DT Swiss 440, Stan's Alpha 400 itp
#1
Napisano 27 wrzesień 2012 - 20:56
Nie znalazlem jej jeszcze w ofercie.
Druga obrecz, juz w sprzedazy od kilku miesiecy, nadal malo jakichkolwiek konkretnych opini. 425g, szerokosc 20mm. Najciekawsze ze jest 3 komorowa, to powinno zapewnic spora sztywnosc.
Nie sa to nowosci sprzetowe, wiec do rzeczy.
Buduje bardziej konkretny zestaw kol do jazdy na codzien.
Jak juz, po kilku dniach studiowania materialu, mam wybrane piasty i szprychy/nyple, tak z obreczami mam caly czas dylemat. Mialy byc 400-tki od Stana ale.... No wlasnie pojawily sie na horyzoncie DT 440.
Sporo ludzi chwali szersze rozwiazania HED C2, czy tez Velocity A23, obie 23mm szerokie.
W tej kategorii szerokosci, sa jeszcze C472w z BHS (najciezsze z w/w ok 475g)
Jezeli mial ktos do czynienia z w/w obreczami, ewentualnie cos w tym guscie, lub ma ciekawe przemyslenia na ich temat, prosze o komentarze.
Beda one pod 90kg, zaplecione na Mig70/Mag170 i sapimowych cx rayach, 24/28, ewentualnie 28/32. Waga powinna zamknac sie w granicach 1350-1400g.
#2
Napisano 27 wrzesień 2012 - 21:32
a na codzienną jazde polecam, Ci KinlIN XR-300 20/24 h lub mocniej 24/28h, waga kompletu ok 1500 na chosen lub Novatec, więc na Tune bedzie mniej i masz w miare mocna koła , szprychy MAC 424 ..
a z ciekawostek będzie obręcz od Stana do przełaju pod tarczówki wyłacznie .
Da Ci Tune gwarncje na 90 kg ??? bo dizisja widziałem pewnien bębenek pod 78 kg i widać już wglębienie od zapadek i na korpusie odcisk bieżni po ok 2 tyś , zeby nie było tak jak z Dati...
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3
Napisano 28 wrzesień 2012 - 10:20
Dlateto tez postawilem na solidnosc, bo pierwszy wyborem byly piasty extralite Ultra SLX i SL2.
Nie za bardzo podobaja mi sie wysokie profile. Poza tym to jest caly czas 19mm. Wolalbym jednak cos szerszego.
Intryguje mnie Alpha 400 z budowa obreczy jak Flow (3 komory), to chyba musi byc mocne?
Z drugiej strony szersze DT i offset na tyle......
Miales od czynienia z Velocity A23?
No nic, pewnie jeszcze troche pogryze sie z wyborem.
Co do Dati, to ten przypadek z lb, faktycznie lekko dziwny. Przypuszczam, ze moje mialy nieco ciezej pode mna. Jak sie zaglada do srodka, bebenek zapadki, wygladaja jak nowe, po ok 4tys km. Otarcia na korpusie mocowania zapadek ale to tylko dlatego, ze przez pewien czas nie bylo tam lozyska podtrzymujacego ta czesc bebenka ;-) Wymiana lozyska i smigaja dalej.
#4
Napisano 28 wrzesień 2012 - 11:11
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Napisano 12 październik 2012 - 05:58
#6
Napisano 12 październik 2012 - 08:49
Rozmawialem z jednym gosciem co do ich dostepnosci, wspominal o miesiacach...?
Ale to dobrze, bo dzieki temu znalazlem inne bardzo interesujace obrecze.
H Plus Son Archetype.
#8 Gosc_xsnailx_*
Napisano 23 październik 2012 - 12:27
szerokosc szerokoscia ale wg mnie wystarczy zalozyc dobra opone 24/25 mm. do 200km nie ma znaczenia a powyzej nie sprawdzalem bo nie robie takich wypadow na raz.
tak z ciekawosci zrobilem teoretyczne wyliczenie lekkich kolek alu, wychodzi:
piasty dati z BHS 260 gr
szprychy sapim super spoke ok 3,75 gr szt * 44 - zalozmy 170 gr -> starbike.com (maja dlugosci 242-298 mm)
nyple sapim alu 0,31 gr * 44 szt
ztr (stan) alpha 340 (359 gr)
razem ok 1148 gramy za około 1900 zl
z cx rayami wyjdzie o ok 30 gr ciężej na parze i o 200 zl taniej
problemy tu widzę tylko 2 - nie wiem jak się maja piasty dati do glowki 1,8 mm w super spoke. no i dati w teorii jest przygotowane pod słoneczko na NDS.
Jak ktoś chce miec jeszce wiekszy wypas mozna kupic komplet w dashcycles, ale oni uzywaja pillara ( Mega Lite SS)
http://www.dashcycles.com/products/
da sie oczywiscie dalej kombinowac, uzywajac lzejszych piast i felg ale to co zaproponowalem bedzie sie nadawac do uzycia i wytrzyma nasze dziury (przynajmniej biorac pod uwagę moje obecne 71 kg)
#9
Napisano 23 październik 2012 - 21:19
Kompromisem jest waga kół ok 1300-1400 g wystarczająca, Ztr to dobra felga, ale droga , przy Twojej wadze XR-200 24/28 jest ok i ..taniej, choć przy 78 kg już niekoniecznie .
Dati ??? chyba plotłem na 2 x obie strony już nie pamiętam , ale n pewno nie na slonko
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo