Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1061 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 23 luty 2017 - 23:11

https://cyclingtips....parison-review/

 

Wcięło mi długiego posta. W skrócie - jestem strasznie rozczarowany tym co pokazują nam producenci. Odjechane ceny, duży narzut wagowy czy używanie przestarzałych rozwiązań (szybkozamykacze). Dziwi mnie to, bo tarcze to przecież nie nowość i producenci mają je doskonale opanowane w MTB.

 

Pewnie później będą doić klientów za upgrade'y, do których technologie mają już od 10 lat.

 

Swoją drogą dziwna sprawa z tym butem Doulla. Tym bardziej, że zawodnik jeździ dla Sky/Pinarello, które przed tarczówkami mocno się broni. Śmierdzi mi to albo manipulacją albo wyciąganiem pochopnych wniosków.



#1062 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 luty 2017 - 23:45

Mi tu nic nie śmierdzi, jest niby filmik który pokazuje jak ktoś stara się przeciąć buta. Ale ja nigdy nie przypuszczałem, że krawędź narty o którą w normalnych warunkach mógł bym piłować buta i efekty były by marne, w wypadku przetnie mi spodnie grube narciarskie, kalesony i wytnie w mojej łydce 3cm dziurę chyba do kości. Problemy z powodu tego wypadku mam do dziś, a minęło 7lat. Wypadki przy większych prędkościach to duża energia, starczy popatrzeć na crash-testy.


  • maccacus lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1063 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 luty 2017 - 12:09

Otóż to. Tarcze to efekt jak z kartką papieru. Weźmiesz i pomacasz to w dłoni to niegroźna, skaleczyć się to sztuka ale przyłóż krawędź zwykłej A4 między palce i przeciągnij... 


  • Malik lubi to

#1064 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 24 luty 2017 - 14:39

Tylko czekać, aż jakiś zawodnik zatnie się przy goleniu i ogłosi, że to wina tarczy hehe.



#1065 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 luty 2017 - 15:10

Tarcze czyhają na zawodnikow na kazdym kroku, nie znasz dnia ani godziny..
  • Malik, Dari i krokodyl1220 lubią to

#1066 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 luty 2017 - 15:34

Tylko czekać, aż jakiś zawodnik zatnie się przy goleniu i ogłosi, że to wina tarczy hehe.

Albo zaczną się golić tarczami ;) Jens Voigt tak by zrobił :D


  • Dari i krokodyl1220 lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1067 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 26 luty 2017 - 17:51

Może tarcze na szosie są OK, ale V. Brumotti woli bez: https://www.youtube....h?v=nYey3PI3gqM. Pewnie dlatego, że szosa dla jego roweru to ostateczność :).

 



#1068 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 27 luty 2017 - 14:20

Quintana o tarczach .Hamulce tarczowe są niebezpieczne i nie powinniśmy ich używać. Do tego nie są aerodynamiczne i zwiększają wagę roweru. Hamulce z których korzystamy są dobre i nie są niebezpieczne dla zawodników. Natomiast jeśli chodzi o zmniejszenie ilości zawodników w grupie na Wielkie Toury to uważam, że nie jest to najlepszy pomysł. Wszyscy doskonale wiemy jak męczące są trzytygodniowe wyścigi i w pewnym momencie może w jakiejś grupie zabraknąć pomocników, bo wycofają się np. ze względu na kraksy.
  • Malik lubi to

#1069 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 luty 2017 - 14:46

Straszny narzekacz. Nie ma obowiązku używania tarcz a nawet uprawiania kolarstwa.


Trzepak 

"MAMIL"


#1070 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 27 luty 2017 - 17:44

Szczerze powiedziawszy to na amatorskich wyścigach szosowych, w terenie innym niż górski, też wolałbym nie spotykać kolarzy z tarczami w rowerach.



#1071 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 luty 2017 - 18:24

... Natomiast jeśli chodzi o zmniejszenie ilości zawodników w grupie na Wielkie Toury to uważam, że nie jest to najlepszy pomysł...

Jet to bardzo dobry pomysł, bo sprinterzy wycofują się po kilku etapach i przygotowują do innych zawodów. Niech jadą do końca :).

 

Hamulce tarczowe, to większa skuteczność hamowania, ale lepsza kontrolę dają klasyczne.


  • Prozor lubi to

#1072 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 luty 2017 - 19:47

Jest dokładnie przeciwnie - skuteczność hamowania (na suchym) jest zbliżona, ale kontrola (modulacja) jest znacznie lepsza na tarczach.



#1073 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 luty 2017 - 21:14

Jest dokładnie przeciwnie - skuteczność hamowania (na suchym) jest zbliżona, ale kontrola (modulacja) jest znacznie lepsza na tarczach.

Nie sądzę:  precyzyjna jazda.



#1074 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 27 luty 2017 - 21:51

jestem tego zdania rower szosowy ma byc jak najlżejszy i koniec, tego tarcze w nim mi nie dadzą ,



#1075 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 luty 2017 - 22:08

Z Brumottim to o co chodzi, bo chyba nie rozumiem przekazu.



#1076 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 27 luty 2017 - 22:14

jestem tego zdania rower szosowy ma byc jak najlżejszy i koniec, tego tarcze w nim mi nie dadzą ,

 

Całe szczęście należysz do nikłego procentu użytkowników szos.



#1077 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 27 luty 2017 - 22:28

 

 

Hamulce tarczowe, to większa skuteczność hamowania, ale lepsza kontrolę dają klasyczne.

 

Jako użytkownik szosówek z oboma rodzajami hamulców napiszę tak:

na suchym nie ma wielkiej różnicy, na mokrym jest wyraźna przewag tarczowych.

Natomiast właśnie w kontroli jest największa  różnica na korzyść tarczówek.

I  raczej moje następne rowery szosowe nie będą już z hamulcami obręczowymi.

 



#1078 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 27 luty 2017 - 22:37

Na szczęście , dla nas nie ma obowiązku jazdy na najlżejszym,ani na konkretnych hamulcach. Prosta sprawa-wolny wybór. pozdr


  • er_te lubi to

#1079 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 luty 2017 - 22:52

Z Brumottim to o co chodzi, bo chyba nie rozumiem przekazu.

Większa kontrola, jak jazda na półsprzęgle samochodem. Nie chodzi o to żeby zahamować w miejscu, tylko panować nad rowerem. A jak widzisz facet jeździ na milimetry. Gdyby chciał tarczówki, to pewnie miałby je następnego dnia w rowerze :).



#1080 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 luty 2017 - 23:12

Przy całej sympatii, chybiłeś podwójnie:

 

1. Hydraulika daje bez porównania lepszą modulację, bo nie ma strat na drodze od klamki do zacisku ani luzu na lince. A to oznacza znacznie dokładniejsze odwzorowanie przez zacisk siły, z jaką naciskasz na klamkę - czyli dokładnie to, czym jest modulacja.

 

2. Hamulce obręczowe (ale hydrauliczne!) są cenione przez trialowców właśnie za to, że pozwalają całkowicie zablokować koło. Mało tego, dla trialowców są produkowane specjalne okładziny z hipermiękkiej gumy (produkuje je m.in. Kool Stop), która w normalnych warunkach posyłałaby użytkownika nad kierownicą.

 

Wbrew pozorom w trialu modulacja hamulca nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak właśnie możliwość wylądowania "z rozbiegu" na całkowicie zablokowanym kole, idealnie w ustalonym miejscu, bez poślizgu.

 

 

BTW Danny MacAskill jeździ na Magurach MT7, a więc tarczowych czterotłoczkowcach - i wydaje mi się przy tym, że jego umiejętności są bez porównania lepsze. A jeszcze inna sprawa jest taka, że filmik z Brumottim z pewnością wygląda widowiskowo, ale nie dopatrzyłem się w nim scen, w których wymagana byłaby specjalnei duża siła hamowania - w porównaniu do MacAskilla czy Akrigga to igraszka pod tym względem.

 

Tylko co właściwie zmienia to hipotetyzowanie, skoro potrzeby trialowca są zupełnie inne niż szosowca?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź