Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła szosowe do około 600zł- pomoc w wyborze.


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 09 październik 2012 - 12:06

Chodzi o to żeby koła były ładne ,sztywne , w miarę lekkie ale przede wszystkim wytrzymałe i żeby się długo kręciły ( nie kilka obrotów i się zatrzymują) . Waga 75kg -80 kg. ale od czasu do czasu również osoba 90 kg będzie na tym jeździć. Zastosowanie -turystyka, ma się na nich pod górę dobrze jechać.

Tak mniej więcej sobie szukałem.

Mavic Aksium Race 2010
http://allegro.pl/ko...2691182102.html

Fulcrum Racing 7
http://www.bike-disc...9-10-speed.html

Fulcrum Racing 5
http://www.bike-disc...nolo-black.html

WH-RS20
http://www.roseversa...00-c/aid:443680

Wh-RS30
http://www.roseversa...00-c/aid:443684

WH-R500
http://allegro.pl/ko...2696056827.html

Campagnollo Khasin
http://www.roseversa...msin/aid:479284

Cy może składać ale z tym chyba więcej zachodu i pewnie taniej nie wyjdzie.

Waga chyba nie jest najważniejsza bo np.WH-RS30 cięzsze od Wh-RS10 czy 20 ale droższe , o co chodzi?

#2 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 10 październik 2012 - 00:11

Nie aktualne.

Kupiłem jednak W Niemczech te WH-RS20 http://www.fabial.de...atz.kaufen.html +10 euro przesyłka ale to i tak trochę taniej niż w Polsce.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 październik 2012 - 08:01

no to nie bardzo odpowiadają wstępnym założeniom .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 10 październik 2012 - 08:29

Być może ale biorąc pod uwagę również ekonomię nic ciekawszego nie znalazłem.

Campagnolo Khasin-śmieszny uklad szprych , te Mavic za 499 z Allegro nie jestem na 100% pewien czy nowe.
Widzialem jeszcze DT SWISS 1900 czy 1850 może dobre jak piszą ale za to brzydkie.

Testami też nie bardzo można się sugerować bo w jednym koła dostają 2 na 5 w nast 4-5 raz sehr gut raz nicht gut itp.

Może powinienem zlecić złożenie ale wtedy trzeba by się było znać troszkę na częściach co i jak. Znowu jak wymagałbym złożenia kół o wadze np 1500g wytrzymałych ,o dobrych właściwościach jezdnych za 600 zł to okazało by się pewnie ,że to nie realne- komu by się to opłacało.

#5 netta1987

netta1987
  • Użytkownik
  • 301 postów
  • SkądAugustow/ Białystok

Napisano 10 październik 2012 - 09:02

a jaakie byście polecili jako treningowe kwota podobna waga tylko do 75 na płaskie i dobre asfalty

#6 Walek7

Walek7
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądwlkp

Napisano 12 październik 2012 - 20:13

A może R1800 dla odmiany z fioletowymi naklejkami (wersja "Giantowa") :-)
Są do wyhaczenia za nieco ponad budżet zakładany w temacie...:-)

#7 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 17 październik 2012 - 21:23

Campagnolo KhaMsHin-śmieszny uklad szprych , .....


Ja mam Campagnolo Vento Reaction - jeszcze smieszniejszy - i wszelkie "brewerie" 100kg mnie wytrzymuja bez problemu :) proste,rowne , swietnie sie tocza i sa , co tu duzo mowic - ladne. Bo inne.

#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 październik 2012 - 06:06

Przy tej cenie moim zdaniem jedyny logiczny wybór dla amatora to składanie kół. W razie jakiejkolwiek awarii koła można naprawić w każdym sklepie za grosze, bez bawienia się w szukanie nietypowych szprych czy kluczy do nypli.

Jedynym powodem wejścia na rynek kół gotowych z niskiej półki było moim zdaniem uwiązanie klienta na krókiej smyczy przy producencie - klient staje się uzależniony od opieki serwisowej oraz części danej marki, w ogromnej większośći przypadków nie dostając w zamian kół ani lżejszych, ani sztywniejszych, ani mocniejszych.

Sytuacja wygląda oczywiście inaczej w przypadku kół za kilka tysięcy złotych (gdzie faktcznie można powiedzieć, że koła powstały na bazie wielu godzin badań), ale przy cenie 600 zł dobrze wykonane koła składane byłyby w każdym calu lepsze.
  • bodziowaty lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 18 październik 2012 - 07:15

big75,

Myślę że fajnie byś zrobił gdybyś "zgłosił" się do SPIKE ;-) z tego co widziałem/czytałem składa naprawdę sensowne koła, przede wszystkim na piastach maszynowych (dobre toczenie masz zapewnione-odczuwalnie lepsze niż na konusach), dodatkowo dobierze Ci ładne obręcze itp. itd. jestem pewien że w cenie 600zł coś da się poskładać ;-)

Opcjonalnie szukaj Mavic Aksium Race (są na maszynach)

Jeśli chodzi o gotowe, tanie zestawy kół to pozwolę się nie zgodzić z mikroos do końca. To co napisałeś to prawda, ale jednak te gotowe koła nie są sprzedawane z myślą o wiecznym ich serwisowaniu i protourach, właściwie shimano dodaje nawet kluczyk do centrowania w zestawie.
Zapewniam Cię że najtańsze koła Shimano, Mavic, Miche (wszystkie te marki używałem) wytrzymują po kilka lat, wymagają naprawdę kosmetycznego centrowania po intensywnym sezonie.
Sam teraz ponownie założyłem nowe Shimano WH-RS10 które kupiłem w Polsce, w sklepie za 380zł nowe 8-)

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 październik 2012 - 08:31

tak, a ja koledze w RS 10 wymieniłem w ciagu 2 tygodni 2 szprychy , a koła mialy ...2 miesiące, koleś wazy poniżej 70 kg :-P

co do składaków to zalezy jakie , jeśli standard 32 otw to szpeja zamienne są wszędzie praktycznie, np. szprychy , w przypadku kól 20/24, 24/28 już nie do końca jeśli są płąskie szprychyi na dodatek wymagają takie kola zdeka więcej zdolności serwosowych przy likwidowaniu uszkodzenia niż w przypadku standardów - pomocny jest jakikolwiek tensometr.

do 600 zl spokojnie da sie zrobić na maszynówkach , 20/24, 24/28 koła tzw. standard, kola powiedzmy klasowo lepsze niż 10 czy 20 Shimanowskie , możliwości jest po prostu tyle w skladaniu że czasem głowa boli ........

Na pewno na przyszły sezon dobrą propozycją wlaśnie bedą tanie "firmowe " kola o wadze 1700-1750 g 24/28 hole do takiej kwoty ( ok 500-550 zł ), ale to.....czas pokaże i testy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#11 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 18 październik 2012 - 13:31

tak, a ja koledze w RS 10 wymieniłem w ciagu 2 tygodni 2 szprychy , a koła mialy ...2 miesiące, koleś wazy poniżej 70 kg :-P


Absolutnie nie odważę się na twierdzenie że te koła są "super, mega wytrzymałe" i w dodatku za małą kasę :->

Są jakie są, kolega poniżej 70kg, ja 85kg, on po dwóch miesiącach wymieniał dwie (stosunkowo drogie, trudne w kupieniu i samym serwisie szprychy), a mi nic nie pękło ... jeszcze... ;-)

Jeśli w ten weekend pogoda się utrzyma to RS 10 dostaną kolejne 300km ...nieomieszkam w razie "w" napisać,

pzdr

A.

#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 październik 2012 - 17:57

te gotowe koła nie są sprzedawane z myślą o wiecznym ich serwisowaniu i protourach, właściwie shimano dodaje nawet kluczyk do centrowania w zestawie.

Tylko sam powiedz, co jest złego w zwykłym kwadratowym nyplu? Ale tak szczerze ;) Jeżeli tylko umiesz się z nim obchodzić i nie pozwolisz na zapieczenie gwintów, to szansa na ukręcenie takiego nypla jest niemal zerowa, a jeśli planujesz pozwolić mu się zapiec, to i tak nie nadajesz się do serwisowania roweru ;)

Zapewniam Cię że najtańsze koła Shimano, Mavic, Miche (wszystkie te marki używałem) wytrzymują po kilka lat, wymagają naprawdę kosmetycznego centrowania po intensywnym sezonie.

Nie mówię, że są słabe, bo sam jeździłem na systemowych WH-R500 - takie dostałem razem z poprzednim rowerem i faktycznie były dość trwałe (choć jednocześnie ciężkie jak diabli - składane koła za podobne pieniądze byłyby znacznie lżejsze). Jednak jeżeli już dojdzie do awarii (a przecież nie wszystko zależy od użytkownika...), pozostaje albo polować na oryginalne szprychy za wariackie pieniądze (przy czym np. zdobycie szprych z Shimano Polska graniczyło w tamtych czasach z cudem - dziś na szczęście jest o niebo lepiej), albo zastępować je normalnymi szprychami i ryzykować, że koło nie będzie pracowało poprawnie, bo pojawia się w układzie zupełnie inna szprycha.

O szalonych szprychach Mavika nawet nie wspomnę - tutaj nie masz wyboru, więć płać i płacz :) A jeszcze większy problem pojawia się, kiedy np. wyjeżdżasz na wakacje i nawet nie masz jak ani gdzie naprawić kół, bo żaden sklep w okolicy nie ma dostępnych od ręki szprych z prostym łbem.

#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 październik 2012 - 08:11

te , które ja wymieniałm w rs 10 szprychy , pękały w połowie gwintu w nyplu.
Gdyby nie te kretyńskie nyple niestandardowe to pół biedy , wziąłem szprychy Sapima, wyprostowałem główke i koła śmigają dalej, ale nyple trzeba było dać oryginalne .

I tu sprawa wygląda tak ze Shimano przywiazuje nas jak pies do budy do swojego wynalazku, bo ja nie widze sensu stosowania 2 x grubszego nypla , za to sens widziałbym zwiększenie ilosci szprych w tych kolach na 20/24 co dałoby sztywność wiekszą , mozliwość zastosowania lżejeszej obręczy , mniejszą awaryjność pękania szprych.
Tak sie czaem zastanawiam , czy producenci robią to specjalnie aby nas szlag trafiał czasami ?? bo nie jest to ułatwienie dla użytkownika ..

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 19 październik 2012 - 08:13

mikroos,

Przyznaję, trudno się z Tobą niezgodzić :-)

Jednak rynek kół tańszych jest, jaki jest ...

Z kolei kupując średnio lepszą szosę za 5-6 tyś PLN, ktoś musiałbym wyłożyć kolejne 2,5 na nieco lepsze koła, a to już się robi w ogóle "patologia", szosa 5-6, pedały 500zł, buty 500zł, licznik jakiś lepszy też 300zł...ale te Nasze dywagacje można przenieść do wątku "dylematów sprzętowych" ;-)

big75,
Napisz proszę jak Ci się te Shimano sprawują, ile mniej więcej przejechałeś itp.

SPIKE

Na pewno za jakiś "moment" pozwolę sobie napisać do Ciebie na prv w sprawie kółek :)

#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 październik 2012 - 08:47

Tak sie czaem zastanawiam , czy producenci robią to specjalnie aby nas szlag trafiał czasami ??

Trochę tak, choć nie do końca. Właściwie odpowiedziałeś sam sobie:

przywiazuje nas jak pies do budy do swojego wynalazku


Wkurzenie to tylko efekt uboczny. Ale do momentu, kiedy szlag Cię trafi, producent zdąży wypuścić nowe koła, "o 14% sztywniejsze i o 27% bardziej odporne na zerwanie nypla, z nowymi szprychami w systemie Szprychex Plus Mega", które na pewno rozwiążą Twój problem. A Ty, użytkowniku, naucz się z tym żyć, kiedy kolejne koła okażą się takim samym bublem :)

#16 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 19 październik 2012 - 17:44

big75,
Napisz proszę jak Ci się te Shimano sprawują, ile mniej więcej przejechałeś itp.


Teraz wyjazd.
Może we wtorek będzie okazja to się karne na nowo wybudowaną asfaltową drogę koło cmentarzyka w Borowicach- Karkonosze ( polecam super asfalt ale 20% -) przetestować kasetę 34 i koła. Rower dopiero od wczoraj na chodzie .

Może whr Rs20 nie są najlepsze , najlżejsze itd. ale ładne o coś takiego mi chodziło. Jak się rozsypią następnym razem zrobię tak jak radzicie czyli składanie-skoro SPIKE mówi że za 500 można niezłe złożyć.

#17 starosta

starosta
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 30 październik 2013 - 17:20

Stoję przed wyborem kół do mojego składaka.

Chciałbym aby były jakościowo zbliżone do sprzętu który już aktualnie posiadam. Dotychczas zakupiłem bardzo okazyjnie i odnowiłem zaniedbane i niekochane elementy: rama karbonowa z mufami aluminiowymi Look z 2003r oraz pełna grupa osprzętu shimano 105 (1056) - stara, upaćkana a po lekkiej renowacji świetny stan oraz parę innych mniej znaczących elementów..

 

Przyszedł czas na koła - do jazdy w 100% amatorskiej, rekreacyjnej.

Moim podstawowym wymaganiem jest uniesienie bezproblemowe niecałych 100kg wagi.

Koła mogą być fabryczne lub składane jeśli będzie to lepsze rozwiązanie.

 

Początkowo myślałem o kołach na obręczach Accent Roadrunner i piastach Novatec NT-A141SB i NT-F192SB (na forach opisywane są ww obręcze jako wytrzymałe). Ich cena jest bardzo zachęcająca bo komplet takich kół to niecałe 400zł.

Później apetyt trochę urósł i kolejnym wyborem były obręcze  DT Swiss RR 1850, piasty Novatec A521 i Novatec F422.

Cena około 750zł.

W podobnej cenie można zakupić również używane Mavic Krysium Equipe nad którymi przez chwilę się zastanawiałem..

Kolejno u forumowego kolegi w sklepie można dostać zachęcająco wyglądające kółka na obręczach Mach 1 model Omega i piastach Novatec za około 600zł w moim preferowanym białym kolorze.

 

No.. i co teraz?

Help.

 

 

 



#18 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 31 październik 2013 - 13:08

Mam na nowym rowerze koła WH-R500, ważę 90 kg, przejechałem ok. 11 tys km i raz dałem do przesmarowania i tyle z serwisowania.

Może są i ciężkie, ale żadnej cenrty nie robiłem, a po złych drogach nie żałuję ich. :)

 

Ktoś wyżej napisał, że lepsze toczenie będzie na maszynowych niż na konusach - hm.. zapraszam na pokaz kręcenia taniego koła mtb na konusach (przebieg ok. 20 tys. zł), które nie chce się zatrzymać. :P

 

System



#19 starosta

starosta
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 03 listopad 2013 - 14:50

Może ktoś jeszcze chciałby dorzucić swoje 3 grosze?

 

Chyba nie jest tak, że w przedziale 380-750zł (a taki mam w swoich typach jak wyżej, w poprzednim poście..) nie ma nic do wyboru lub wszystko jest tej samej klasy..?



#20 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 postów
  • SkądSierpc

Napisano 10 listopad 2013 - 20:12

Na 100kg to nic lepszego od fulcrum 7 nie znajdziesz





Dodaj odpowiedź