Miyata 512 198x - pomoc!
#1
Napisano 19 sierpień 2012 - 10:40
Pełna grupa shimano 105 golden arrow (manetki, korba tylna przerzutka), lakier w pewnych miejscach podrapany, lekka rdza wchodzi. Ogólnie przeczyściłem ją, nasmarowałem łańcuch, napompowałem oponki (szytki continental giro), wywarła na mnie mega wrażenie (ogólnie jeżdże na mtbku na 2.2 gumach), lecz po 150km tylna szytka puściła, co się okazało, rower musiał dłuższy czas leżeć bo opone mogłem odkleić od obręczy ręką bez użycia jakiejkolwiek siły :/, aktualnie wygląda to tak:
Koła to mavici speciale sport
Napęd to 2x6, pytania mam takie:
Czy jest sens kupienia dwóch nowych szytek, i jeżdżenie na nich gdy rower będzie służyć 70% do miasta? a może sprzedać te koła (o ile są coś warte), ewentualnie zamienić na jakieś pod dętkowe opony, w tym że pytanie czy znajde takie na wolnobieg 6sp, czy może wrzucić tam singla?
#2
Napisano 19 sierpień 2012 - 12:52
Ja mam ostre z szytkami 100% na miasto i jeździ się świetnie. Zalej jeszcze uszczelniaczem (np z lidla:D ) i w razie kapcia spokojnie dojedziesz gdzie zechcesz nie niszcząc obręczy.
Jedyny minus taki, że pasowałoby dobrze przykleić nowe szytki do obręczy czyli musisz super wyczyścić stary klej - trochę pracy ale wg mnie warto.
Zostawiłbym też 6sp i całą resztę oryginalnego zestawu. Jeśli działa to po co go wywalać
#5
Napisano 27 sierpień 2012 - 17:57
#6 Gosc_solid_crank_*
Napisano 27 sierpień 2012 - 20:35
#7
Napisano 27 sierpień 2012 - 20:46
Natomiast wiem, że takowe się zdarzają.
drobny edit,
tu jest opisane wszystko co i jak, radzę się zapoznać z tekstem, bo tu jest wszystko opisane, troche inna metoda, nie próbowałem jej, ale gość był najlepszy w tym co robił i złożył multum rowerów w różny dziwny sposób, więc można go uznać za autorytet w tej dziedzinie.
http://sheldonbrown....me-spacing.html
#8
Napisano 27 sierpień 2012 - 20:57
ale czy nie można by wziąć piaste tył i od lewej skrocić ją o 5 mm dobierając podkładki ? ośka jest bardzo twarda, ale może by na tokarce dalo rade zciąć , choćgwint jest drobny - to cały szkopuł.
No i czy kąty szprych pionowe dadzą rade, offset piasty ?
Ewentualnie przełożyć ośki z 6 do 8 ??
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 27 sierpień 2012 - 21:02
#11
Napisano 30 sierpień 2012 - 18:47
#13
Napisano 30 sierpień 2012 - 20:37
#15
Napisano 30 sierpień 2012 - 21:45
#16
Napisano 30 sierpień 2012 - 22:50
No i racja. Niby to taki bezpieczny sposób, ale tylko Bóg wie w jakim momencie to strzeli... Skoro się to zresztą zdarza. Sam się troszkę zastanawiam czy swoją szosę lekko rozginać, ale chyba się z tego wyleczę.rybciasum niech Cię Pan Bóg broni przed rozginaniem widełek. Tylko On będzie wiedział, kiedy Ci to trzaśnie. Gotów jestem podarować Ci używane, ale full sprawne, dwie szytki. Pojeździsz i się zdecydujesz -po wysłuchaniu rad Kolegów i uwzględnieniu własnych doświadczeń ;-)
Zresztą po co tak kombinować z rozginaniem, skoro można na piastę kasetową 7 biegową wstawić kasetę 10tkę bez jednej koronki, a do tego manetki Dura Ace na ramę, albo co bardziej dostępne - klamkomanetki 10 biegowe?
#17
Napisano 31 sierpień 2012 - 20:19
#18
Napisano 31 sierpień 2012 - 20:52
przód dopasujesz zawsze. szytki na miasto? najgorszy pomysł ever. rozstaw widełek pod wolnobieg 6 i kasete 7 jest taki sam,
piasty pod 7 są na 130 już te nowe , nowsze o troche starsze, pod 125 trzeba by szukać dobrze.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#20
Napisano 01 wrzesień 2012 - 11:41