, dlatego głupotą byłoby z niej nie skorzystać. Działają lepiej niż zwykłe hamulce."

Można by stwierdzić że to jedyna innowacja podczas jego kariery :), nawet pomiar mocy był już zanim on rozpoczął karierę :).


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid




Dodaj odpowiedź