Skocz do zawartości


Zdjęcie

optymalna wymiana czesci...


52 odpowiedzi w tym temacie

#1 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 22 wrzesień 2008 - 14:55

od 3 lat używam budżetowego gianta ocr 3.myślę ze nadszedł czas na zmiany części na lepsze.chce to robić stopniowo od czego waszym zdaniem najlepiej zacząć aby uzyskać najbardziej odczuwalna poprawę?co do ceny podzespołów to myślę o takim zakresie który byłby najbardziej optymalny pod względem ceny i jakości nie zależy mi na minimalnej wadze.

oto wykaz standardowych podzespołów:
Materiał ramy: AluxX 6061, Compact Road, wymienny hak
Widelec: kompozyt węglowy, rura alu., 1-1/8"
Rozmiary: 420/440/500/555/585 mm
Stery: zintegrowane VP ahead 1-1/8"
Mostek: Alu Mike Ahead, dł. 105/120 mm
Kierownica: HL DR-AL56B , szer: 400/420/440 mm
Sztyca: Kalloy SP-373, 27,2, dł. 300/350 mm
Siodełko: Selle Royal Viper
Piasty: Formula, aluminiowe, 32 otwory
Obręcze: Alex Rims DR13, 700C
Opony: Michelin krylion karbon 700x23C
Manetki: Shimano Sora Dual Control, 24-biegowe
Przerzutka przód: Shimano Sora
Przerzutka tył: Shimano Sora
Dźwignia hamulca: Tektro RX 2.0
Hamulce: Tektro TK 521AG-QR
Korby: Truvativ Touro, 52-42-30
Środek suportu: TH BB-7420ST
Pedały: spd 540
Tryb/łańcuch: SRAM PG-850-8, 12-26 z./KMC Z-72

Załączone miniatury

  • 454.jpg


#2 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:01

myśle żę od tego co jest najbardziej popsute,zjechane,rozjeżdżone,ma największe luzy itp

#3 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:03

myśle żę od tego co jest najbardziej popsute,zjechane,rozjeżdżone,ma największe luzy itp


załóżmy ze wszystko jest ok. to wymiana czego najbardziej poprawi osiągi :)???

#4 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:05

Ja bym na pierwszy rzut oka sprawił sobie do roweru zatrzaski SPD-SL lub Look lub Time jeste ich kilka typów. Do tego trzeba mieć jeszcze buty i bloki. Bloki dostaje się z pedałami przynajmniej spd-sl nie wiem jak z innymi. Koszt to minimum 260zł za nowy sprzęt.

#5 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:05

Najbardziej zauważalna poprawa osiągów będzie po wymianie kolarza na lepszego :mrgreen:

A serio - masz SPD jak w specyfikacji czy koszyczki jak na zdjęciu?

#6 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:22

Najbardziej zauważalna poprawa osiągów będzie po wymianie kolarza na lepszego :mrgreen:

A serio - masz SPD jak w specyfikacji czy koszyczki jak na zdjęciu?


z ta wymiana kolarza to masz racje w 100%.ja niestety ważę 93kg przy wzroście 180cm ale się staram :)))
posiadam SHIMANO SH-R099 +SPD PD-R540

#7 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:30

Poprawa osiągów?... długośc korb, pozycja na rowerze, carbonowe buty , opony...

#8 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:32

Jedyne co może poprawić osiągi to jest to na co się gapimy najczęściej podczas jazdy na rowerze, czyli koła. W twoim przypadku to będą jakieś solidne składane koła, które będą nieco lżejsze od tych fabrycznych.

#9 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:34

Jezeli wszystko jest ok, to ja bym jezdzil i zbieral na nowy rower, zakladajac ze chcesz jakis mid-end to bedzie najoptymalniejsze rozwiazanie a wraz z Twoim rozwojem albo zauwazysz wielka zalete posiadania 2 rowerow albo tamten sprzedasz :)

Jezeli jednak chcesz wymieniac czesci ( a zakladam ze bedziesz sie upieral przy tym rozwiazaniu :) )

To wymienilbym siodelko, naped na 9s, kola (w tej kolejnosci)

Siodelko na SLR lub Arione (co kto lubi)
Naped ultegry (moze byc nizej, ale klamy wzialbym ultegry jednak) chyba ze Campe (polecam)
Kola no chlopaki napewno beda Ci radzili skladac, i faktycznie bedzie to jedna z lepszych decyzji bo gotowe kola beda juz kosztowaly sporo pieniedzy Zestaw Ultegra lub DA na tyl ( nie ma co oszczedzac na tylnej piascie), Novatec przod jakies cieniowane szprychy i rawki mavica powinienc byc calkiem przyjemny.

pozdro

#10 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:39

W niedługim czasie też mnie to czeka i również mam rower na Sorze tyle że pełna i z 2008 roku. Na pierwszy rzut postanowiłem wymienić koła. Obecnie mam na piastach Sory i obręczach DA22 a chce wymienic na piasty Dura-Ace tył, Ultegra przód a obręcze Mavic Open Pro. Wydaje mi się, że tu chyba najszybciej odczuje się zmianę. Potem zamierzam wymienić kierownice, mostek i sztyce na lżejsze a na samym końcu sukcesywne lub wszystko na raz resztę osprzętu na Ultegre - zależ jak będzie z funduszami. Nie wiem czy upgrade roweru w takiej kolejności jest akurat najlepszy, ala możliwe że jakos przyda się przyda.
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2008-09-22, 16:41 ]
Widze, że koledzy w momencie pisania posta potwierdzili że jednak koła ;-)

#11 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:41

Skoro SPD już masz to po wymianie pojedynczych klamotów nie zauważysz żadnej różnicy.
Koła są całkiem spoko - choć nie wiem co ta za obręcze DR 13 - Alexrims nie ma takich w ofercie. Jeśli założysz inne konwencjonalnie składane to poprawy osiągów nie odczujesz - chyba że założysz jakieś kola aero z górnej półki. W górach poczułbyś różnicę gdybyś odchudził rower o jakieś 2kg - ale żeby to osiągnąć musiałbyś wymienić praktycznie wszystko.

Jedyne co mnie drażni to ten trzy-baltowy kloc.

#12 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:47

Skoro SPD już masz to po wymianie pojedynczych klamotów nie zauważysz żadnej różnicy.
Koła są całkiem spoko - choć nie wiem co ta za obręcze DR 13 - Alexrims nie ma takich w ofercie. Jeśli założysz inne konwencjonalnie składane to poprawy osiągów nie odczujesz - chyba że założysz jakieś kola aero z górnej półki. W górach poczułbyś różnicę gdybyś odchudził rower o jakieś 2kg - ale żeby to osiągnąć musiałbyś wymienić praktycznie wszystko.

Jedyne co mnie drażni to ten trzy-baltowy kloc.


tez drażni mnie ta korba chyba ja wymianie na 2 rzędowa gdyż tej malej w ogóle nie używam.na jaka było by najlepiej wymienić która podeszła by do tego suportu?

#13 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2008 - 15:49

Jeśli 2 blaty to suport też musisz zmienić. Ale szosowe kompaktowe hollowtechy można teraz kupić za śmieszne pieniądze - oczywiście w komplecie z suportem.

#14 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 22 wrzesień 2008 - 16:08

Jeśli 2 blaty to suport też musisz zmienić. Ale szosowe kompaktowe hollowtechy można teraz kupić za śmieszne pieniądze - oczywiście w komplecie z suportem.


jeżeli to możliwe to poproszę namiary na jakieś konkretne modele.

#15 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 wrzesień 2008 - 16:41

Jeśli korbę chcesz zmienić to oczywiście z suportem jak to było napisane wyżej, ale również przerzutkę przednią.
W zależności jak jesteś wytrenowany to dobierz przełożenia. Kaseta 12-26 nie jest zestopniowana tak, aby jazda była komfortowa. Niestety klamki masz na 8 biegów. Gdybyś zmienił manetki na 9 lub 10 to wtedy podeszłaby Ci kaseta 12-23, a na takiej koronki co 1 ząbek pozwalają fajnie dostosować przełożenie do prędkości jazdy bo teraz to musisz dostosować prędkość do przełożenia :D
Koła zostaw. Ciężki jesteś, obręcze Alexrim'a sa dobre nie zależnie od modelu. Póki obręcze są dobre i piasty się dobrze toczą, są dobrze uszczelnione to na nich jeździj. Na dobre koła wydasz pół wartości roweru a i tak różnica w odczuciach podczas jazdy nie będzie duża, albo żadna jeśli jesteś laikiem.
Zwróć tez uwagę na poprawę sztywności roweru. Mostek Ritchey WCS 4-Axis, czy Pro PLT, a może i XLT na 31,8 mm i kierownica OS też może być Pro, poprawiłyby kontrolę nad rowerem, szczególnie przy Twojej masie. Sztyca waży pewnie też koło 400g.
Ta rama jest przeznaczona do turystyki szosowej. Jeśli chcesz mocniejszych emocji i czuć się jak na wyścigowym rowerze to zmień ramę. Jeśli chcesz trzymać się Giant'a to teraz są ładne ceny na np. TCR'y alu.

#16 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 wrzesień 2008 - 18:07

mam na sprzedaż korbę tiagry "ht2" 170mm 50/42 za 50pln z łożyskami jak coś to pisz na pw [używka]

#17 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 22 wrzesień 2008 - 20:19

Ja bym tę 3-rzedówke zostawił - szkodzi ci te 100g ? W górach będziesz je błogosławił czasami. [a ja własnie potrzebuje lewa 3- rzędową Sore - zamienimy się?]

#18 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2008 - 21:13

To dość istotna kwestia czy jeździsz albo czy chociaż masz zamiar jeździć w górach. Jeśli nawet - z uporem maniaka polecam polecam kompakta. Jeśli twoja obecna korba ma wszystkie tarcze stalowe to waży gdzieś ok 1kg + jakieś 350g suport. Zmieniając na chociażby Tiagrę za nieco ponad 200zł zyskujesz prawie 400g wagi, za 300zł można trafić korbę z suportem rzędu 860-880g.
Dalej - następne kloce to siodło + sztyca. Siodło waży na oko 400-450g sztyca 350-400g - dajmy na to razem 800g. SKN lub Boplight lub Velo (no ale to już kwesta tyłka czyli delikatna kwestia ;) - siodła w granicach 210-260g do tego Smica, Boplight czy nawet poczciwy Accent 428 i masz sztycę rzędu 220-260g - dajmy na to 500 razem czyli dalsze 300g zysku.. no to mamy razem 700 a to już jest coś... Twoja obecna kiera waży jakieś 350g i jest najprawdopodobniej mniej sztywna niż dowolny OS (Bontrager, Truvativ) który będzie ważył 230-260g - powiedzmy dalsze 100g zysku na kierownicy. Na mostku urwiesz jakieś 50g. Każdy gram dalej będzie cię już słono kosztował bo najwięcej zyskałbyś zmieniając ramę i koła - więc razem mamy już prawie cały rower...
Także naprawdę - taniej jest potrenować aby poczuć lepsze osiągi :mrgreen:

#19 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 wrzesień 2008 - 23:56

Chłop 93 kg i kompaktowa korba? Chyba, że mieszka w górach to ujdzie, ale jeśli na nizinach to on nie będzie czuł oporu pod nogą :D Przejaskrawiłem, ale mała koronka 34T jest dla mnie bezużyteczna na płaskim, nawet "rozjeżdżając" mięśnie po treningu. 39T jest - powiedzmy - na styk. 50T na płaskim się sprawdza, ale nie do ścigania, w górach (podjazdy) jest nawet bardzo ok, zjazdy - porażka.

#20 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 wrzesień 2008 - 07:15

Chłop 93 kg i kompaktowa korba? Chyba, że mieszka w górach to ujdzie, ale jeśli na nizinach to on nie będzie czuł oporu pod nogą :D Przejaskrawiłem, ale mała koronka 34T jest dla mnie bezużyteczna na płaskim, nawet "rozjeżdżając" mięśnie po treningu. 39T jest - powiedzmy - na styk. 50T na płaskim się sprawdza, ale nie do ścigania, w górach (podjazdy) jest nawet bardzo ok, zjazdy - porażka.


34 T na płaskim jest idealna.... do 32km/h ;-) Później mnie szlag trafia bo trzeba odpalać płytę.



Dodaj odpowiedź