zdejmowanie korb pod Power Torque
#2
Napisano 21 sierpień 2012 - 14:41
jak w temacie:) zdejmował już ktoś? konkretnie pytam o jakieś domowe sposoby bo ten ściągacz i dodatkowy zestaw narzędzi do pt są nieco drogie:P jakieś 500 zł za wszystko:/
Kolego zeby nie uszkodzic sprzetu trzeba, uwzywac powszechnie pasujacych kluczy pod dany system ;-)
#3
Napisano 21 sierpień 2012 - 16:11
#4
Napisano 27 sierpień 2012 - 20:31
#6
Napisano 28 sierpień 2012 - 09:46
http://www.bike24.co...1;mid=183;pgc=0
A kosztuje rzeczywiscie znacznie wiecej niz bylbym sklonny dac za kawalek metalu, porownywalnego tak naprawde ze skuwaczem do lancucha.
Tez zastanawialem sie, czy by takiego ustrojstwa nie zamowic u jakiegos slusarza. Zeby zdjac korbe raz do roku nie warto chyba az ok. 150 ojro dawac.
#7
Napisano 28 sierpień 2012 - 12:02
Za pierwszym razem ściągałem tą korbę odkręcając lewą miskę, która tym samym wypychała korbę. Jednak nie jest to dobry sposób gdyż, mocno nadwyręża gwinty oraz łożyska w misce, ale nie mając jak to nazwałeś tego "ustrojstwa", jest się skazanym na to lub lekkie zbijanie drewnianym młotkiem.
Co do samego ustrojstwa, to po pierwsze jest to cholernie trudno kupić w naszym kochanym kraju (ani poręba, ani wertykal nie mają tego w sprzedaży), a po drugie jest dość drogie. Tak, że ja kupiłem ściągacz do łożysk (41zł), który przystosował mi tokarz jeszcze i po problemie.
A swoją drogą ten patent Campagnolo kompletnie mi się nie podoba....
#9
Napisano 30 sierpień 2012 - 07:29
Co do samego ustrojstwa, to po pierwsze jest to cholernie trudno kupić w naszym kochanym kraju (ani poręba, ani wertykal nie mają tego w sprzedaży), a po drugie jest dość drogie. Tak, że ja kupiłem ściągacz do łożysk (41zł), który przystosował mi tokarz jeszcze i po problemie.
A zastanawiałeś się czemu nie mają tego w ofercie?
Pewnie dlatego, że jest to zbędny bajer. Korby po wykręceniu śruby mocującej schodzą bez problemu i nie trzeba żadnych wynalazków, młotków, pobijaków itp.
Łapiesz za korbę i ją ściągasz.. nic więcej.
#10
Napisano 30 sierpień 2012 - 13:23
A chłopaki np; u poręby na serwisie mają taką zabawkę ale w sprzedaży nie. video
#11
Napisano 30 sierpień 2012 - 14:53
Mowa jest o POWER Torque, a ja cały czas myślałem o Ultra Torque.
A to zmienia postać rzeczy. Faktycznie lipa. Bez lutowania młotkiem się nie obejdzie kiedy się nie ma takiego ściągacza.
#13
Napisano 29 marzec 2016 - 12:53
Na filmie Campy mają zwykły ściągacz, nic specjalnego. Wydaje mi się, że kwestią w przypadku tego gościa z YT jest odpowiedni kształt pazurów, zaczepiających o ramię korby. Jemu to się ślizga, a gdyby tak je odpowiednio podpiłował, to chyba by się nie wyślizgiwał ten ściągacz. Po filmie Campy nie widać, by to była mega filozofia, ale przyznać trzeba, że przekombinowane w porównaniu do UT.
Ja też do zdejmowania łożysk z UT kupiłem zwykły ściągacz i musiałem podpiłować odpowiednio pazury, by dobrze zahaczyły o łożysko, tu może być podobnie.
#15
Napisano 29 marzec 2016 - 18:08
Czyli bez sciagacza np. mlotkiem sie jej nie wybije ?
Nawet nie próbuj. Te korby naprawdę siedzą fest i bez ściągacza się nie obejdzie. Ja ściągałem parę tygodni temu i się zdziwiłem, że tak ciężko schodzi. Ale nie ma potrzeby kupować żadnego specjalistycznego ściągacza za 134 EUR, tylko starczy coś w stylu jak na powyższym filmiku, no może nieco mocniejszy. Ja ściągałem czymś takim http://dawmar-narzed...-mm-p-2164.html Najpierw odkręca się o parę obrotów (nie za dużo, żeby nie zerwać gwintu od nacisku ściągacza) nakrętkę mocującą korbę, jakieś podkładki na tą nakrętkę, żeby trzpień ściągacz miał się o co oprzeć, i kręcimy.
#16
Napisano 29 marzec 2016 - 18:53
A na filmikach campy gosc odkreca całą śrubę i potem ściągaczem ściąga korbę, czemu piszesz, że pare obrotów najpierw tylko?
Ogólnie jakaś lipa, że dali to PT, ja mam UT i jego obsługa to bajka więc tylko urudnili obsługę:/ Może lepiej kupić stary dobry kwadrat - o dziwo nadal są nowe w sprzedaży
#17
Napisano 29 marzec 2016 - 20:30
Bo to jeden ciul czy odkręci śrubę czy nie. Siła tylko oprze się o śrubę (czytaj gwint), ale nie będzie tak duża, by ten gwint zerwać (dla tego lekkie tylko poluzowanie). A już nie trzeba kombinować z dużymi podkładkami, mniejsze łatwiej dorobić.
Zwrócił bym przy okazji uwage na rozmiar ściągacza, by jednym obsłużyć także łożysko osadzone na osi korby. Ściągacz musi być odpowiednio długi, pewnie z 15cm i ja właśnie dla tego łożyska musiałem podpiłować te pazury ściągacza, by dobrze zahaczyły o łożysko.
Tu ma gość fajny ściagacz z zabezpieczeniem przed rozsuwaniem się ramion:
ale można coś samemu pomyśleć, jakieś dwie płytki i śruby ściągające. Da się łatwo zrobić.
#18
Napisano 29 marzec 2016 - 21:35
Bo to jeden ciul czy odkręci śrubę czy nie. Siła tylko oprze się o śrubę (czytaj gwint), ale nie będzie tak duża, by ten gwint zerwać (dla tego lekkie tylko poluzowanie). A już nie trzeba kombinować z dużymi podkładkami, mniejsze łatwiej dorobić.
Tak jak pisze kolega. Jeśli się odkręci nakrętkę (a właściwie śrubę), to trzeba kombinować jakąś grubą, odpowiedniej średnicy podkładkę (raczej czegoś takiego się w warsztacie nie znajdzie). A śruba ma w środku stosunkowo małe drążenie pod imbus, także można jakąś zwykłą podkładkę/podkładki wpasować.
#20
Napisano 30 marzec 2016 - 16:24
tak, planuje a nawet już jest dostępne. Nowa linia Potenza ma Power Torque, ale ze śrubą która również wypycha korbę (self extracting arm)
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04