Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaguar - pomoc przy budowie


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 sierpień 2012 - 11:05

Witam wszystkiech serdecznie. Kupiłem własnie odmalowaną ramę jaguara. Postanowiłem zbudować na niej klasyczną szosę na shimano 600 i 105 golden arrow. Wszystko byłoby pienknie, gdyby nie prawdziwa nieudolność, która ogarnęła mnie po przeczytaniu dziesiątek informacji na temat jagura. Efekt jest taki, że juz nie wiem, jaki to jaguar, a dobór części od suportu do całej reszty chyba zaczął mnie przerastać.
Możliwe, ze mój pomysł także jest nienajlepszy.
Proszę pomóżcie mi to wszystko spokojnie ogarnąć i wybrać najlepsze rozwiązanie.
pozdrawiam wszytskich

#2 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 sierpień 2012 - 11:08

A to zdjęcia ramy
http://allegro.pl/ra...2546249195.html

#3 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 24 sierpień 2012 - 13:12

Będzie drewniany jaguar:P
Ale konkretnie w czym masz problem??

#4 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 sierpień 2012 - 14:08

Czy pomysł na osprzęt starej 600 (trudno zdobyć i wygórowane ceny na allegro) lub 105 golden arrow jest dobry, tylna przerzutka musi być na hak.
Koła 28 czy 27 , kaseta 6 lub 7.
To tak na początek
A kolor ramy jest zabójczy, mam nzdzieję, że i cały rower będzie.

#5 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 24 sierpień 2012 - 15:37

Zależy jaki efekt chcesz osiągnąć.
Chcesz zrobić remontade żeby był jaguar jak z dawnych lat czy coś a'la klasyk ale niekoniecznie trzymać się oryginału. Coś niedrogiego na codzień czy jakies cudo na wystawy:P Ile chcesz na to przeznaczyć itd.
Sam napisałeś jak to z 600 jest więc jeśli nie masz cierpliwości i tyle funduszy to może:
http://allegro.pl/li...16&string=huret
albo jak to bywało zrobić go na favoricie?:)
http://allegro.pl/pr...2581470574.html
Kół jest masa na allegro.

#6 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 sierpień 2012 - 16:26

Dziękuję za zaiteresowanie i odpowiedzi.
Na pewno cudu nie zbuduję. Myślałem nawet, że kupno roweru za jakieś 400 złotych może dać potrzebne części.

Jednak gdyby pokusić się o oryginał...byłoby ciekawie, tylko czego wtedy szukać, suprt też oryginalny, korba... A czy jakość wtedy idzie w parze z efektem.


Potrafisz upewnić mnie co rodzaju ramy, czy to jaguar specjal?

#7 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 24 sierpień 2012 - 21:07

Na moje oko to specjal.
Porównaj z np. http://obrazki.elekt..._1263230406.jpg
Co więcej był juz na forum fajny temat o jaguarku:
http://www.forumszos...opic.php?t=4751
Generalnie budowałbym rektro klasyk na częściach jak to było w oryginale. Wiele sprzętu można dostać nawet na...złomie! Kupiłem kiedyś favoritke na takim osprzęcie własnie na złomie. Na allegro też trochę tego jest.
http://allegro.pl/li...&category=16416
http://allegro.pl/li...&category=16416
Sam w graży powinienem mieć trochę takich szpejów. W weekend moge zerknąc jak chcesz..korba powinna być na dwa blaty.

ps: możnaby sie pokusić o taką naklejkę z napisem "jaguar" + mufy w innym kolorze dla dopełnienia stylizacji:)
o: http://allegro.pl/na...2570195035.html

#8 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 sierpień 2012 - 23:19

Suoer zestaw, dzięki. Rzeczywiście rewelacyjnie byłoby zebrać trochę oryginalnych części. chyba zacznę od tej kierownicy:

http://allegro.pl/ra...2571398764.html

i może hamulce

http://allegro.pl/ha...2574349805.html

Chętnie również poczekam na to, co znajdziesz.
A i jeszcze jedno mufy w innym kolorze dla dopełnienia stylizacj, troszke nie rozumiem.

Aaaa napis jasne, że musi być.
Jeszcze raz dzięki wielkie

#9 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 24 sierpień 2012 - 23:57

A i jeszcze jedno mufy w innym kolorze dla dopełnienia stylizacj, troszke nie rozumiem


Żeby te zdobione łączenia rur się odznaczały.

http://allegro.pl/ha...2581736447.html

#10 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2012 - 00:35

Teraz jasne.
Rozumiem, że błogosławieństwo na kierownicę i klmki mam.
A hamulce, powiedz, czym sie kierowałeś, dokonujac własnie takiego wyboru.
Napis jauar powinien być biały...
no nic trzeba trochę okazać cierpliwości.

#11 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2012 - 00:40

A pomysł na hamulce wziął mi się stąd:
http://obrazki.elekt..._1263230406.jpg

#12 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpień 2012 - 16:31

NA te hamulce bym uważał. zajechałem już kilka takich, zajechałem 105 GA i 600 Arabesque, jak chcesz dać mało kasy to weinmann i lepsze klocki, a jak chcesz, żeby hamowało to tektro.
Na tych rometowskich to wpadłem kiedyś do bagażnika samochodu, więc nie polecam. Cały czas musiałem to napipnać, kasować luzy na pancerzu, mechanizm się rozklekotał bardzo szybko. Jak chcesz klasyczne hamulce to poszukaj wenmann vanquiver to się ponoć nazywało.
Nawet z tak dupnymi klamkami, jakoś hamowało.

#13 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2012 - 17:06

A co myślicie o tej korbie:

http://allegro.pl/ko...2586023360.html

i tej przerzytce, bo cana jednak wydaje się makabryczna

http://allegro.pl/sh...2586784488.html

Carloss znalazłeś coś w piwnicy?

#14 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpień 2012 - 21:14

tą korbę to bym sobie darował, duży blat jest już w drastycznym stanie. co do przerzutki... no cóż, arabesque kosztuje. jak chcesz mieć tańszą 600 to weź jakąkolwiek inną. Za to 600 ma coś czego inne grupy nie mają, i trudno się o to spierać.

#15 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2012 - 22:49

Dzięki za podpowiedź.
Jak ktoś by tu był i szybko podpowiedział, co mysli o tych hamullcach, byłbym wdzięczny. aukcja się kończy za godzinę.

#16 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2012 - 22:49

A link...
http://allegro.pl/ha...2565586259.html

#17 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpień 2012 - 21:57

Zrobiłem postęp, mam już kieronice i klamki zzr, przednią przerzutkię shimano arabesque, koła 27, obręcze UKAI piasty shimano, wolnobieg 6-cio rzędowy, manetki bx3, siodło staaaaary broks i hamulce, które am nie wiem czy dobrze, że kupiłem

Została korba, pedały, (najchetniej zzr) suport, tylne shimano arabesque ...i składanie

No ale czas teraz sie zając polerowaniem kupioch części...

#18 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 sierpień 2012 - 18:40

eh, mogłeś już kupić kółka 28, chyba, że za te 27 dałeś grosze... co do hamulców to gołym okiem widać. Tamte co się aukcja skończyła, spowodowały by raczej, że Twój dentysta by na Tobie zarobił. Jak masz te kółka już i nie chcesz ich wymieniać to warto zajrzeć co z piastami, czy jest smar, nie ma luzów, wżerów bo można lekko podratować kółka.

#19 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpień 2012 - 23:29

W sumie to nie wiem dlaczego nie 27, jak w wiekszości oryginalnych jaguarów.
A same kóła maja obręcze UKAI, piasty shimano, wolnobieg 6-cio rzędowy, dętki i opony,
A co do kamulców, no cóż przyjdzie mi sprawdzić tego dentystę, jeśli będą pasowały do kół.

#20 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 sierpień 2012 - 07:17

Bo może byś znalazł na kasetę, bo co tu ukrywać, ale piasty na wolnobieg nie są wysokich lotów. Większość oryginalnych jaguarów nie ma malowania drewnianych sęków. Oczywiści Twój wybór i jeśli cię on satysfakcjonuje to bardzo dobrze, bo o to w tym chodzi. Piszę ze swoich doświadczeń bo ja już to przechodziłem. co do hamulców - załatw sobie chociaż jakieś dobre klocki i będziesz mieć łatwiej.



Dodaj odpowiedź