Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#41 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 08 kwiecień 2009 - 07:09

niestety nie mogę, bo mam tylko koła na szytki
szukałem kół do mojego rowery, ale takich, abym nie musiał wszystkiego zmieniac i niestety nie nie udało ( jeżdżę na klasyku) xD

#42 fau

fau
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Skądw-wa

Napisano 14 kwiecień 2009 - 21:21

A propos szycia, nie mam w zasadzie żadnego doświadczenia z szytkami, ale mam odrobinę z maszynami do szycia. Musiałem wczoraj zszyć kawałek szytki i przy pomocy igły maszynowej, nitki identycznej jak poprzednia, pary zacisków i śrubokręta udało mi się w półtorej godziny odtworzyć 15 cm szwu identycznego z oryginalnym. Nie sprawdzałem jeszcze w praktyce, ale wydaje się trzymać jak oryginał a napięty jest nawet mocniej. Metoda dla cierpliwych i z mocnymi plecami, ale jeżeli kogoś interesuje to mogę podać dokładniejszy opis. Poza tym wydaje mi się, że każdy krawiec z odpowiednią maszyną mógłby to zrobić w kilka minut.

#43 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 21 kwiecień 2009 - 20:06

Witam ! Poniewaz mam pierwsze w zyciu szytki zastanawia mnie pewna sprawa... Mam je nalozone ( jeszcze nie przyklejone ) na felgi i byly napompowane ( do ok. 10 bar ) . Po tygodniu stwiardzam , ze powietrza w nich PRAWIE nie ma ( no moze ze 3 bar , tak na "oko" ). Czy to normalne ??? W normalnych "detkowych " zestawach powietrze tez ucieka , ale nie tak brutalnie....

#44 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 21 kwiecień 2009 - 21:33

Tak, to normalne. Dętki tam są cieniutkie, a jeśli jeszcze jest lateksowa to bardzo szybko powietrze ucieka - przenika przez ścianki dętki.

#45 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 21 kwiecień 2009 - 22:17

jarek996, i tak dobrze trzymaly :) Moje Vittorie CX traca przez noc ok 5 atm tyl, przod ok 4 jak zapomne spuscic powietrze :lol: Tufo na butylowej detce trzymaja dlugo.

#46 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 22 kwiecień 2009 - 05:26

Witam ! Poniewaz mam pierwsze w zyciu szytki zastanawia mnie pewna sprawa... Mam je nalozone ( jeszcze nie przyklejone ) na felgi i byly napompowane ( do ok. 10 bar ) . Po tygodniu stwiardzam , ze powietrza w nich PRAWIE nie ma ( no moze ze 3 bar , tak na "oko" ). Czy to normalne ??? W normalnych "detkowych " zestawach powietrze tez ucieka , ale nie tak brutalnie....


U mnie tak nie schodziło, ale pewnie dlatego że miałem raczej treningowe szytki.
W lekkich szytkach, dętkach to normalne zjawisko. Najgorzej jest z latexem. Na imagisie stawałbyś ze dwa razy żeby dodymać parę atmosfer ;-)

#47 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 27 maj 2009 - 19:58

Jaki klej mogę użyc do przyklejenia szytek ? Specjalnego do soboty bie zdąże kupic.. jakiś butapren ?

#48 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 27 maj 2009 - 20:21

Na pewno nie silikonowy, butapren też nie bardzo - zbyt "miękki" jest. Klej montażowy to jedna wielka chała. Innych nie przerabiałem ;-)

#49 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 28 maj 2009 - 06:40

GRZEGORZ---całe życie jeżdze na BUTAPRENIE i nic jeszcze mnie nie spotkało.....
Zwykły BUTAPREN z tubki ,,,,,, ale najważniejsze aby było napisane WODOODPORNY..!!!!!!
kosztyje chyba 2,5zł.
Jarek-LT. :lol: :-P :lol:

#50 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 28 maj 2009 - 09:26

Klej do szytek w wiekszosci to guma naturalna rozpuszczona w hexanie. ;-)

#51 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 28 maj 2009 - 13:34

Dzięki , czyli klej do łatek rowerowych też się nada ?

#52 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 maj 2009 - 21:55

GrzegorzP, hoduj ślimaki i na śluz przyklejaj szytki. Nie szkoda by Ci było szytek do smarowania ich takim byle czym?

#53 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 maj 2009 - 09:48

Już nieaktualne, Poczta dała rade , ale chciałem miec jakąś alternatywe.

#54 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 30 czerwiec 2009 - 11:15

Dwa krótkie pytanka:

1. gdzie kupić (najlepiej w warszawie) uszczelniacz do szytek?
2. jeśli w szytce mam wentyl "wyścigowy" czyli nierozbieralny to jak wlać uszczelniacz do środka gumy?

#55 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 30 czerwiec 2009 - 11:56

ad 2, uszczelniacze zazwyczaj w komplecie maja rurkę, której używa się w braku możliwości rozebrania wentyla, no przynajmniej te Tufo. Zresztą można użyć jakiejkolwiek innej gumowej rurki, byle pasowała. (nakąłdamy ją na wentyl i na "dzióbek" pojemika z uszczelniaczem i lejemy)
pozdr.

#56 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 30 czerwiec 2009 - 12:03

ok, dzięki za podpowiedź Amon, jeszcze tylko chciałbym znaleźć sklep z Tufo w warszawie, żeby nie czekać na przesyłkę ;)

#57 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 czerwiec 2009 - 21:09

2. jeśli w szytce mam wentyl "wyścigowy" czyli nierozbieralny to jak wlać uszczelniacz do środka gumy?

Presta? Nie rozbieralna? Przecież sam zawór się wykręca z rurki wentyla.

#58 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 30 czerwiec 2009 - 21:33

Zawór wyścigowy to nie jest presta, to jest jednolita konstrukcja z zaworkiem wciśniętym od wewnątrz:

Dołączona grafika

#59 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 01 lipiec 2009 - 06:29

2. jeśli w szytce mam wentyl "wyścigowy" czyli nierozbieralny to jak wlać uszczelniacz do środka gumy?

Presta? Nie rozbieralna? Przecież sam zawór się wykręca z rurki wentyla.


Spróbuj wykręcić zawór z vittorii rally. Zawór jest dokładnie taki sam jak na zdjęciu powyżej. (Hm.. a to nie jest przypadkiem właśnie vittoria? ;-))

#60 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 01 lipiec 2009 - 06:34

Właśnie z tymi wentylami to jest jakoś dziwnie. W dętkach michelin da się go wkręcić natomiast w żadnej innej jakie miałem nie dało się (conti, cst, accent). W szytkach mogli zrobić odręcany. Dodam także że w michelin'ce nie był nagwintowany wentyl aby nakręcić tą chudą nakrętkę którą się dokręca do obręczy aby wentyl nie latał, przy ciśnieniu szosowym zapewne jest to zbędne.



Dodaj odpowiedź