Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1121 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 kwiecień 2017 - 14:11

Czy ja wiem, w przypadku kolarstwa szosowego

 

Mówimy o długich zjazdach. I wtedy łatwiej zagotować tarcze niż obręcz, w rowerze szosowym.

 

W ciągu ostatnich ~11 lat spędziłem na rowerze ~4000-5000 godzin. Tarczę ugotować udało mi się _raz_, bez szkody dla hamulca ( jak się ochłodził to działał już prawidłowo przez resztę dnia ). Stało się to na żywycznych klockach na mechanicznym hamulcu. Od tego czasu moje hamulce działają bez zarzutu.

 

To zalicza np zjazd z Salmopolu kontrolując prędkość tylko tylnym hamulcem na tarczy 140mm. Na oponie 700x32 i prędkościami pod 60/h. Ważę z rowerem pewno ze 120 kilo.

 

Stanowczo nie doceniasz skuteczności tarcz.



#1122 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 kwiecień 2017 - 14:36

Naciągany argument. W MTB to dopiero się hamuje, a nie ma z tym problemów...

O brake fade slyszales?

Mozna przegrzac nowe klocki wyciskajac z nich resin - spadek/utrata hamowania.

Mozna przegrzac same klocki - zmniejszenie/utrata tarcia.

Mozna zagotowac plyn - brak kompresji w ukladzie - zero hamowania.

 

I to nie sa jakies teoretyczne naciagane dyrdymaly, rzeczywistosc.

 



#1123 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 kwiecień 2017 - 14:40

O brake fade slyszales?

Mozna przegrzac nowe klocki wyciskajac z nich resin - spadek/utrata hamowania.

Mozna przegrzac same klocki - zmniejszenie/utrata tarcia.

Mozna zagotowac plyn - brak kompresji w ukladzie - zero hamowania.

 

I to nie sa jakies teoretyczne naciagane dyrdymaly, rzeczywistosc.

 

Dopóki nie określisz magnitudy danego zjawiska, to nie są teoretyczne rozważania, ale bajania o żelaznym wilku.



#1124 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 kwiecień 2017 - 14:44

No tak, jak mnie nie spotkalo, to znaczy, ze tego czegos nima....

Napisz, ze to bajka o zelaznym wilku tym, ktorym fading sie przydazyl. 

 

Ciagnac twoje rozumowanie, rownie dobrze miedzy bajki mozna wlozyc, przegrzewanie karbonowych klinczerow....

 



#1125 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 kwiecień 2017 - 14:57

No tak, jak mnie nie spotkalo, to znaczy, ze tego czegos nima....

Napisz, ze to bajka o zelaznym wilku tym, ktorym fading sie przydazyl. 

 

Ciagnac twoje rozumowanie, rownie dobrze miedzy bajki mozna wlozyc, przegrzewanie karbonowych klinczerow....

 

Nic takiego nie napisałem.

 

Jedyne dane nt przegrzewania się hamulców które widziałem, to badania Magury z wczesnych lat 2000. Tam mierzono ile czasu hamulec wytrzyma zanim zawiedzie przy danej mocy hamowania. Wartości były z przedziału 800 do 1500W przez 15-20 minut. Ale oczywiście różne hamulce padały po różnym czasie. Współczesne hamulce z klockami z radiatorami i tarczami z insertem alu pewno potrafią więcej.

 

Ile to wynosi dla obręczy? Nie wiem - nie widziałem badań - rozumiem, że masz jakieś. Wiem za to, że tryb w którym pada tarczówka jest dużo bardziej przyjazny niż kiedy spada opona z obręczy. Z tarczówką masz szansę na opanowanie problemu, mniejszą lub większą. Jak spadnie Ci opona z przodu, to gryziesz asfalt.

 

I z jednym się mylisz. Nie da się zagotować płynu. Hamulec padnie duuużo wcześniej niż zrobisz płynowi krzywdę.



#1126 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 15:28

z czego tylko 4 są do 3tys zł, ciężkie i tubless

To jest tylko jeden Mavic z dwunastoma modelami, a producentów jest wielu więc i wybór olbrzymi.

#1127 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 kwiecień 2017 - 17:30

W ciągu ostatnich ~11 lat spędziłem na rowerze ~4000-5000 godzin. Tarczę ugotować udało mi się _raz_, bez szkody dla hamulca ( jak się ochłodził to działał już prawidłowo przez resztę dnia ). Stało się to na żywycznych klockach na mechanicznym hamulcu. Od tego czasu moje hamulce działają bez zarzutu.

 

To zalicza np zjazd z Salmopolu kontrolując prędkość tylko tylnym hamulcem na tarczy 140mm. Na oponie 700x32 i prędkościami pod 60/h. Ważę z rowerem pewno ze 120 kilo.

 

Stanowczo nie doceniasz skuteczności tarcz.

Nie no darujmy sobie polskie góry i rozmowy o zagotowaniu czy to tarczy czy obręczy. Jak ktoś się martwi o coś takiego to niech się uspokoi.:)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1128 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 18:20

W jednym ze starszych  numerów "Bike" był test kół karbonowych pod oponę znanych producentów, przeprowadzony bodajże w Alpach.

Częśc kół uległy uszkodzeniu. Ze względu na bezpieczeństwo testerów, próby

dokończono w warunkach laboratoryjnych. 

Dwie firmy odmówiły dostarczenia kół do testu, uzasadniając to tym, że nie zalecają używania karbonowych "clincherów" w górach.

Może ktoś ma tę gazetę i napisze więcej.

Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba był to ten numer:

http://magazynbike.p...-pod-oponke.htm



#1129 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 18:26

To jest niestety problem, bo nie ma jeszcze tak bogatego wyboru. Sam się przesiadłem na Hunt Aero Light - 1500g za 2.4k nówki, to dobry deal wg mnie.  

 

Czy one są lepsze od np. DT RR 21, które można kupić w podobnej cenie?



#1130 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 kwiecień 2017 - 22:18

W jednym ze starszych  numerów "Bike" był test kół karbonowych pod oponę znanych producentów, przeprowadzony bodajże w Alpach.

Częśc kół uległy uszkodzeniu. Ze względu na bezpieczeństwo testerów, próby

dokończono w warunkach laboratoryjnych. 

Dwie firmy odmówiły dostarczenia kół do testu, uzasadniając to tym, że nie zalecają używania karbonowych "clincherów" w górach.

Może ktoś ma tę gazetę i napisze więcej.

Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba był to ten numer:

http://magazynbike.p...-pod-oponke.htm

Powiem Ci że mam  mam znajomych którzy zagotowali i obręcze alu oraz parę lat później i tarcze, tyle że w obu przypadkach były to rowery wyprawowe. Tyle że obręcz alu z tego co pamiętam strzeliła po polewaniu zimna wodą.

Testy nie w warunkach laboratoryjnych ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1131 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 12 kwiecień 2017 - 06:34

Zapomniałem dodać, iż konkluzja testu była taka, że przy używaniu kół pod oponę w górach, bezpieczniejszą opcją jest aluminium.

#1132 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 kwiecień 2017 - 08:42

Czy one są lepsze od np. DT RR 21, które można kupić w podobnej cenie?

o, o takich nie wiedziałem i nie znalazłem ich jak szukałem lżejszych kół do Defy :) no proszę, to takich ofert własnie powinno być więcej, a nie 12 modeli po 10k PLN :P

 

Wiem, że Hunty są i pod dętki i bezdętki i mogą być zatrzasków i do sztywnych osi. A te widzę że są thru axle i tubless ready, a czy mogą być do nie-thru axle i zwykłych dętek?



#1133 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 12 kwiecień 2017 - 10:14

Ależ takich ofert jest więcej. Generalnie oferta kół szosowych pod tarcze już jest bardzo duża i z roku na staje się coraz większa

(widać to. na przykładzie oferty np. Shimano na 2017 rok, gdzie już nawet Dura Ace są w wersji po tarcze).

Tak, mogą być do zwykłych dętek i z w komplecie są adaptery do zwykłych zacisków.



#1134 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 12 czerwiec 2017 - 17:58

http://naszosie.pl/2...wach-hiszpanii/



#1135 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 20:38

bo taka prawda z tarczami jest Cyklo Ziutek.



#1136 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 12 czerwiec 2017 - 20:57

Jaka prawda?

 



#1137 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 21:22

taka prawda http://naszosie.pl/2...wach-hiszpanii/



#1138 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 12 czerwiec 2017 - 21:25

To prawda, że Hiszpanie zakazali. I co w związku z tym?


  • Born Ready lubi to

#1139 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 czerwiec 2017 - 21:33

Hiszpańska inkwizycja? :D


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#1140 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 07:40

Zaszaleli bo i tak by nikt na tym nie przyjechał. A tak tarcze znów na ustach tłumów :)





Dodaj odpowiedź